Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

Awatar użytkownika
pureopium
Samochód: Red 2.2 GT '91

Post autor: pureopium »

Great thx OLEY!

Ostatnio miałem możliwość przełożyć na chwilę oba przekaźniki (ten zielony i H270) z Probka, w którym wszystko działa i nic to nie dało.
Mógłby ktoś napisać co po kolei sprawdzać i eliminować (by się jak najmniej orobić), żeby znaleźć przyczynę nie działającej dmuchawy i ją usunąć?

P.S. Które bezpieczniki odpowiadają za tą pie*****ną dmuchawę i regulację twardości zawieszenia?
Red 2.2 GT '91
stu1pak
Samochód: brak

Post autor: stu1pak »

sprawdz bezpieczniki pod kierownicą ;METER 15A i COOLING FAN 15A a w komorze silnikowej HEATER 40A I AIR COND. 20A
Awatar użytkownika
pureopium
Samochód: Red 2.2 GT '91

Post autor: pureopium »

Masz u mnie niedźwiedzia stu1pak.

Okazało się, że blacharz po tym jak skopcił tą wiązkę, w której między innymi idą przewody do wentylatora klimy i reflektora, włączył stacyjkę i padł wymieniony przez Ciebie bezpiecznik HEATER. Trudno było zdjagnozować, ponieważ przekaźnik od dmuchawy też padaka.

Hurrraaaaaa!!!
Red 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Rozgrzeszony
Galeria: viewtopic.php?t=7335

Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

Post autor: Rozgrzeszony »

Witam wszystkich klubowiczów. Posiadam Forda Probe 93r USA wersja Base

Aktualnie jestem w Danii, za dwa tygodnie planuję trasę do Polski - ale jak tu jechać bez ogrzewania z zaparowaną szybą :cry:

Nie działa mi dmuchawa, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, na 3 wtyczkach które podpinamy do dmuchawy mam napięcie 11,54V, a więc myślę że z instalacją elektryczną wszystko jest ok :?: .

Na biegu (siła nadmuchu) 1,2,3 napięcie wynosi 11,54V natomiast na najmocniejszym 0,022V.

Wszyscy klubowicze posiadają rezystory w kształcie sprężynek ja natomiast mam w jednolitą w kształcie blaszki :shock: .

Obrazek

Gdzie mogę szukać dalej usterki?
Zostaje mi chyba uszkodzony ten rezystor w kształcie blaszki lub uszkodzony silnik dmuchawy (np wytarte łopatki).

Pozdrawiam
Czarna rakieta - jak mówi moja Mama ;o)
Ford Probe 2.0 93 Base- w trakcie przebudowy.
Awatar użytkownika
Robert
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Kontakt:

Post autor: Robert »

Druty są w jedynkach, w dwójkach jest taki rezystor z radiatorem.

To dmuchawa nie działa Ci w ogóle, czy tylko w maksymalnym położeniu?

Gdyby dmuchawa nie działała Ci na 2 najwyższych, to (z dużym prawdopodobieństwem) byłby drugi przekaźnik dmuchawy (pierwszy - odpowiadający za wszystkie biegi, jest między zderzakiem a chłodnicą, drugi, ten od 2 najwyższych, bezpośrednio na silniku dmuchawy), ale jeżeli tylko ostatni bieg, to raczej rezystor.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Rozgrzeszony
Galeria: viewtopic.php?t=7335

Post autor: Rozgrzeszony »

Dmuchawa nie działa mi w ogóle :!: :cry:

Gdzie mam szukać usterki :?:
Czarna rakieta - jak mówi moja Mama ;o)
Ford Probe 2.0 93 Base- w trakcie przebudowy.
Awatar użytkownika
Robert
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Kontakt:

Post autor: Robert »

Blown fuse(s):
- 40A HEATER
- 15A ENGINE
- 15A METER
Damaged wiring harness
Loose or corroded connections
Corroded blower motor relays
Damaged blower switch
Damaged mode selector switch
Blower Motor Does Not Operate

Possible Source(s):
Fuse(s).
Circuit.
Blower motor relay #1.
Blower motor.
Mode selector switch.
Blower motor resistor.

Action(s) to Take:

BM1: CHECK FUSES
Check the 15A ENGINE fuse in the interior fuse panel and the 40A HEATER fuse in the main fuse panel.
Are the fuses OK?
Yes
GO to BM4.
No
GO to BM2.

BM2: CHECK SYSTEM
Key OFF.
Replace the blown fuse(s).
Key ON.
Do any of the fuses fail again?
Yes
GO to BM3.
No
GO to BM4.

