Wymiana silnika 2.5V6 (na taki sam, na 2.0v6, na inną markę)

pawelvr
Posty: 27
Rejestracja: 2008-06-03 21:46

Post autor: pawelvr »

1. Nie chce zalozyc diesla
2.Silnik mam sprawny (padla elektryka)
3. Jestem mechanikiem i wiem co dobre dla silnika a co zle wiec prosze mi przestac ciagle wmawiac ze o niego nie dbalem
4. przed probe mialem MERCEDESA a teraz kupilem FORDA (bez komentarza)
5. Jak to sie mowi OPEL i FORD .........................
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

To może zamiast zmieniać silnik i narzekać na źle zrobioną robotę przez firmę FORD czas poszukać jakiegoś elektromechanika?
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Zaraz, bo tu nastąpiła jakaś pomyłka, jeżeli chodzi o silnik, toż to jest czysta Mazda, a nie żaden Ford. :D

A może jako mechanik wypowiesz się na temat japońskich silników?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
qbass
Posty: 38
Rejestracja: 2007-06-24 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: qbass »

Kolego, skoro jesteś mechanikiem, to po co pytasz takich żółtodziobów jaki silnik włożyć?

Może napisz co DOKŁADNIE psuje się w tym aucie?

Aha, ja jestem zdania, że Mercedes to złom. Kolegi znajomego wujek miał i mu się psuł :roll:
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

To wybacz ale dupa z Ciebie a nie mechanik, bo jeździsz Mazdą ze znaczkiem Forda, a nie Fordem. Wszystkie podzespoły wraz z silnikiem są Mazdy. I skąd pomysł że 8v jest mniej awaryjne? Jak dbasz o silniczek(widać jednak nie umiesz) to i 16v długo pojeździsz. PS u mnie w rodzinie są i były same Fordy i jakoś nigdy żaden się nie popsuł. No ale nie każda morda pasuje do Forda.Pozdrawiam Cię i Powodzenia
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Ambrozy
Posty: 294
Rejestracja: 2008-01-04 22:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Małkinia Górna

Post autor: Ambrozy »

Witam,
Kolego pamiętaj, że NIE KAŻDA MORDA PASUJE DO FORDA :wink:

A co do silnika, to jest chodzący 8) dowód, że idealnie pasuje ten od Audi 4,2 Quatro :D

Pzdr!.
P.
93'EuroProbe 2 i 1/2
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

qbass pisze:Może napisz co DOKŁADNIE psuje się w tym aucie?
:arrow: Zgasł i nie odpali
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
pawelvr
Posty: 27
Rejestracja: 2008-06-03 21:46

Post autor: pawelvr »

Wiec mowie jako mechanik: silniki mazdy sa nie do zajechania auto potrafi sie rozpasc a silnik dalej lata, ale te auta nie sa skladane przez mazde tylko forda o to mi chodzilo. Mam to auto 1 miesiac i wsadzilem w nie duzo pieniedzy i ciagle nie chodzi (zgaslo i nie zapali). mechanicy roskladaja rece jak i elektromechanicy. Klubowicze tez nie raczyli mi pomoc tylko wywalali moje posty. Pomoc uzyskalem tylko od S_H_A_D_O_W za co bardzo jestem wdzieczny. Wiec sami powiedzcie co mi zostaje oprucz zmiany silnika? Skoro nikt sobie z nim nie moze poradzic.
Awatar użytkownika
Ambrozy
Posty: 294
Rejestracja: 2008-01-04 22:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Małkinia Górna

Post autor: Ambrozy »

Sorry, ale wciskałeś sprzęgło?? Gdzieś czytałem o podobnym problemie.

Pzdr!
P.
93'EuroProbe 2 i 1/2
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

ASO Forda lub Mazdy też sobie nie poradziło? Czy jednak za drogo i lepiej się zżymać, że klub nie daje ci za darmo serwisu?

Jeśli ktoś ci wywalił temat, to przeczytałeś dlaczego i zastosowałeś się do porad, czy uznałeś że ciebie zasady nie dotyczą, bo jesteś super mechanikiem?

Kody błędów sprawdziłeś? Układ zapłonowy sprawdziłeś?
pawelvr
Posty: 27
Rejestracja: 2008-06-03 21:46

Post autor: pawelvr »

Myslalem ze klub jest po to zeby sobie wzajemnie pomagac. Co z silnikiem? nie wiem, wszystko wyglada ze ok a odpalic nie chce.

<b title="Zapraszam do lektury. Robert">Chcesz dopisać coś pod własnym postem? Przeczytaj :arrow: Kilka porad dla nowego użytkownika !
Robert
</b>

<p disabled="on">Jechalem ok 80km i wcislem hamulec zeby zwolnic (nie wcisnolem sprzegla), dodaje gazu auto przerywa i na koncu nastepuje wystrzal gazu w kolektor i koniec jazdy, juz wiecej nie zapalil. Sprawdzilem rozrzad, wszystkie wezyki czy nie lapie lewego powietrza, sprezanie, zaplon i wiele, wiele, innych rzeczy. Myslalem ze to moze modul i zrobilem zewnetrzny i nic. Iskra jest, paliwo podaje,sprezanie ok, rozrzad ok, zaplon ok a auto za .......... nie zapali.
ps. komp nie widzi zadnych bledow.
</p>
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Post autor: crupek »

Ja stawiam w ciemno że moduł :D już nawet nie pytam o rocznik ale na bank 93/94. :P

