termostat I gen

Awatar użytkownika
klimek
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-26 21:42
Galeria: viewtopic.php?t=1563
Lokalizacja: Katowice

termostat I gen

Post autor: klimek »

Witam. Mam problem już od dłuższego czasu. Chyba chodzi o termostat ale chętnie wysłucham opinii innych. Zaczęło sie jeszcze zimą auto nie trzyma temperatury jest za niska. Pomyślałem termostat więc go wykręciłem wsadziłem do wody i czekałem aż sie zgotuje. termostat otwiera się coraz bardziej wraz ze wzrostem temperatury. Czyli wygląda na to że jest dobry, niestety silnik dalej zimny no to zasłoniłem chłodnice i było ok. mamy wiosne (chłodnica oczywiści odsłonięta) zrobiło się ciepło no i dalej problem wentylator chłodnicy włancza się zdecydowanie za wcześnie(wskazówka temperatury max. do połowy) łuuuuu ale sie rozpisałem kończe bo zaraz referat z tego będzie :)
PYTANIE:
Co jest nie tak.
Czy jest możliwe że termostat działa ale niepoprawnie. (czyli zamyka i otwiera w innych wartościach temperatury cieczy).
klimek
Awatar użytkownika
Adamkat
Posty: 320
Rejestracja: 2004-03-08 19:52
Samochód: ford probe gt 91
Galeria: viewtopic.php?t=10500
Lokalizacja: Lębork

Post autor: Adamkat »

do połowy?a na jaka litere nachodzi wskazówka w polu NORM?
Awatar użytkownika
klimek
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-26 21:42
Galeria: viewtopic.php?t=1563
Lokalizacja: Katowice

Post autor: klimek »

hmmmm na 100% to niepamietam ale chyba miedzy literką O a R
klimek
Awatar użytkownika
Adamkat
Posty: 320
Rejestracja: 2004-03-08 19:52
Samochód: ford probe gt 91
Galeria: viewtopic.php?t=10500
Lokalizacja: Lębork

Post autor: Adamkat »

a masz I czy II gen. bo w I jest tak że jak wchodzi pomiedzy M a R wiatrak sie włańcza mniej wiecej wtedy może nawet szybciej .Jeżeli dochodzi Ci na R to znaczy że masz problemy z chłodzeniem i to już jest temp. niedopuszczalna bo może coś rozsadzić. :oops: Ja też to miałem ale przeczyściłem ukł.chłodzący i jest ok.


gg-3134147
Awatar użytkownika
klimek
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-26 21:42
Galeria: viewtopic.php?t=1563
Lokalizacja: Katowice

Post autor: klimek »

hmmmmmm co mi może rozsadzić skoro wentylator włancza się za wcześnie. Gdyby sie włanczał za pózno to rozumie. Na przykład przy dzisiejszej temperaturze (17 C) to wentylator chodził non top dopiero jak jechałem już powyżej 100 przez jakieś 5 minut to sie wyłączył ale jazda po mieście to non top chodzi a temperatura silnika niska.
klimek
Awatar użytkownika
klimek
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-26 21:42
Galeria: viewtopic.php?t=1563
Lokalizacja: Katowice

Post autor: klimek »

Co do generacji to jest napisane w temacie "termostat I gen."
klimek
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

heheh Adamkat mi sie wlacza wentylator na R ..hehe no wiem ze w innych wlacza siie na O no ale wiesz co wszystko zalezy od czujnika...tego od wentylatora..
Klimek..jak CI sie wentylator wlacza to dobrze....lepiej niech sie wlacza niz mialby sie nie wlaczac :lol: :lol: :lol: Heheh a tak szczerze moja propozycja...masz zasyfiony uklad chlodzacy!!!serio!!!na twoim miejscu wyczyscilbym caly uklad...jest cieplo..wiec spusc caly plyn do nagrzewnicy weze i wyplukaj caly uklad woda!!!jak chcesz byl kiedys temay)chyba moj :roll: heh "problem z chlodnica" tam masz wszystko opisane..moim zdaniem pomoze!!! :wink: :lol:
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
klimek
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-26 21:42
Galeria: viewtopic.php?t=1563
Lokalizacja: Katowice

Post autor: klimek »

Narazie sie nie martwię włancza się wentylator więc jest dobrze. Ale w zime może byc w aucie zimno. Spróbuje przeczyścić ten układ chłodniczy może faktycznie masz racje. Dzieki
klimek
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

To całkiem możliwe że układ chłodzenia jest zapchany. Ja teraz w swoim (I gen.) zmieniłem chłodnicę na nową i bardzo dużo to dało. Zauważyłem że w środku mam znacznie szybciej ciepełko niż na starej chłodnicy no i co najważniejsze już mi nigdzie nie kapie :). A wskazówka sobie stoi pomiędzy R a M a czasem na R jak jeżdżę po mieście.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

tak mala wskazowka...

W kazdym silniku, ktory byl zalewany woda odlozyl sie kamien. Usuniecie go nie jest trudne, ale wymaga cierpliwosci. Moja wskazowka pomogla Bieniasowi (opcja Szukaj).
Awatar użytkownika
Adamkat
Posty: 320
Rejestracja: 2004-03-08 19:52
Samochód: ford probe gt 91
Galeria: viewtopic.php?t=10500
Lokalizacja: Lębork

Post autor: Adamkat »

nie tylko Bieniasowi!!!
2.2 GT-91r. był
2.0 16v-97r.był
2.2 GT -91r JEST
"Kazda droga prowadzi ku doskonalosci"
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”