Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

Post autor: Robert » 2009-06-05 09:19

archeolog pisze:Czyli jak dobrze myślę wpakowanie tloków od Gl do GT podniosło by sprężanie 8) ktoś próbował ?
Ale po co? Jeśli podniesiesz stopień sprężania, to będzie (może) dochodzić do samozapłonu zanim świeca poda iskrę.
Chyba, że chcesz zmniejszyć jednocześnie ciśnienie. Może po prostu odłącz turbinę i wtedy tłoki od GLa będą się czuły jak u siebie. ;)

:arrow: http://porsche.magma-net.pl/index.php?id=tuning/turbo
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1163
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Car: Probe 2,2 GT'91; 2,0'96; 2.0'95
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

Post autor: Scyzor » 2009-06-05 18:24

Ponoć lepiej spytać i wyjść na łosia niż żyć w nieświadomości więc spytam: nie wiem jak w '89 ale jeśli chodzi o '91 -> to byłem święcie przekonany do tej pory i nadal jestem że sam SILNIK nie różnił się (GL a GT)...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4077
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

Post autor: Bogdan9999 » 2009-06-06 00:33

Różni sie ;) Są inne tłoki, aparat zapłonowy i inne podciśnienia o kolektorze wydechowym nie wspomnę ;) Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1163
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Car: Probe 2,2 GT'91; 2,0'96; 2.0'95
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

Post autor: Scyzor » 2009-06-06 20:37

Oszszsz... Aparat to wiem... ale tłoki itp... jestem zaskoczony. Serio. No cóż nawet tak stary baran jak ja uczy się całe życie :shock: :roll: :lol: :lol:
Thnx Bogdan :!:
Obrazek

Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Car: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

Post autor: archeolog » 2009-06-08 00:28

Robert pisze:
archeolog pisze:Czyli jak dobrze myślę wpakowanie tloków od Gl do GT podniosło by sprężanie 8) ktoś próbował ?
Ale po co? Jeśli podniesiesz stopień sprężania, to będzie (może) dochodzić do samozapłonu zanim świeca poda iskrę.
Chyba, że chcesz zmniejszyć jednocześnie ciśnienie. Może po prostu odłącz turbinę i wtedy tłoki od GLa będą się czuły jak u siebie. ;)

:arrow: http://porsche.magma-net.pl/index.php?id=tuning/turbo
Samozapłon jest skrajnym przypadkiem przecież ludzie planują głowice zwiększają ciśnienie doładowania i jest git .A wiadomo jaka jest dokładnie różnica miedzy tłokiem GL GT? i czy stop ten sam?
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===

Awatar użytkownika
tymooon
Posty: 72
Rejestracja: 2008-12-23 19:54
Gallery: viewtopic.php?t=15874
Lokalizacja: olsztyn

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

Post autor: tymooon » 2009-06-08 00:56

U mnie w GT po drugim planowaniu ciśnienie jest średnio na 3:4 skali a zawsze było idealnie w połowie. Różnicy w zachowaniu auta "przed" i "po" - nie stwierdzono :D
Probe 1 gen. 2.2 Turbo GT 92`

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4077
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

Post autor: Bogdan9999 » 2009-06-08 02:38

Stop tłoka jest podobny bo to seryjny tłok różni sie natomiast kształtem denka w GT są wklęsłe denka dzięki temu fabrycznie silnik został odprężony pod turbo. W GL natomiast tłoki maja wypukłe denka około.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Car: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

Post autor: archeolog » 2009-06-09 19:46

Ogolenie z tego co słyszałem Silnik mazdy jest dość odprężony co wskazuje np niekolizyjność silnika i może pomysł ze zwiększeniem komprechy nie jest zły ?? :D
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4077
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

Post autor: Bogdan9999 » 2009-06-09 23:28

W GT to najgorszy pomysł jaki słyszałem. Ale kombinuj dalej :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
tymooon
Posty: 72
Rejestracja: 2008-12-23 19:54
Gallery: viewtopic.php?t=15874
Lokalizacja: olsztyn

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

Post autor: tymooon » 2009-06-11 23:51

Panowie jest ktoś na 100% przekonany, że głowica od GLa będzie śmigać w GT ?
Probe 1 gen. 2.2 Turbo GT 92`

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4077
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

Post autor: Bogdan9999 » 2009-06-12 01:24

Będzie co najwyżej może różnić sie wałek rozrządu wiec załóż go od GT ;) Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Car: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

