Jak dobrze odpowietrzyć układ chłodzący ?

Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Gallery: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT » 2006-02-14 09:37

Mam obecnie ten sam problem. Myslalem ze uszczelka wymienilem i dalej dmuchalo przez odkrecony korek. Kupilem wlasnie glowice w przyszlym tygodniu bede wymienial. Mala rada.
U mnie po zalaniu do pelna i zakreconym korku nie chcial zapalic. Po otworzeniu korka, zaczalem krecic rozrusznikiem to wywalilo mi polowe plynu - tak bulgotalo) i dopiero potem zapalil jak juz prawie plynu nie mial. Proste sprawdzenie czy Ci dmucha uszczelka. Otworz korek, zapal samochod, zatkaj ten maly przewod do zbiorniczka wyrownawczego, i zatkaj ręką wlew do chlodnicy jak poczujesz ze cisnie powietrze mocno to albo uszczelka albo glowica padnieta.
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2006-02-14 09:52

No to miałeś niezłe ciśnienie. Należy też pamiętać o tym aby delikatnie składać całość. Przede wszystkim moment zakładania uszczelki głowicy. NIe ostrożne założenie może uszkodzić uszczelkę a co za tym idzie znowu kolejna robota. Należy pamiętać również równomiernym dokręceniu śrub kluczem dynamometrycznym.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
młody
Posty: 25
Rejestracja: 2005-08-02 08:11
Car: brak
Lokalizacja: Janowice

Post autor: młody » 2006-02-17 21:18

jednak to nie uszczelka tylko układ ssania był zapchany jakimś fafroclem ale obroty są nadal 2200 na ssaniu na zimnym silniku ale już jest w pożądku, oddałem do do reklamacji po naprawie , gościo się trochę wzbużył ale naprawił i ok!
Jestem tylko ciekaw czy nie dało by się przestawiś komputer na inne obroty (będę szukał bo wiem że nie tylko mnie to interesuje !!!!) .
dzięki za podpowiedz a zwłaszcza zenithowi !!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :1111_bye:
probe90` 2.2 GL USA automat.

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2006-02-20 21:53

Wolne obroty regulujesz śrubą przy przepustnicy. A jeśli ona nie reaguje to nadal masz coś spartolone.

Awatar użytkownika
discjockey
Posty: 6
Rejestracja: 2006-03-30 20:56
Car: brak
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: discjockey » 2006-04-04 00:59

hmm po przeczytaniu tego wszystkiego nadal nie wiem co zrobic a moj probe wypija caly zapas plynu dziennie a dmuchawa pracuje non stop. łojej ... po co ja sprzedawalem tego malucha :)

Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha » 2006-04-04 08:15

discjockey pisze:hmm po przeczytaniu tego wszystkiego nadal nie wiem co zrobic a moj probe wypija caly zapas plynu dziennie a dmuchawa pracuje non stop. łojej ... po co ja sprzedawalem tego malucha :)
Jak nie masz wycieku płynu chłodzącego na zewnątrz to będziesz musiał ściągnąć głowicę, sprawdzić czy jest prosta (jak krzywa to splanować) i założyć z powrotem na dobrej uszczelce, tu nie warto oszczędzać. Napisz czy z rury wydechowej nie wydobywa Ci się dużo pary. Jeśli tak, to daję sobie paznokcie przyciąć, że masz krzywą głowicę. No chyba, że gdzieś jest wyciek. To szukaj szybko i go usuń, inaczej w najlepszym wypadku przegrzejesz i pokrzywisz głowicę.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2006-04-04 09:52

a sprawdzałeś czy pompa ci nie leje??
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2846
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Car: brak
Gallery: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive » 2007-03-05 15:28

młody pisze:posłuchaj squad. mam też problem z obrotami i po rozebraniu tego całego zaworku u mnie nie wyciekł zaden płyn więc myślę że to chodzi o zapowietrzony układ../
Jakiego zaworku???

