OLEJ

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ

Post autor: Romas »

Chłopie, na lotosie to nawet maluch nie chce dobrze jeździć :D
nomysz
Posty: 55
Rejestracja: 2013-05-20 00:32
Samochód: I gen 89 r. 2.2 LX USA
Galeria: viewtopic.php?t=21501
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: OLEJ

Post autor: nomysz »

Poprzedni właściciel mojego Probe zalewał mineralnym z lidla, więc stwierdziłem, że tak nie może być. Zalałem olejem 10W40 Petro Canada. Narazie jestem zadowolonym. Tym olejem też moi rodzice zalewają swoje Mondeo w dieslu i też nie mają zastrzeżeń. Polecam póki co:)
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: OLEJ

Post autor: pusher1 »

Jakbyś wlał Havoline Texaco albo Valvoline Maxlife też byś był zadowolony a wydaje mi się że dla probe jeszcze lepiej by było :wink:
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: OLEJ

Post autor: derek »

jak ktos zalewa minerałem i ma zamiar jeździć Probkiem w zimie to polecam ten filmik

http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
wariat
Posty: 1
Rejestracja: 2013-11-03 15:22
Samochód: brak
Kontakt:

Re: OLEJ

Post autor: wariat »

10w40 Mobil - moim zdaniem najlepszy olej. Cena też dobra.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ

Post autor: Romas »

Gratuluję napisania pierwszego posta w temacie OLEJ.
Ale zapraszam do przywitania się Tutaj :arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3946
Oraz zapoznania się z tym tematem ;) :arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2277


A co do tego 10W40 to jest ok choć na zimę mimo wszystko lepie coś rzadszego :wink:
Awatar użytkownika
glodzillaryki
Posty: 116
Rejestracja: 2011-06-23 16:33
Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P

Re: OLEJ

Post autor: glodzillaryki »

podziwiam co niektórych ze wiecie jaki to olej najlepszy do probe ,,,, podziwiam to wyczucie :roll: ja takiego nie mam wiec pozostaje olej do ,,,,, japonskiego silnika :wink: :lol:
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: OLEJ

Post autor: Lukasz »

jak ja bym to wiedział to bym nie lał tak bezmyślnie havoline :D
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ

Post autor: KrecioPL »

A ja jeżdżę na kujawskim, jest NAJLEPSZY, więc Wy się nie znacie. Taka mała rada, wybierajcie tylko ten z pierwszego tłoczenia, bo na innych trochę słychać popychacze. Ale mówię wam, na lepszym oleju nie jeździłem, lux malina, nawet zaoszczędziłem na zapaszkach do samochodu.
Wszystkim dziewczynom podoba się ten zapach frytek, mówią że to romantyczne, jak przy zachodzie słońca nad morzem w smażalni i jaki respekt na dzielni!
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ

Post autor: Romas »

Kret ten OT był tu zbędny
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: OLEJ

Post autor: quarth »

twoj post tez
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: OLEJ

Post autor: Lukasz »

KrecioPL pisze:A ja jeżdżę na kujawskim, jest NAJLEPSZY, więc Wy się nie znacie. Taka mała rada, wybierajcie tylko ten z pierwszego tłoczenia, bo na innych trochę słychać popychacze. Ale mówię wam, na lepszym oleju nie jeździłem, lux malina, nawet zaoszczędziłem na zapaszkach do samochodu.
Wszystkim dziewczynom podoba się ten zapach frytek, mówią że to romantyczne, jak przy zachodzie słońca nad morzem w smażalni i jaki respekt na dzielni!

doje....ś #-o
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: OLEJ

Post autor: mysz »

Hahaha, Kretuu- lubie to :D
Ja przed zimą muszę wymienić, rozważę ten kujawski :P
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: OLEJ

Post autor: MatiLP640 »

no to teraz powazne :D ja dlugo jezdzilem na valvoline vr-1 po 3 wymianie bylo slychac popychacze, zmienilem na Millersa 5w40 z dodatkiem nano i wszystko ucichlo, jak makiem zasial a Romas slyszal moj silnik na zlocie wiec wie jak juz napierdzielaly ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
glodzillaryki
Posty: 116
Rejestracja: 2011-06-23 16:33
Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P

Re: OLEJ

Post autor: glodzillaryki »

MatiLP640 pisze:no to teraz powazne :D ja dlugo jezdzilem na valvoline vr-1 po 3 wymianie bylo slychac popychacze, zmienilem na Millersa 5w40 z dodatkiem nano i wszystko ucichlo, jak makiem zasial a Romas slyszal moj silnik na zlocie wiec wie jak juz napierdzielaly ;)
jaki valvoline :?: 5w 50 czy 10w 60 :?:
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: OLEJ

Post autor: MatiLP640 »

5w50, bez przesady, 10w60 to jest woda przy wysokich temperaturach i jak dla mnie nie do tego silnika...
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
glodzillaryki
Posty: 116
Rejestracja: 2011-06-23 16:33
Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P

Re: OLEJ

Post autor: glodzillaryki »

