Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

U mnie jest tam napisane "R134a Non CFC" o R12 ani słowa.
Pozdrawiam, Rafał.
Gość

Post autor: Gość »

Az poszedlem sprawdzic. jest napisane
ACCUMULATOR FOR R12 OR R134a SYSTEM.

Autodata tez podaje R134a - R 12 zawiera chyba freon, a ci co nabijali mi klime mowili ze to zamienniki i mozna je stosowac bez przeszkod
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Tu jest jakiś tekst o przechodzeniu z R12 na R134a, nie o naszych systemach ale zawsze warto przeczytać.
http://www.sanden.com/support/RETRO.html
Pozdrawiam, Rafał.
Gość

Post autor: Gość »

Raf ma rację niestety - również nie polecam stosowania R134 zamiast R12. Rick u mnie w Opolu też się o tym przekonał jak w serwisie powiedzieli mu że nie podejmują się napełnienia takim płynem starszej klimy.
No i zamiast 160PLN zapłacił 200 a i tak utłukłem tą "atrakcyjną" cenę z 330 wyjściowej jaką kolo wołał za R12 ... :twisted: :twisted: :twisted:
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Jak sprawdziłeś, że otwiera się prawidłowo? Powinien, sie nagrzać do połowy i otworzy obieg zewnętrzyny.
Jest jeszcze jedna sprawa. O ile pamiętam masz instalację gazową. Sprawdź, czy parownik nie jest nad chłodnicą. Jeżeli tak jest to może się zapowietrzać. Wtedy bombel powietrza mógł się dostać do nagrzewnicy i kicha... Jak tak miałem u siebie... Co zrobić?

1. Sprawdź, czy możesz przesunąć parownik niżej
2. Wymień trójnik w przewodach do ogrzewania parownika na metalowy
3. załóż metalowe obejmy na ten trójnik i mocno skręć.
4. następnie przepłócz układ z węża (odkręć termostat, włóż wąż do chłodnicy i pełna moc! )
5. Oczywiście nie muszę przypominać, że silnik powinien być zimny przy tej operacji :)

Jeżeli to nie pomoże, to raczej nagrzewnicę będziesz musiał rozebrać i zobaczyć, czy nie skorodowała...

PS> Możesz też użyć preparatu do czyszczenia układów chłodzenia (kupisz na stacji).
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Gość

Post autor: Gość »

Stary - u mnie kiedys tak było ze pomyliłem przewody które idą z nagrzewnicy do termoststu i silnika. te wezyki sa podobne wrecz identyczne, a do nich sie wpinaja gazownicy - oni mogli tez je pomylic. sproboj je zamienic i powinno byc ok.
Gość

Post autor: Gość »

Ja tam juz 2 lata jezdze na 134a i jest ok. Zimno jak cholera - wszystko działa. :D :D :D
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Na www.performanceprobe.com znalazlem info o jakims chyba reduktorze, ktory pozwala zalac 134a
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Gość

Post autor: Gość »

Konkretnie rzecz ujmujac w II gen. tylko rocznik 93 mial instalacje starego typu na gaz R12. Od 94 montowane byly instalacje na R134a. Jedyny wspolny element do 95r., to zbiornik (accumulator), ale to tez zalezalo czy wersja euro czy US. Mam 2 rozne klimy, wiec mowiac krotko, widze czym sie roznia. Swoja droga wiele osob do starej klimy laduje R134 i jakos to chodzi. Faktem jest, ze latwiej wtedy sprezarke zatrzec.
Awatar użytkownika
brzoza
Posty: 63
Rejestracja: 2004-04-11 10:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: brzoza »

witam jestem ciekaw gdzie wy takie ceny macie :shock: w lublinie jest firma ktora r12 do probaska 2 gen z 93 liczy sobie 150 zl i to z wymiana jakiegos zaworka czy czegos takiego ale bez kwitka a moze goscio ma jakis sentyment do tego samochodu cholerka wie ale cena jest cena i jak narazie klimka dziala az czasami jest zbyt zimno do tego stopnia ze marzne :) ale co tam fajnie popatrzec z za zamnknietych okienek jak inni sie mecza i wdychaja smorody z ulicy a w probasku jest tak przyjemnie chlodno
Lublin rosnie w sile :)
2gen.2.5gt93r
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

To mnie Greyg zmartwiłeś tym, że '93 musi mieć r12. ja w zeszłym roku nabiłem r134. Niby działa, ale..... ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

Ja tylko podalem co wiem. Roznica jest o tyle istotna, ze mozesz nieswiadom tego miec maly strzal. :D

Wnikajac glebiej jakis czas wstecz dowiedzialem sie, ze chodzi tutaj o roznice cisnien i sterowania klima. Mi strzelilo, wiec teraz wiem, ze gaz musi byc odpowiedni - szkoda pozniej kasy na naprawe.
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Coś w tym jest, u mnie od czasu napełnienia R134 sprężarka po załączeniu klimy pracuje prawie non stop, wyłącza się tylko na krótko.myślałem, że winny jest temu presostat, ale skoro piszesz , że r12 i r134 pracują pod innym cisnieniem? Może to jest przyczyna? U Ricka sprężarka zachowuje się zupełnie inaczej ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Tomek

jakim gazem napelnic klime w probe 1?

