Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

Post autor: wingerman »

Mam pytanie.
Czym rozni sie slnik I gen 2.2 LX od silnika 2,2 GT.
Wiem ze GT ma turbo :) i do tego sprowadza sie moje pytanie.
Czy mozna do silnika LX wstawic Turbo czy moze lepiej nie ryzykowac??
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Re: Turbo w I gen.

Post autor: asdero »

wingerman pisze: Czy mozna do silnika LX wstawic Turbo czy moze lepiej nie ryzykowac??
2.2 GT ma inny, niższy współczynnik kompresji niż 2.2 LX. Z tego co pamiętam to chyba są inne tłoki oraz niektóre podzespoły łącznie z uszczelką pod głowice (kwestia materiałów).
Założyć możesz, a jak nie przegniesz z ciśnieniem to powinno działać :)
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Dzieki za odp. Poczekam jeszcze na zdanie innych osob.

PS. Tak sobie mysle ze taka przerobka moze byc w cenie w raz z zakupem sprezarki, przywiezionego silnika z np. niemiec. W koncu nie mam nr. silnika w dowodzie. :)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Ja osobiście wolałbym zmienić na silnik 2.2 GT niż dostosowywać LX-a.
Chyba, że koniecznie ktoś chce, to widziałem 2.2 GT "na części" na allegro. za coś koło 2000 zł.
Gość

Post autor: Gość »

ten silnik jest uszkodzony i nikt nie wie co tam jest dokładnie do roboty
Gość

Post autor: Gość »

krotko:
Silnik GT mam glowice, tloki i pare innych elementow z lepszych materialow. Stad czesty problem w LX z uszczelka glowicy, ktory wystepuje rowniez w wersji GT, jesli byla zmieniona na nowa, ale slabszej jakosci. Szczegoly bede mogl podac za okolo 2-3 tygodnie. U Neo bedzie robiona cala glowica.
Gość

Post autor: Gość »

wnioskuje ze jestes blisko spraw mechanicznych
czy mozna u was zrobis kilka napraw
Gość

Post autor: Gość »

Nie widze problemu, ale nie wiem kiedy - teraz robi sie probe II T0mpre, pozniej Neo, w miedzyczasie musze swojego troche "podratowac". Zalezy co chcesz zrobic.
Cermit69
Posty: 8
Rejestracja: 2004-03-28 00:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Nowy pyta speców...

Post autor: Cermit69 »

Nowy, zarejestrowany użytkownik proboszcza wita się serdecznie i ma parę wątpliwości
Pytanka będą dotyczyły Probe I generacji z 1989.
1. Mam silnik 2.2 Fuel Injection, 12 Valve - jaki to model? Gl, Lx, Gt? nie mam żadnych innych oznaczeń. Jestem ciekawy czy można do niego wrzucić te modyfikacje silnikowe opisane w dziale "zrób to sam" na performanceprobe.pl. Najważniejsze, czy nie zajeździ mi to silnika?
2. Białe tarcze zegarów i Ford Probe "Śpioch" - czy już ktoś to robił? Ciężko czy łatwo?
3. Może znacie jakiś warsztat w Warszawie, który się tym zajmuje i są dobrzy? Tzn. daje im wydruki, mówię robic, a oni robią? (i to nie drogo)
4. Felgi - chciałbym kupić sobie nowe i aluminiowe. Do teraz mam 15"" i pytanko czy jest możliwość założenia do niego większych? Gdzie kupić felgi i czym się kierować przy wyborze? (poza wyglądem oczywiście)
Sex, drugs 'n' rock&roll!
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Stary ja miałem 17" :) teraz mój były probe jest na sprzedaż na allegro :)
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Apropo Twojego silnika.
1. Pewno masz GT. Sprawdź czy masz wskaźnik turbinki pod obrotomierzem to będziesz wiedział. No i turbinka z intercoolerem pod maską też jest. Wiec jeśli masz te rzeczy to masz GT. A jak nie to w 89 zazwyczaj były LX. Zależy od wyposażenia.

2. Białe tarcze ktoś oferowała ale nie pamiętam kto. Skorzystaj z funkcji szukaj :). Śpiocha sam robiłem. Prosta sprawa. Zresztą widać na moim emblemacie.

