UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU

congerek
Posty: 3
Rejestracja: 2005-04-05 19:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU

Post autor: congerek »

Witam wszystkich! Mój probe na zimnym i średnio zagrzanym silniku ciągnie jak wściekły, od 3500 wbija w fotel, niestety po mocnym zagrzaniu silnika traci trochę mocy, zachowuje się taj jak by go coś dusiło.Nie jest to spadek drastyczny, aczkolwiek przy skali porównywalnej z nie zagrzanego silnika to bardzo denerwujące. Dobrzy ludzie, pomóżcie jestem nowy!! Acha silnik już wymieniłem na nowy( z osprzętem i prawie wszystkimi czujnikami) ten sam problem pojawił się w nowym silniku.
auto ma katalizator a za nim strumienice, z tym go kupiłem w niemczech, wygląda na orginał.
Jeszcze jedno pytanko: czy ktoś próbował wyjąć z tej wersji katalizator? jak autko sie po takim zabiegu zachowuje?

Patrz gdzie zakładasz temat, do tego warto jest się przywitać, nowy i już ma problem. Widać jak to społeczeństwo jest wychowane.
Moderator
Gość

Post autor: Gość »

Wygląda mi to na to że na silnik jestzałożony stożek w miejsce strego filtra powietrza, dopuki stożej jest zimny to jest ok, ale jak już się silnik rozgrzeje i stożek zrobi się cieplusi to już nie zasysa tyle powietrza.
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Na początek mała wskazówka: na zimnym silniku lepiej nie dawać mu w palnik tak, żeby "ciągnął jak wściekły" bo taka zabawa może mieć szybki koniec :?
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

darel pisze:Na początek mała wskazówka: na zimnym silniku lepiej nie dawać mu w palnik tak, żeby "ciągnął jak wściekły" bo taka zabawa może mieć szybki koniec :?
oj szybki i kosztowny koniec..
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

laptop pisze:
darel pisze:Na początek mała wskazówka: na zimnym silniku lepiej nie dawać mu w palnik tak, żeby "ciągnął jak wściekły" bo taka zabawa może mieć szybki koniec :?
oj szybki i kosztowny koniec..
Czego niektorzy doswiadczyli???? :twisted:
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
congerek
Posty: 3
Rejestracja: 2005-04-05 19:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: congerek »

Nie mam założonego stożka, dolot fabryczny, bez modyfikacji.
asic
Posty: 84
Rejestracja: 2005-03-29 22:25
Galeria: viewtopic.php?t=5765
Lokalizacja: Bydgoszcz

Gorzej jeździ rozgrzany niż na ssaniu.

Post autor: asic »

Witajcie. Mam nasteoujacy problem. Jak samochodzik chodzi na ssaniu ma kopyto jak dziki ale jak juz sie nagrzeje i mu depne to czuc jakby lapal lewe powietrze.Oczywiscie mowie o jezdzie na paliwie. Jakies sugestie?:)Dzieki za wszelka pomoc

Nastepnym razem nadaj tytul ktory okresli czego dotyczy dyskusja.
Probe II 2.5l 1993 Wersja USA, LPG, full wypas bez skory :) Niech moc bedzie z nami ;)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Mój też jak jest zimny to ma kopyto a potem jak się nagrzeje to słabnie. To chyba normalne niestety ale może ktoś ma inne zdanie.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
moto
Posty: 20
Rejestracja: 2005-12-29 20:15

Post autor: moto »

obydwoje macie autka z gazem jak sprawa wyglada czy to sie dzieje na gazie czy na paliwie napisac cos wiecej:)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

W obu przypadkach, czyli zarówno na bynie jak i na LPG. Dodam, że nie zawsze to odczuwam, a działo się tak też zanim zainstalowałem LPG. Może ma to związek z czujnikiem temp. powietrza w dolocie?
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
moto
Posty: 20
Rejestracja: 2005-12-29 20:15

Post autor: moto »

moze to byc sprawa dolotu (fałszywe powietrze jakos tak to sie nazywa hahahah)
moze swiece nie mam pojecia co to moze byc
nie jestem fachowcem:))
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Może to sprawa bydgoskiego powietrza :lol: :lol: :lol:
Cóż, liczą się chęci :D
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

tofil pisze:Może to sprawa bydgoskiego powietrza :lol: :lol: :lol:
Mi jezdzi tak samo na zimnym jak na rozgrzanym silniku - zadnych roznic nie czuje - ale na zimnym to sprawdzac "kopyto" chyba nie najlepszy pomysl 8)
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

nikosnikos pisze:ale na zimnym to sprawdzac "kopyto" chyba nie najlepszy pomysl 8)
Święte słowa, już niektórzy się przekonali czym to się kończy.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

Jesli macie instalacje LPG na mikserze to napewno czujecie roznice gdy silnik jest zasilany zimniejszym powietrzem poniewaz zimnego powietrza jest wiecej na tej samej powierzchni :)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

darel pisze:
nikosnikos pisze:ale na zimnym to sprawdzac "kopyto" chyba nie najlepszy pomysl 8)
Święte słowa, już niektórzy się przekonali czym to się kończy.
Nie chodzi mi o pałowanie silnika, czuję to przy normalnej jeździe. Jak wyżej napisałem to działo się tak też zanim założyłem LPG.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

posluchaj czy nie bierze lewego powietrza, wymien filtr powietrza ;]
asic
Posty: 84
Rejestracja: 2005-03-29 22:25
Galeria: viewtopic.php?t=5765
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: asic »

