niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Awatar użytkownika
regaciarz
Posty: 29
Rejestracja: 2011-02-19 07:13
Samochód: Probe II 2.0 euro 97'
Galeria: viewtopic.php?t=18793
Lokalizacja: Sokółka

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: regaciarz »

ja wczoraj mało zawału nie dostałem, stoję w korku obok ściany i mam uchylone okno- słyszę szklanki mimo grającego radia. Szybko na stację, czekam 10 minut, sprawdzam olej- miarka nie sięga. Dopiero po dolaniu 2l było mniej więcej 3/4 miarki :shock: Ja na 100% mam ten drugi czujnik. Da się go wymienić na ten stary? Przyzwyczaiłem się do dolewania oleju gdy ciśnienie zaczynało lekko padać na wskaźniku( w Eclipse był właśnie działający w danej chwili)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: Kocureq »

Lepiej naucz się sprawdzać stan oleju i dolewać jak jest niski :)
Awatar użytkownika
regaciarz
Posty: 29
Rejestracja: 2011-02-19 07:13
Samochód: Probe II 2.0 euro 97'
Galeria: viewtopic.php?t=18793
Lokalizacja: Sokółka

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: regaciarz »

przyzwyczaiłem się korzystać ze wskaźnika w Eclipse( poznawałem kiedy jest w okolicach kreski min na bagnecie) i myślałem, ze i tu tak będzie :wink: Cóż, trzeba się przyzwyczaić do sprawdzania oleju dwa razy w tygodniu przed wyjazdem do pracy( robię 500-700km tygodniowo, więc spokojnie litr zejdzie)
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: mysz »

Mi od jakiegoś czasu też jakoś dziwnie zachowuje się wskaźnik ciśnienia oleju. Głównie można zaobserwować to podczas stania w korku- na ciepłym silniku wskazówka opada na literkę A, czasami nawet poniżej literki A, by za 1-2 sekundy podnieść się na literkę M (bez ruszania, dodawania gazu itp.), za jakiś czas wskazówka znowu spada (na 1-2sekundy), po czym się podnosi.
Podczas jazdy na biegu wskazówka utrzymuje się (mniej więcej) między literkami N/O (ciepły silnik), natomiast na zimnym na literce N.
Stan oleju- ok.
Czy jest się czym martwić? Dodam tylko, że silniczek pracuje cicho i równo.
regaciarz pisze:Cóż, trzeba się przyzwyczaić do sprawdzania oleju dwa razy w tygodniu przed wyjazdem do pracy( robię 500-700km tygodniowo, więc spokojnie litr zejdzie)
O kurde. :shock: A ja narzekałem, że mi bierze 150ml/1000km :shock: .


Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: avel »

regaciarz pisze: Dopiero po dolaniu 2l było mniej więcej 3/4 miarki :shock:
No to teraz masz jakiś litr ponad stan, od minimum do maksimum to około litra.

Daj mu wystygnąć sprawdź i spuść to co jest za dużo.
myszs pisze:Podczas jazdy na biegu wskazówka utrzymuje się (mniej więcej) między literkami N/O (ciepły silnik), natomiast na zimnym na literce N
To chyba logiczne że będzie spadać na ciepłym silniku, u mnie wskazówka stoi o literkę niżej i zachowuje się tak samo, ale to może jest kwestia oleju. Bardziej gęsty?
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
regaciarz
Posty: 29
Rejestracja: 2011-02-19 07:13
Samochód: Probe II 2.0 euro 97'
Galeria: viewtopic.php?t=18793
Lokalizacja: Sokółka

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: regaciarz »

sprawdzałem na zimnym, trochę poniżej max było. Nie wiem jak w Probe, ale np. w Alfie powinno się sprawdzać stan oleju 10 minut po zgaszeniu ciepłego silnika, nawet manuale serwisowe swego czasu o tym wspominały.
Awatar użytkownika
mar3inez
Posty: 411
Rejestracja: 2009-01-04 17:54
Samochód: 2.5 v6 White Pearl '93 USA
Galeria: viewtopic.php?t=16758
Lokalizacja: Trzcianka

