Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: quarth »

czytanie ze zrozumieniem sie klania. to prevent fogging, czyli to musi byc outside air: vent, mix, floor, defrost, zostaje tylko normal a/c o ktorym wyraznie jest napisane, ze jest mniej wydajne bo nie ma recyrkulacji. gdzie tu jakies pisanie nie wprost?
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Kocureq »

Klima ładnie wysusza powietrze, więc prevent fogging może być "używając klimy" :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Robert »

quarth pisze:czytanie ze zrozumieniem sie klania. to prevent fogging...
user manual '96 pisze:If you drive with the fan off and the windows closed, the windows may fog up. To prevent fogging:
  1. Set the function selector control to VENT, MIX, FLOOR or the DEFROST position.
  2. Set the desired temperature.
  3. Set the desired fan speed.
Czytanie ze zrozumieniem się kłania bez wyrywania z kontekstu: "Jeśli jeździsz z wyłączonym wentylatorem ... 1. Ustaw ... (dowolną pozycję poza OFF), ... 3. Włącz wentylator (na dowolnej prędkości)." :P
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: quarth »

nie widze zwiazku. wilgotnym powietrzem nie sciagniesz zaparowanych szyb. zreszta to krecenie kolejnego shitstormu. recyrkulacja jest tylko na max a/c i szlus.
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Kocureq »

I jeden i drugi z was tylko się domyśla na podstawie tekstu.
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: quarth »

tak, oczywiscie. jak dobrze ze wszyscy maja tu to auto o ktorym mowimy i nikt nie wie. musze przestac tu pisac, bo to nic nie zmienia, a jakis romas zawsze wie lepiej. tyle lat te auta macie i pytania o takie elementarne rzeczy to kpina.
Ostatnio zmieniony 2013-07-26 13:39 przez quarth, łącznie zmieniany 1 raz.
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezyst

Post autor: Kocureq »

Przydaloby sie zeby ktos sprawdzil, fakt. Pomysl z pisaniem tekstow "ja wiem najlepiej chociaz w praktyce nic mie robilem" faktycznie nie jest najlepszy :)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Romas »

quarth pisze: a jakis romas zawsze wie lepiej.
Nie przeginaj chłopaku dobrze?! :evil:
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: quarth »

nie strasz, nie strasz…
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Romas »

ja tylko zwracam Ci uwagę po raz enty, co mnie zaczyna już denerwować.

a i jeszcze jedna prośba, chcesz sobie pogadać to od tego jest PW a nie przypadkowe wątki więc nie offuj tu
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Robert »

quarth pisze:... a teraz wsiadz sobie do auta i posluchaj kiedy sie zalacza recyrkulacja. tylko przy max a/c.
Robert pisze:Nie mam d.generacji, nie mam jak sobie wsiąść ...

