Falowanie wolnych obrotów

Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

Ale bajki wypisujesz :D Przecierz on albo sie otwiera albo nie. Nie ma czegos takiego ze on dostaje 9 10 11 12 V tylko albo dostaje 12V albo nic bo musi dostać 12 zeby sie otworzyć.Po zatym nawet mi nie mów ze wpiąłes miernik do solenoida bo bym chyba umarł ze śmiechu tu . :D 12 v jak dostaje to sie zamyka solenoid? No ciekawe rzeczy piszesz naprawde.Chyba tez se sciągne tą serwisówke daj mi strone z ktorej to sciągnąłeś.
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Luna »

Dobra, temat uważam za zakończony bo nie sztuką jest się przekomarzać i udowadniać swoje racje. Miernik wpiąłem oczywiście we wtyczke od selenoida, głupi błąd literowy a Ty od razu uważasz że gdzie te kable wpiąłem?? Może w rurki od selenoida? Albo sobie w d...ę? Z tego co patrzę to za dużo nie wnosisz swoimi postami i pierdoły momentami wypisujesz. Nie umiem wklejać cytatów, ale pamiętam jak mi napisałes na pw że jak auto spala olej to szybciej jeździ. Wtedy zakończyłem z Tobą chłopkau rozmowę na PW. Miłych snów o mustangach,. :lol: :mrgreen: :twisted:
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

ty nic nie umiesz :D No tak widac jak twoje jezdzi które nie spala oleju a tym którym spala :mrgreen: większych bzdur to nie słyszałem zeby napięcie zwrastało w miare obrotów na kostce od regulatora. #-o może trzymaj miernik z dala od silnika :D Jakbyś nawet popatrzył dobrze na ten solenoid to byś wiedział ze ta koncowka z znaczkiem mitsubishi nie pasuje dobrze na końcówke czarną tylko pasuje na tą metalową. http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=40 to sobie nawet dobrze uwaznie przeczytaj i podłącz 12v i wtedy dmuchaj i zobaczysz przez które końcówki jest przepływ powietrza po podłączeniu :mrgreen: bo jak ty masz tak podpięte weze to tam jest cały czas przepływ powietrza czy właczony solenoid czy wyłączony :lol: przez takie podłączenie jak ty masz mniejsze cisnienie paliwa na listwie zebyś był świadomy tego.
adam568
Posty: 62
Rejestracja: 2014-05-23 19:39
Samochód: Probe II 95r 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=23532
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: adam568 »

Panowie spokojnie i bez kłótni
dzisiaj zabrałem się za odnalezienie nieszczelnego wężyka ciekło tylko jednym ale inne też nie były w dużo lepszym stanie w poniedziałek kupie i wymieni się je
przy okazji wykręciłem przepustnice bo mam zamiar ją przeczyścić, ma sporo syfu , przepustnica była uszczelniona samym sylikonem przy kolektorze, zrobić tak samo przy składaniu czy lepiej kupić uszczelkę ?
pozdrawiam
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

Daj na hermetyku, nie trzeba uszczelki.
adam568
Posty: 62
Rejestracja: 2014-05-23 19:39
Samochód: Probe II 95r 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=23532
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: adam568 »

przepustnice przeczyściłem, przewody zmieniłem lecz nic to nie zmieniło

lecz podjechałem do kolejnego mechanika który ogarną temat w 15 minut przestawił lekko czujnik przepustnicy, podciągną linkę od gazu i ustawił obroty śrubą od przepustnicy teraz wszystko chodzi miodzio

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Romas »

Jak podciągnął linkę gazu to powodzenia, żaden z niego fachowiec, to nie fiat 126p na gaźniku żeby regulować pracę obrotową gazem. przepustnica ma być maksymalnie zamknięta #-o
eh ci fachowcy :mrgreen: :lol:
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Sallmo »

Wiele widziałem już na tym forum ale to jedna z "lePSZYH" napraw o jakiej czytałem :D
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: bogdano »

Haha szczególnie że w V-ce śruba do regulacji wolnych obrotów "kole w oczy" po otwarciu maski więc ten mechanik pewnie od razu ją zauważył i postanowił nią pokręcić. :)
W 2.0 by musiał się trochę nagimnastykować.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: mysz »

Oj się czepiacie :D grunt , że samochód "naprawiony" i że właściciel zadowolony ;)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: bogdano »

Według mnie to do du..y Ci to naprawił. Pierwsza sprawa to musi być układ chłodzenia dobrze odpowietrzony, druga sprawa układ zapłonowy musi być sprawny i zapłon dobrze ustawiony a trzeci temat to czujnik położenia wału. Możesz mieć do du..y styk albo kabel gdzieś ukruszony.
Jak któryś z tych 3 rzeczy będziesz miał złe to Ci będą falowały obroty.
A takie podkręcanie obrotów i naciąganie linki to tak jak tutaj było napisane w Fiacie 126P się tak regulowało.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