BM3: CHECK FOR SHORTS TO GROUND
Key OFF.
Disconnect the 10-pin interior fuse panel connector and remove the 40A HEATER fuse from the motor fuse panel.
Disconnect the blower motor relay #1 connector near the right front of the radiator.
Measure the resistance of the "BK/W" wire between the 10-pin interior fuse panel connector and ground.
Measure the resistance of the "BL" wire between the left terminal of the 40A HEATER fuse holder and ground.
Are any resistances less than 5 ohms?
Obrazek
Yes
SERVICE wire(s) in question.
No
RECONNECT the 10-pin interior fuse panel connector. REPLACE the 40A HEATER fuse and/or the 15A ENGINE fuse. RECONNECT the blower motor relay #1. GO to BM4.

BM4: CHECK VOLTAGE AT BLOWER MOTOR
Key OFF.
Disconnect the blower motor connector on the blower assembly.
Key ON.
Measure the voltage on the "R" wire at the blower motor connector.
Is the voltage greater than 10 volts?
Yes
GO to BM8.
No
GO to BM5.

BM5: CHECK POWER TO BLOWER MOTOR RELAY #1
Key OFF.
Disconnect the blower motor relay #1 connector near the right front of the radiator.
Key ON.
Measure the voltage on the "BK/W" wire and the "BL" wire at the blower motor relay #1 connector.
Are the voltages greater than 10 volts?
Yes
GO to BM6.
No
SERVICE the "BK/W" and/or "BL" wire(s).

BM6: CHECK BLOWER MOTOR RELAY #1
Key OFF.
Disconnect the blower motor relay #1 connector.
Measure the resistance between the "BL" and "W" wire terminals on the relay.
Apply 12 volts to the "BK/W" wire terminal and ground to the "BK/R" wire terminal on the relay.
Measure the resistance between the "BL" wire terminal and the "W" wire terminal on the relay.
Is the resistance less than 5 ohms when 12 volts and ground are applied, and greater than 10,000 ohms when 12 volts and ground are not applied?
Yes
GO to BM7.
No
REPLACE the blower motor relay #1.

BM7: CHECK BLOWER MOTOR RELAY #1 GROUND CIRCUIT
Key OFF.
Disconnect the blower motor relay #1 connector.
Measure the resistance of the "BK/R" wire between the blower motor relay #1 connector and ground.
Is the resistance less than 5 ohms?
Yes
SERVICE the "W" - "R" wire between the blower motor relay #1 and the blower motor.
No
SERVICE the "BK/R" wire between the blower motor relay #1 and the starter motor.

BM8: CHECK BLOWER MOTOR
Key OFF.
Disconnect the blower motor connector.
Apply 12 volts to the "R" wire terminal and ground to the "BL/O" wire terminal at the blower motor.
Does the motor operate at HI speed?
Yes
GO to BM9.
No
REPLACE the blower motor.

BM9: CHECK MODE SELECTOR SWITCH GROUND
Key OFF.
Disconnect the mode selector switch connector.
Measure the resistance of the "BK" wire (circuit 52) between the mode selector switch connector and ground.
Yes
GO to BM10.
No
SERVICE the "BK" wire.

BM10: CHECK MODE SELECTOR SWITCH
Key OFF.
Measure the resistance between the "BL/Y" terminal and the "BK" wire terminal (circuit 52) wire at the mode selector switch with the switch in the following positions:<pre>Mode Selector Switch Position Resistance (ohms)
OFF greater than 10,000 ohms
VENT less than 5 ohms
FLOOR less than 5 ohms
MIX less than 5 ohms
DEF less than 5 ohms
NORM A/C (If equipped) less than 5 ohms
MAX A/C (If equipped) less than 5 ohms</pre>Are the resistances as specified?
Yes
GO to BM11.
No
REPLACE the mode selector switch.

BM11: CHECK WIRE BETWEEN MODE SELECTOR SWITCH AND BLOWER MOTOR RESISTOR
Key OFF.
Disconnect the blower motor resistor connector on the blower assembly, the blower motor relay #2 connector and the blower switch connector.
Measure the resistance between the "BL/Y" wire at the mode selector switch connector and the "GN/R" wire at the blower motor resistor connector.
Measure the resistance of the "BL/Y" wire between the mode selector switch connector and ground.
Is the resistance less than 5 ohms between the mode selector switch connector and the blower motor resistor connector, and greater than 10,000 ohms between the mode selector switch connector and ground?
Yes
GO to BM12.
No
SERVICE the "BL/Y" - "GN/R" wire.