Post autor: Tomek »

hej prosze o jakies wiadomosci na temat napelnienia klimy w probe 1, jakim gazem? czy tylko wystarczy napelnic zeby dzialala? uklad podobno szczelny, dzieki czekam na odpowiedzi
Gość

Post autor: Gość »

Witam

Musisz podjechać do punktu gdzie nabijają klimę i jeśli stwierdzą że układ jest ok to wystarczy tylko nabić (no i odgrzybić).

Ja u siebie mam gaz R12 - nie ekologiczny nie wszędzie go nabiją

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

R12 tylko taki niestety :(
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

jeżeli napełnisz klime nowym gazem to musisz sie liczyć z tym ze ci rozszczelnią sie uszczelki i wycieknie gaz . Ja mam też probe 2,2 gt i spróbuje zaryzykować u mnie w robocie to mnie kosztuje 80 zł
zbyniu
Posty: 9
Rejestracja: 2003-12-28 12:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Myszków

Post autor: zbyniu »

cześć

mam MAZDE 626 2.5 92 i dopadł mnie ten sam problem.
Oficjalnie jest zakaz napełniania instalacji freonem R12.
Podstawowa różnica to ciśnienia R12-12 a R134-22,poza tym R12 pracuje z olejem mineralnym a R134 z olejem syntetycznym i nie wolno ich mieszać.Podobno te instalacje nie chcą chodzić na zamienniku.Najlepszy magik z Częstochowy zaproponował mi przeróbkę tj.wymianę akumulatora ,płukanie ze starego oleju i napełnienie dostępnym gazem za około 550-600zł

pozdrawiam ZBYSZEK
Gość

Post autor: Gość »

można wymienić na nowszy gaz ale trzeba sie liczyć z tym że może sie rozszczelnić klima i uszczelki do wymiany można zaryzykować tak powiedział mi kumpel w pracy napełnienie mnie kosztuje 80 zł czyli za sam gaz .
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3828
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

czynnik R-12...

Post autor: Maxxum »

Chcę przeczyścić klimę i wymienić przy okazji czynnik chłodzący i tu powstał problem - nie mogę nigdzie w Tarnowie znaleźć kogoś kto by napełnił tym czynnikiem klimę. Wiem że R-12 jest już wycofany
(z wiadomych względów), ale może ktoś wie gdzie w okolicach Tarnowa można to zrobić. Nie chcę przerabiać klimy na R-134.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Ja nabijałem ale pod wa-wą i nie było z tym żadnego problemu,tylko cena wyższa.Jak masz gazik to możesz sie wybrać na przejażdzkę :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Ja słyszałem,że jest zamiennik R-12x

gdzie x to jakaś liczba bliżej mi nie znana :roll:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Andrzej pisze:Ja słyszałem,że jest zamiennik R-12x

gdzie x to jakaś liczba bliżej mi nie znana :roll:
Podobno tak ale to zdaje się nie dotyczy układów samochodowych (tak mi zeznał jeden spec od klimatyzacji chyba, że nie jest specem i ściemniał).
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3828
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

he..he - do Warszawki to mam trochę daleko, szczególnie że nie mam gazu w probku.

Jeśli chodzi o czynnik to znajomy mówił że zamiennikiem R-12 jest MP 35,
w jednym zakładzie to potwierdzili, natomiast tego też nie mają :(

Ogólnie to klima działa dość dobrze, tyle że grzybki dają mi po oczach a chciałbym zrobić od razu wszystko.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Gość

Post autor: Gość »

Andrzej pisze:Ja słyszałem,że jest zamiennik R-12x

gdzie x to jakaś liczba bliżej mi nie znana :roll:
Zamiennikiem dla R12 jest R409A
R409A wystepuje też pod nazwa FORANE FX56

Maxxum ja tez miałem problem z nabiciem klimy R12. Objechałem wszystkie warsztaty samochodowe w mojej okolicy gdzie nabijaja klime i nic :cry: nikt nie miał R12.
Znajomy poradził mi skontaktować się z magikami co zajmuja sie hłodnictwem przemysłowym a ci nabili mi bezproblemu :D
Poszukaj u siebie napewno maja R12 .. tym bardziej że do ruskich nasz blisko :wink:
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”