... jeśli jesteś pewien, że wszystkie 5 funkcji poza MAX A/C pobiera powietrze z zewnątrz, to nie pozostaje nic innego, jak uwierzyć w wyższość praktyki (sprawdziłeś) nad teorią (przeczytałem).
Sprawdziłem w serwisówce i masz rację (patrz też dopisek na samym dole :P ):
System Airflow Description
  • These positions determine the manner in which the system will operate. Each position of the function control knob is detented for positive engagement.
    • OFF
      • When the function control knob is in the OFF position:
      • The outside-recirc door is at full vacuum. As a result, outside air is closed off and the recirc air is admitted to the system.
      • The defrost door and the floor door are both at full vacuum, closing off the passages to the defrosters.
      • The blend door position may be anywhere within the range of its A/C temperature cable travel from FULL HEAT to FULL COLD.
      • The heater blower motor is off.
      • The panel door is in the no vacuum position.
    • MAX A/C
      • For vehicles equipped with air conditioning, when the function control knob is in the MAX A/C position, the outside air is closed off and the recirc air is admitted to the system.
    • NORM A/C
      • For vehicles equipped with air conditioning, when the function control knob is in the NORM A/C position, the outside-recirc door is in the no vacuum position to block the recirc air and admit outside air. The blend air door position will channel air flow so that a desired temperature level can be achieved.
    • VENT
      • When the function control knob is in the VENT position:
      • The outside-recirc door, with no vacuum being applied, will block recirc air and admit outside air. From there, air flow is directed through the system to the A/C registers.
      • The floor door is at no vacuum to block air flow to the floor registers, and the panel and defrost doors are at full vacuum, closing off air flow to the defrosters.
      • The A/C temperature control may be adjusted to heat the air, if desired.
      • The heater blower motor is on.
    • FLOOR
      • When the function control knob is in the FLOOR position:
      • The outside-recirc door is in the no vacuum position to block recirc air and admit outside air.
      • The floor door is in the vacuum position which closes off all but a minimum of air flow to the defroster.
      • The blend air door position will channel air flow so that a desired temperature level will be achieved.
      • The panel door is in the no vacuum position to block air circulation to the A/C registers.
      • The heater blower motor is on.
      • The defrost door is at full vacuum, closing off air flow to the defroster.
    • MIX
      • When the function control knob is in the MIX position:
      • The outside-recirc air door, panel and defrost doors are in the no vacuum position.
      • The floor door is in the partial vacuum position.
      • The heater blower motor is on.
      • The A/C compressor is functioning unless the A/C compressor exceeds 165 ± 4° C (329 ± 39.2° F), at which point the thermal protection switch opens the magnetic clutch circuit to stop A/C compressor operation.
    • DEFROST
      • When the function control knob is in the DEFROST position:
      • The outside-recirc air door is in the no vacuum position to block recirc air and to admit outside air.
      • Both the floor and the defrost doors are in the no vacuum position so that most of the incoming air is directed to the defroster duct. There is a slight air bleed to the heater outlet floor duct.
      • The A/C temperature bracket knob setting will determine the amount of heat being introduced into the air flow.
      • The heater blower motor is on.
      • The A/C compressor is functioning unless the A/C compressor exceeds 165 ± 4° C (329 ± 39.2° F), at which point the thermal protection switch opens the magnetic clutch circuit to stop A/C compressor operation.
quarth pisze:tak, oczywiscie. jak dobrze ze wszyscy maja tu to auto o ktorym mowimy i nikt nie wie. musze przestac tu pisac, bo to nic nie zmienia, a jakis romas zawsze wie lepiej. tyle lat te auta macie i pytania o takie elementarne rzeczy to kpina.
Dobrze, gdy ktoś merytorycznie kwestionuje, gdy inni się mylą. Fajnie byłoby tylko bez personalnych wycieczek.




Obiecany dopisek dla dociekliwych, którzy ze zrozumieniem przebrną przez powyższy opis:
quarth pisze:...co to za bzdura. recyrkulacja jest wlaczona tylko i wylacznie przy max a/c.
Co za bzdura! :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: sawmaster »

max a/c to powietrze jest zasysane z środka auta i bodajże przy floor też jest tak samo nie wiem jak jest z mix i szybka
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Dee Jay »

Mam pytanie do mieszkańców KRK. Gdzie mogę nabić i przejrzeć klimatyzacje w mojej II gen. Mieszkam od kwietnia w okolicach Krowodrzy i wszędzie gdzie robią klimę mówią mi że nie mają odpowiedniej końcówki do tego auta by nabić ją nowym czynnikiem. :|
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: MatiLP640 »

Ja robilem w "Top Car" jest to w Skawinie pod Krakowem ;) jak bys wjezdzaj do Skawiny od Krk to masz po lewej stronie przed stacja BP, jak jestes zainteresowany to wysle dokladniejsze namiarh ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: mysz »