Najpierw Ci gasł, i odpalał => padający moduł
Potem całkiem nie chciał odpalić. wszystko działało rozrusznik kręcił aż do rozładowania akumulatora => padł moduł
10zł + 10 minut roboty
Od strony osłony rozrządu masz kostkę, kostka ta jest od czujnika położenia wału. Sprawdź ją przeczyść. To też jest częsta przyczyna! Ewentualnie sprawdź jeszcze czujnik położenia wału.
Ostatnio zmieniony 2008-06-09 17:16 przez crupek, łącznie zmieniany 1 raz.
pawelvr
Posty: 27
Rejestracja: 2008-06-03 21:46

Post autor: pawelvr »

Tez tak myslalem ze modul, zrobilem zewnetrzny zalozylem i nie odpali.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Przepraszam, ale czy to jest temat o tym dlaczego stary silnik nie odpala,(jeżeli tak, to zmuszony będę go zablokować, bo po pierwsze - zdaje się podałem odpowiednie wątki, gdzie można to poruszyć, po drugie temat jest źle zatytułowany), czy może dotyczy on wymiany silnika na inny? :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Kolego sam twierdzisz ze japonskie silniki sa nie do zajechania a te w probe to calkowicie japonski silniczek:D ford tylko bude zrobil dla tego samochodu:D

1: sprawdz kody bledow
2:sprawdz czy iskra jest na swiecach
3:czujnik polozenia walu

Czasami glupi niepodlaczony kabelek powoduje takie rzeczy.Ale najpierw sprawdz te rzeczy co napisalem(najwazniejsze czy iskra jest czy nie ma)

Mogl ci nawet glupi wlacznik uderzeniowy w bagazniku wyskoczyc i tez nie bedzie zapalac:D(tu sprawdz czy paliwko jest podawane czy nie)

I mam do ciebie pytanie ile dales za swoje probe???

A zeby bylo na temat to powiem Ci ze przekladka silnika z innego samochodu jest totalnie nieoplacalna z tego wzgledu ze cala elektryka podzespoly itp beda do wymiany bo nie beda pasowac:DJedyne co pasuje to blizniacze silniczki z mazdy:D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Sorki Ero, ale ja coś wyżej chyba napisałem. :wink:
Poza tym to, o czym wspomniałeś kolega już sprawdzał i w/g niego wszystko sprawne.
Prześledź jeszcze raz temat. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

hehe napisales w tym czasie kiedy ja pisalem juz:D
(temat czytalem ale jest napisane ze zmienil modul np. ale nie ma napisane ze iskra jest)
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Ero pisze:ale nie ma napisane ze iskra jest)
Przeczytaj jeszcze raz.
:D :wink:

Temat chyba przeniosę do "Osobliwości".
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Alez drogi kolego ja pisze ze w tym temacie nic nie pisze o tym:D tamtego nie czytalem:D

PS wytnij co trzeba bo sie smieci :D pozdro
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
rabull
Posty: 131
Rejestracja: 2008-03-24 10:14
Galeria: viewtopic.php?t=13456
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: rabull »

jak chcesz bezawaryjnie to zrób sobie flinstona :wink:
probeII(96r) 2.5 24v
yerzyk
Posty: 16
Rejestracja: 2008-03-11 10:56

Post autor: yerzyk »

mam Probika z 96, 2.5. Silnik mi padl. mam opcje kupic lekkiego rozbitka z donrym silnikiem 2.5 ale z 93 roku.
Czy silniki sa dokladnie te same?
Czy roznia sie czymkolwiek?
Trzeba robic jakies przerobki?
Jesli trzeba cos przerabiac to czy jest to trudne?

Prosze o informacje, bo cierpie bez mojego autka..
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

Ja miałem przekładkę z 96 do 93 i gra gitara.
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

yerzyk pisze:mam Probika z 96, 2.5. Silnik mi padl. mam opcje kupic lekkiego rozbitka z donrym silnikiem 2.5 ale z 93 roku.
Czy silniki sa dokladnie te same?
Czy roznia sie czymkolwiek?
Trzeba robic jakies przerobki?
Jesli trzeba cos przerabiac to czy jest to trudne?

Prosze o informacje, bo cierpie bez mojego autka..
silniki różnią sie jednym czujnikiem do temp. i aparatem zapłonowym z tego co kojarze ale to żaden problem - wszystko pasuje

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
mario88
Posty: 152
Rejestracja: 2007-11-14 11:57
Samochód: Ford Probe 2.5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=12865
Lokalizacja: Świecie

Post autor: mario88 »

Hejka. czy mozecie mi pomóc, jaki to jest silnik?? kolektor wygląda tak:

Obrazek Obrazek
FORD PROBE 2.5 V6 24V
Audi A6 Avant Quattro 2.5 V6 TDi S-line
Audi A3 1.9 Tdi 130ps
Pontiac Firebird 91 5.7 V8
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

S_H_A_D_O_W pisze: ...Szlif walu+obowiazkowe azotowanie nowe panewki i bedzie smigal chyba ze wal nie nadaje sie do szlifu ...
Kilka lat temu Dałem do hartowania elementy sprężarki podciśnieniowej od Cytryny do hartowni łódzkiej polibudy . Mieli fajny sprzęt do sulfuryzacji (nie jestem pewny nazwy) , wg. człeka który wykonywał tę robotę - metoda znacznie lepsza niż azotowanie . Sprężarka własngo pomysłu bez uszkodzeń chodziła przez dwa lata ; potem Cytrynę sprzedałem ...
Wracając do istoty tematu , może warto by rozpatrzeć ten wariant - to jeżeli wał będzie szedł pod szlif ?
Gotar ! Czy "fachmeni" z 11go listopada chociaż robią jeszcze same szlify ??? :arrow: Jeśli tak - to jedynie musisz znaleźć "fachmena" który zdemontuje założy ci ten felerny wał i samemu zawieźć go do obróbki .
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”