Problem z dmuchawą

Awatar użytkownika
Pawel_-5
Posty: 366
Rejestracja: 2010-06-09 21:29
Car: Probe 2.5 V6 96r
Gallery: viewtopic.php?t=18025
Lokalizacja: Gdynia

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: Pawel_-5 » 2010-12-14 14:00

Witam!
Skąd mogę wziąć ten drut do pierwszego i drugiego biegu dmuchawy :?: Może to być zwykły drut? W Gdyńskich sklepach elektryczny NIKT nie prowadzi tego typu rzeczy! Jeden sprzedawca zaproponował mi opornik 25Wat na 2,2om ?? Nikt nie ma 1,38 om a po drugie żaden sklep nie ma drutu oporowego!! Poradźcie coś
Pozdro
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ :(
2.5 GT v6 1996r. - JEST :)

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: OLEY » 2010-12-14 14:30

Tyle razy o tym pisałem, zresztą nie tylko ja, a wiele, wiele osób.
Czytałeś ten temat chociaż w całości?

Przeczytaj przynajmniej trzecią stronę. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: Robert » 2010-12-14 14:36

Pawel_-5 pisze:Mam nietypowy problem, otóż nie działa mi regulacja nawiewu na ustawieniu 1 i 2 lecz na pozostałych tych mocniejszych czyli 3 i 4 działa normalnie. Przekręcam na 1 i nic się nie dzieje, daje na 2 też nic, gdy przekręcę na 3 i 4 działają normalnie mocno. Wiecie co to może być?
Nie spalił Ci się pierwszy opornik - idź za radą OLEYa i spróbuj zrozumieć, jak płynie prąd w przełączniku.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Pawel_-5
Posty: 366
Rejestracja: 2010-06-09 21:29
Car: Probe 2.5 V6 96r
Gallery: viewtopic.php?t=18025
Lokalizacja: Gdynia

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: Pawel_-5 » 2010-12-14 14:54

OLEY pisze:Tyle razy o tym pisałem, zresztą nie tylko ja, a wiele, wiele osób.
Czytałeś ten temat chociaż w całości?

Przeczytaj przynajmniej trzecią stronę. :wink:
Tak przeczytałem już drugi raz i nie kumam :(
Robert pisze:
Pawel_-5 pisze:Mam nietypowy problem, otóż nie działa mi regulacja nawiewu na ustawieniu 1 i 2 lecz na pozostałych tych mocniejszych czyli 3 i 4 działa normalnie. Przekręcam na 1 i nic się nie dzieje, daje na 2 też nic, gdy przekręcę na 3 i 4 działają normalnie mocno. Wiecie co to może być?
Nie spalił Ci się pierwszy opornik - idź za radą OLEYa i spróbuj zrozumieć, jak płynie prąd w przełączniku.

Nie spalił mi się :?: Czyli co bo już kompletnie nie kumam.

Teraz doczytałem że na pierwszym biegu jest oporowość 0,76 om a na drugim 0,26om tylko pytanie skąd wziąć ten cholerny drut oporowy :shock: Widzę że na allegro jakieś są.
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ :(
2.5 GT v6 1996r. - JEST :)

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: Robert » 2010-12-14 15:08

Nie ufaj OLEYowi, bo on odejmuje opory, gdy trzeba je dodawać. :P

Spalił Ci się wyłącznie kawałek 0,62 oma między 2 a 3 biegiem. Idź do elektrycznego, niech Ci wykombinują opór zastępczy. Jak nie potrafią, to złącz równolegle 3 lub 4 oporniki 2,2 oma, dostaniesz w ten sposób odpowiednio 0,73 albo 0,55 oma, wlutuj zamiast przepalonego fragmentu i po sprawie.
Albo poszukaj w Giełdzie i wymień całą płytkę. Może Exit ma, to odbierzesz osobiście :arrow: w weekend, a jeśli nie, daj ogłoszenie, że kupisz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Xandr
Posty: 219
Rejestracja: 2006-12-10 13:19
Car: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
Gallery: viewtopic.php?t=17508
Lokalizacja: Warszawa/Działdowo

