Falowanie wolnych obrotów

Awatar użytkownika
daviboss20
Posty: 23
Rejestracja: 2009-05-16 18:37
Samochód: Probe Medici 1997r. 16V
Galeria: viewtopic.php?t=21528
Lokalizacja: Rynarzewo k/Bydgoszczy

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: daviboss20 »

-- oryginalny post 2011-09-02 17:35 --

Ja podpowiem że przepływomierz powietrza odpowiada w dużej mierze za równą pracę silnika,opisywałem swój przypadek w innym temacie,a więc w moim Probe 2.0 falował na obrotach w przedziale ok/650-850 obrotów,nie ważne czy zimny czy ciepły silnik-również gasł przy ruszaniu a odpalał normalnie z tym że gasł po przygazowaniu i za 3-4 razem dopiero mogłem ruszyć,nie miał siły do ok 4000 obr. przerywał,dławił się,wymiana przepływki pomogła w 100% więc skupiłbym się na tym,''grzesik" może potwierdzić bo mu też pomogłem w tym temacie.pozdrawiam.

-- dodano 2011-09-02 17:40 --

a co do ładowania to masz dobre bo bardzo dobre to 14,4V przy włączonych bajerach,a dostateczne to powyżej 12V więc jeśli masz 13,8V to ładowanie jest ok,sprawdź przepływomierz-powtarzam się ale to jedyna diagnoza jaką moge stwierdzić przy tych objawach.
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: bogdano »

Witam.

Mam pytanie czym to może być spowodowane bo w końcu się dopatrzyłem kiedy mi obroty falują.
Sprawa wygląda tak, że układ chłodzenia mam odpowietrzony, przepływkę sprawną, generalnie silnik chodzi równiutko dopóki nie załączy się jakiś odbiornik pożerający większą ilość prądu tzn. włącze wentylator od nawiewu, załączy się wentylator od chłodnicy itp.
Wtedy zaczynają mi obroty falować od 700 - 900 a czasami jeszcze niżej potrafią spaść.

Co mogę zdziałać, żeby mi te obroty nie wariowały? Miał ktoś taki przypadek?

Pozdrawiam.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
skalpel
Posty: 216
Rejestracja: 2010-08-11 19:42
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
Galeria: viewtopic.php?t=23090
Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: skalpel »

A sprawdzałeś ładowanie jakie masz w aucie? Wyczyść przepustnice i silniczek krokowy.
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: bogdano »

A co ma wspólnego przepustnica i silnik krokowy do spadania obrotów przy włączeniu obciążenia? Bez obciążenia silnik chodzi równiutko więc wnioskuję, że przepustnica i silnik krokowy jest ok. Ładowanie sobie sprawdzę ale myślę, że też będzie ok bo nie mam problemów z odpalaniem a nie doładowuję akumulatora.

Jak mogę przeczyścić "silnik krokowy" żeby go nie spierniczyć? Ma ktoś może jakąś instrukcję bo do czyszczenia przepustnicy jest coś takiego :)
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Sam »

ano jak wy to ładnie zwiecie "silnik krokowy" który w rzeczywistości nie jest w ogóle silnikiem ma wpływ na wolne obroty przy załączaniu obciążeń. Mianowicie wolne obroty bez obciążenia ustawia się śrubą umieszczoną w przepustnicy -> jest na to instrukcja jak i co. Bodajże nawet w serwisówce tej co mi dałeś bogdano :) natomiast przy załączeniu obciążeń komputer zwiększa dawkę paliwa i otwiera "silnik krokowy" właśnie po to żeby nie spadły ci obroty. Teraz jeśli ci się to przytka to dzieją się cyrki ;P
Już to u siebie kilka razy czyściłem ;/ więc jakby co to pisz. pozdro
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: bogdano »

