Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Komputer, przepustnica, kolektor ssący, tłoki, nie wiem jak dokładnie z głwicą i zaworami, EGR, chodnica skrzyni, skrzynia biegów, przepływomierz, i ciort wie co jeszcze.
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Mało jakie części pasują do GT z GL
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Mało tego multum części elektronicznych typu wtyczki, czy też mechanicznych pod machą różni się w samych GT'kach rocznikowo
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Sqad pisze:Komputer, przepustnica, kolektor ssący, tłoki, nie wiem jak dokładnie z głwicą i zaworami, EGR, chodnica skrzyni, skrzynia biegów, przepływomierz, i ciort wie co jeszcze.
Ty wszystko spoko ale głowica i przepływka to jest taka sama :!:
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

doliczając do tego VAPS, regulowane zawieszenie, inną konstrukcję układu chłodzenia, dwustopniowy wentylator chłodnicy no i chyba chłodnicę oleju nie wiem czy GL takową ma, zupełnie inny układ zapłonowy, itd.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

kalii pisze:
Sqad pisze:Komputer, przepustnica, kolektor ssący, tłoki, nie wiem jak dokładnie z głwicą i zaworami, EGR, chodnica skrzyni, skrzynia biegów, przepływomierz, i ciort wie co jeszcze.
Ty wszystko spoko ale głowica i przepływka to jest taka sama :!:
No właśnie nie byłem pewnien
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

sądzę, że tłoki też się nie różnią jakoś specjalnie.. :)


ale gdzieś jest różnica bo GT jest odprężony nie? :D
Jacek
Posty: 17
Rejestracja: 2004-12-05 20:08

Post autor: Jacek »

NIO WŁAŚNIE, GT JEST ODPRĘŻONY - PODOBNO NA TŁOKACH??
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Cynki pisze:sądzę, że tłoki też się nie różnią jakoś specjalnie.. :)


ale gdzieś jest różnica bo GT jest odprężony nie? :D
Tłoki są takie same tylko od gt-ka jest bardziej wyżłobiony i to właśnie jest odprężenie.A i jeszcze dobrym przykładem mogą być wtryski Cyki wiesz o co chodzi :lol: ..jest inna wtyczka i jest nieco grubszy w miejscu gdzie się go wkłada w kolektor sący. :lol:
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ja też wiem o co chodzi, i Kamil powiem Ci że te wtryski były też z GTka i nie pasowały. Jest bardzo dużo wtyczke i wiązek które się różnią w samych GT między 89 a 92 jest dość duża różnica.
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

dobrze mówi sqad wtryski z 91 nie pasują do 89
no chyba że wtyczki pozmieniać
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Sqad pisze:Ja też wiem o co chodzi, i Kamil powiem Ci że te wtryski były też z GTka i nie pasowały. Jest bardzo dużo wtyczke i wiązek które się różnią w samych GT między 89 a 92 jest dość duża różnica.
Ty to był żarcik chodiło mi o wtryski od cynkiego dla szoota trochę miałem przerabiania |-X
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Pochlastać, poprzycinć, podszlifować, polutować, poizolować - he he he musi pasować.
Awatar użytkownika
sebastianznak
Posty: 83
Rejestracja: 2005-04-01 17:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Piekary Slaskie

Post autor: sebastianznak »

Lepiej może kup sobie GT
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

lex pisze:Witam i mam pytanie co do zamiany silników. Chcę kupić forda 2.2gt. z turbo i zastanawiam się co zrobić z 2.2lx 89 bo silnik jest po remoncie i byłem z niego bardzo zadowolony !Czy wrazie awari dam go włożyć do Gt?
wargawiesiek pisze:na pewno się różni. Ale pasować pasuje
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
seweryn
Posty: 11
Rejestracja: 2007-03-03 15:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Moszczenica K.gorlic

Post autor: seweryn »

Witam
Odgrzeje trochę temat, bo szukam i szukam i ...
Chodzi mi o głowice - czy w Gl i Gt są takie same?
Jedni twierdzą że tak, inni, że nie, ale jak to w końcu jest ?
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Głowica to głowica różnica może być w wałku rozrządu. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

a ma może ktoś oba wałki -tzn. od GT i od GL żeby porównać?interesuje mnie zwłaszcza to czy wpust do aparatu zapłonowego wypada tak samo w stosunku do znaków na kole rozrządu?????czy jest jakieś przesunięcie...
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity :(
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Tego to nie wiem bo nie miałem z czym porównać. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

enduro pisze:a ma może ktoś oba wałki -tzn. od GT i od GL żeby porównać?interesuje mnie zwłaszcza to czy wpust do aparatu zapłonowego wypada tak samo w stosunku do znaków na kole rozrządu?????czy jest jakieś przesunięcie...

w kwestii wałków to na 99% są takie same GL vs. GT
oglądałem je i nie widziałem aby były jakieś różnice. mocowanie aparatu też jest takie samo i w tym samym miejscu, zresztą kąt jeśli miałby być inny to nie tylko wałek chyba, nie? jest zakres regulacji na samym aparacie. :)
Awatar użytkownika
I_Mat
Posty: 106
Rejestracja: 2006-06-02 16:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski Kraków

Post autor: I_Mat »

Przydałoby się, żeby z jakiegoś samochodu pasował wałek do probka gt który w porównaniu do serii byłby 'ostry' (czyli bardziej łagodny ;-) ) no ale nie ma tak dobrze :( tak jak to jest w różnych innych samochodach np. silniki alfy 2.5v6 i 3.0v6)
bardzo kapryśna I GT'90: jak człowiek, ma swoje złe i jeszcze gorsze dni
Awatar użytkownika
oticharaszo
Posty: 21
Rejestracja: 2007-08-13 20:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: oticharaszo »

Bogdan9999 pisze:Głowica to głowica różnica może być w wałku rozrządu. Pozdrawiam
wg. mnie głowica od GT ma o jeden otworek więcej tak samo uszczelki się różnią tym jednym otworkiem " chyba coś związane z turbina"
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Oh ty otwórku pokaż mi gdzie tu go masz ? :lol:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

Post autor: Lukas007 »

Witam!

Mam do Was pytanie odnośnie głowicy w Probe GT 2.2T. Chcę kupić używaną głowicę i oddać ją do obróbki (kanały, gniazda itp.). I teraz moje zapytanie: czy głowica od 2.2 115KM (Mazda 626 GD) pasuje do silnika 2.2T w Probe GT? Czym ewentualnie się różnią?

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam
Lukas
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re:

Post autor: archeolog »

KALI pisze:
Cynki pisze:sądzę, że tłoki też się nie różnią jakoś specjalnie.. :)


ale gdzieś jest różnica bo GT jest odprężony nie? :D
Tłoki są takie same tylko od gt-ka jest bardziej wyżłobiony i to właśnie jest odprężenie.A i jeszcze dobrym przykładem mogą być wtryski Cyki wiesz o co chodzi :lol: ..jest inna wtyczka i jest nieco grubszy w miejscu gdzie się go wkłada w kolektor sący. :lol:
Czyli jak dobrze myślę wpakowanie tloków od Gl do GT podniosło by sprężanie 8) ktoś próbował ?
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”