Post autor: archeolog » 2009-06-13 01:44

A do tego bloku nie ma jakiejś innej głowicy? nie było wersji 16V ?
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4077
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

Post autor: Bogdan9999 » 2009-06-13 11:45

Jest FE3 ale żeby ja zamontować trzeba by przerabiać kanały odprowadzające olej i rozrząd reszta pasuje szpilki kanały wodne i kanał zasilania olejem ale i tak nie jest to opłacalne :)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Car: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

Post autor: archeolog » 2009-06-16 16:25

Mi chodziło o plug&paly szkoda ... bo to głowica jest do luftu
Bogdan9999 pisze:Jest FE3 ale żeby ja zamontować trzeba by przerabiać kanały odprowadzające olej i rozrząd reszta pasuje szpilki kanały wodne i kanał zasilania olejem ale i tak nie jest to opłacalne :)
a FE3 pasuje do skrzyni fabrycznej ? :D
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===

Awatar użytkownika
seweryn
Posty: 11
Rejestracja: 2007-03-03 15:25
Car: brak
Lokalizacja: Moszczenica K.gorlic

Re: Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

Post autor: seweryn » 2011-01-27 18:43

Wie ktoś może czy zderzak przedni od GT spasuje do GL chodzi mi głównie o różnice w stelażu,tzn czy trzeba wymieniać cały komplet czy wystarczy sam plastik.
Czarny 2,2GL 89`

Awatar użytkownika
Xandr
Posty: 219
Rejestracja: 2006-12-10 13:19
Car: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
Gallery: viewtopic.php?t=17508
Lokalizacja: Warszawa/Działdowo

Re: Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

Post autor: Xandr » 2011-01-28 00:31

od GT pasuje do GL
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano

Awatar użytkownika
seweryn
Posty: 11
Rejestracja: 2007-03-03 15:25
Car: brak
Lokalizacja: Moszczenica K.gorlic

Re: Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

Post autor: seweryn » 2011-01-28 00:49

Dzięki wielkie.
Czarny 2,2GL 89`

Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Car: probeI 2.2 LX 89.r

wałki popychaczy zaworów gt vs gl

Post autor: Mattijjah » 2012-07-21 22:19

moje pytanie polega na tym czy do gl podejdą wałki popychaczy zaworów od gt bez żadnych kombinacji?

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4077
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

Post autor: Bogdan9999 » 2012-07-22 12:15

Tak
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Car: probeI 2.2 LX 89.r

Re: Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

Post autor: Mattijjah » 2012-07-24 21:51

to chociaż tyle bo tak myślę ze to wina szklane że od 3 tyś w góre klekocze mi pod maską?

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4077
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

Post autor: Bogdan9999 » 2012-07-24 22:09

Popychacze raczej nie b klepały by i wcześniej obstawiam bardziej panewki korbowe.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Car: probeI 2.2 LX 89.r

Re: Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

Post autor: Mattijjah » 2012-08-05 20:57

Bogdan miałeś 100 procentową rację były to panewki i ukręciło mi wał teraz wkładam silnik od gt ale na podzespołach lx 2.2 bo nie mam funduszy na zakup komputera i węży z intercoolerem i będzie turbo bez turbo a jak wyjdę z dołka to wedy pomyślę o wsadzeniu z powrotem turbinki wiem że to istna głupota ale ale jak się okaże że silnik jest na wykończeniu to nie chcę wkładać w niego pieniążków na darmo

Probik
Posty: 19
Rejestracja: 2017-10-02 15:50
Car: brak
Lokalizacja: Katowice

Re: Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

Post autor: Probik » 2017-10-29 18:27

To który lepszy gt czy GL?

Maxxum
Klubowicz
Posty: 3046
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Car: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Gallery: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

Post autor: Maxxum » 2017-10-29 23:09

Probik pisze:To który lepszy gt czy GL?

Na tak postawione pytanie - nie ma dobrej odpowiedzi 8)
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)

Awatar użytkownika
karakan
Posty: 206
Rejestracja: 2016-08-29 23:14
Car: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Gallery: viewtopic.php?t=24755
Lokalizacja: Warszawa/Lubin

Re: Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

Post autor: karakan » 2018-06-07 15:55

Włożył ktoś tłoki od GL do GT?
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA :D
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany :()

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 255KM manual LPG - daily (chwilowo uziemiony :()
Volvo 340 '83 1.4 68KM manual LPG - niezły gruz, ale jeździ ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”