Pasek mi piszczy

Awatar użytkownika
Remik
Posty: 136
Rejestracja: 2003-08-16 21:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Mrągowo

Pasek mi piszczy

Post autor: Remik »

Tagze niewiem czy wymieniac czy nie wymieniac. Jak niewyminie to czy moga byc jakies powiklania? Ile wogule pasek moze kosztowac do probka?
Scheda po sereq -=PROBE II-gen. 2.5l 24V V6 95r.=-
GG: 3034632
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

paski masz dwa a ktory piszczy ? a i komplet paskow powinien kosztowac jakies 100-150 zl chyba tak ale to ceny z glowy wiece sie moge mylic :)
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Remik
Posty: 136
Rejestracja: 2003-08-16 21:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Remik »

pojecia niemam ktory, niezagladlem jeszcze, powiem tyle ze piszczy raczej na zimnym silniku
Scheda po sereq -=PROBE II-gen. 2.5l 24V V6 95r.=-
GG: 3034632
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

jesli to ten od alternatora to moze tylko wystarczy go napiac mocniej (tylko nie za mocno zeby nie strzelil
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Marek
Posty: 42
Rejestracja: 2003-06-07 17:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole-Dobrzeń Wlk.

Post autor: Marek »

jak jest w miarę dobry to posmaruj kalafonią (taką do lutowania) i masz spokój z piszczeniem.
jak zużyty to oczywiście zmień
PROBZDRAWIAM !
PROBE LX 3.0 V6 USA

GG-1945587
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Paski to BARDZO WAŻNA SPRAWA w Probe. Szczególnie ten od wspomagania i pompy wody.

LUDZISKA KOMUNIKAT!

Jeżeli coś wyczuwacie na wspomaganiu nie tak to:
1. Spradzić płyn w układzie wspomagania.
2. PILNIE OBSERWOWAC TEMPERATURĘ!

ZA SŁABO NAPIĘTY PASEK KLINOWY MOŻE (NIE MUSI) DOPROWADZAĆ DO GOTOWANIA SIE WODY A CO ZA TYM IDZIE DO PRZEGRZANIA SILNIKA. Jak bardzo jest to groźne dla tej jednostki nie będę pisał.

CO ISTOTNE! Pasek może się bujać na wolnych obrotach, na np. 2 tys. obrotów i np. na 6 tys. a w środku może być dziura 3-4 tys. gdzie będzie się ślizgał. Efekt - raz jest ok, raz się gotuje. Jak się zagotuje to wyrzuci wodę do zbiornika nadmiarowego. Potem wciągnie powietrze i jest "super"!!!

Yen drugi pasek nie jest tak ważny (klima+alternator) ale i naciągnąć go łatwo. kluczem oczkowym poluzowujesz śrubę na kole od naciągu. potem nasadkowym 10 od góry i kręcisz. Potem dokręcasz i jedziesz dlalej. Lepiej zrobić od razu, bo potem się mści (słabe ładowanie - wymiana akumulatora w zimie).
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Night
Posty: 54
Rejestracja: 2004-04-19 09:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Night »

Ja wlasnie bede wymienial te paski u siebie, tylko nie wiem jakich szukac?

Podajcie proszę jakie to mają być.

Dzięki
PROBE II 2.0 16V

< << .. a jedynaczka GT i tak zawsze będzie najlepciejsza :) >>>
Awatar użytkownika
SoTonkA
Posty: 821
Rejestracja: 2005-08-28 21:04
Galeria: viewtopic.php?t=5770
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: SoTonkA »

Mi jak pasek się zerwał (ten od pompy wody i alternatora) to poprostu poszłam do sklepu i poprosiłam o pasek do Forda Probe 2.0. Pan zajrzał do katalogu i dał mi odpowiedni... O ile dobrze pamiętam to za pasek Bosha zapłaciłam niecałe 50zł.
Pozdrówki
220 koni, turbo, nitro.. No kocham ten wóz 8)Obrazek
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Pasek mi piszczy

Post autor: arko »

Mam pytanie o wymiary rolek ( a są wiadomo dwie ) od tych napinaczy i czy trzeba wymieniać cały napinacz ,rolkę a może wystarczy wymienić samo łożysko, Jeśli tak to jakie są wymiary tych łożysk . Jak ktoś zna te wymiary to był bym wdzięczny .
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pasek mi piszczy