Sam, a jak na gazie się w większości jeździ to ten "silnik" też się zasyfia czy to nie ma wpływu?
Co do zwiększania obciążeń i podkręcania przez komputer wolnych obrotów to u mnie aktualnie wentylatorem chłodnicy nie steruje i nigdy nie sterował komp bo oczywiście nie wiem jak to puścić przez komputer bo nie mam opisu tych wtyczek. A fachowcy, którzy tam grzebali przede mną też raczej tego nie wiedzieli bo mi to źle działało. Więc na razie mam puszczone to przez termik który przy 90 st. mi zwiera masę i mi to chodzi. To i tak mi przy załączeniu wentylatora od chłodnicy będą w tym momencie obroty spadać. Ale dodatkowo mi spadają obroty jak zauważyłem przy załączeniu wentylatora nawiewu czy jak podnoszę szybę np. Wtedy to mi potrafi spaść do jakichś 400 obr. Na razie dołożyłem sobie oporniczek na czujniku temp do komputera i jakoś mi to działa że się nie wnerwiam, Wiem, że pewnie mi spalanie lekko podskoczy ale wolę ciut więcej spalać i nie wkurzać się z tymi obrotami.
Na razie mam brykę u lakiernika, jak w końcu ją odbiorę to sie musimy zgadać na to piwko :D albo coś mocniejszego to mi może przy okazji pokażesz jak ten silnik rozebrać. Zawsze to będzie go czym przeczyścić bo alkohol będzie pod ręką :D
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Sam »

spoko :) mogę wyczyścić i wyregulować ;P
w ogóle o ile się nie mylę to nie ma znaczenia jak masz czujnik podpięty -> wydaje mi się że komputer na podstawie wszystkich czujników jakie ma dobrze wie kiedy silnik ma większe obciążenie -> peny nie jestem ale czyszczenie i regulacja powinny pomóc a na pewno nie zaszkodzą. Więc jak będziesz miał czas to daj znać :P
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: mysz »

Ludu, pomocy. Ja już nie mam siły do tego samochodu... Znowu silnik gaśnie po wysprzęgleniu (ciepły silnik, obroty 1500-3000obr/min). Wszystko zaczęło się dziś w nocy- dojeżdżałem do świateł i wcisnąłem pedał sprzęgła podczas gdy silnik miał około 1700 obr/min i zgasł..

Dziś wyczyściłem i podmieniłem przepustnicę z bypassem wolnych obrotów, czujnik położenia przepustnicy wymieniłem na inny, ustawiłem go i dalej to samo.
Ponadto, sprawdziłem czy czasem układ chłodzenia nie jest zapowietrzony- nie. Błędów brak. Świece, przewody dopiero co wymienione, więc je wykluczam.

O co do cholery może mu chodzić :?:


Ewentualnie może przepływomierz się sypnął. Jutro dziada odłączę i zdam relacje.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: wujeksex »

Jakby przepływomierz był uwalony, to nie dałoby rady normalnie jeździć - straszne szarpanie.

Sprawdź czujnik pod pedałem sprzęgła. OLEY kiedyś pisał, że jak go odłączył, to auto gasło po każdym wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy.
Jeszcze na myśl przychodzi mi ustawienie zapłonu. Po remoncie silnika, po pierwszym rozruchu podczas przejażdżki też gasł mi silnik na sprzęgle. Przestawiłem aparat i było ok.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: mysz »

Szarpanie generalnie na ciepłym silniku jest.

Właśnie odbyłem rundkę bez przepływki- silnik nie gaśnie (podkręciłem jedynie obroty śrubą na przepustnicy, bo po jej odpięciu miałem około 400obr/min na jałowych). Gdy tylko ją podłączyłem, poprzedni stan wrócił- gaśnie przy praktycznie każdej okazji.
Z tego co mi się wydaje, to chyba jednak przepływomierz jest uszkodzony/zasyfiony.
wujeksex pisze: Sprawdź czujnik pod pedałem sprzęgła. OLEY kiedyś pisał, że jak go odłączył, to auto gasło po każdym wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy.
Jeśli wyczyszczenie/wymiana przepływomierza nic nie da, to będę wiedzieć, co mam dalej sprawdzać :1111_ok:
wujeksex pisze: Jeszcze na myśl przychodzi mi ustawienie zapłonu. Po remoncie silnika, po pierwszym rozruchu podczas przejażdżki też gasł mi silnik na sprzęgle. Przestawiłem aparat i było ok.
Zapłon był sprawdzany jakieś 3 miechy temu, więc wątpię, że sam się przestawił.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Sam »