BM12: CHECK WIRE BETWEEN BLOWER MOTOR AND BLOWER MOTOR RESISTOR
Key OFF.
Disconnect the blower motor connector.
Disconnect the blower motor resistor connector on the blower assembly.
Disconnect the blower switch connector.
Measure the resistance between the "BL/O" wire at the blower motor connector and "BL/W" wire at blower motor resistor connector.
Measure the resistance of the "BL/O" wire between the blower motor connector and ground.
Is the resistance less than 5 ohms between the blower motor connector and the blower motor resistor connector, and greater than 10,000 ohms between the blower motor connector and ground?
Yes
GO to BM13.
No
SERVICE the "BL/O"-"BL/W" wire.

BM13: CHECK BLOWER MOTOR RESISTOR
Key OFF.
Disconnect the blower motor resistor connector on the blower assembly.
Measure the resistance between the terminals of the blower motor resistor as indicated:<pre> Terminals Resistance (ohms)
BL/W and GN/R 2.76 ohms
BL/W and BL 1.07 ohms
BL/W and R/BK 0.38 ohms</pre>Are the resistances approximately as indicated?
Yes
GO to BM14.
No
REPLACE the blower motor resistor.

BM14: CHECK BLOWER SWITCH
Key OFF.
Disconnect the blower switch connector.
Measure the resistance between the terminals of the blower switch as indicated:<pre>Switch Terminals Resistance (ohms)
Position
LO All greater than 10,000 ohms
2nd BL/Y and BL less than 5 ohms
All others greater than 10,000 ohms
3rd BL/Y and BL less than 5 ohms
BL/Y and BL/BK less than 5 ohms
BL and BL/BK less than 5 ohms
All others greater than 10,000 ohms
HI BL/Y and BL/BK less than 5 ohms
BL/Y and BL/W less than 5 ohms
BL/BK and BL/W less than 5 ohms
All others greater than 10,000 ohms</pre>Are the resistances as indicated?
Yes
GO to BM15.
No
REPLACE the blower switch.

BM15: CHECK WIRE BETWEEN BLOWER SWITCH AND MODE SELECTOR SWITCH
Key OFF.
Disconnect the blower switch connector and the mode selector switch connector.
Measure the resistance of the "BL/Y" wire between the blower switch connector and the mode selector switch connector.
Yes (Blower motor stays at LO speed in 2nd blower switch position)
SERVICE the "BL" wire between the blower switch and the blower motor resistor.
Yes (Blower motor stays at second speed in 3rd blower switch position)
GO to BM16.
Yes (Blower stays at third speed in HI blower switch position)
SERVICE the "BL/W" wire between the blower switch and the blower motor resistor.
No
SERVICE the "BL/Y" wire.

BM16: CHECK FUSE
Check the 15A METER fuse located in the interior fuse panel.
Is the fuse OK?
Yes
GO to BM19.
No
GO to BM17.

BM17: CHECK SYSTEM
Key OFF.
Replace the 15A METER fuse.
Key ON.
Does the fuse fail again?
Yes
GO to BM18.
No
GO to BM19.

BM18: CHECK FOR SHORTS TO GROUND
Key OFF.
Disconnect the 14-pin interior fuse panel connector.
Disconnect the blower motor relay #2 connector at the blower assembly.
Measure the resistance of the "BK/Y" wire between the 14-pin interior fuse panel connector and ground.
Obrazek
Yes
SERVICE the "BK/Y" wire.
No
REPLACE the 15A METER fuse. RECONNECT the 14-pin interior fuse panel connector. GO to BM19.

BM19: CHECK POWER TO BLOWER MOTOR RELAY #2
Key OFF.
Disconnect the blower motor relay #2 connector.
Key ON.
Measure the voltage on the "BK/Y" wire at the blower motor relay #2 connector.
Is the voltage greater than 10 volts?
Yes
GO to BM20.
No
SERVICE the "BK/Y" wire.

BM20: CHECK BLOWER MOTOR RELAY #2
Key OFF.
Disconnect the blower motor relay #2 connector.
Measure the resistance between the "BL/Y" and the "R/BK" wire terminals on the blower motor relay #2.
Apply 12 volts to the "BK/Y" wire terminal, and ground to the "BL/BK" wire terminal on the blower motor relay #2.
Measure the resistance between the "BL/Y" and the "R/BK" wire terminals on the blower motor relay #2.
Is the resistance less than 5 ohms when 12 volts and ground are applied, and greater than 10,000 ohms when 12 volts and ground are not applied?
Yes
GO to BM21.
No
REPLACE the blower motor relay #2.