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: Xandr » 2010-12-14 20:49

1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano

Awatar użytkownika
muminek1232
Posty: 16
Rejestracja: 2010-10-31 23:38
Car: probe 2.2GT 1991r black
Lokalizacja: Kaźmierz kolo Poznania

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: muminek1232 » 2010-12-16 21:03

Dzisiaj walczyłem z dmuchawa bo na żadnym biegu mi nie chodziła i doszłem do tego że nie ma stałego plusa po zapłonie na silnik dmuchawy dałem go bokiem dmuchawa działa, a nawet zaczeło chodzić zawieszenie więc musi to byc na jednej lini zasilającej.

Moje pytanie jest takie skąd to bierze zasilanie? Co to ma ze soba wspólnego dmuchawa i regulacja zawieszenia?
Adaś
1.- 2.2gt/czarny/1991r
2.- 2.2gt/czarny?/1991r/ dawca:)

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: OLEY » 2010-12-16 22:09

muminek1232 pisze:Moje pytanie jest takie skąd to bierze zasilanie? Co to ma ze soba wspólnego dmuchawa i regulacja zawieszenia?
Przekaźnik. :D

Przekaźnik mają wspólny.

Na bank Ci zaśniedział, albo zardzewiał i szlag go trafił.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
muminek1232
Posty: 16
Rejestracja: 2010-10-31 23:38
Car: probe 2.2GT 1991r black
Lokalizacja: Kaźmierz kolo Poznania

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: muminek1232 » 2010-12-16 23:23

Oley a zdradzisz mi który to przekaźnik :D
Wymieniałem całą instalacje z dawcy a tam wszystko chodziło tylko klimy nie miał a ten ma :D
A może jest to przekaźnik przy przedniej prawej lampie taki 6 stykowy bo jest faktycznie mocno zgnity a w dawcy go nie miałem :( Ale w tamtym probku to działało #-o
Adaś
1.- 2.2gt/czarny/1991r
2.- 2.2gt/czarny?/1991r/ dawca:)

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: Robert » 2010-12-17 00:14

W wątku o wtyczkach masz i lokalizację przekaźnika na rzucie komory silnika (C1005 przy lewej lampie), jak i fotkę samej wtyczki (ta sama strona, kilka postów wyżej)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Car: probeI 2.2 LX 89.r

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: Mattijjah » 2010-12-26 10:56

-- oryginalny post 2010-12-26 10:53 --

Witam wszystkich ostatnio naprawianą miałem dmuchawę więc moge powiedzieć co ja miałem zepsutego. miałem spaloną taką cewkę któa jest podobna do startera w świetlówce znajduje się koło dmuchawy i przekaźnik który jest nie opodal akumulatora w sumie to prawie do niego jest przyczepiony

-- dodano 2010-12-26 10:56 --

i po tej naprawie wystąpił problem bo nie działa mi parę rzeczy w aucie np radio się wyłącza samo ale też się wyłącza gdy chce sobie ustawić lusterka lusterka sie nie ruszają i radio się wyłącza i tak tez jest z kilkoma rzeczami co to może być?

Awatar użytkownika
Xandr
Posty: 219
Rejestracja: 2006-12-10 13:19
Car: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
Gallery: viewtopic.php?t=17508
Lokalizacja: Warszawa/Działdowo

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: Xandr » 2011-02-01 17:07

Zamieniłem u siebie dwa tygodnie temu drut oporowy na rezystor do pierwszego biegu.
Rezystor musi mieć 10 watt ponieważ słabsze palą się. :lol: Obrazek
Ostatnio zmieniony 2011-02-01 19:29 przez Xandr, łącznie zmieniany 1 raz.
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano

kilan
Posty: 10
Rejestracja: 2010-10-02 21:22
Car: Probe GT, 91'
Gallery: viewtopic.php?t=18155
Lokalizacja: Lidzbark

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: kilan » 2011-02-01 19:28

Xandr pisze: Rezystor musi mieć mieć 10 watt ponieważ słabsze palą się. :lol:
Jako, że nie mam 1szego biegu wentylatora - bardzo interesuje mnie wartość tego rezystora!!!
Zadziałam i u siebie.

