Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Maxxum »

Czynnik uchodzi mi z klimatyzacji - w miejscu gdzie jest ssania i tłoczenie sprężarki klimy.
Miejsce to zaznaczyłem na niebiesko. Wchodzą tam rurki, które są uszczelnione za pomocą oringów.

I teraz moje pytanie - czy orientuje się ktoś, jakie mają średnice te oringi ?
Oczywiście mógłbym odkręcić rurki i sam sobie sprawdzić, ale wtedy do układu dostanie się powietrze, co niekorzystnie wpłynie na cały układ. Z gościem jestem umówiony na nabijanie klimy i wtedy chcę to zdemontować, mając już gotowe kupione oringi.
Sprawa pilna, ponieważ jutro wieczorkiem muszę nabić klimę, bo wybieram się do Chorwacji, a tam klima się naprawdę przydaje :)
Załączniki
sprężarka klimatyzacji.jpg
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Patryk- »

akurat mam na wierzchu wszystko więc zdjąłem oringi

ten mniejszy 1.5cm lub 1,4 ale raczej 1.5 bym kupił

ten większy 1.7 albo 1.8 cm

wymiary po zewnętrznych krawędziach....tylko tego drugiego nie jestem pewien, ciężko zmierzyć miarką :) weź na wszelki wypadek po sztuce większego i mniejszego
bo one są troszkę już spłaszczone, a to raczej nie są drogie rzeczy :)


a , sprawdzałem w 3.0 a nie wiem czy są takie same, bo od Gtka mam spakowane w workach i głęboko schowane w całym bałaganie
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Romas »

Maxxum jak pojedziesz do niego nabić to on ma na 100% na miejscu takie gumki, a jak kupisz zwykły oring to może Ci sie posypać potrzebne są takie jak sie stosuje w gazowni i klimie, bo mają inną strukturę i wytrzymałośc na temp.
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Patryk- »

No Romas ma racje..jeśli siętym zajmuje to musi mieć :) to tak jak ja bym poszedł kręcić rury bez konopii :mrgreen: tylko nie takich do jarania :wink:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Romas »

Chyba bez pakuł :P :twisted: :mrgreen:
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Patryk- »

Nie chciałem wywoływać Natki :mrgreen:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Romas »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Maxxum »

Dzięki wielkie za info Patryk- :1111_worthy:

Co do gościa który mi nabija klimę - to on właśnie nie bardzo ma.
On sie zajmuje głównie klimatyzacjami domowymi, ale ma R-12 jedyny w okolicy.

Mówił, że miał kiedyś bardzo dużo takich oringów, ale ktoś od niego pożyczył całą paczkę i wcięło.
Wprawdzie zostało mu jeszcze kilka, ale nie wiem czy będą pasować, więc wolę kupić wcześniej odpowiednie.

Co do jakości oringów to masz rację Romas - ale mam jeden dobry sklep z takimi częściami. Goście są dość kumaci, więc myślę, że jak im powiem, że do klimy - to mi sprzedadzą dobre.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re:

Post autor: Kocureq »

Gość pisze:Jak bede mial chwile to pomierze kazdy z tych rezystorow i podam wartosci...
No i chyba chwili nie było :)

Ktoś wie, jakie są wartości rezystorów które tam mają być?
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Robert »

Tak - np. OLEY podawał je 5 lat temu. :P
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: OLEY »

Robert pisze:Tak - np. OLEY podawał je 5 lat temu. :P
Racja.
Kocureq pisze: Ktoś wie, jakie są wartości rezystorów które tam mają być?
:shock:
A po co?
Czyżbyś chciał naprawić pierwszy i drugi bieg w GieTeku? :D

Oley chomikuje (jak zresztą wiesz :wink: ) wiele rzeczy.
Między innymi cały, sprawny układ rezystorów do dmuchawy, tylko założyć nie ma kiedy... :mrgreen: :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Kocureq »

To już mogłeś dać, kurde. Jesteś jutro po południu w domu? To wpadnę ze zrobionym sprzęgłem i zabiorę te rezystory.