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: mar3inez »

regaciarz pisze:sprawdzałem na zimnym, trochę poniżej max było. Nie wiem jak w Probe, ale np. w Alfie powinno się sprawdzać stan oleju 10 minut po zgaszeniu ciepłego silnika, nawet manuale serwisowe swego czasu o tym wspominały.
Ja słyszałem że najlepiej sprawdzić na oko przez wlew oleju przy pracującym silniku :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: mysz »

avel pisze:
myszs pisze:Podczas jazdy na biegu wskazówka utrzymuje się (mniej więcej) między literkami N/O (ciepły silnik), natomiast na zimnym na literce N
To chyba logiczne że będzie spadać na ciepłym silniku, u mnie wskazówka stoi o literkę niżej i zachowuje się tak samo, ale to może jest kwestia oleju. Bardziej gęsty?
Logiczne. Ale dlaczego raz (mówię tutaj o cały czas o ciepłym silniku!) wskazówka ciśnienia stoi na literce "M", za około 20 sekund spada poniżej, by za kilka sekund znowu się podnieść (bez ruszania, dodawania gazu itp.). Sam nie wiem co o tym myśleć- czy coś się dzieje z samochodem, czy może tylko wskaźnik mi świruje.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
regaciarz
Posty: 29
Rejestracja: 2011-02-19 07:13
Samochód: Probe II 2.0 euro 97'
Galeria: viewtopic.php?t=18793
Lokalizacja: Sokółka

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: regaciarz »

@up:
Może pompa oleju się przytyka albo to po prostu błąd czujnika? Znajomemu w Eclipse pompa się zapchała "zmieloną myszą"- na prawdę wyglądało jak zmielony futrzak :mrgreen: Na Twoim miejscu bym tam zajrzał, on miał remont bloku bo panewkę obróciło.
mar3inez pisze:
regaciarz pisze:sprawdzałem na zimnym, trochę poniżej max było. Nie wiem jak w Probe, ale np. w Alfie powinno się sprawdzać stan oleju 10 minut po zgaszeniu ciepłego silnika, nawet manuale serwisowe swego czasu o tym wspominały.
Ja słyszałem że najlepiej sprawdzić na oko przez wlew oleju przy pracującym silniku :lol: :lol: :lol:
Słyszałem o "specjaliście" co myślał, ze oleju trzeba dolać tak jak do skrzyni, czyli aż się przez korek przeleje :lol:
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: avel »

myszs pisze: Logiczne. Ale dlaczego raz (mówię tutaj o cały czas o ciepłym silniku!) wskazówka ciśnienia stoi na literce "M", za około 20 sekund spada poniżej, by za kilka sekund znowu się podnieść (bez ruszania, dodawania gazu itp.)
No to może i coś z elektryką skoro wspominałeś, że silnik równo i cicho pracuje. Ale czy zawsze? Nie zdarza się nigdy, że chlapie jak dziki, gdy jest rozgrzany?

Co do elektryki można by się wpiąć woltomierzem w przewód od czujnika i tak sobie pojeździć jakiś czas z nim w kabinie, porównując, co wskazuje woltomierz i wskaźnik na desce. Przynajmniej wykluczysz demontaż zegarów, jeżeli wyniki będą się zmieniać zbieżnie.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: mysz »

avel pisze: No to może i coś z elektryką skoro wspominałeś, że silnik równo i cicho pracuje. Ale czy zawsze? Nie zdarza się nigdy, że chlapie jak dziki, gdy jest rozgrzany?

Co do elektryki można by się wpiąć woltomierzem w przewód od czujnika i tak sobie pojeździć jakiś czas z nim w kabinie, porównując, co wskazuje woltomierz i wskaźnik na desce. Przynajmniej wykluczysz demontaż zegarów, jeżeli wyniki będą się zmieniać zbieżnie.
Silnik zawsze chodzi równo i cicho. Co masz na myśli pisząc: "chlapie jak dziki"?
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: Basf_Wrocław »

W 2.0 jak olej dochodzi do minimum to szklanki zaczynają grać :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
regaciarz
Posty: 29
Rejestracja: 2011-02-19 07:13
Samochód: Probe II 2.0 euro 97'
Galeria: viewtopic.php?t=18793
Lokalizacja: Sokółka

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: regaciarz »