BM21: CHECK WIRE BETWEEN BLOWER MOTOR RELAY #2 AND BLOWER SWITCH
Key OFF.
Disconnect the blower motor relay #2 connector and the blower switch connector.
Measure the resistance of the "BL/BK" wire between the blower motor relay #2 connector and the blower switch connector.
Measure the resistance of the "BL/BK" wire between the blower motor relay #2 connector and ground.
Is the resistance less than 5 ohms between the blower motor relay #2 connector and the blower switch connector, and greater than 10,000 ohms between the blower motor relay #2 connector and ground?
Yes
GO to BM22.
No
SERVICE the "BL/BK" wire.

BM22: CHECK WIRE BETWEEN BLOWER MOTOR
RELAY #2 AND BLOWER MOTOR RESISTOR
Key OFF.
Disconnect the blower motor relay #2 connector and the blower motor resistor connector on the blower assembly.
Measure the resistance of the "R/BK" wire between the blower motor relay #2 connector and the blower motor resistor connector.
Measure the resistance of the "R/BK" wire between the blower motor relay connector #2 and ground.
Is the resistance less than 5 ohms between the blower motor relay #2 connector and the blower motor resistor connector, and greater than 10,000 ohms between the blower motor relay #2 connector and ground?
Yes
SERVICE the "BL/Y" wire between the blower motor relay #2 connector and the mode selector switch connector.
No
SERVICE the "R/BK" wire.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Cisik

Post autor: Cisik »

Jesli temperatura silnika jest za wysoka, wiatraki sie zalaczaja to klimatyzacja automatycznie sie rozlacza i przestaje dzialac? Czy temp silnika nie ma zadnego wplywu na dzialanie klimy?
Probe II 2,5 94r
Awatar użytkownika
sawmaster
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616

Post autor: sawmaster »

jakie u was sa ceny nabicia klimy czynnikiem chłodzoncym R134 i sprawdzenie szczelności w układzie oraz wymiana oleju w sprężarce?
W Białymstoku najtaniej to 120zł za tą usługę, a 160zł z odgrzybianiem.
Awatar użytkownika
Destroyer
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662

Post autor: Destroyer »

W Radomiu od 180 do 200 zł zależnie od ilości czynnika który wejdzie w układ.

Cisik temperatura silnka wydaje mi się, nie wpływa na działanie klimy. Przynajmniej w jedynce tak jest. Gdy załączy się wentylator główny, klima działa tak samo. Dodatkowo gdy włączona jest klima, wtedy chodzi sobie jeszcze wentylator od chłodzenia układu klimatyzacji. Nie zauważyłem żeby klimatyzacja w jakiś sposób nagrzewała silnik. Wiadomo że jest to jakieś tam dodatkowe obciążenie ale temperatura nie robi się niepokojąco wysoka.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Cisik

Post autor: Cisik »

U mnie wyglada to tak, ze dopoki silnik jest zimny nie chodzi zaden wentylator i klima dziala normalnie, gdy rozgrzeje sie do polowy skali zalacza sie wentylator od strony pasazera i chlodzi silnik i wtedy klima dziala normalnie ale po pewnym czasie zalacza sie 2 wentylator(ten od klimy tak jakby wspomagal chlodzenie silnika) i wtedy klima przestaje juz dzialac :( czy ma na to wplyw wysoka temp silnika( a raczej zle ustawienia w ecu ktory przeprogramowalem) czy to ze zalacza sie 2 wentylator do chlodzenia silnika ktory powinien zalaczac sie przy wlaczonej klimatyzacji??
Probe II 2,5 94r
Awatar użytkownika
dyb
Galeria: viewtopic.php?t=12699

Post autor: dyb »

Ja wczoraj zauwazylem cos dziwnego :)
zwykle jezdze z grajacym radyjkiem, zreszta i tak mam zamkniete szyby wiec tego nie slyszalem, ale wczoraj jak podjechalem pod mcdrive i otworzylem szybke to slyszalem jakies dziwne strzaly z pod maski, takie cos brzmiace hmmm jakby przewod wysokiego napiecia przeciety skakal i strzelal 'piorunami' jak na filmach :D szybko wydedukowalem ze po wylaczeniu klimy tego nie ma...
z drugiej strony jak wczoraj zatrzymalem sie pod sklepem i zostawilem silnik wlaczony (bo pasazer zostal w srodku a auto stalo na sloncu) to jak wysiadlem dalej te dziwne 'strzaly' slyszalem, a jak wrocilem ze sklepu 3 minuty pozniej to juz tego nie bylo...
co to moze byc? jakis wiatraczek czy inne dziwactwo? :P
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Hmm... bardzo ciężko cokolwiek powiedzieć, u mnie było słychać głośne pstrykanie jak jedna świeca się poluzowała - sprawdź czy wszystkie są dobrze dokręcone.

