niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

krasnal193
Posty: 161
Rejestracja: 2006-04-18 11:30
Samochód: Mitsubishi 3000GT
Lokalizacja: Warszawa

niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: krasnal193 »

Witam. Wczoraj ( kolejny raz ) wymieniłem olej po wymianie są dwie sporawe różnice. Wcześniej jeździłem na oleju Forda 5W30 wczoraj nalałem olej Elf 5W30 pierwsza pozytywna sprawa silnik chodzi sporo ciszej niesłychać popychaczy itd. druga o którą właśnie pytam jest taka że wskazówka ciśnienia oleju jest na samym dole przy samym minimum jak przeciągne go po obrotach do 6-7 tys to wskazówka wskakuje na wyższe normal jak tylko puszczę znów wskazówka nurkuje w dół jak pojeżdzę około 10 min bardzo go katując wtedy wskazówka już stoi na normal jak zawsze. Wcześniej nic takiego nie miało miejsca na poprzednim oleju. Jak ktoś wie o co chodzi to proszę o podpowiedź mi wydaje się że jest tak dlatego bo jest rzadki olej ale boję się trochę o probka i dlatego pytam. Pozdrawiam :D [/img]
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Jeśli wskazówka Ci reaguje na gaz od razu to jest ok a to co pokazuje to olej, czujniki lubią się sypac.
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Co wskaznik to różne wskazania. U mnie tuż po odpaleniu wskakuje w połowę "normal" i niezależnie od obrotów się nie wychyla. Sam nie wiem czy to dobrze czy zle? :?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

Ronin pisze:Co wskaznik to różne wskazania. U mnie tuż po odpaleniu wskakuje w połowę "normal" i niezależnie od obrotów się nie wychyla. Sam nie wiem czy to dobrze czy zle? :?
bo my mamy roninku w naszych modelach niestety czujniki ktore nam pokazuja ze cisnienie jest :D , a nie jakie jest! :? :( :evil:

...co do czujnika to sqad ma racje, zmien go i zobaczysz co bedzie.

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Faktycznie chyba były dwa rodzaje czujników i w nowszych modelach jest na zasadzie "jest bo jest" a nie "jest tyle ile pokazuje". U mnie na 5W50 Kalii widział jak ładnie szło ciśnienie na "N" w napisie "NORMAL" ;) Teraz jeżdżę na innym oleju to już nie to samo.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Bo jak zawaliłeś pompe takim syfem to nic dziwnego że skoczyło jej ciśnienie :D

Ja mam podczas jazdy na N na postoju jest na A
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Ronin pisze:Co wskaznik to różne wskazania. U mnie tuż po odpaleniu wskakuje w połowę "normal" i niezależnie od obrotów się nie wychyla.
Tak samo mam. :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Sqad pisze:Bo jak zawaliłeś pompe takim syfem to nic dziwnego że skoczyło jej ciśnienie :D

Ja mam podczas jazdy na N na postoju jest na A
Hehe teraz mam jeszcze gorszy syf ;-) Jednak ciśnienie już w Normie stoi :-( Na środku.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Ja mam podczas jazdy na samym środku, na postoju troszeczkę powyżej L.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

a ja dzisiaj zauważyłem ,że wskazówka się jakoś dziwnie zachowuje.Jak jade z równą prędkościa np 100 na 5 biegu jest idealnie po środku normal.na wolnych obrotach tak sam po środku,a jak mu depne wskazówka idzie na dół-czy to normalne? troszkę się niepokoje -wcześniej nie zwracałem na to uwagi ale niedawno wymianiałem olej wlałem 10w40 mobila a nie wiedziałem jaki był wcześniej -ale mineralnego przecie nie naleje!poziom oleju jest w normie.pozdrawiam
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Faktycznie dziwne zachowanie, ja osobiście się z z czymś takim nie spotkałem.
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

