Dziwne obroty ?

Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Dziwne obroty ?

Post autor: Lukask »

Słuchajcie wczoraj zauważyłem dziwną rzecz jak na gorącym silniku daję na luz to obroty spadają do lekko ponad tysiąca a następnie idą lekko w górę do około 1150 tak troszke stoją i dopiero opadają do tych 650 czy 700 .Co to moze być za objaw pojawił mi sie jakoś po zatankowaniu na nieznanej stacji i jak to zauważyłem odrazu dolałem z innej sprawdzonej stacji drugie tyle paliwka ale objaw pozostał ??
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos »

Lukask mam identycznie - po wrzuceniu na luz spadają do 1100 rosną i później już normalnie - nie mam pojęcia co to - przepływka czyszczona
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Ide posprawdzać podciśnienia może po zakładaniu zamachu jakieś się obluzowało i wypadło :/
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Witam
Podłącze sie pod temat bo mam bardzo podobny problem. Oprócz tych falujacych obrotów, mam coś takiego, ze jak jadę powoli na 3 biegu około 3 tys. obrotów ( jade równo, czyli non stop takie same obroty) to autem lekko szarpie. Co to może być?? Wodę w układzie mam, więc wykluczam zjawisko falowania obrotów od tego( zresztą ta przypadłośc i tak tylko na luzie się dzieje) więc co??
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Re: Dziwne obroty ?

Post autor: Tomasz S »

lukask pisze:Słuchajcie wczoraj zauważyłem dziwną rzecz jak na gorącym silniku daję na luz to obroty spadają do lekko ponad tysiąca a następnie idą lekko w górę do około 1150 tak troszke stoją i dopiero opadają do tych 650 czy 700 .Co to moze być za objaw pojawił mi sie jakoś po zatankowaniu na nieznanej stacji i jak to zauważyłem odrazu dolałem z innej sprawdzonej stacji drugie tyle paliwka ale objaw pozostał ??
Podczas jazdy zawsze miałem właśnie tak :shock:
... po przerzuceniu na luz : 1100 - 1200 obr/min . Gdy auto wyhamuje obroty spadają
Do tej chwili uważałem to za coś normalnego :-k
Lukask ! Napisz czy nadal masz tę "usterkę" ... czy to w ogóle "usterka"... i czy da się naprawić ???
Nara
Obrazek
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Tomek bo to jest chyba normalne? Ja też tak mam i nie przeszkadza mi to, podczas wrzucenia na luz(choć staram się hamować silnikiem) obroty spadają do ok. 1000-1100 obr./min. a po wyhamowaniu do zera spadają na nominalne 600-650 obr. Wydaje mi się że to prawidłowa reakcja silnika, w przypadku gdybyśmy jadąc na luzie musieli wykonać nagły manewr ominięcia plus awaryjne hamowanie są to bezpieczniejsze obroty niż 600-650.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Ronin racja ale wcześniej mi nie szły lekko w górę jak już na ten tysiąc spadły i szybko opadały a teraz czasami wcale nie spadają na te 750
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

8) Ups może coś przeoczyłem to zmęczenie :) było albo %
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

lukask pisze:Sorki za post pod postem ale puszke od filtra powietrza miałem rozpiętą w jednym miejscu ,zapiałem i zalałem nowego paliwa i jest tak jak było :]
:-k :-k :-k Łukasz !
To brzmi jak wyraźna sugestia by sprawdzić szczelność dolotu powietrza ?
...Choć to o czym pisze Ronin wydaje się być logiczne
Obrazek
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

ja mam podobnie jak lukasz, tylko jeszcze troszke inaczej, np. na cieplym silniku jak dam gazu to obroty mi spadaja potem do 300(jakby chcial zgasnac) ale nagle znowu wracaja do normy.

ostatnio dokladnie sluchajac pracy silnika slyszalem jakby "pssst" z okolic przepustnicy;puchy, jak pokrecilem sruba na przepostnicy(w zlym kierunku) i obroty lekko spadly to to "pssst" bylo slychac jeszcze bardziej!

...rozbiore wszystko i poskaladam jeszcze raz, zobacze, moze cos znajde.

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Tomasz ja już nie wiem co mysleć puszka była rozszczelniona przed przepływką więc niby nie ma to znaczenia ale do niej wchodzi z tyłu mały wężyk i jeśli on ma mieć podćiśnienie to to rozszczelnienie ma znaczenie .A druga sprawa to było wątpliwe paliwo które zatankowałem na nie znanej stacji i potem dolałem jakiegoś 98 BP i objawy znikneły więc może to było paliwo a rozszczelninie puszki nie miało na to wpływu ?
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Ten wężyk bodajże monitoruje temp. powietrza. U mnie przy stożka wężyk ten został odłączony i nic szczególnego się nie dzieje. Muszę go śrubką zaślepić 8) . O ile mówimy o tm samym wężyku?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

lukask pisze:...potem dolałem jakiegoś 98 BP i objawy znikneły więc może to było paliwo a rozszczelninie puszki nie miało na to wpływu ?
Najwyraźniej ! - Skoro wszo wróciło do normy :wink:
Po powrocie z urlopu mnie też czeka poważny przegląd autka - Moje dziecko ma kłopoty z piciem (ciągnie jak smok - 16/100 przy spokojnej jeździe w mieście :shock: :!: )
Pozdrawiam
Tomek
Obrazek
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Wracam do tematu przy podłączaniu virisboxu odłączopne były klemy akumulatora i po ponownym odpaleniu silnika znowu to samo z obrotami , ale po około 2 tygodniach wszystko zaczyna wracać do normy.Dziwne ale może poprostu komp się układa po resecie jakiś czas :roll:
Awatar użytkownika
Camel
Posty: 256
Rejestracja: 2005-09-14 15:37
Galeria: viewtopic.php?t=6440

