temperatura

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4930
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: temperatura

Post autor: Romas » 2014-09-09 05:22

Obstawiam że w silniku 2.2T jest większe dopuszczalne cisnienie w układzie, zaś jak to w silniku wolnossącym korek chyba powinien być między 0.9, a 1.1 W zależności od zalecen producenta. załóż taki jaki stosuje sie w 2.5V6 i powinno banglać.

Maxxum
Klubowicz
Posty: 3078
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Car: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Gallery: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: temperatura

Post autor: Maxxum » 2014-09-11 22:47

Założyłem 0,9 bara. Wygląda identycznie. Stary wyglądał na nieco sfatygowanego.

Ale przy okazji odkryłem, że nie koniecznie to było przyczyną nie wracania się wody ze zbiorniczka wyrównawczego.
Przyczyną było pęknięcie plastiku obok korka wlewu. Co po rozgrzaniu się silnika, spowodowało wydostanie się płynu na zewnątrz, jak również zapowietrzeniu układu podczas stygnięcia płynu. Zamiast ssać płyn z powrotem ze zbiorniczka - układ łapał lewe powietrze.

Trochę mnie to dziwi, bo nie zauważyłem wcześniej wycieku. Chyba że pęknięcie powstało całkiem niedawno :roll:

No nic - na chwilę obecną skleiłem to niewielkie pęknięcie klejem Technicol do twardych plastików. Ostatnio bardzo dobrze się sprawdził przy innej okazji, więc zobaczymy. Jeżeli nie wytrzyma - prawdopodobnie będzie nowa chłodnica.

Podejrzewam, że spawać tak starego plastiku nie będą chcieli - (doświadczenie przy chłodnicy w 2.2 GT) 8)
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)

Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Car: Ford Probe 2.5
Gallery: viewtopic.php?t=21849

Re: temperatura

Post autor: batigol67 » 2014-09-21 13:17

Maxxum pisze:

Ciśnienie na cylindrach było mierzone i jest Ok, więc raczej nie uszczelka, ani głowica.


To nie ma nic do rzeczy :) Wystarczy mikroszczelina i będzie ci wywalało płyn przez walniętą uszczelkę.Jakby ciśnienie tracił na cylindrach przez uszczelke to byś km nie ujechał.Jak masz tam LPG to ryzyko większe wydmuchania uszczelki.
Ostatnio zmieniony 2014-09-21 13:21 przez batigol67, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wosek
Posty: 185
Rejestracja: 2012-09-23 00:24
Car: Passat B6 1.9TDI; Saxo 1.5D
Gallery: viewtopic.php?t=22034
Lokalizacja: Szczecin

Re: temperatura

Post autor: Wosek » 2014-09-21 13:20

Ujechałby, ujechał. Miałem kiedyś dojechaną 405-tkę. Nie trzymała ciśnienia na żadnym cylindrze a płyn chłodniczy piła szybciej niż spragniony somalijczyk wodę a mimo to jeździła, tyle że miała mniej mocy :P

Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Car: Ford Probe 2.5
Gallery: viewtopic.php?t=21849

Re: temperatura

Post autor: batigol67 » 2014-09-21 13:33

Wosek pisze:Ujechałby, ujechał. Miałem kiedyś dojechaną 405-tkę. Nie trzymała ciśnienia na żadnym cylindrze a płyn chłodniczy piła szybciej niż spragniony somalijczyk wodę a mimo to jeździła, tyle że miała mniej mocy :P
jechanie jechaniem Ja mówie o przegrzaniu silnika.jechać można ale temp będzie na czerwonym polu dlatego mówie że by musiał przerwać jazde i by km nie ujechał.Po kompresji nie ma co poznawać uszczelki bo ciśnienie może być a uszczelka będzie delikatnie wydmuchana.Sprawdzić można po świecy lub zdjąć kolektor wylotowy jak będzie nalot biały to wode spala.Co najwyżej można mu dać ostro po garach jak wywali płyn to będzie wskazówka od temp leciała pod czerwone pole.I prawdopodobnie będzie to walnięta uszczelka.

