Śmierdzi !!!

Gość

Śmierdzi !!!

Post autor: Gość »

Mam mały problem - jak mam włączoną klimatyzację to wszystko gra, swieżutkie powietrze i zimne. ALE! jak ją wyłączę to capi niemiłosiernie z nawiewów. :( Co to jest??? Pomocy!!!
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Spokojnie
Sprawa wyglada nastepujaco:
Normalne jest ze z klimatyzacji samochodowych smierdzi. Jest to zapach "rozkladajacych sie glonow" spowodowany skrajnymi zmianami temperatury a konkretnie tym, ze schlodzone powietrze przez klimatyzacje schladza rowniez wszystkie rury dolotowe (te ktore lacza kratki nawiewu) po wylaczeniu klimy nastepuje ich ogrzanie do temperatury panujacej na powietrzu, co za tym idzie nastepuje efekt skraplania sie pary wodnej (oczywiscie w niewielkiej i niezauwazalnej ilosci) w tych rurach i automatycznie kurz ktory w nich jest nasiaka ta wilgocia.
Zauwaz ze gdy przez jakis czas nie uzywasz klimy to nic nie smierdzi z tego powodu ze wilgoc w rurach dolotowych wysycha i przez to nie czuc tego wilgotnego smrodu glonow.
Sa juz firmy ktore specjalizuja sie usowaniem tego zapachu ale sa tez takie spray`e ktore wpryskuje sie do kratek nawiewowych i podobno pomaga to na jeden sezon.

PS. Im samochod starszy tym bardziej smierdzi, jest to za sprawa ilosci gromadzonego kurzu w nawiewie.

Mam nadzieje ze wyjasnilem ten problem dosc doglębnie :)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Generalnie zgadzam się z Wingermanen, należy jeszcze dodać że we wspomnianym wilgotnym kurzu rozwijają się bakterie i grzyby które mogą być powodem chorób (u osób osłabionych mogą wywołać np grzybicę płuc, w USA był przypadek że w hotelowej klimatyzacji rozwinęła się bakteria która zabiła kilkadziesiąt osób...) dlatego nie należy tego lekceważyć, to właśnie te organizmy powodują smród.
Jak kupiłem auto to capiło niemiłosiernie, szczególnie gdy auto postało trochę w ciepłym. Znajomy mi polecił profesjonalny środek odkażający "Remix - Uni"
Po zastosowaniu rok temu miałem spokój aż do wiosny, w tym roku powtórzyłem zabieg niestety efekt jest gorszy, czasami lekko podśmierduje.
Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest jednak wizyta u profesjonalisty...
Warto jeszcze sprawdzić czy odpływ z klimy jest drożny...

P.S. W przypadku stosowania środków dezynfekcyjnych trzeba się upewnić czy nie są kwaśne bo mogą spowodować korozję.
Gość

Re: Śmierdzi !!!

Post autor: Gość »

BIENIAS pisze:Mam mały problem - jak mam włączoną klimatyzację to wszystko gra, swieżutkie powietrze i zimne. ALE! jak ją wyłączę to capi niemiłosiernie z nawiewów. :( Co to jest??? Pomocy!!!
U mnie jest identycznie !!! Problem ten nalezy rozwiazac w nastepujacy sposob: gdzies jest cos w roszaju filtra do klimy (w 1st gen. jest to pod tapicerka po stronie i pasazera). To cos w rodzaju gabki (tak mi sie wydaje). Nalezy to wimienic. A potem nalezy zdezynfekowac instalacje (odgrzybic). Operacja taka kosztuje w profesjonalnym serwicie okolo 80 zl)...
Gość

Post autor: Gość »

Dzieki bardzo wszystkim za rady które okazały się przydatne w 100% Na piątek umówiony jestem w serwisie na czyszczenie i odgrzybianie układu + sprawdzenie szczelności + nabicie klimy (wydaje mi się słabo wydajna) + wymiana filtrów. Cała przyjemność to 310 zł a czas trwania usługi około 1,5 godziny

Dzięki :D
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Śmierdzi !!!

Post autor: Raf »

Mokry pisze:gdzies jest cos w roszaju filtra do klimy (w 1st gen. jest to pod tapicerka po stronie i pasazera). To cos w rodzaju gabki (tak mi sie wydaje). Nalezy to wimienic...
No właśnie, w mojej francuskojęzycznej instrukcji znalazłem informację że filtr 'wentylacji pojazdu' należy wymieniać co 40kkm, ale rozprułem pół auta i żadnego filtra nie znalazłem. 'Spec od Amerykańców' w Euro-Car orzekł że w II gen. nie ma filtra, prawdopodobnie były w I gen. i w książeczce zostało...
Bienias <- jestem ciekaw czy spece znajdą u Ciebie ten filtr, jęśli tak to napisz gdzie jest, tylko żeby Cię nie naciągnęli że niby wymienili jeśli go nie ma...

P.S.
Będę próbował dorobić sobie taki filtr...
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

W pierwszej generacji tez nie ma filtra. Przynajmniej w wersji US.
Wiem to bo wymienialem u siebie parownik od klimy i rozebralem caly uklad wentylacji pojazdu (robota dla glupiego... Ale za to sobie wszystko przeczyscilem :) )
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Jeszcze jedno,
Generalnie klimka zaraz po wlaczeniu (jezeli weczesniej pracowala) tez troszeczke zasmierdzi, ale kilka sekund. Jezeli smierdzi dluzej i podczas pracy to znaczy, ze się grzybki zalęgły i trza szybko odgrzybic.
Z tego co wiem odgrzybianie trzeba wykonywac przed kazdym sezonem (raz w roku). Inaczej parownik szybka siadzie. Ja u siebie juz wymienialeklm :)
Gość

Re: Śmierdzi !!!

