Falowanie wolnych obrotów

Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

Sonda czy czujnik zassysanego powietrza.
Koziol93
Posty: 31
Rejestracja: 2013-08-25 13:51
Samochód: probe 2.0 96'
Lokalizacja: Szczecin

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Koziol93 »

Nie mam pojęcia czy to jest czujnik czy to sonda. Wiem tylko tyle, ze jest to na górnej obudowie filtra powietrza, podłącza sie to na 2 piny i odkręca sie klucze 12/13.:) wiec za co to odpowiada?
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

Miedzy innymi za skład mieszanki.
Czujnik ten przekazuje do elektronicznego urządzenia sterującego sygnał napięcia zależny od
temperatury zasysanego przez silnik powietrza (im wyższa temperatura, tym mniejsza rezystancja czujnika,
a więc większe napięcie sygnału).
Koziol93
Posty: 31
Rejestracja: 2013-08-25 13:51
Samochód: probe 2.0 96'
Lokalizacja: Szczecin

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Koziol93 »

Ty mi nie mówisz aby o przepływomierzu?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Romas »

Nie nie mowi o nim.
Przepływomierz oblicza objętość zasysanego powietrza a ten czujnik jego temperaturę
Koziol93
Posty: 31
Rejestracja: 2013-08-25 13:51
Samochód: probe 2.0 96'
Lokalizacja: Szczecin

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Koziol93 »

Wymieniłem panowie ten czujnik i tez nic nie dało.
Czyli jest tak:
Na jednej przepływce śmiga jak wariat ale na wolnych ma ochotę gasnac i nierówno pracuje( na zimnym silniku pracuje ładnie)
A na drugim na wolnych obrotach pracuje perfekcyjnie a w górnym zakresie obrotów jest taka lipa, ze szkoda gadać

Mam dwa zwalone przepływomierze?

Edit:
Przed chwila przeczytałem, ze przeplywomierz odpowiada za dawke benzyny a lpg nie bierze go pod uwagę.
To dlaczego mam taka różnice na lpg na rożnych przeplywomierzach?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Romas »

LPG Do LPG terz jest potrzebny :wink:
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

Do LPG nie jest potrzebny przepływomierz.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Romas »

Nie pisz takich głupot jak nie masz o czymś większego pojęcia. Przepływomierz jest potrzebny jak i lambda prawidłowo działająca i reszta podzespołów. LPG jest klonem pracy wtrysków benzynowych i to z nich pobiera sygnał, co za czym idzie muszą być prawidłowe obliczenia na Pb do jak najbardziej prawidłowej pracy na LPG.
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

Z sondy a nie z przepływki kolego.Dlatego jak masz sekwencje sama ci sie przełancza jak sonda osiągnie temp pracy.Tak to bys na zimnym mogł jezdzic na gazie.Ja mam zwykły gaz to od razu przelanczam na zimnym silniku.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Romas »

no i to też sie mylisz. kwestia w jakiej temperaturze ma się przełączyć gaz jest ustawienie temperatury na kompie gazowym, a bierze on pomiar z czujnika temperatury umieszczonego w okolicach parownika( tudzież w nim) który mierzy temperaturę, cieczy chłodzącej ogrzewającej gaz w parowniku.

Proponuje Ci troszkę się zorientować co i jak działa zanim zaczniesz pisać :wink:, tak się składa że się trochę na montowałem instalacji gazowych :wink:
Koziol93
Posty: 31
Rejestracja: 2013-08-25 13:51
Samochód: probe 2.0 96'
Lokalizacja: Szczecin

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Koziol93 »

To kwestie gazu już mamy wyjaśnianią;) mam sekwencje stag 4 wiec lpg do prawidłowego działania potrzebuje sprawnego przeplywomierza i sondy;)
Ale nie rozwiązaliśmy mojego problemu falujacych obrotów :twisted:
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Romas »

falujące obroty :
1 zapowietrzony układ chłodzenia
2 nieszczelność dolutu
3 uwalony albo nie podpięty bypass
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

a najprowdopodobniej walnięta sonda ;) własnie przez to może falowac nierówno pracowac.Najpierw zrób z sondami potem zobaczysz czy dalej będzie nierówno pracował.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Romas »

nie równo pracować owszem, ale raczej nie falować :wink:
Koziol93
Posty: 31
Rejestracja: 2013-08-25 13:51
Samochód: probe 2.0 96'
Lokalizacja: Szczecin

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Koziol93 »