Post autor: Romas »

wymienia się samo łożysko, jak znajde to podam Ci wymiary. całej rolki się nie opłaca , bo rolka to koszt ok 120-150zł a łożysko 10-30zl
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Pasek mi piszczy

Post autor: arko »

To super . Ale czy sam to wymienię ?
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pasek mi piszczy

Post autor: KrecioPL »

Tak, bez problemu
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Pasek mi piszczy

Post autor: arko »

Prasa nie będzie potrzebna?
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pasek mi piszczy

Post autor: Romas »

nie, nie będzie, wychodzi dość łatwo :wink:
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pasek mi piszczy

Post autor: KrecioPL »

Ja to robiłem poprzez przyłożenie deseczki, na deseczce nasadka odpowiadająca średnicy łożyska i delikatnie stuk stuk stuk :D
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Pasek mi piszczy

Post autor: arko »

Super, tylko poproszę wymiary tych łożysk :wink:
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pasek mi piszczy

Post autor: KrecioPL »

Lepiej wykręć od siebie i pójdź do sklepu, będziesz miał 100% gwarancji.
Ja za łożysko SKF płaciłem bodajże 12.50zł ;)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Pasek mi piszczy

Post autor: arko »

Tak chyba zrobię , będzie pewniej że to ten wymiar .Dzięki KrecioPL

-- dodano środa, 15 lipca 2015, 21:31 --

Łożyska wymienione . Koszt 40zł :)
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pasek mi piszczy

Post autor: Benet »

Napiszę tutaj bo nie znalazłem lepszego tematu w dziale 2.0. Po przygodzie z zerwanym paskiem alternatora (byłem głupi że jeździłem na 20 letnim pasku :D) na szybko kupiłem sobie paski bosza i się okazało że to gunwo. Piszczą jak nie powiem co. Już prawie rok na tym jeździłem i mnie szlag trafił bo już nie mogę tego słuchać. Przeczytałem że japońce mają inny kształt rowków to kupiłem sobie dedykowane paski Bando. Mam nadzieję, że się uspokoi to piszczenie. No ale do rzeczy, jakiś czas temu podczas jazdy usłyszałem metaliczny trzask spod maski i teraz jak auto stoi na wolnych to słyszę metaliczne terkotanie. Ustaliłem, że chyba dochodzi to z rolki napinającej pasek co na pompie wspomagania siedzi. Czy te dziadkowskie paski załatwiły mi łożysko ? Przyznam się, że mogły być napięte za bardzo bo myślałem że to piszczenie to wina luźnego paska ale po napięciu nie pomogło nic a nic.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Pasek mi piszczy

Post autor: Spider33 »

Jak masz klime to sprawdz czy to nie sprężarka terkocze. Wyłącz nawiew i sprawdź czy ucichło.
Ostatnio zmieniony 2017-04-21 14:23 przez Spider33, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pasek mi piszczy

Post autor: Benet »

To, że jest jakiś beznadziejny kompresor klimatyzacji z wadą fabryczną w Mazdach to jedno :D
https://www.youtube.com/watch?v=326e5mMdRjY
Takie dźwięki też mam jak mam włączoną klimę. Ale tutaj nawet jak jest nawiew na OFF to mam jakie metaliczne brzdękanie i to nie jest taki trzask jak z klimy tylko takie bardziej dźwięczne.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Pasek mi piszczy

Post autor: Spider33 »

To podmień pompę wspomagania i po problemie. Nic innego na tym pasku raczej nie może terkotać. Moglo sie posypać łożysko od zbyt mocnego napięcia paska.
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Pasek mi piszczy

Post autor: mysz »

Sprawdź stan płynu wspomagania. Ja ostatnio pompę przytarłem i miedzy 2 a 2.5tys obr pompa (najprawdopodobniej, bo jeszcze jej nie wymieniałem) mi hałasuje- grzechocze/terkocze
Ostatnio zmieniony 2017-04-21 14:43 przez mysz, łącznie zmieniany 1 raz.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pasek mi piszczy

Post autor: Benet »

Płynu mam full, nic nie ubywa. Paski wymienione i w końcu błoga cisza. Zupełnie inny kształt rowków miały je japońskie paski. Metaliczne dźwięczenie nadal jest. Co ciekawe im bardziej nagrzany silnik tym bardziej dzwoni, normalnie jakby gdzieś coś było niedokręcone.
Probe 96' 2.0 EURO
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”