3. Nie jestem z Wawy wiec nie mam pojęcia :)

4. Felgi Cynki ma 17, flanker jeździł na 17 i nie było problemów. W wyborze też nie ma. To zależy ile chcesz wydać kasy na felgi :)

A poza tym to witamy nowego użytkownika i gratulujemy :)

Pozdrawiam
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-18 13:31 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Wojtecki »

W Wawie z serwisami jest klopot ale wlasnie odkrywamy taki jeden :-)Exela juz ich testowal... w tym tygodniu ja ich jeszcze sprawdze... jak chcesz to moge Ci dac namiary na priva... odezwij sie na maila albo na gadulca, to cos poradzimy :-)
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Cynki -> ale to logo to masz WYRĄBANE. Poprostu COOL. I felunka ładna 8) 8)
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-18 13:34 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Wojtecki pisze:W Wawie z serwisami jest klopot ale wlasnie odkrywamy taki jeden :-)Exel juz ich testowal... w tym tygodniu ja ich jeszcze sprawdze... jak chcesz to moge Ci dac namiary na priva... odezwij sie na maila albo na gadulca, to cos poradzimy :-)
No tak warsztat jest moim zdaniem dobry (jakość/cena) - tylko, że zajmują sie mechaniką a nie pierdołami w stylu zegarów i śpiochów :D .

BTW: Wojtecki - kiedy robimy mini zlocik na browarek tudzież coś bez voltarzu :?: :D

Pzdrv
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Cermit69
Posty: 8
Rejestracja: 2004-03-28 00:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cermit69 »

Cynki pisze:No to jak Kollek tutaj pokazał ci śpiocha w emblemacie, ja pokażę ci 17" w moim logo... :D

a tak ogólnie to witamy, fajnie jakbyś wpadł na któryś z najbliższych zlotów. Z browarkiem na łonie natury wszystko z Probe staje się jasne i pełne... :twisted: :twisted: :twisted:
Czekam tylko na datę zlotu!!! Powiedzcie kiedy i gdzie, apstaram się zjawić!
Sex, drugs 'n' rock&roll!
Cermit69
Posty: 8
Rejestracja: 2004-03-28 00:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cermit69 »

Cynki pisze:No to jak Kollek tutaj pokazał ci śpiocha w emblemacie, ja pokażę ci 17" w moim logo... :D

a tak ogólnie to witamy, fajnie jakbyś wpadł na któryś z najbliższych zlotów. Z browarkiem na łonie natury wszystko z Probe staje się jasne i pełne... :twisted: :twisted: :twisted:
Czekam tylko na datę zlotu!!! Powiedzcie kiedy i gdzie, apstaram się zjawić!
Sex, drugs 'n' rock&roll!
Gość

Re: Nowy pyta speców...

Post autor: Gość »

Cermit69 pisze: 1. Mam silnik 2.2 Fuel Injection, 12 Valve - jaki to model? Gl, Lx, Gt?
Moim zdaniem masz GL. GT to wersja z turbiną, LX z automatyczną skrzynią.
Cermit69 pisze: 3. Może znacie jakiś warsztat w Warszawie, który się tym zajmuje i są dobrzy? Tzn. daje im wydruki, mówię robic, a oni robią? (i to nie drogo)
Namiar na mechanika mamy. Podamy jak Wojtecki będzie równie zadowolony jak ja - dzisiaj jedzie na robotę.
Cermit69 pisze: 4. Felgi - chciałbym kupić sobie nowe i aluminiowe. Do teraz mam 15"" i pytanko czy jest możliwość założenia do niego większych? Gdzie kupić felgi i czym się kierować przy wyborze? (poza wyglądem oczywiście)
Jak będziesz sprzedawał swoje 15" daj znać. Jest możliwość - Cynki jest klinicznym przykładem :D .

Pzdrv
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

To ja byłem - cosik mnie nie zalogowało :roll: .
I jeszcze jedno: www.performanceprobe.com - kopalnia wiedzy teoretycznej :D .

Ups - nie przylookałem wcześniej - jak masz oryginalne fele 15" - to masz GT - tylko w GT z tych roczników były 15.

Pzdrv
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

GL tez sa na automacie a LX tez na manualu... Nie ma zaleznosci... Proponuje poczytac na www.performanceprobe.pl (jest po Polsku! :) ) w dziale informacje
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Re: Nowy pyta speców...

Post autor: kollek »

Anonymous pisze:
Cermit69 pisze: 1. Mam silnik 2.2 Fuel Injection, 12 Valve - jaki to model? Gl, Lx, Gt?
Moim zdaniem masz GL. GT to wersja z turbiną, LX z automatyczną skrzynią.
nieprawda. LX to nie tylko automatyczna skrzynia. Ja mam manuala i to wcale nie jest reguła.

Samo to że ma felgi 15 calowe to wskazuje że ma GT (jeśli są oryginalne i nikt ich nie zmianiał). Ale po kołach to auta raczej się nie poznaje
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-18 13:34 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Wojtecki »

A 08 - 09.05 jest zlot wszystkich fordow w fajnej miejscowosci Kurozweki /k. Staszowa. Bedzie sporo fajnych autek kilka unikatowych Mustangow i innych fordow... trudno coby zabaraklo tam Probe :-).
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
Jacek
Posty: 17
Rejestracja: 2004-12-05 20:08

Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

Post autor: Jacek »

Czy ktoś może mi powiedzieć jakie są różnice w budowie silnika 89 GT a GL? Oczywiście poza turbinką.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”