Post autor: Camel »

Łukasz jesteś przewrażliwiony. Nie zwracaj na to uwagi.
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Co do wrażliwości na Probka to też prawda jak tylko cos się pojawia to zaraz mam nerwa :twisted: :twisted:
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Witam i troszkę wtrącę sie do tematu.Jakiś tydzień temu wymieniałem uszczelki po deklami i przy okazji naprawiałem podcisnienia bo mech stwierdził ze jest zamulony i nieosiąga swojej mocy.Po tych zabiegach rzeczywiscie odczówam różnice w odejściu.Ciągnie jak szalony juz od 3500rpm i tak do końca ale pojawiło sie to samo o czym piszecie.Jak wciskam sprzęgło to obroty spadają do ok 1000rpm podczas jazdy, jak staję to po około 20s. obroty spadają do ok 700rpm, po kolejnych 10s spadają na ok 500rpm i tak już zostają.Jak go kupiłem obroty schodziły odrazu na 500rpm po wciśnięciu sprzegła.Może podciśnienie ma jakis wpływ na prace silnika przy schodzeniu z obrotów.Nie jestem mechanikiem ale kilkoma autami juz smigałem i w żadnym nie spotkałem się z czyms takim.Niejestem pewien ale bo zapomniałem sprawdzic ale wydaje mi sie że objaw ten pojawia sie na ciepłym silniku.Pozdro
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Ustaw zapłon, oczywiście w trybie diagnostycznym.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Ronin pisze:Ustaw zapłon, oczywiście w trybie diagnostycznym.
Dzięki za podpowiedż ale zapłon jest git.Okazało się że weżyk za przepływką jest pęknięty, przyokazji podkręciłem mu obroty do 700rpm.Teraz jak tylko staję to obroty schodza odrazu na 700rpm, więc chyba jest git do następnego razu :lol: Tylko dalej rozkminiam to ze jakpodczas jazdy wciskam sprzęgło to schodzi do 1000rpm jakies pomysły?Pozdr
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Też tak miałem. Ustawiliśmy idealnie zapłon z Rickiem na 10. W trybie diagno i wogóle tak jak przykazuje matka fabryka. Pózniej miałem drobne problemy z autem i podkręciłem obroty śrubą na przepustnicy. Jak się okazuje wpłynęło to na zapłon. Jak już się kręci tą śrubą to też powinno się to robić w trybie diagnostycznym(zworka). Wychodzi na to że regulując śrubę wolnych obrotów bez zworki, pisząc lakonicznie komp nie wie o co chodzi(bo miał zapamiętane ustawienia a te zostały zmienione).
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

A więc sprawdzic zapłon na podpiętym kompie?Dodam że nacieszyłem się virisami bo znowu padły wczoraj :lol: I na komiec cos jeszcze jak daje na dwójce buta to na 2500rpm to przez 2s dziwnie mi buda trzensie, widziałes cos takiego u Siebie?Pozdr

Czy to mogło się stać bo napincz hydrauliczny jest słaby?Bo mój jest juz taki i przy wymianie rozrządu mechy mówiły żeby już szukac nowego tylko trochę to olałem :oops:
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Konsultowałem się z serwisem mazdy w szczecinie i powiedzieli że to nie zapłon i że niema znaczenia czy ustawiany diagnostycznie czy recznie na ząbki, i że to co się dzieje to nie wina zapłonu ale cos w sterowaniu kompa .No to mam problem
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Przemek DOHCV6 pisze:Konsultowałem się z serwisem mazdy w szczecinie i powiedzieli że to nie zapłon i że niema znaczenia czy ustawiany diagnostycznie czy recznie na ząbki, i że to co się dzieje to nie wina zapłonu ale cos w sterowaniu kompa .No to mam problem
Zapłon powinien być ustawiany w trybie diagnostycznym bo niby jak inaczej komp ma zapamiętać ustawienia? Posprawdzaj jeszcze raz te podciśnienia przy kórych grzebałeś.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Miałes racje.Wymieniłem napinacz rozrządu i ustawiłem zapłon ale ręcznie bo musiałbym smigac 85km do szczecina żeby ustawic diagnostycznie, przy okazji rozebrałem cały dolot powietrza i okazało się że łapał lewe powietrze {tak poskładali mechy na stacji diagnostycznej}.Wszystko teraz gra i znowu smiga jak należy.Dzieki Ronin Pozdr.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

A u mnie jest tak reset kompa i świruje z wolnymi pośmigam z miesiąc i sie układa do następnego resetu jest oki .
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”