OLEJ

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ

Post autor: KrecioPL »

derek pisze:jak ktos zalewa minerałem i ma zamiar jeździć Probkiem w zimie to polecam ten filmik

http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4
Myślę, że to powinno Ci dać obraz na sytuację ;)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ

Post autor: Romas »

A na czym teraz jeździsz?
Ja bym wlał na Twoim miejscu po płukance 5W40 albo 5W30, jak się boisz ze będzie ubywało oleju to zalej Mobila albo Volvoline
nie sią drogie ale za to dobre, i nie lej żadnego mineralnego bo to GŁUPOTA!
Orlen Platinum to ja leje do malucha :mrgreen:
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: OLEJ

Post autor: MatiLP640 »

Co za idiota z tego mechanika :/ ja pierdziele, takich ludzi to powinni zamykać normalnie! Dodam że ja robiłem płukankę co 5 tyś przy każdej wymianie i jakoś dziwnie się silnik nie rozszczelnił a pracował duuuuuużo lepiej, równiej i ciszej niż jak go kupowałem, a co do tego Orlena to nie będę się wypowiadał bo dostane kolejne ostrzeżenie :mrgreen: tak czy siak Krecik i Mysza mają rację, w życiu nie pakuj takiego syfu do silnika a o mineralnym to w ogóle nie powinieneś myśleć, od razu płukanka i 10w40 semi jakiegoś Valvoline albo Millersa a później to samo, płukanka i jeżeli silnik będzie chodził ładnie i nie będzie łykał to zalej dobre 5w30 albo 5w40, tylko zaznaczam że dobrej firmy... jak nie wiesz jakie to są to na poprzedniej stronie kilka wymieniłem ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Dziki Beduin
Posty: 449
Rejestracja: 2014-08-18 21:56
Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=22388
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: OLEJ

Post autor: Dziki Beduin »

Witam panów, mam pytanko posiadam probaska 2,5 v6 + LPG przebieg to 203tys. Dotychczas jeździłem na Lotus 10W40 czyli od 6 miesięcy bo tyle posiadam to autko, ale teraz chcę się doradzić i zakupić olej wyższej półki tylko nie wiem jaki byłby najlepszy oczywiście przy wymianie zrobię też płukankę silnika. Będe wdzięczny za pomoc.
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: OLEJ

Post autor: pawlacz »

Ja jeżdżę na Mazda Dexelia 5w30 i jest w porządku. Spalanie oleju 0.6l na 6.000km, popychacze cicho pracują.
Awatar użytkownika
Pawel_-5
Posty: 373
Rejestracja: 2010-06-09 21:29
Samochód: Probe 2.5 V6 96r
Galeria: viewtopic.php?t=18025
Lokalizacja: Gdynia

Re: OLEJ

Post autor: Pawel_-5 »

Dziki Beduin pisze:Witam panów, mam pytanko posiadam probaska 2,5 v6 + LPG przebieg to 203tys. Dotychczas jeździłem na Lotus 10W40 czyli od 6 miesięcy bo tyle posiadam to autko, ale teraz chcę się doradzić i zakupić olej wyższej półki tylko nie wiem jaki byłby najlepszy oczywiście przy wymianie zrobię też płukankę silnika. Będe wdzięczny za pomoc.
Lotos jeden z gorszych olei na rynku - zmień go czym prędzej :) Jeśli chodzi o lepsze oleje to celowałbym w Valvoline lub Motul. Jeśli dużo jeździsz na wysokich obrotach to polecałbym na wiosnę zalać VR1 10W60 przy czym olej jest trochę gęstszy.
Jeśli chodzi o olej z najwyższej półki to dla mnie wybór jest tylko jeden - Royal Purple. Trochę olei przerobiłem i przy Royalu zostanę długo. Na amerykański forach możesz poczytać jakie różnice są w rozbieranych silnikach, które jeździły na innych olejach a na fioletowym :)
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ :(
2.5 GT v6 1996r. - JEST :)
Awatar użytkownika
Dziki Beduin
Posty: 449
Rejestracja: 2014-08-18 21:56
Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=22388
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: OLEJ

Post autor: Dziki Beduin »

Pawel_-5 pisze:
Dziki Beduin pisze:Witam panów, mam pytanko posiadam probaska 2,5 v6 + LPG przebieg to 203tys. Dotychczas jeździłem na Lotus 10W40 czyli od 6 miesięcy bo tyle posiadam to autko, ale teraz chcę się doradzić i zakupić olej wyższej półki tylko nie wiem jaki byłby najlepszy oczywiście przy wymianie zrobię też płukankę silnika. Będe wdzięczny za pomoc.
Lotos jeden z gorszych olei na rynku - zmień go czym prędzej :) Jeśli chodzi o lepsze oleje to celowałbym w Valvoline lub Motul. Jeśli dużo jeździsz na wysokich obrotach to polecałbym na wiosnę zalać VR1 10W60 przy czym olej jest trochę gęstszy.
Jeśli chodzi o olej z najwyższej półki to dla mnie wybór jest tylko jeden - Royal Purple. Trochę olei przerobiłem i przy Royalu zostanę długo. Na amerykański forach możesz poczytać jakie różnice są w rozbieranych silnikach, które jeździły na innych olejach a na fioletowym :)
Okey to kupiłbym go ale powiedz mi jaką lepkość wybrać jeżeli w tym momencie mam 10W40? Myslę nad rzadszym ponieważ w zimę silnik długo się smaruje na tym oleju 10w40
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: OLEJ

Post autor: mysz »

