Strona 3 z 3

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

: 2009-06-05 09:19
autor: Robert
archeolog pisze:Czyli jak dobrze myślę wpakowanie tloków od Gl do GT podniosło by sprężanie 8) ktoś próbował ?
Ale po co? Jeśli podniesiesz stopień sprężania, to będzie (może) dochodzić do samozapłonu zanim świeca poda iskrę.
Chyba, że chcesz zmniejszyć jednocześnie ciśnienie. Może po prostu odłącz turbinę i wtedy tłoki od GLa będą się czuły jak u siebie. ;)

:arrow: http://porsche.magma-net.pl/index.php?id=tuning/turbo

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

: 2009-06-05 18:24
autor: Scyzor
Ponoć lepiej spytać i wyjść na łosia niż żyć w nieświadomości więc spytam: nie wiem jak w '89 ale jeśli chodzi o '91 -> to byłem święcie przekonany do tej pory i nadal jestem że sam SILNIK nie różnił się (GL a GT)...

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

: 2009-06-06 00:33
autor: Bogdan9999
Różni sie ;) Są inne tłoki, aparat zapłonowy i inne podciśnienia o kolektorze wydechowym nie wspomnę ;) Pozdrawiam

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

: 2009-06-06 20:37
autor: Scyzor
Oszszsz... Aparat to wiem... ale tłoki itp... jestem zaskoczony. Serio. No cóż nawet tak stary baran jak ja uczy się całe życie :shock: :roll: :lol: :lol:
Thnx Bogdan :!:

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

: 2009-06-08 00:28
autor: archeolog
Robert pisze:
archeolog pisze:Czyli jak dobrze myślę wpakowanie tloków od Gl do GT podniosło by sprężanie 8) ktoś próbował ?
Ale po co? Jeśli podniesiesz stopień sprężania, to będzie (może) dochodzić do samozapłonu zanim świeca poda iskrę.
Chyba, że chcesz zmniejszyć jednocześnie ciśnienie. Może po prostu odłącz turbinę i wtedy tłoki od GLa będą się czuły jak u siebie. ;)

:arrow: http://porsche.magma-net.pl/index.php?id=tuning/turbo
Samozapłon jest skrajnym przypadkiem przecież ludzie planują głowice zwiększają ciśnienie doładowania i jest git .A wiadomo jaka jest dokładnie różnica miedzy tłokiem GL GT? i czy stop ten sam?

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

: 2009-06-08 00:56
autor: tymooon
U mnie w GT po drugim planowaniu ciśnienie jest średnio na 3:4 skali a zawsze było idealnie w połowie. Różnicy w zachowaniu auta "przed" i "po" - nie stwierdzono :D

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

: 2009-06-08 02:38
autor: Bogdan9999
Stop tłoka jest podobny bo to seryjny tłok różni sie natomiast kształtem denka w GT są wklęsłe denka dzięki temu fabrycznie silnik został odprężony pod turbo. W GL natomiast tłoki maja wypukłe denka około.

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

: 2009-06-09 19:46
autor: archeolog
Ogolenie z tego co słyszałem Silnik mazdy jest dość odprężony co wskazuje np niekolizyjność silnika i może pomysł ze zwiększeniem komprechy nie jest zły ?? :D

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

: 2009-06-09 23:28
autor: Bogdan9999
W GT to najgorszy pomysł jaki słyszałem. Ale kombinuj dalej :D

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

: 2009-06-11 23:51
autor: tymooon
Panowie jest ktoś na 100% przekonany, że głowica od GLa będzie śmigać w GT ?

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

: 2009-06-12 01:24
autor: Bogdan9999
Będzie co najwyżej może różnić sie wałek rozrządu wiec załóż go od GT ;) Pozdro

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

: 2009-06-13 01:44
autor: archeolog
A do tego bloku nie ma jakiejś innej głowicy? nie było wersji 16V ?

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

: 2009-06-13 11:45
autor: Bogdan9999
Jest FE3 ale żeby ja zamontować trzeba by przerabiać kanały odprowadzające olej i rozrząd reszta pasuje szpilki kanały wodne i kanał zasilania olejem ale i tak nie jest to opłacalne :)

Re: Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

: 2009-06-16 16:25
autor: archeolog
Mi chodziło o plug&paly szkoda ... bo to głowica jest do luftu
Bogdan9999 pisze:Jest FE3 ale żeby ja zamontować trzeba by przerabiać kanały odprowadzające olej i rozrząd reszta pasuje szpilki kanały wodne i kanał zasilania olejem ale i tak nie jest to opłacalne :)
a FE3 pasuje do skrzyni fabrycznej ? :D

Re: Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

: 2011-01-27 18:43
autor: seweryn
Wie ktoś może czy zderzak przedni od GT spasuje do GL chodzi mi głównie o różnice w stelażu,tzn czy trzeba wymieniać cały komplet czy wystarczy sam plastik.

Re: Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

: 2011-01-28 00:31
autor: Xandr
od GT pasuje do GL

Re: Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

: 2011-01-28 00:49
autor: seweryn
Dzięki wielkie.

wałki popychaczy zaworów gt vs gl

: 2012-07-21 22:19
autor: Mattijjah
moje pytanie polega na tym czy do gl podejdą wałki popychaczy zaworów od gt bez żadnych kombinacji?

Re: Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

: 2012-07-22 12:15
autor: Bogdan9999
Tak

Re: Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

: 2012-07-24 21:51
autor: Mattijjah
to chociaż tyle bo tak myślę ze to wina szklane że od 3 tyś w góre klekocze mi pod maską?

Re: Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

: 2012-07-24 22:09
autor: Bogdan9999
Popychacze raczej nie b klepały by i wcześniej obstawiam bardziej panewki korbowe.

Re: Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

: 2012-08-05 20:57
autor: Mattijjah
Bogdan miałeś 100 procentową rację były to panewki i ukręciło mi wał teraz wkładam silnik od gt ale na podzespołach lx 2.2 bo nie mam funduszy na zakup komputera i węży z intercoolerem i będzie turbo bez turbo a jak wyjdę z dołka to wedy pomyślę o wsadzeniu z powrotem turbinki wiem że to istna głupota ale ale jak się okaże że silnik jest na wykończeniu to nie chcę wkładać w niego pieniążków na darmo

Re: Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

: 2017-10-29 18:27
autor: Probik
To który lepszy gt czy GL?

Re: Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

: 2017-10-29 23:09
autor: Maxxum
Probik pisze:To który lepszy gt czy GL?

Na tak postawione pytanie - nie ma dobrej odpowiedzi 8)

Re: Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

: 2018-06-07 15:55
autor: karakan
Włożył ktoś tłoki od GL do GT?