Panowie a umnie sie dzieje coś takiego że autko mi cały czas na ssaniu czyli ok 1500 obr. , czego to może być przyczyna ???
Czasem mu odwali i chodzi normalnie .


Przyczyna ten pierniczony zaworek w deklu od zaworów :evil: :evil: :evil: :evil:
Ale autko dalej chodzi na ssaniu czemu ??? Normanie jak wezme gaz nogą pociagne do góry jest te 750 potem, pojade wcisne sprzeglo na krzyżówce i dalej jest 1500,juz wymiękam .

No niestety myślałem że to net zaworek powoduje wariowanie obrotów.
Ale to pomogło połowicznie tylko , autko dalej na 1400 chodzi i nie mam pojęcia czemu tak jest :evil: :evil: :evil:
BYŁ - PROBE 2.2GT 90'(najlepiej wyposażony
probek w klubie)
Jest AUDI a4 b7 1.8TQ 350ps

Awatar użytkownika
fazario
Posty: 142
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Car: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario » 2007-11-06 10:42

Witam
Mam dwa pytanka co do odpowietrzania za pomocą kwadratowej śruby pod listwą wtryskową:
1. Odkręcamy śrubę na ciepłym silniku czy zimnym?
2. Oczywiście na pracującym silniku?

Wczoraj wykręciłem czujnik temperatury, spodziewałem się że będzie zdrowo upierniczony ale był czyściutki.
Styki na kostce spryskałem wd40.

Po tym wszystkim tak jak i przed – mignął mi kilka razy checz….tak jakby czujnik nie łączył na stykach.

A może faktycznie mam zapowietrzony układ – już sam nie wiem…
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN

Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 588
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Car: Ford Probe 1992 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Jak dobrze odpowietrzyć układ chłodzący ?

Post autor: pusher1 » 2011-05-29 13:47

Witam . Mam pytanie aby układ chłodzenia się odpowietrzył trzeba odkręcić korek na chłodnicy i zapalić auto czy mogę w zbiorniku wyrównawczym otworzyć ???Płyn zlewam odkręcając motylek to już wiem :wink: pozdro
2.2gt 92 rok

Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2129
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Car: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Gallery: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Jak dobrze odpowietrzyć układ chłodzący ?

Post autor: Patryk- » 2011-05-29 16:35

na pierwszej stronie masz odpowiedź. pozdrawiam
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(

Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 588
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Car: Ford Probe 1992 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Jak dobrze odpowietrzyć układ chłodzący ?

Post autor: pusher1 » 2011-05-30 10:16

Tak wiem ale chodzi mi o fakt czy jak odkręcę ten korek i zapale silnik to czy nie wybije płynu na zewnątrz ? I jak wleje nowy płyn to mam nalać pełną chłodnicę i do zbiornika wyrównawczego również między max a min i zostawić odkręcony korek na chłodnicy tylko czy w zbiorniku wyrównawczym też otwarty???
2.2gt 92 rok

Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Car: Probe 2.2 GT 92r.
Gallery: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Jak dobrze odpowietrzyć układ chłodzący ?

Post autor: Prezes » 2011-06-02 10:32

Ja tam jak odpowietrzałem to zalewam na zgaszonym silniku chłodnicę i zbiornik na full, potem odpalam na zdjętym korku i dolewam jeszcze jak zassie, a później ew. uzupełniam pod korek i tyle. Grzac się nie grzeje, więc chyba dobrze jest. Od wyrównawczego nie musisz sciągac korka.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”

Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 588
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Car: Ford Probe 1992 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Jak dobrze odpowietrzyć układ chłodzący ?

Post autor: pusher1 » 2011-06-05 13:00

A ta śruba kwadratowa między wtryskami można ją poluzować na zapalonym i odpowietrzyć ?? I czy na ciepłym czy na zimnym zlać stary płyn ???
2.2gt 92 rok

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”