Maxxum
Klubowicz
Posty: 3078
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Car: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Gallery: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: temperatura

Post autor: Maxxum » 2014-09-22 15:13

Maxxum pisze: Przyczyną było pęknięcie plastiku obok korka wlewu. Co po rozgrzaniu się silnika, spowodowało wydostanie się płynu na zewnątrz, jak również zapowietrzeniu układu podczas stygnięcia płynu. Zamiast ssać płyn z powrotem ze zbiorniczka - układ łapał lewe powietrze.
Przyczyna została znaleziona. Teraz tylko szukam chłodnicy, bo niestety klej nie dał rady.
Chyba nawet już znalazłem, ale to się okaże niebawem. Muszę jeszcze poznać rozstaw górnych mocowań do wentylatora, na chłodnicy którą znalazłem.

Dla potomnych - w GT-ku to 24 cm, w Lx-ie automacie - 26 cm.

Ps. Gaz - u mnie ? :mrgreen:

EDIT:

No niestety - okazało się, ze tamta ma 24 cm :(
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)

Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Car: Ford Probe 2.5
Gallery: viewtopic.php?t=21849

Re: temperatura

Post autor: batigol67 » 2014-09-22 20:14

Maxxum pisze:


Ps. Gaz - u mnie ? :mrgreen:


Coś w tym dziwnego?A czemu nie? :lol:

Maxxum
Klubowicz
Posty: 3078
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Car: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Gallery: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: temperatura

Post autor: Maxxum » 2014-09-22 20:29

batigol67 pisze:
Maxxum pisze:


Ps. Gaz - u mnie ? :mrgreen:


Coś w tym dziwnego?A czemu nie? :lol:
Jak byś mnie znał - to byś nie musiał zadawać takich pytań :)
Niektórzy twierdzą, że u mnie w Probaskach każda śrubka musi być oryginalna. I często mają rację :mrgreen:
Ale dobra, wystarczy - bo odbiegamy od tematu.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)

Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Car: Ford Probe 2.5
Gallery: viewtopic.php?t=21849

Re: temperatura

Post autor: batigol67 » 2014-09-23 16:14

Maxxum pisze:
Jak byś mnie znał - to byś nie musiał zadawać takich pytań :)
Niektórzy twierdzą, że u mnie w Probaskach każda śrubka musi być oryginalna. I często mają rację :mrgreen:
Ale dobra, wystarczy - bo odbiegamy od tematu.
Wiem wiem nie jesteś zwolennikiem gazu :) Tylko nie wiesz że to mit :) jak żle ustawiony gaz to owszem zawory wypali.

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4930
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: temperatura

Post autor: Romas » 2014-09-23 18:28

No to chyba jednak nie za wiele wiesz, bo to nie o to chodzi. i widzisz tu właśnie jest dobry przykład, bo niewiele wiesz o forumowiczach bo nie masz zamiaru uczestniczyć w zlotach 8)

Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Car: Ford Probe 2.5
Gallery: viewtopic.php?t=21849

Re: temperatura

Post autor: batigol67 » 2014-09-23 20:12

Romas pisze:No to chyba jednak nie za wiele wiesz, bo to nie o to chodzi. i widzisz tu właśnie jest dobry przykład, bo niewiele wiesz o forumowiczach bo nie masz zamiaru uczestniczyć w zlotach 8)
To o co chodzi? Bo nie kminie.Czemu miałby nie mieć gazu?

Maxxum
Klubowicz
Posty: 3078
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Car: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Gallery: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: temperatura

Post autor: Maxxum » 2014-09-23 21:46

Maxxum pisze: Niektórzy twierdzą, że u mnie w Probaskach każda śrubka musi być oryginalna. I często mają rację :mrgreen:
Ale już wystarczy. Temat nie tyczy się mnie, oryginalności Probe - temat brzmi "temperatura".
Proszę więcej nie śmiecić.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”