Basf_Wrocław pisze:W 2.0 jak olej dochodzi do minimum to szklanki zaczynają grać :)
to chyba cecha 16v, to samo miałem w Saabie 900NG i Eclipse z silnikiem 4G63. I grają jak spada poniżej minimum, w moim Probe jakieś 250ml poniżej kreski. Jedyna różnica jaką zauważyłem to to, ze w Eclipse szklanki cichły w ciągu paru sekund po dolaniu oleju( inna konstrukcja i umiejscowienie szklanki, może dlatego), Probe dopiero cichnie po kilkunastu kilometrach i to nie całkowicie, cały czas słyszę telepanie z głowicy.
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: avel »

Pisząc chlapie, miałem ma myśli cykanie popychaczy, czy co tam może hałasować na górze silnika. Z reguły nie występuje na zimnym, dopóki olej jest gęsty.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: Basf_Wrocław »

Jeśli stan oleju jest w normie i jest to 2.0 to na 99,9% do wymiany zaworek zwrotny ciśnienia oleju.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: mysz »

avel pisze:Pisząc chlapie, miałem ma myśli cykanie popychaczy, czy co tam może hałasować na górze silnika. Z reguły nie występuje na zimnym, dopóki olej jest gęsty.
Mi to stukały, ale zawory, przez "rozwalony" rozrząd(przestawiony+słabo naciągnięty). Po wymianie żadnego stukania/cykania nie ma.

Basf_Wrocław pisze:Jeśli stan oleju jest w normie i jest to 2.0 to na 99,9% do wymiany zaworek zwrotny ciśnienia oleju.
Stan oleju prawie na max. Czy wymiana tego zaworka to jakaś kosztowna impreza? Czy to muszę robić "już-teraz"? Pytam się, bo póki co trochę cienko u mnie z kasą.
Dodam tylko, że wskazówka jeszcze nigdy nie spadła na literkę L (w skali n-o-r-m-a-l).

Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: avel »

Zaworek + sprężynka to jakieś 60zł, sprzedają nawet zestawy. Ale dochodzi to tego wymiana oleju i filtra, no chyba że chcesz "przetoczyć" stary :P
Jest tego trochę w siec jak to zrobić, np. forum mazdy
a tutaj mój sposób.

Wracając do meritum, po wymianie w moim przypadku, wskazówka zachowuje się stabilniej, to znaczy nie ma tak wielkich różnic między zimnym a ciepłym motorem. Przed wymianą czasem stała na "L"
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
maniek1306
Posty: 15
Rejestracja: 2012-11-07 20:57

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: maniek1306 »

witam,w moim 2.0 97r wskaźnik ciśnienia oleju zaraz po przekreceniu kluczyki wędruje na połowę skali mimo że jeszcze nie uruchomiłem silnika,czy tak powinno być? dodam jeszcze że zawsze jest z jednakowej pozycji
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: batigol67 »

Nie tak nie powinno być.
maniek1306
Posty: 15
Rejestracja: 2012-11-07 20:57

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: maniek1306 »

-- oryginalny post 2013-11-23 16:38 --

no to może wie ktos jak to powinno wygladac

-- dodano 2013-11-23 16:38 --

no to może wie ktos jak to powinno wygladac
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: batigol67 »

Jak uruchomisz silnik wskazówka powinna sie podnieść do połowy gdzieś na zimnym a na ciepłym mniej.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: Romas »

nie koniecznie, w rocznikach 92-93 wskazówka po odpaleniu i zagrzaniu jest praktycznie na dole na minimum. Generalnie jak przekręcisz stacyjkę tylko na zapłon to powinna leżeć na dole dopiero jak uruchomisz silnik powinna dopiero zacząć wędrować ku górze :wink:
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: Sallmo »

Romas pisze:nie koniecznie, w rocznikach 92-93 wskazówka po odpaleniu i zagrzaniu jest praktycznie na dole na minimum
No to mój wyjątkowy 92r (V6) musi być , bo ciśnienie pokazuje na bieżąco - tzn. w zależności od obrotów.
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: batigol67 »

Wszystko zależy od obrotów ale też od temp. silnika.
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: MatiLP640 »

Sallmo pisze:No to mój wyjątkowy 92r (V6) musi być , bo ciśnienie pokazuje na bieżąco - tzn. w zależności od obrotów.
Masz inny czujnik, z tego co pamiętam, 92-94 miały takie jak mówisz a 95-97 miały 0/1 w sensie albo ciśnienie jest albo nie ma ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”