W sumie też mam problem z szarpaniem zaczęło się zimą wszystko było w miarę dobrze aż pewnego dnia po prostu zaczął pracować jakby na 2 cylindry nie chciał wchodzić na obroty itp. Kopułkę mam nową więc wymieniłem od razu świece i kable, wyczyściłem aparat . Pomogło ale jest właśnie pewien szkopuł mianowicie na wysokich obrotach pracuje dobrze. A w granicach 700 -1200 zdarzają mu się właśnie jakieś szarpnięcia, no i śmiesznie pracuje jak mu się umyśli to na wolnych falują obroty. Towarzyszy temu zapach niedopalonej benzyny z wydechu. Wydaje mi się ze to przepływomierz ale na razie nie bardzo mam jak to sprawdzić. Ma ktoś jakieś pomysły ?
Ostatnio zmieniony 2012-04-26 20:11 przez Sam, łącznie zmieniany 2 razy.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: mysz »

Właśnie, czy da się w jakiś sposób sprawdzić przepływomierz? Dziś swój wyczyściłem, podłączyłem i dalej to samo- silnik gaśnie, gdy tylko go odłączyłem wszystko jest w porządku.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
kris24v
Posty: 193
Rejestracja: 2008-07-21 00:47
Samochód: 2.0 16v '95 2.5 24v '97 2.8 tdi '00 Daily
Galeria: viewtopic.php?t=20553
Lokalizacja: Święciechów, Düren(De)

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: kris24v »

a tak powazniej to mierniczek za 10zł i

pin 2k do masy ma być 5v
2o do masy 3,8v
to na włączonym zaplonie
2o do (-) na biegu jałowym 2,5 do 3,3v
2p do minusa przy temp ok 20c zapłon włączony 2,5v


kopiowałem to kiedyś z FPDrivers, nie próbowałem tego mierzyć ale może Tobie się przyda:)
kiedyś 2,5 teraz 2,0 w przyszłości znów będzie 2,5(mam ogromną nadzieję) To stare marzenia bo teraz jest 24V!!

Był Niebieski MQ '93 2.5
Jest Czerwony HL '95 2.0
Jest Fioletowy JJ '97 2.5
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Sam »

w sumie wszystko fajnie dzięki wielkie powiedz tylko jeszcze co w twoim opisie znaczą literki przy dwójkach, może to głupie pytanie :D ale gdzieś nie bardzo wiem o co chodzi.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
kris24v
Posty: 193
Rejestracja: 2008-07-21 00:47
Samochód: 2.0 16v '95 2.5 24v '97 2.8 tdi '00 Daily
Galeria: viewtopic.php?t=20553
Lokalizacja: Święciechów, Düren(De)

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: kris24v »

no właśnie sam tego nie wiem, ściągnąłem to kiedyś jak mój miał muła, ale zmieniłem przewody WN i odżył to nie wnikałem(przed pierwszą jazdą zmieniłem mu już przewody na podróby i nie byłem świadom tego ze to one są winne max 160km/h mi śmigał) może poszukaj na FPDrivers tam jak pamiętam coś było o tym napisane
kiedyś 2,5 teraz 2,0 w przyszłości znów będzie 2,5(mam ogromną nadzieję) To stare marzenia bo teraz jest 24V!!

Był Niebieski MQ '93 2.5
Jest Czerwony HL '95 2.0
Jest Fioletowy JJ '97 2.5
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: mysz »

Słuchajcie- kocham ten samochod :D Juz miałem napisac, ze po wyczyszczeniu przepływomierza nadal gasnie (bo gasł) i nagle po dwoch dniach jezdzenia- sie naprawił :D Nie wiem o co chodzi, ale obecnie obroty opadaja prawidłowo, nie przygasa, nie gasnie, błedow nie ma. Normalnie samo-naprawczy samochod :D

Sorry za brak polskich znakow- pisze z telefonu.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
modano
Posty: 96
Rejestracja: 2007-07-22 10:43
Samochód: Probe II V6
Galeria: viewtopic.php?t=16692
Lokalizacja: Siemianowice, Polkowice

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: modano »

mysz pisze:Szarpanie generalnie na ciepłym silniku jest.