Pytanie takie odnośnie klimy: jak jadę 80km/h i więcej powietrze idzie lodowate, jadę wolniej (30-40km/h) to już cieplejsze, a jak dziś stałem w korku dosyć długo to klima praktycznie w ogóle nie chlodzila. Sprężarka normalnie pracowała. O co może chodzić? Dodam że to nie zależy od obrotów silnika tylko i wyłącznie od prędkości. Klima jest nabita.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Romas »

Może klapka od ciepłego się nie do końca domyka, albo jest zbyt mało tego czynnika, kiedy nabijales?
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: mysz »

Czynnika jest między 1200 a 1300 gram. Dopiero co nabijana. A może to być wina chłodnicy klimy?
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Romas »

To w sumie nawet za duzo bo powinno być szczerze wątpię żeby była nie drożna, ale cholera wie. Może zaworek zwrotny już daje d#py
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: duracell »

mysz pisze: jak jadę 80km/h i więcej powietrze idzie lodowate, jadę wolniej (30-40km/h) to już cieplejsze
Umyj porządnie chłodnice klimy czy jak kto woli skraplacz klimatyzacji, najlepiej do tego wyjąć uprzednio chłodnicę wody.
Chłodzić powinna od 10 km/h w górę tak samo. No niestety w korku nie chłodzi cudów nie ma albo ktoś nie wie co to warszawski korek :D W korku można powiedzieć, że nawet zaczyna lecieć ciepłe.
Musisz odkleić z niej te 20 letnie komary :wink:
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Matika
Posty: 1
Rejestracja: 2016-10-21 23:49
Samochód: brak
Kontakt:

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

Post autor: Matika »

Odświeżam temat klimy. Jak odpalam auto to nie łapie od razu. Teraz jest chłodno to nie używam ale nawet nawiew nie włącza się od razu tylko po jakimś czasie a ja jadę i paruję.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

Post autor: Maxxum »

Matika pisze:Odświeżam temat klimy. Jak odpalam auto to nie łapie od razu. Teraz jest chłodno to nie używam ale nawet nawiew nie włącza się od razu tylko po jakimś czasie a ja jadę i paruję.
Obstawiał bym elektrykę. Czyli posprawdzać przede wszystkim przekaźnik od nawiewu, ten obok akumulatora, od klimy (ten po prawej stronie na pasie przednim koło chłodnicy), bezpieczniki, przeczyścić styki. Sprawdzić stan rezystora od dmuchawy.

A tak w ogóle, to wartałoby się najpierw przywitać w odpowiednim temacie... :!:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

Post autor: Patryk- »

https://youtu.be/wDR7Hx7e4Ys taka ciekawostka. w fiaciorze
9zl 10 minut roboty i zimno :D
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

Post autor: Maxxum »

Patryk- pisze: 2018-06-28 08:53 https://youtu.be/wDR7Hx7e4Ys taka ciekawostka. w fiaciorze
9zl 10 minut roboty i zimno :D
Wszystko fajnie - tylko taki patent w bardzo krótkim czasie doprowadzi do uszkodzenia układu/sprężarki itp.

W normalnych warunkach do układu dodaje się też olej, który smaruje układ. Bez niego sprężarka zatrze się w krótkim czasie zapewne.

Nie polecał bym, też uzupełnianie układu z takich butli na oko. Nie wiemy jakie mamy ciśnienie w układzie. Po samej temperaturze raczej będzie ciężko sprawdzić. Chyba że jakimś manometrem.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

Post autor: Patryk- »

jeśli masz olej w sprezarce to dlaczego ma się zatrzeć? mierzysz jakie masz ciśnienie w układzie i po sprawie. czynnik normalnie warzysz.poczytajcie trochę jak naród robi was w chu..a z tymi czynnikami. tak samo jak kiedyś był stary czynnik i nowym nie można nabic bo się układ rozszczelni - glupoty
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

Post autor: Romas »

Nie są to Patryk głupoty, jeśli masz olej wklimie od r12 a dasz czynnik r134a, to jedno z drugim wchodzi w reakcje chemiczna ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”