MISIEK pisze:posluchaj czy nie bierze lewego powietrza, wymien filtr powietrza ;]
Gdzie to mam nasluchwiac ?? :)
Probe II 2.5l 1993 Wersja USA, LPG, full wypas bez skory :) Niech moc bedzie z nami ;)
Mihau
Posty: 5
Rejestracja: 2007-11-29 13:15
Samochód: brak
Lokalizacja: Mikołów

Totalny brak mocy w V6

Post autor: Mihau »

Witam wszystkich użytkowników forum. Jestem tu nowy, więc proszę o względną wyrozumiałość. Otóż mam problem z silnikiem. Przeszukałem forum, znalazłem wiele wątków, ale żaden nie traktował dokładnie o takim przypadku. Proszę was o pomoc. Oto sytuacja:
- kupiłem samochód kilka tygodni temu
- byłem z nim na przeglądzie, poza kilkoma "detalami" w stylu gumowych elementów zawieszenia i częściowo już zużytymi tarczami, wszystko było ok. Pisząc detale miałem na myśli fakt, że usunięcie tych problemów nie jest ani trudne, ani co najważniejsze drogie
- problem pojawił się przy kontroli zawartości spalin: działanie lambdy granicznie, ale jeszcze ok, CO w normie, ale HC przekroczone chyba ze 2 razy

A teraz do meritum. V6 w moim fordzie to porażka ( mam nadzieję, że na razie) Silnik w ogóle nie ma mocy. Wciskam pedał gazu, obroty wskazują ok 2500, samochód zaczyna sie rozpędzać, obroty dochodzą do 3000 i kiedy mam nadzieje, że w końcu ruszy z kopyta....to już koniec!!! Prędkość obrotowa silnika od 3000 rośnie już w ekstremalnie ślimaczym tempie, a co za tym idzie samochód prawie w ogóle nie przyspiesza. Od 0 do 100 mam w granicach 20-25 :(

Objawy, które zaobserwowałem:
-silnik jak na moje oko za dużo dymi (kolor biały), ale może te V6 tak mają, że dymia wiecej
- jedna ze swiec była wilgotna od oleju, ( sprawdziłem, wszystkie gary grają)
- między 1500 a 2500 silnik lubi troszkę poszarpać
- odczytałem błędy komputera, zresetowałem kompa przejechałem kilkanaście kilometrów, znów odczytałem błędy i wyskakuje mi tylko 1 bład nr. 41, czyli ten sławny VRIS
- pali ok 18-20 l. na 100 km przy spokojnej jeździe, na bo dynamicznie sie nie da...
- co ciekawe, gdy silnik jest zagrzany i pracuje na biegu jałowym, obroty ma idealne, nie falują a kiedy dodam gazu, silniczek bardzo chętnie wchodzi na obroty nawet do końca skali, brzmienie też ładne żadnych stuków i puków. Czar pryska po rozpoczęciu jazdy.

Chętnie odpowiem na dodatkowe pytania. Jeśli macie jakieś sugestie lub znacie kogoś, kto może pomóc, dajcie znać. Z góry dzięki
Ford Probe II GT 2.5 V6 1993 r.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Przede wszystkim cześć. Fajnie że się przywitałeś i taki tam :twisted: w tym wątku:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3946
A co do Twojego problemu to możesz kontynuować np ten wątek:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... t=zamulony
Pozdrawiam
:1111_bye:
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Re: Totalny brak mocy w V6

Post autor: jarsonik »

Mihau pisze: - między 1500 a 2500 silnik lubi troszkę poszarpać
- pali ok 18-20 l. na 100 km przy spokojnej jeździe, na bo dynamicznie sie nie da...
co do obrotow, to na 10000% pada cewka zapłonowa. To samo było u mnie. wymień to, bo stanie ci na drodze.

A co do spalania, to jakoś bardzo, bardzo dużo zjada ci, ale poszukaj dobrze, bo już była debata na temat paliwożerności naszych samochód. Mój, jak na razie, je dosłownie 0,0 l/100km, bo nie jeździ. hehehe

A jakie poliwo lejesz do niego. jak ja zalałem 95 to palił mi 18 l/100, a jak zalałem 98 to pali teraz ok. 10l/100

pppozdro
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

dla mnie to sonda dostała swira ale jeszcze nie wiem wszystkiego o probie wiec nie mówie na 100% ale do cewki tez bym zajzał. Jedno mnie zastanawia skad olej na swiecy...
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

cewka to na 100000% trzeba wymieć, bo w końcu padnie, co do oleju to pewnie uszczelka pod głowica puszcza, pewny jestem tego na 90% :lol:
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

uszczelka pod głowica powiadasz ciekawe...a może bardziej pod pokrywą zaworów ,
na razie cewkę zostawiłbym w spokoju

@Mihau sprawdzałeś kompresje?ustawienie zapłonu? ,może rozrząd jest przestawiony? jak z wydechem ?,lubi się przytkać katalizator i objaw będzie podobny to tak na początek ;)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

olej na swiecy moze też byc z powodu czesciowego braku ktoregos pierscienia
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”