1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
darel
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Kontakt:

Post autor: darel »

Jak już sprężarka dogorywa to potrafi tak hałasować. Najlepiej jednak pojechać do warsztatu na przegląd klimy i niech sprawdzą.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
RX
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Aha.. po WYŁĄCZENIU klimy tego nie ma... no to tak to pewnie sprężara :) Jedź na przegląd klimy.

Sorry źle przeczytałem.. ;)

1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Voodoo
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

U mnie też sprężarka tak chrobocze, że mam jej już dosyć, ale póki działa, to się przemęczę. Na przyszły rok poszukam sobie nowej, bo może się okazać, że regeneracja będzie za droga.
Jeśli u Ciebie jest podobnie, to na razie nie ma się czym martwić. Sprawdź czy wiatrak na chłodnicy o nic nie ociera - pamiętaj wyłączyć silnik jak chcesz mieć jeszcze palce :)
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Kędziorek
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

U mnie tak samo sprężarka chrobotała, nabiłem klimę i znów było OK przez około rok, aż się czynnik nie skończył :?
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Athens
Samochód: Infiniti Skyline 350 GT

Post autor: Athens »

Panowie a ja mam taki problem,że jak załączam klimatyzację to obroty skaczą z ok. 800 na 300 tak,że prawie autko gaśnie wtedy komputer próbuje podbić obroty i tak na zmianę. Co to może być?Może to być wina przepustnicy również?Klima chłodzi poprawnie, serwis robię co wiosnę, przed sezonem.Wykluczam braki oleju,czynnika.Sprężarka chodzi cicho.Może ktoś z klubowiczów miał już taki problem,serdecznie proszę o pomoc.
Ford Probe II 2,0 16v 1997r. Euro
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Galeria: viewtopic.php?t=14266

Post autor: S_H_A_D_O_W »

Ja mialem podobny problem winna byla krokowka. U mnie pomogla dopiero jej wymiana, bo nawet po wyczyszczeniu jej dalej byl podobny objaw ale tylko na wlaczonej klimie, bez klimy chodzila ok
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Maxxum
Klubowicz
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746

Post autor: Maxxum »

Odnawiam temat...
Szukam miejsca gdzie w Krakowie lub okolicach nabijają aktualnie R-12
z naciskiem na "aktualnie".

Objeździłem już baaaaardzo dużo serwisów i wszędzie odprawili mnie z kwitkiem :?
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Raafaaell
Galeria: viewtopic.php?t=7400

Post autor: Raafaaell »

Popytam tu i tam , zobaczymy , co się da zrobić... Mój brat gdzieś tam nabijał ten gaz do Ptaka :)
Maxxum
Klubowicz

W sumie to chłodzenie jeszcze jest ale trochę ubyło czynnika a i kumpel pytał, bo jego szef zakupił sobie porszaka i też ma ten sam problem :)

będę wdzięczny za info...
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
guciek
Galeria: viewtopic.php?t=9590

Post autor: guciek »

ja tez jestem zainteresowany bo przy remącie silnika zima spuscili mi caly gaz .W kraku nabijalem w tamtym roku ale nikomu nie polecem gosciu nabijal mi z butli na oko :evil:
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
Maxxum
Klubowicz

...i jak nikt nie wie ?
Awatar użytkownika
szpagat
Galeria: viewtopic.php?t=11166

Post autor: szpagat »

Wybaczcie jeśli piszę bzdury ale się nie znam powtarzam co mi "spece" powiedzieli: 93 ma klime na r12 - wiadomo problem, ale można go spuścić i napełnić r134 tylko nie pasują końcówki. Ale:Skoro od 94 było wszystko to samo ale końcówki już nowsze te do r134 to można kupić końcówki razem z przewodem (rurką) do pierwszego łączenia od 94 lub pózniejszego i wstawić do 93.
Czy to będzie pasować na łączeniu i czy w ogóle to ma szanse powodzenia? Co myślicie?
Fight like a man!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”