piszesz, że się wskazówka opściła Przy dodaniu gazu. U mnie jeszcze jak działała tez tak było, po około 2 sek. powinna wrócic na swoje miejsce
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

czajnik601 pisze:a ja dzisiaj zauważyłem ,że wskazówka się jakoś dziwnie zachowuje.Jak jade z równą prędkościa np 100 na 5 biegu jest idealnie po środku normal.na wolnych obrotach tak sam po środku,a jak mu depne wskazówka idzie na dół-czy to normalne? troszkę się niepokoje -wcześniej nie zwracałem na to uwagi ale niedawno wymianiałem olej wlałem 10w40 mobila a nie wiedziałem jaki był wcześniej -ale mineralnego przecie nie naleje!poziom oleju jest w normie.pozdrawiam
U mnie tak jest. Na postoju jest gdzieś w okolicach A, jak jadę spokojnie to L, jak dam w palnik to poniżej L.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

Ja na mineralnym na zimnym silniku mam w gornej czesci N, a po kilku minutach niezaleznie co bym robil jest na samym srodku..
Tak samo z temperatura cieczy, na poczatku zimna (wiadomo) a pozniej zawsze w samym srodeczku, niezaleznie czy stoje 30 min w korku czy kituje -_- nie podoba mi sie to, jakies przeklamane te wkazniki :D
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

2.5 pracuje w dosc wysokiej temp. Dlatego nie ma skokow wskaznika bo czesto wentylator sie zalacza.Stan w miejscu otworz maske to zobaczysz bo uslyszec go ciezko poniewaz jest niesamowicie cichy :D A jak chcesz zeby wskazowka sie poruszyla to odlacz wentylator :lol:
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
pablos11
Posty: 92
Rejestracja: 2006-09-07 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Paniówki(okolice Gliwic)

Post autor: pablos11 »

Ja mam załozony dodatkowy wskaznik cisnienia oleju i na rozgrzanym silniku na biegu jałowym wskaznik pokazuje 1.2 bara a powyzej 2000 obr. pokazuje 4.3 do 4.9 w zaleznosci od obr. Podobnie reaguje mi orginalny wskaznik.
Ford probe 2.5V6 94r.
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Wskaźniki w probe to wogóle jakoś dziwnie działają.

Ja mam ciśnienie w czasie jazdy zazwyczaj środek czasem L, reaguje na gaz ale za dokładny nie jest i pokazuje różnie. Wskaźnik od benzyny po każdym przekręceniu stacyjki potrafi pokazać różny poziom benzyny a voltomierz zawsze pokazuje normal niezależnie od wszystkiego :D
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

Heh już naprawiłem:-)wczoraj jak szukałem korka do spustu płynu musiałem poruszy ręką i wtyczka od czujnika ledwo się trzymała i nie było styku dlatego wariował nasunołem porządnie i jest git tak jak było powyżej polowy między chyba N a O a jak mu depne to idzie do góry.Czyli jest okej kamień z serca:-)
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
Awatar użytkownika
Przemek-83
Posty: 203
Rejestracja: 2009-12-01 17:38
Samochód: B5 "00 1.8 20V
Galeria: viewtopic.php?t=16910
Lokalizacja: bombaj :)

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: Przemek-83 »

Witam.
Mnie troche te ciśnienie oleju martwi
odpalam rano na zimnym cisnienie jest na L nawet troche wyzej wiec mozna uznać ze OK
jak sie nagrzeje spada gdzieś o centymetr
jak jade czyli jak trzymam noge na gazie to jeszcze jako tako to wyglada bo wskazówka jest troche ponizej L ale jak stane to spada tak gdzies centymetr nad ta kreske dzielaca minimalne cisnienie
nie wiem czy olac to czy sie martwic ?
olej wlany 3 miechy temu półsyntetyk Castrol 10w40
ma ktoś jakie pomysły gdzie szukac przyczyn ?
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: wujeksex »

Też jeżdżę na półsyntetyku i mam podobne objawy.
Po odpaleniu na zimnym ciśnienie idzie na N.
Jak już silnik całkowicie się rozgrzeje, to na jałowym jest w połowie między L a minimum.
Przy 3000 obrotów wskazówka jest na A.
Tak miałem w czarnym, tak jest w czerwonym i przed wymianą, i po wymianie oleju.
Czarny żłopał olej po równo z paliwem, czerwony też trochę podbiera.

