WYSOKIE OBROTY...

Gość

WYSOKIE OBROTY...

Post autor: Gość »

Mam mały problem - od dłuższego czasu tj. od miesiąca mój Probek ma wysokie obroty, dokładniej do pełnego zagrzania silnika utrzymuje ok.1500 obr/min. !!! Po zagrzaniu czasem obroty zafalują ale w górę. Co jest grane ??? Pomóżcie...
Gość

Post autor: Gość »

masz tempomat?
Gość

Post autor: Gość »

Nie, nie mam tempomatu - umówiłem się na komputer na piątek i mam nadzieję że wykryją nieprawidłowość. Dam znać o wynikach. Kurde wnerwia mnie to że jak silnik jest w pełni rozgrzany to obroty oscylują od 800÷1000 obr/min. i falują z tendencją wzwyż :?
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

oooo, greyg zmienil logo :D
czyzbys zrobil samochod????
amra 2.5 94 V6 24V
Gość

Post autor: Gość »

prawie, zostal jeszcze tylko sterownik automatu do zrobienia
Awatar użytkownika
t0mpre
Posty: 695
Rejestracja: 2003-03-07 19:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: t0mpre »

greyg ! moje fotele ! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
czas jest po to zeby wszystko nie dzialo sie jednoczesnie
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

A co z tym tempomatem? Ja mam. Jaki to może mieć wpływ na falowanie obrotów lub podwyższone obroty?
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Post autor: Gość »

Uszkodzona membrana w tempomacie powoduje podciaganie przez niego liki gazu.
Gość

Post autor: Gość »

No i co? Byłem na komputerze w serwisie, sprawdzili wszystko, stwierdzili następujące usterki: zanieczyszczona przepustnica (czyścili), skorodowany jeden kabelek (wymienili), źle ustawiony zapłon (ustawili), + regulacja i diagnostyka komputerowa.

K***a :!: Dwa dni autko chodziło jak zegarek szwajcarski i w poniedziałek z rańca odpalam go (stoi na dworze) i obroty na ssaniu 1500÷1700 obr./min.

Wczoraj byłem po południu ponownie i teraz podłączyli kompa do tej kostki DIAGNOSTIC - ustawili obroty i OK.

Dziś rano odpalam auto i............ TO SAMO !!! :evil:

Jeden wniosek tylko na zimnym Probkowi palma odbija - może wiecie co to może być ??? Aha, obroty na ciepłym silniku falują czasem od 800÷1100 obr./min.
Gość

Post autor: Gość »

Sprawdz czy nie masz jakiegos kabla peknietego tak zwanego vaccum przez ktore moga byc podlonczone jakies sensory i przez to moze zaciagac lewe powietrze. A moze czujnik temperatury jest walniety i czasami tak jest ze komputer dostaje zly sygnal. Ja tak mam w zimie jak samochod zapale to mi strasznie obroty faluja ale mysle ze to sprawa plynu chlodniczego bo pozniej obroty sie normuja. Czy wogule cos robiles przy aucie ze moglo to spowodowac ten problem?
Awatar użytkownika
Pawel_-5
Posty: 373
Rejestracja: 2010-06-09 21:29
Samochód: Probe 2.5 V6 96r
Galeria: viewtopic.php?t=18025
Lokalizacja: Gdynia

Re: WYSOKIE OBROTY...

Post autor: Pawel_-5 »

Mam problem, na który już powoli cierpliwość mi się kończy.
Sprawa wygląda tak, że auto po odpaleniu na ciepłym silniku elegancko trzyma obroty, również przy przełączeniu na gaz, dodając gaz na luzie też spadają prawidłowo do 650-700rpm. Natomiast gdy dostaje obciążenie czyli wrzucimy jedynkę i ruszymy kawałek, silnik już będzie trzymał 1000-1200rpm. Czasami gdy dłużej stoję na światłach trzymając hamulec lekko go zduszę sprzęgłem do tych obrotów i czasem tak zostaje a czasem mimo to dalej idą w gore. TPS był już ruszany przez wszystkich, nie wiem o co chodzi, może ten TPS jest uszkodzony. Jak wygląda adaptacja przepustnicy w tym aucie? Podciśnienia wszystkie sprawdzone i są ok. Zaznaczam, że obroty zawsze są równe nie ma tendencji aby falowały.
Najgorsze jest to, że żaden warsztat nie wie co to może być...
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ :(
2.5 GT v6 1996r. - JEST :)
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: WYSOKIE OBROTY...

Post autor: mysz »

Sprawdź czy jest dobrze ustawiony tps, skoro był ruszany
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
RedLine
Posty: 23
Rejestracja: 2016-08-13 09:17
Samochód: Probe 2.5 V6 GT 1996
Galeria: viewtopic.php?t=23646

Re: WYSOKIE OBROTY...

Post autor: RedLine »

Pawel_-5 pisze:Mam problem, na który już powoli cierpliwość mi się kończy.
Sprawa wygląda tak, że auto po odpaleniu na ciepłym silniku elegancko trzyma obroty, również przy przełączeniu na gaz, dodając gaz na luzie też spadają prawidłowo do 650-700rpm. Natomiast gdy dostaje obciążenie czyli wrzucimy jedynkę i ruszymy kawałek, silnik już będzie trzymał 1000-1200rpm. Czasami gdy dłużej stoję na światłach trzymając hamulec lekko go zduszę sprzęgłem do tych obrotów i czasem tak zostaje a czasem mimo to dalej idą w gore. TPS był już ruszany przez wszystkich, nie wiem o co chodzi, może ten TPS jest uszkodzony. Jak wygląda adaptacja przepustnicy w tym aucie? Podciśnienia wszystkie sprawdzone i są ok. Zaznaczam, że obroty zawsze są równe nie ma tendencji aby falowały.
Najgorsze jest to, że żaden warsztat nie wie co to może być...
Cześć, kable zapłonowe wymieniłeś?
Taniej jest mieć 35 samochodów i jedną kobietę, niż 35 kobiet i jedno auto. – Jay Leno
:mrgreen:
Awatar użytkownika
Pawel_-5
Posty: 373
Rejestracja: 2010-06-09 21:29
Samochód: Probe 2.5 V6 96r
Galeria: viewtopic.php?t=18025
Lokalizacja: Gdynia

Re: WYSOKIE OBROTY...

Post autor: Pawel_-5 »

Tak, kable nowe NGK, świece irydowe również nowe BERU. Dzisiaj dodatkowo dolałem płyn chłodniczy bo było na minimum i jutro z rana odkręcę korek aby odpowietrzyć ale wątpię aby to pomogło. Wydrukuje również instrukcje ustawienia TPS-a i zlecę elektrykowi aby to ustawił.
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ :(
2.5 GT v6 1996r. - JEST :)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: WYSOKIE OBROTY...

Post autor: Romas »

Trąci mi tym że chyba sonda daje du.py, aczkolwiek jeszcze posprawdzał bym parę rzeczy
Awatar użytkownika
Pawel_-5
Posty: 373
Rejestracja: 2010-06-09 21:29
Samochód: Probe 2.5 V6 96r
Galeria: viewtopic.php?t=18025
Lokalizacja: Gdynia

Re: WYSOKIE OBROTY...

Post autor: Pawel_-5 »

Problem został rozwiązany. Powodem była niedokręcona śruba na przepustnicy, która nie powinna być w ogóle ruszana, musiał ją ruszyć poprzedni monter gazu... Silnik chodzi super i na benzynie i na gazie :) W końcu !
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ :(
2.5 GT v6 1996r. - JEST :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”