Linkę naciągał,dobry jakiś ciekawe tylko co mu to dało .
adam568
Posty: 62
Rejestracja: 2014-05-23 19:39
Samochód: Probe II 95r 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=23532
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: adam568 »

panowie źle się wyraziłem z tym naciąganiem linki myślę o czym innym napisałem całkiem co innego
mechanik po prostu zmienił ustawienie śruby od wajchy (chyba ślimak to się nazywa) na przepustnicy co linka na niej siedzi bo poprzedni mechanicy robili z tym cuda na kiju przestawiali a ... wskórali ponoć teraz jest tak jak powinno
zmieniłem ostatnio ustawienie tps bo ustawiał to na oko wiec ustawiłem to ze szczelinomierzem zgodnie z opisem forum mazdaspeed i dalej wszystko działa w najlepsze
pozdrawiam
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

Tej sruby sie nie reguluje
adam568
Posty: 62
Rejestracja: 2014-05-23 19:39
Samochód: Probe II 95r 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=23532
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: adam568 »

no nie wiem mechanik zemnie żaden
jak zajechałem pytał się co poprzednicy przestawiali to powiedziałem ze przestawiali tą śrubę, wiec podociskał przewody podciśnień zmienił ustawienie tej śrubki zmienił ustawienie tpc i zmniejszył obroty śruba na przepustnicy teraz jest lekko poniżej drugiej kreski czyli tak jak ma być i od kilku dni niema żadnych problemów auto chodzi jak przed wymiana uszczelek
powiedział ze było wszystko dobrze złożone tylko nie wyregulowali dobrze jemu zajęło to 15 minut a oni 3 dni nie mogli dojść co się dzieje ;/
pozdrawiam
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: bogdano »

Nie wydaje mi się, żeby te regulacje miały wpływ na falowanie wolnych obrotów. Ale mogę się mylić. :)
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

Jak bedzie sruba za dużo dokrecona lub wykrecona na przepustnicy to bedzie falował.
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Stig »

Podpinam sie pod temat, jakis czas temu pojawil mi sie problem z nietrzymaniem wolnych obrotów. Po odpaleniu bez gazu trzyma obroty kolo 700 , musne gaz to wzrosna potem spadaja prawie do zera i powoli tak jakby sie korygowaly i wraca znow w granice 700 i delikatnie faluja ( nie jest jescze wtedy dobrze rozgrzany) . Po rozgrzaniu i przejezdzie przy wcisnieciu sprzegla spadaja do zera i gasnie. Wymienilem na ta chwile swiece, kopulke i palec oraz filtr paliwa. Przewody raczej nie maja przebicia bo nic nie widac w nocy zeby iskry skakaly ale je tez juz zamowilem i sa w drodze wiec zostana wymienione. Dolot tez jest raczej szczelny, ale profilaktycznie gumy zostana zmienione.
Ma ktos jakies pomysly jaka moze byc przyczyna?
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Romas »

1. zobacz czy nie jest zapowietrzny
2. sprawdź czujnik temp.
3. sprawdź czy jakaś kostka nie wypiela sie np od bypasu
4. podmień przepływkę
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Stig »

Mozliwe zeby sie sam z siebie zapowietrzyl skoro wczesniej bylo wszystko ok? ... O przeplywce tez myslalem ale nie mam chwilowo innej na podmiane , zgadam sie z kolega to podmienie i zobaczymy. Ale nie wiem czy to nie jakas kwestia zaplonu/ paliwa. Bo mam wrazenie ze tak jakby sie zalewal czy cos, nie chce odpalic od strzala tylko trzeba pokrecic i jak odpali to czuc benzyne i tak jakby nie chodzil na wszystkich garach bo na wolnych czuc ze go tak telepie lekko.
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
modano
Posty: 96
Rejestracja: 2007-07-22 10:43
Samochód: Probe II V6
Galeria: viewtopic.php?t=16692
Lokalizacja: Siemianowice, Polkowice

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: modano »

sprawdź weże na podcisnienie czy się jakiś nie wypiął lub przedziurawił. Ja miałem kiedyś objaw ze mi telepało na wolnych. winnym okazał się wypięty wężyk
Ford Probe 2,5 V6 sensual styling, steering performance etc.
Janusz86
Posty: 18
Rejestracja: 2017-05-29 13:01
Samochód: Ford Probe 2.5 1993

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Janusz86 »

Witam ktoś może miał problem z szybkim schodzeniem obrotów?
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: KrecioPL »

eeee? No raczej powinny opadać dość szybko, nie bardzo można coś powiedzieć po Twoim lakonicznym opisie.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Janusz86
Posty: 18
Rejestracja: 2017-05-29 13:01
Samochód: Ford Probe 2.5 1993

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Janusz86 »

zrobie filmik to wrzuce ale strasznie szybko schodzi np przygazuje do
4 tys i wskazówka schodzi szybko do tysiąca.
Ostatnio zmieniony 2018-02-06 07:30 przez Janusz86, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Loganos69
Klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Loganos69 »

A dźwięk silnika adekwatnie "opada" do wskazówki?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”