Pozdrawiam


edit - doczytałem, sorki za zawracanie gitary!!!

Awatar użytkownika
Bendek
Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Gallery: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: Bendek » 2011-02-04 20:12

Tak myśle czy by rezystory od Eclipsa podeszły do Probe? wyglądaja podobnie wtyczka też...:)
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.

Awatar użytkownika
Xandr
Posty: 219
Rejestracja: 2006-12-10 13:19
Car: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
Gallery: viewtopic.php?t=17508
Lokalizacja: Warszawa/Działdowo

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: Xandr » 2011-02-04 21:42

w hondzie civic były podobne
tylko oporność inna na poszczególnych biegach.
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: OLEY » 2011-07-04 19:18

Czy ktoś z Was wyciągał już może całą obudowę dmuchawy?

Może macie jakiś patent, jak to zrobić w miarę sprawnie?

Chodzi o całą tę część:
Zdjęcie0139.jpg
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: Jedrek » 2011-09-07 14:11

Śruba z góry i od dołu a połączenie ze środkową obudową jest na zapinanej obręczy i wyciągasz.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Car: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: micek » 2012-01-21 20:12

Jedrek pisze:Śruba z góry i od dołu a połączenie ze środkową obudową jest na zapinanej obręczy i wyciągasz.
Sprawdzałeś to w praktyce??

Mimo wykręcenia śrub i zdjęcia obręczy to jeszcze będzie trzymać na połączeniu z nagrzewnicą, tak jest u mnie.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: Jedrek » 2012-01-26 09:42

Tak, wyciągałem cały wentylator od spodu bez demontowania deski, bo lało mi się do środka przez wentylator i szukałem wtedy przyczyny.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Car: probeI 2.2 LX 89.r

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: Mattijjah » 2012-11-17 10:23

mój problem polega na tym ze chodzi mi nadmuch ale po chwili się wyłącza i po jakimś czasie z powrotem chodzi i tak się dzieje w każdej pozycji pokrętła od prędkości nawiewu [płynna regulacja nawiewem] i w tym czasie nie działa mi też klima i wentyl co powoduje grzanie się auta w korku co to może być?????

Mcmaker
Posty: 29
Rejestracja: 2014-02-15 13:57
Car: 92' Probe 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=21925
Lokalizacja: Krosno

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: Mcmaker » 2014-03-12 17:39

Cześć, rozebrałem połowę tapicerki po stronie pasażera żeby znaleźć powód dlaczego mi nie dmucha, dosłownie chucha ledwo zauważalnie, a na czwartym biegu dmuchawa działa jak tajfun 8) Przebiłem się przez wszystkie możliwe tematy, szukałem nawet z początku filtra kabinowego :lol: ale nie znalazłem nic co pomogłoby w rozwiązaniu mojego problemu.
Gdzie może blokować przepływ powietrza? Wszystkie linki chodzą tak jak powinny.
Znalazłem też powód nie działania trzech pierwszych biegów dmuchawy, na przepalone sprężyny żeby sprawdzić czy to jest przyczyna braku biegów zastosowałem rezystory ceramiczne na każdy bieg 2x5W oczywiście z odpowiednią sumą oporów i wszystko chodzi jak powinno, teraz muszę zmienić rezystory na drut oporowy.

Maxxum
Klubowicz
Posty: 3052
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Car: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Gallery: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: Maxxum » 2017-03-14 18:55

Odkopuję temat.

Nie działa mi w ogóle dmuchawa i sterowanie zawieszeniem.