Ja widzę to tak: na zimnym olej jest gęsty to i ciśnienie jest wysokie, po zagrzaniu olej staje się bardziej płynny i ciśnienie spada.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Przemek-83
Posty: 203
Rejestracja: 2009-12-01 17:38
Samochód: B5 "00 1.8 20V
Galeria: viewtopic.php?t=16910
Lokalizacja: bombaj :)

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: Przemek-83 »

no mi olej tez lyka ale to chyba norma nie wiem czy duzo ale od wymiany czyli 4tys kilometrów temu do dzis na miarce ubyło 2mm
silnik pracuje ładnie a popychaczy praktycznie nie słychac
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: CBR »

moti21 pisze:... od wymiany czyli 4tys kilometrów temu do dzis na miarce ubyło 2mm...
To żadne spalanie, ja na 4 tyś. musze pół litra wlać :lol:

U mnie po rozgrzaniu jest na L i też używam 10-40 castrol magnatec (2,5-V6)
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: matix84 »

coś dziwnie zachowuje Ci się ten wskaźnik moti, myślę, że warto podjechać gdzieś do mechanika i zmierzyć ciśnienie oleju na rozgrzanym lub spróbować wymienić czujnik.
Również jeżdżę na półsyntetyku 10W40 Texaco i przy zimnym silniku wskazówka stoi na N, jak się nagrzeje to na wolnych obrotach jest w okolicy A - L ale od ok. 1,5-2k obr/min wraca spowrotem na N (silnik 2,5 V6).
Niestety w tym silniku czujnik jest na początku układu smarowania :(
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
Przemek-83
Posty: 203
Rejestracja: 2009-12-01 17:38
Samochód: B5 "00 1.8 20V
Galeria: viewtopic.php?t=16910
Lokalizacja: bombaj :)

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: Przemek-83 »

mi sie troche wydaje ze to dziala jak chce...powoli popieram jednego klubowicza z głogowa :)
jako przykład podam ze wczoraj odpalam auto na 2 minuty tylko zeby przeparkowac wskazówka cisnienia na A silnik wiadomo zimny
za godzine opalam auto bo jade juz do roboty patrze na wskazówke jest już ponizej L a silnik zimny przeciez dalej wierzyc w ta wskazówke to troche jak w wygrana w totka :P
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

Post autor: tom87dg »

witam, w probe byly montowane 2 rodzaje czujnikow cisnienia pierwsze byly ktore pokazuja cisnienie w danym momencie pozniej wychodzili ktore byly stale i wskazowka ciagle byla na M w napisie normal. Ja mam rocznik 93r i jak odpalam olej jest gesty jezdze na 10w40 i na zimnym silniku wskaznik jest na m w napisie normal a jak sie nagrzeje spada na jalowym biegu do L gdy dodajemy gazu wskaznik powinien isc do gory do litery M, mysle ze jasno sie wyrazilem :)))

Co do brania oleju jak pisal moti to silnik czesto traci olej przez uszczelke pod pokrywami zaworow juz taki temat na forum tez byl wiec na to nalezy zwrocic najpierw uwage bo to staly klopot w probe, jezeli nie widac wyciekow silnik jest suchy po alternatorze nie widac tez tlustych plam ani jak sie wyjmie kable WN ze swiec i sa suche to znaczy ze nasz probe jednak troche zurzywa uleju ale 0,25L na 100km to jest jeszcze norma i nie trzeba sie przejmowac.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”