Post autor: Gość »

Raf pisze:
Mokry pisze:gdzies jest cos w roszaju filtra do klimy (w 1st gen. jest to pod tapicerka po stronie i pasazera). To cos w rodzaju gabki (tak mi sie wydaje). Nalezy to wimienic...
No właśnie, w mojej francuskojęzycznej instrukcji znalazłem informację że filtr 'wentylacji pojazdu' należy wymieniać co 40kkm, ale rozprułem pół auta i żadnego filtra nie znalazłem. 'Spec od Amerykańców' w Euro-Car orzekł że w II gen. nie ma filtra, prawdopodobnie były w I gen. i w książeczce zostało...
Bienias <- jestem ciekaw czy spece znajdą u Ciebie ten filtr, jęśli tak to napisz gdzie jest, tylko żeby Cię nie naciągnęli że niby wymienili jeśli go nie ma...

P.S.
Będę próbował dorobić sobie taki filtr...

cześć RAF - koleś z serwisu na pewniaka na telefon powiedział że wymieni mi filtr i wykona te operacje co wymieniłem. Widocznie się chłopy na tym znają. Poza tym dealer Forda z klimą odsyła ludzi właśnie do tej firmy w Opolu.
Gość

Re: Śmierdzi !!!

Post autor: Gość »

Raf pisze:...'Spec od Amerykańców' w Euro-Car orzekł...

W jednym zdaniu zawarles dwie sentencje wzajemnie sie wykluczajace :)... W Eutr-Carze nie ma specy ad amerykancow, o PROBE juz nie wspominajac... Jak kupowalem autko to najpierw tam zadzwonilem zeby sie na przeglad umowic. Mysle FORD, to pewnie sie znaja najlepiej... A gosc mi mowi: PANIE, ZAPOMNIJ PAN...
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Flanker ile czasu zajelo Ci dostanie sie do parownika i co w srodku musiales zdjac??
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Ja mam silnik 3.0 V6 i generalnie jest z tym kupa roboty. Na szczęście mam kumpla, który mi pomógł (trzeba mieć specjalny klucz do zaciskania przewodów). Generalnie 1 dzien dłubaniny :(
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

U mnie też śmierdzi i też bede musiał się za to zabrać. Zamierzam wyciągnąć go nie rozbierając deski rozdzielczej ale nie wiem czy mi się to uda?
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Ale wlasnie mnie interesuje sprawa deski rozdzielczej
Co przy niej musiales rozebrac by dobrac sie do parownika??
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Gość

Post autor: Gość »

Ludziska!!! Zrobiłem już klimę! Co się okazało: w Probe nezależnie od tego czy I gen. czy II gen. nie ma żadnego filtra... Sprawdzone na rysunkach w komputerach w salonie Forda u CHWALIŃSKIEGO w Opolu. Odgrzybili cały układ, nabili od nowa i chodzi jak cacko. Zapłaciłem 210 PLN.
Gość

Post autor: Gość »

I jeszcze jedno: spece od klimy udzielili mi cennej informacji: jeżeli po włączeniu klimy na maxa i włożeniu w wylot powietrza termometru elektronicznego po 10 min. powinien być odczyt w granicach 0,5 do 4,0 st. Celsjusza na wylocie - świadczy to o dobrym układzie i sprawnej sprężarce. Końcowy żywot tejże sprężarki zauważymy gdy temp. spadnie do około 10 ÷ 14 st. Celsjusza.

Środek do odgrzybiania kosztuje 52 PLN - jeśli ktoś sam chce zlikwidować smród :D
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Temperatura przy wylocie owietrza nie zawsze swiadczy o zuzyciu sprezarki, czest jej zbyt wyskoka wartosc to wina presostatu.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Re: Śmierdzi !!!

Post autor: Tomasz S »

Raf pisze:
Mokry pisze:gdzies jest cos w roszaju filtra do klimy (w 1st gen. jest to pod tapicerka po stronie i pasazera). To cos w rodzaju gabki (tak mi sie wydaje). Nalezy to wimienic...
No właśnie, w mojej francuskojęzycznej instrukcji znalazłem informację że filtr 'wentylacji pojazdu' należy wymieniać co 40kkm, ale rozprułem pół auta i żadnego filtra nie znalazłem. 'Spec od Amerykańców' w Euro-Car orzekł że w II gen. nie ma filtra, prawdopodobnie były w I gen. i w książeczce zostało...
Bienias <- jestem ciekaw czy spece znajdą u Ciebie ten filtr, jęśli tak to napisz gdzie jest, tylko żeby Cię nie naciągnęli że niby wymienili jeśli go nie ma...

P.S.
Będę próbował dorobić sobie taki filtr...
Może chodzi o tę gąbkę którą widzimy po zdjęciu pokrywy wlotu wentylacji(strona pasażera pod szybą , część zewnętrzna) . Ciężko się tam dostać od zewnątrz ; od wewnątrz chyba bez rozbierania plastików się nie obejdzie ...
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”