Walczę z tym już drugi tydzień i nie mogę dojść przyczyny :roll:

Napisze co zostało sprawdzone:

- przekaźnik przy akumulatorze (ponieważ nie działa i dmuchawa i sterowanie zawieszeniem, więc to był pierwszy trop - przekaźnik sprawny
- sama dmuchawa (w sensie silnik) po podłączeniu na krótko - chodzi normalnie
- wszystkie bezpieczniki pod maską i w puszce pod kierownicą - sprawdzone
- rezystor dmuchawy na wszelki wypadek sprawdzony - wygląda ok.

Czy jest gdzieś jeszcze jakiś przekaźnik, który by jednocześnie odpowiadał za dmuchawę i sterowanie zawieszenia ?

Jeżeli nie ma - to chyba tylko pozostaje sprawdzić wszystkie kable, ale to nie będzie łatwe pod maską i pod kokpitem :roll:

Dawno, dawno temu miałem już taki problem - wtedy elektryk pociągnął dodatkowy kabel z plusem bo nie wiedział o tym przekaźniku przy akumulatorze. Ale teraz przekaźnik jest sprawny.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4916
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: Romas » 2017-03-14 20:07

to sprawdzaj czy dochodzi zasilanie i masa na odpowiednie nóżki w przekaźnikach i plusy w bezpiecznikach

Maxxum
Klubowicz
Posty: 3052
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Car: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Gallery: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: Maxxum » 2017-03-14 20:55

Romas pisze:to sprawdzaj czy dochodzi zasilanie i masa na odpowiednie nóżki w przekaźnikach i plusy w bezpiecznikach
Ja się na elektryce słabo znam, ale do przekaźnika obok akumulatora dochodzi zasilanie, bo zdjąłem obudowę tego przekaźnika i po przekręceniu pokrętła na panelu sterowania dmuchawą - przekaźnik zwiera. Czyli przez bezpieczniki też przechodzi, bo one są chyba wcześniej. Będę musiał sprawdzić wiązki za tym przekaźnikiem - na to wychodzi :roll:

Może mi cholerna kuna przegryzła jakiś kabelek, bo w robocie na parkingu się plątają czasami.


EDIT:


Kurde - jak człowiek jest ślepy to nie dziwne, że nie może zobaczyć przepalonego bezpiecznika :oops:

Tak - tak, to była wina przepalonego bezpiecznika oznaczonego HEATER, który znajduje sie pod maską w czarnej plastikowej skrzynecce.
Kolor bezpiecznika zielony 40 A, znajduje się po prawej stronie na samym dole (jak by ktoś zagubił pokrywkę od rzeczonej skrzyneczki).

Za pierwszym razem nie zauważyłem, bo się spieszyłem a uszkodzenie było bardzo małe. Ale to przestroga na przyszłość, żeby sobie zaoszczędzić zbędnej pracy.

Tak więc reasumując.

Jak wam nie działa dmuchawa i jednocześnie sterowanie zawieszeniem - należy przede wszystkim zacząć od sprawdzenia przekaźnika znajdującego się tuż przed akumulatorem w takim gumowym kondomiku. Oznaczenie przekaźnika H270 DC 12V 20A NO IMASEN 2c.23

oraz

Zielonego bezpiecznika znajdującego się w skrzyneczce pod maską obok akumulatora. Oznaczenie HEATER 40A.

A to zdjęcia winowajców:
Załączniki
przekaźnik zawieszenie i nadmuch.jpg
Bezpiecznik Heater.jpg
Skrzynka bezpieczników pod maską.jpg
Ostatnio zmieniony 2017-03-15 17:16 przez Maxxum, łącznie zmieniany 2 razy.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)

Awatar użytkownika
piotr0805
Posty: 39
Rejestracja: 2018-05-03 10:34
Car: Probe 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=24752
Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów

Re: Problem z dmuchawą

Post autor: piotr0805 » 2018-10-06 16:02

Panowie mam pytanie odnośnie owego przekaźnika. Otóż znalazłem na alledrogo kilka takich przekaźników lecz z tą różnicą że nie zgadza się numer na samym dole ( ten "2c.23" ze zdjęcia powyżej) Czy ma to jakieś znaczenie czy jest to po prostu jakiś numer seryjny czy coś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”