Swoją drogą - kup maty wygłuszające. Plastiki w jedynce tak nap... że łeb pęka. Zwłaszcza po kilku kilometrach jazdy po kocich łbach :P
Awatar użytkownika
Pawel_-5
Posty: 373
Rejestracja: 2010-06-09 21:29
Samochód: Probe 2.5 V6 96r
Galeria: viewtopic.php?t=18025
Lokalizacja: Gdynia

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Pawel_-5 »

Witajcie,
orientuje się ktoś jak działa obieg w probe, tzn czy można jakoś włączyć obieg zamknięty ? Czy zawsze powietrze jest ciągnięte z zewnątrz? Bo mam problem taki, że przy pracującej klimie w aucie nic nie śmierdzi natomiast zaraz po jej wyłączeniu przy pracującym nawiewie czuć wilgoć. Auto było ozonowane w środku i dało to niewielki efekt.
Pozdrawiam.
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ :(
2.5 GT v6 1996r. - JEST :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Robert »

W instrukcji użytkowania Twojego rocznika (str.65-70) piszą, że VENT i MAX A/C pobiera powietrze z zewnątrz, reszta (FLOOR, MIX, DEFROSTING i NORM A/C) pracuje w obiegu zamkniętym.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezyst

Post autor: Kocureq »

A jak wylaczasz klime i po co? :)
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: mysz »

Robert pisze:W instrukcji użytkowania Twojego rocznika (str.65-70) piszą, że VENT i MAX A/C pobiera powietrze z zewnątrz, reszta (FLOOR, MIX, DEFROSTING i NORM A/C) pracuje w obiegu zamkniętym.
Czy w rocznikach 94 było tak samo? Bo albo mam coś skopane, albo sam nie wiem :mrgreen: Mi się wydaje, że obieg zamknięty (przynajmniej u mnie) jest tylko gdy pokrętło ustawi się na A/C MAX.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Kocureq »

Dziwne. Norm A/C to raczej pobiera z zewnątrz, a Max A/C ma obieg zamknięty.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Robert »

Oczywiście napisałem odwrotnie, niż jest - VENT i NORM A/C z zewnątrz, FLOOR, MIX, DEFROSTING i MAX A/C w obiegu zamkniętym. Sorry. :oops:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: quarth »

Robert pisze:W instrukcji użytkowania Twojego rocznika (str.65-70) piszą, że VENT i MAX A/C pobiera powietrze z zewnątrz, reszta (FLOOR, MIX, DEFROSTING i NORM A/C) pracuje w obiegu zamkniętym.
co to za bzdura. recyrkulacja jest wlaczona tylko i wylacznie przy max a/c.
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Kocureq »

A jakie źródło tak twierdzi, skoro instrukcja obsługi się myli? :)
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: quarth »

instrukcja obslugi wlasnie
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Pawel_-5
Posty: 373
Rejestracja: 2010-06-09 21:29
Samochód: Probe 2.5 V6 96r
Galeria: viewtopic.php?t=18025
Lokalizacja: Gdynia

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Pawel_-5 »

Ok, to chciałem wiedzieć, dzięki za info :) Mam zamiar ten ozon wpuścić do auta i tak zostawić z tym zamkniętym obiegiem.
Pozdro
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ :(
2.5 GT v6 1996r. - JEST :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Robert »

quarth pisze:instrukcja obslugi wlasnie
:arrow: http://fordprobe.pl/upload/goget.php/pr ... l_1996.pdf
Albo ja źle czytam (oprócz pierwszej pomyłki przy przepisywaniu), albo masz jakąś niefirmową instrukcję (podziel się). :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: quarth »

Obrazek Obrazek Obrazek

bardzo niefirmowa? a teraz wsiadz sobie do auta i posluchaj kiedy sie zalacza recyrkulacja. tylko przy max a/c.
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

Post autor: Robert »

Nie mam d.generacji, nie mam jak sobie wsiąść - na str.73-74 tego, co wkleiłeś, NN autor instrukcji potwierdza, że do przewietrzenia powietrzem z zewnątrz służy VENT, czyli pozostałe pozycje (bez klimy) idą w obiegu zamkniętym, choć nie jest to napisane wprost.

Z drugiej strony użytkownicy piszą (choćby :arrow: tu), że na MIX klima jest załączona, o czym również w instrukcjach nie ma słowa, więc jeśli jesteś pewien, że wszystkie 5 funkcji poza MAX A/C pobiera powietrze z zewnątrz, to nie pozostaje nic innego, jak uwierzyć w wyższość praktyki (sprawdziłeś) nad teorią (przeczytałem).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”