Źle sie wyraziłem romas,
Na jednej przepływce pracuje nierówno tj. Nie da sie jechać na jedynce na niskich obrotach bo skacze. A na biegu jałowym czasami gaśnie i czuć takie popierdywanie silnika, Ale na zimnym jest wszystko ok;).
Natomiast na drugi zachowuje sie dobrze, czyli równiutko pracuje na wolnych ale odpala za drugi razem i tak jak już wspominałem na wysokich obrotach coś go blokuje...
Jakoś. Nie jestem przekonany aby szukać problemu bo stronie sond skoro na dwóch przepływach swiruje. Tylko pytanie która jest dobra..
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Romas »

Ale ja to napisałem do posta kolegi batigola
adam568
Posty: 62
Rejestracja: 2014-05-23 19:39
Samochód: Probe II 95r 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=23532
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: adam568 »

Witam

Kilka dni temu odebrałem auto od mechanika wymieniane były uszczelki pokrywy zaworów, świece, kable zapłonowe no i olej wraz z filtrem.
Teraz auto nie trzyma niskich obrotów, gdy odpalę na benzynie zaczyna się dusić poniżej tysiąca obrotów i gaśnie. Kiedy przyduszę to przez chwilę pracuje jak należy
ale za chwile znowu obroty zaczynają spadać. Po podkręceniu śrubą przepustnicy obroty raz są dobre potem znowu spadają i znowu się podnoszą tak na zmianę.
Mechanik sprawdzał z schematem podciśnień i wszystko niby dobrze podłączone, sam też sprawdzałem pod blokiem to co mogłem dojrzeć jest tam gdzie powinno być.
Dzisiaj zobaczyłem że mam popękany dolot powietrza między filtrem a przepustnicą udało by się jakoś potwierdzić czy to od tego czy nie przed ewentualną wymianą?
Czytając posty dowiedziałem się też że mam rozregulowanego TPS'a ponieważ w trybie diagnostycznym włącza mi się wiatrak może podpowiedzieli byście mi jak go wyregulować.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Patryk- »

skoro jest popękany to obklej jakąś taśmą na próbę, to nie turbo więc powinno zrobić robote...

będziesz wiedział czy jest różnica
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
adam568
Posty: 62
Rejestracja: 2014-05-23 19:39
Samochód: Probe II 95r 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=23532
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: adam568 »

no taki mam zamiar tylko będę musiał go wyjąc bo tak to dzisiaj próbowałem ale ciężko coś zrobić
może macie jeszcze jakieś propozycje co pasowało by sprawdzić co może być nie tak
jutro spróbuję za pomocą diody wyświetlić kody diagnostyczne ślinika może coś to wyjaśni

Sprawdziłem dzisiaj kody wyskoczyły mi 17 i 24 czyli złe sondy
Jakie sondy byście polecali kupić.
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: KrecioPL »

Poczekaj chwilę :)

1. Zauważyłeś że masz nieszczelny dolot - oklej go na około, na grubo, tak żeby było szczelnie, lewe powietrze - czyli niewłaściwa dawka paliwa do powietrza i obroty mogą skakać.
2. Sprawdź, ustaw TPS'a - po wpięciu zwory od razu chodzi wiatrak czy dopiero jak pociągniesz za linkę od gazu (otworzysz przepustnicę)
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=15864

Właśnie przez te dwie rzeczy może wywalać Ci błędy z sondami. Najpierw uporaj się z tymi prostymi i tanimi rzeczami, zresetuj kompa i wtedy sprawdź błędy.
Jeśli kupować, śmiało bierz Denso ;)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

To jest niemożliwe zeby 2 sondy na raz padły.Tak jak krecio napisał lewe powietrze albo gdzies z tych pokryw zaworów zassysa jeszcze do dolotu lewe powietrze.przystaw głowe koło silnika i słuchaj może usłyszysz zasysanie.
adam568
Posty: 62
Rejestracja: 2014-05-23 19:39
Samochód: Probe II 95r 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=23532
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: adam568 »

dzisiaj byłem u pewnego magika no i pan mechanik oznajmił że trzeba kupić nową używaną przepustnice bo broń boże nie można przestawiać śruby na przepustnicy bo więcej się jej dobrze nie ustawi ile w tym prawdy?
jutro się zabiorę za oklejanie, dzisiaj już ustawiałem tpsa według tej instrukcji i jutro odczytam znowu kody czy coś się zmieniło
jeśli chodzi o oklejenie to jaką taśmą radzili byście okleić czy izolacyjna zdała by egzamin ?
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: quarth »

mam nowa uzywana przepustnice ;]
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Patryk- »

izolacja jest cienka więc trochę jej pójdzie :) proponuje taśmą klejącą :lol:

przesadzasz z takimi pytaniami :mrgreen:

kup taką co bandyci kneblują ofiary w amerykańskich filmach ;)

p.s a jeśli się zrobi obrót śrubką a potem ją cofnie to co? już nie będzie tak jak było wcześniej? majster może się boi eksperymentów :)
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”