5w30/5w40 tak jak zaleca producent (mazda)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ

Post autor: KrecioPL »

ja do tego polecam stosować płukankę co wymianę oleju - mimo, że silniki mamy bezkolizyjne to nadmiar nagaru na tłokach może sprawić że do kolizji dojdzie...
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Pawel_-5
Posty: 373
Rejestracja: 2010-06-09 21:29
Samochód: Probe 2.5 V6 96r
Galeria: viewtopic.php?t=18025
Lokalizacja: Gdynia

Re: OLEJ

Post autor: Pawel_-5 »

Dziki Beduin pisze:Okey to kupiłbym go ale powiedz mi jaką lepkość wybrać jeżeli w tym momencie mam 10W40? Myslę nad rzadszym ponieważ w zimę silnik długo się smaruje na tym oleju 10w40
Royal Purple produkuje oleje w pełni syntetyczne, niezależnie od gęstości. Możesz śmiało wybrać 10W40 HPS jest to w pełni syntetyczny olej :)
No i tak jak koledzy podpowiadają - zrób przed wymianą płukankę.
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ :(
2.5 GT v6 1996r. - JEST :)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ

Post autor: Romas »

KrecioPL pisze:ja do tego polecam stosować płukankę co wymianę oleju - mimo, że silniki mamy bezkolizyjne to nadmiar nagaru na tłokach może sprawić że do kolizji dojdzie...
Krecik, a co ma nagar na tłokach do płukanki? :D
Awatar użytkownika
Dziki Beduin
Posty: 449
Rejestracja: 2014-08-18 21:56
Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=22388
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: OLEJ

Post autor: Dziki Beduin »

Okey dzięki wielkie za info panowie :)
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: OLEJ

Post autor: _/Damian\_ »

Hallo, trzy krótkie pytania:
1) czy Waszym zdaniem można dolewać oleju na rozgrzanym silniku?
2) czy po odkręceniu korka wlewu oleju to normalne, że unosi się lekki dymek?
3) kiedy najlepiej dokonywać pomiaru oleju, po dłuższym postoju, jak całość spłynie do miski czy należy patrzeć, aby podczas jego pracy na bagnecie było wskazanie w połowie przedziałki?
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ

Post autor: Romas »

najważniejsze być na rozgrzany silnik pełnym impetem nie wlał oleju.
sprawdzaj miarkę po postoju nigdy na pracującym :wink:
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: OLEJ

Post autor: _/Damian\_ »

Ups :|
Dolałem z jakieś 150-200ml ale auta nie odpalałem, nie wiem w sumie czy lepiej byłoby odpalić, aby się wymieszał czy aby nabrał temperatury w misce?
A co z tym dymkiem po odkręceniu korka, to normalne czy raczej nie?
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ

Post autor: Romas »

To że dolałeś to się nic nie stało, na odpalonym silniku się nie dolewa oleju, on przy spływaniu sam się zagrzeje.
a dymek, hmmm musiał bym zobaczyć :wink:
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: OLEJ

Post autor: _/Damian\_ »

Romas dzięki za odpowiedź, na Ciebie jak zawsze można liczyć :lol: Oczywiście nie miałem na myśli odpalania podczas dolewania :) Hehe :) Chodziło mi o to, aby odpalić po dolaniu, aby się szybciej wymieszał i ogrzał:) Ale mniejsza już tym :scramble było, minęło, teraz zapewne już jest tej samej temperatury :) Luknij na ten wydobywający się dymek... może odma jest przytkana, albo to normalne, że coś tam się unosi, po jeździe autostradowej :lol:
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ

Post autor: KrecioPL »

_/Damian\_ pisze:Romas dzięki za odpowiedź, na Ciebie jak zawsze można liczyć :lol: Oczywiście nie miałem na myśli odpalania podczas dolewania :) Hehe :) Chodziło mi o to, aby odpalić po dolaniu, aby się szybciej wymieszał i ogrzał:) Ale mniejsza już tym :scramble było, minęło, teraz zapewne już jest tej samej temperatury :) Luknij na ten wydobywający się dymek... może odma jest przytkana, albo to normalne, że coś tam się unosi, po jeździe autostradowej :lol:
Myślę, że "dymek" to sprawa normalna - temperatura rozgrzanego oleju w V-ce wynosi ok. 130stopni. Wysoka różnica temperatur pomiędzy powietrzem z odkręconego korka i temperaturą na zewnątrz daje Wam odpowiedź :)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: OLEJ

Post autor: _/Damian\_ »

Krecio uspokoiłeś mnie :) Też mi się tak wydaje, że coś tam może się unosić:P
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
GrzegorzElblag
Posty: 30
Rejestracja: 2016-05-23 12:35
Samochód: Ford Probe v6 Black

Re: OLEJ

Post autor: GrzegorzElblag »

Witajcie wiem ze było wałkowane
zrobiłem remont 2.5 v6 przed remontem miał 236 tys km
Jak myslicie 5w30 lać czy coś innego bo mam mieszane uczucia :?
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: OLEJ

Post autor: mysz »

5w30
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ

Post autor: KrecioPL »

5w30/5w40
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
GrzegorzElblag
Posty: 30
Rejestracja: 2016-05-23 12:35
Samochód: Ford Probe v6 Black

Re: OLEJ

Post autor: GrzegorzElblag »

czy na dotarcie to jest dobry pomysł 5w30?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ

Post autor: Romas »

na dotarcie możesz nawet zalać 10w40, zrobisz 1.5k km i wymiana na właściwy
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”