Właśnie odbyłem rundkę bez przepływki- silnik nie gaśnie (podkręciłem jedynie obroty śrubą na przepustnicy, bo po jej odpięciu miałem około 400obr/min na jałowych). Gdy tylko ją podłączyłem, poprzedni stan wrócił- gaśnie przy praktycznie każdej okazji.
Z tego co mi się wydaje, to chyba jednak przepływomierz jest uszkodzony/zasyfiony.
ciekawe spostrzeżenie z tymi obrotami. Ja odkąd kupiłem ten samochód (jeżdżę już 5 rok) zawsze miałem i mam 400obr/min na ciepłym silniku i zastanawiałem sie kiedyś dlaczego. Może ja mam odłączoną przepustnicę albo zepsutą i nawet o tym nie wiem? Jakie powinny być tego objawy? przejechałem tak już 70k km nic nie zauważyłem, spalanie mam w normie silnik kręci jak powinien, nigdy nie szarpał ani nic??
Ford Probe 2,5 V6 sensual styling, steering performance etc.
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: mysz »

modano pisze:
mysz pisze:Szarpanie generalnie na ciepłym silniku jest.

Właśnie odbyłem rundkę bez przepływki- silnik nie gaśnie (podkręciłem jedynie obroty śrubą na przepustnicy, bo po jej odpięciu miałem około 400obr/min na jałowych). Gdy tylko ją podłączyłem, poprzedni stan wrócił- gaśnie przy praktycznie każdej okazji.
Z tego co mi się wydaje, to chyba jednak przepływomierz jest uszkodzony/zasyfiony.
ciekawe spostrzeżenie z tymi obrotami. Ja odkąd kupiłem ten samochód (jeżdżę już 5 rok) zawsze miałem i mam 400obr/min na ciepłym silniku i zastanawiałem sie kiedyś dlaczego. Może ja mam odłączoną przepustnicę albo zepsutą i nawet o tym nie wiem? Jakie powinny być tego objawy? przejechałem tak już 70k km nic nie zauważyłem, spalanie mam w normie silnik kręci jak powinien, nigdy nie szarpał ani nic??
A da się w ogóle odłączyć przepustnicę? :D
Przede wszystkim jakbyś miał odłączony przepływomierz paliłby Ci ogromne ilości paliwa (mi spalił dokładnie 21l/100km) a oprócz tego ma bez niej muła. Podkręć obroty śrubą na przepustnicy (w trybie serwisowym), na ciepłym silniku, tak, żebyś miał ok. 650obr/min i będzie ok.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Czapa
Klubowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-08-22 09:20
Samochód: Ford Probe 1993 2.5v6

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Czapa »

-- oryginalny post 2012-08-22 17:43 --

Witam,

W fordzie Probe 2,5 v6 na wolnych obrotach dochodzi do falowania... i pali więcej. (benzyna i gaz)
Sprawdziłem kompresje na cylindrach na wszystkich oprócz jednego oscyluje w granicach 13,5-13,8
na 3 cylindrze skacze do 15-15,5 co może być przyczyna?...
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Romas »

przyczyną falowania czy takiej kompresji :?: :twisted: :mrgreen:








Falują ci obroty bo pewnie silniczek ktokowy od przepustnicy masz do wymiany :wink:
Czapa
Klubowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-08-22 09:20
Samochód: Ford Probe 1993 2.5v6

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Czapa »

takiej kompresji i dodatkowo troszke oleju na wlasnie tej świecy.. silniczek krokowy? a przypadkiem nie problem z przepustnica i TPS?
slepy6762
Posty: 8
Rejestracja: 2013-11-15 17:37
Samochód: Probe 2.5 94

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: slepy6762 »

Witam mam problem a mianowicie chodzi o :

Po odpaleniu auta na benzynie ( probe II 94 2.5 V6 ) wchodzi na 2tys obrotów od razu spada i auto gaśnie
na wysokich obrotach można jeździć przyśpieszenie ok ale samochód szarpie i gaśnie dojeżdżając do skrzyżowania , świateł
Odpalając na benzynie i przełączając na lpg auto chodzi normalnie na niskich i wysokich obrotach

problem występuje tylko na benzynie
dodam że samochód ostatnim czasem pali znacznie więcej gazu

Wymieniłem przepływomierz i dalej bez zmian żadnej poprawy

Proszę o pomoc
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

Pali się kontrolka check engine?Na zimnym na ciepłym tak się dzieje?
Ostatnio zmieniony 2013-11-16 21:54 przez batigol67, łącznie zmieniany 1 raz.
slepy6762
Posty: 8
Rejestracja: 2013-11-15 17:37
Samochód: Probe 2.5 94

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: slepy6762 »

nie pali sie nic
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

masz sekwencje czy zwykły gaz
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”