MatiLP640 pisze:5w50, bez przesady, 10w60 to jest woda przy wysokich temperaturach i jak dla mnie nie do tego silnika...
sorry ale nie rozumiem :slon: twierdzisz ze 10w 60 to woda :?: chyba nie bo uzywasz zadszego teoretycznie oleju o lepkosci 5w 40 a jesli własnie uzywasz 5w 40 to valvoline 5w50 to ów woda :?: :mrgreen: w kazdym przypadku valvoline jest na wyzsze temperatury min i max i tym samym gestosc powinna byc wieksza :?: a moze tylko powinna :?:
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: OLEJ

Post autor: MatiLP640 »

oczywiście, przecież im wyższa lepkościowa klasa letnia tym olej jest rzadszy przy wysokich temperaturach. 5W50 owszem jest rzadki przy wysokich temperaturach ale nie aż tak jak 10W60 po za tym zauważ że 10W60 jest semi a 5W50 full ;) dodam że właśnie z czasem 5W50 stał się dla mojego silnika za rzadki, dlatego zmieniłem na 5W40 +nano Millersa i było elegancko, a dlatego taki olej lałem bo nie ukrywam że u mnie w aucie często wskazówka obrotomierza była na czerwonym polu dlatego zawsze lałem olej wysokotemperaturowy a jak pewnie też wiesz albo i nie to 2.5 V6 lubią się grzać ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: OLEJ

Post autor: Lukasz »

co to jest lepkosciowa klasa letnia ?
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: OLEJ

Post autor: MatiLP640 »

jak masz np. 5W50 to zimowa klasa lepkościowa czyli niskich temperatur to masz 5W a letnia czyli wysokich temperatur masz 50. Czyli krótko mówiąc przy jakich skrajnych temperaturach olej zachowuje swoją optymalną lepkość ;) Dodam że te temperatury się czyta z tabelki standardu SAE bo o nim mówimy ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
glodzillaryki
Posty: 116
Rejestracja: 2011-06-23 16:33
Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P

Re: OLEJ

Post autor: glodzillaryki »

Im większa cyfra druga, tym wyższa może być temperatura otoczenia, przy której olej nie traci swych właściwości smarnych. Oleje o symbolach 40, 50 i 60 zapewniają właściwe smarowanie silnika w coraz wyższych temperaturach. :arrow: to zerznołem bo na olejach sie nie znam :roll: wiec jak jest 60 to jest rzadszy od 30 np w temperaturze plus 20 st, :?: mysle ze na odwrót :?
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: OLEJ

Post autor: Lukasz »

Ja to sobie tłumaczę inaczej :mrgreen: czym mniejsza cyferka ta przed W to olej jest mniej lepki(bardziej płynny) przy niskich temperaturach a cyferki po W oznaczają lepkość przy rozgrzanym silniku
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
glodzillaryki
Posty: 116
Rejestracja: 2011-06-23 16:33
Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P

Re: OLEJ

Post autor: glodzillaryki »

ja tez to tak wlasnie sobie tłumacze :lol: ale wyglada na to ze parametry z butelki chociaz by identyczne to chyba w eksplatacji to juz nie jest tak samo :?
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: OLEJ

Post autor: MatiLP640 »

glodzillaryki pisze:wiec jak jest 60 to jest rzadszy od 30 np w temperaturze plus 20 st, :?: mysle ze na odwrót :?
I dobrze myślisz, w temperaturze +20 stopni tak ale raz, ja mówię o wyższych temperaturach i nie tak otoczenia jak samego silnika bo temperatura otoczenia ma znaczenie tylko odpalaniu silnika w sumie, a im silnik się bardziej grzeje tym olej jest rzadszy i ciśnienie spada, logiczne ;) a 30 nie wytrzyma tego co 60 i go zagotujesz po prostu :) może inaczej, przy normalnym eksploatowaniu 60 jest gęstsza, ogólnie 60 jest najgęstszym olejem, ale przy zaznaczam ekstremalnych temperaturach, nie osiągalnych dla np. 30 jest rzadki jak woda, i nie jeden się o tym przekonał jak Pan Panweka się obraził... do tego oleju musi być odpowiedni silnik który to wytrzyma po prostu i tyle ;) na polskie warunki dla mnie idealny jest 5W40, ewentualnie 5W50. I dodam że mi popychacze stukały dlatego że na zimnym silniku olej był zbyt gęsty.
glodzillaryki pisze:Ja to sobie tłumaczę inaczej :mrgreen: czym mniejsza cyferka ta przed W to olej jest mniej lepki(bardziej płynny) przy niskich temperaturach a cyferki po W oznaczają lepkość przy rozgrzanym silniku
I dobrze sobie tłumaczysz, bo tak jest ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
glodzillaryki
Posty: 116
Rejestracja: 2011-06-23 16:33
Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P

Re: OLEJ

Post autor: glodzillaryki »

a,,, dzieki za rzeczowe wyjasnienie :lol: prawie juz zrozumialem :lol: :lol: :lol:
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”