Strona 2 z 2

Re: temperatura

: 2014-09-09 05:22
autor: Romas
Obstawiam że w silniku 2.2T jest większe dopuszczalne cisnienie w układzie, zaś jak to w silniku wolnossącym korek chyba powinien być między 0.9, a 1.1 W zależności od zalecen producenta. załóż taki jaki stosuje sie w 2.5V6 i powinno banglać.

Re: temperatura

: 2014-09-11 22:47
autor: Maxxum
Założyłem 0,9 bara. Wygląda identycznie. Stary wyglądał na nieco sfatygowanego.

Ale przy okazji odkryłem, że nie koniecznie to było przyczyną nie wracania się wody ze zbiorniczka wyrównawczego.
Przyczyną było pęknięcie plastiku obok korka wlewu. Co po rozgrzaniu się silnika, spowodowało wydostanie się płynu na zewnątrz, jak również zapowietrzeniu układu podczas stygnięcia płynu. Zamiast ssać płyn z powrotem ze zbiorniczka - układ łapał lewe powietrze.

Trochę mnie to dziwi, bo nie zauważyłem wcześniej wycieku. Chyba że pęknięcie powstało całkiem niedawno :roll:

No nic - na chwilę obecną skleiłem to niewielkie pęknięcie klejem Technicol do twardych plastików. Ostatnio bardzo dobrze się sprawdził przy innej okazji, więc zobaczymy. Jeżeli nie wytrzyma - prawdopodobnie będzie nowa chłodnica.

Podejrzewam, że spawać tak starego plastiku nie będą chcieli - (doświadczenie przy chłodnicy w 2.2 GT) 8)

Re: temperatura

: 2014-09-21 13:17
autor: batigol67
Maxxum pisze:

Ciśnienie na cylindrach było mierzone i jest Ok, więc raczej nie uszczelka, ani głowica.


To nie ma nic do rzeczy :) Wystarczy mikroszczelina i będzie ci wywalało płyn przez walniętą uszczelkę.Jakby ciśnienie tracił na cylindrach przez uszczelke to byś km nie ujechał.Jak masz tam LPG to ryzyko większe wydmuchania uszczelki.

Re: temperatura

: 2014-09-21 13:20
autor: Wosek
Ujechałby, ujechał. Miałem kiedyś dojechaną 405-tkę. Nie trzymała ciśnienia na żadnym cylindrze a płyn chłodniczy piła szybciej niż spragniony somalijczyk wodę a mimo to jeździła, tyle że miała mniej mocy :P

Re: temperatura

: 2014-09-21 13:33
autor: batigol67
Wosek pisze:Ujechałby, ujechał. Miałem kiedyś dojechaną 405-tkę. Nie trzymała ciśnienia na żadnym cylindrze a płyn chłodniczy piła szybciej niż spragniony somalijczyk wodę a mimo to jeździła, tyle że miała mniej mocy :P
jechanie jechaniem Ja mówie o przegrzaniu silnika.jechać można ale temp będzie na czerwonym polu dlatego mówie że by musiał przerwać jazde i by km nie ujechał.Po kompresji nie ma co poznawać uszczelki bo ciśnienie może być a uszczelka będzie delikatnie wydmuchana.Sprawdzić można po świecy lub zdjąć kolektor wylotowy jak będzie nalot biały to wode spala.Co najwyżej można mu dać ostro po garach jak wywali płyn to będzie wskazówka od temp leciała pod czerwone pole.I prawdopodobnie będzie to walnięta uszczelka.

Re: temperatura

: 2014-09-22 15:13
autor: Maxxum
Maxxum pisze: Przyczyną było pęknięcie plastiku obok korka wlewu. Co po rozgrzaniu się silnika, spowodowało wydostanie się płynu na zewnątrz, jak również zapowietrzeniu układu podczas stygnięcia płynu. Zamiast ssać płyn z powrotem ze zbiorniczka - układ łapał lewe powietrze.
Przyczyna została znaleziona. Teraz tylko szukam chłodnicy, bo niestety klej nie dał rady.
Chyba nawet już znalazłem, ale to się okaże niebawem. Muszę jeszcze poznać rozstaw górnych mocowań do wentylatora, na chłodnicy którą znalazłem.

Dla potomnych - w GT-ku to 24 cm, w Lx-ie automacie - 26 cm.

Ps. Gaz - u mnie ? :mrgreen:

EDIT:

No niestety - okazało się, ze tamta ma 24 cm :(

Re: temperatura

: 2014-09-22 20:14
autor: batigol67
Maxxum pisze:


Ps. Gaz - u mnie ? :mrgreen:


Coś w tym dziwnego?A czemu nie? :lol:

Re: temperatura

: 2014-09-22 20:29
autor: Maxxum
batigol67 pisze:
Maxxum pisze:


Ps. Gaz - u mnie ? :mrgreen:


Coś w tym dziwnego?A czemu nie? :lol:
Jak byś mnie znał - to byś nie musiał zadawać takich pytań :)
Niektórzy twierdzą, że u mnie w Probaskach każda śrubka musi być oryginalna. I często mają rację :mrgreen:
Ale dobra, wystarczy - bo odbiegamy od tematu.

Re: temperatura

: 2014-09-23 16:14
autor: batigol67
Maxxum pisze:
Jak byś mnie znał - to byś nie musiał zadawać takich pytań :)
Niektórzy twierdzą, że u mnie w Probaskach każda śrubka musi być oryginalna. I często mają rację :mrgreen:
Ale dobra, wystarczy - bo odbiegamy od tematu.
Wiem wiem nie jesteś zwolennikiem gazu :) Tylko nie wiesz że to mit :) jak żle ustawiony gaz to owszem zawory wypali.

Re: temperatura

: 2014-09-23 18:28
autor: Romas
No to chyba jednak nie za wiele wiesz, bo to nie o to chodzi. i widzisz tu właśnie jest dobry przykład, bo niewiele wiesz o forumowiczach bo nie masz zamiaru uczestniczyć w zlotach 8)

Re: temperatura

: 2014-09-23 20:12
autor: batigol67
Romas pisze:No to chyba jednak nie za wiele wiesz, bo to nie o to chodzi. i widzisz tu właśnie jest dobry przykład, bo niewiele wiesz o forumowiczach bo nie masz zamiaru uczestniczyć w zlotach 8)
To o co chodzi? Bo nie kminie.Czemu miałby nie mieć gazu?

Re: temperatura

: 2014-09-23 21:46
autor: Maxxum
Maxxum pisze: Niektórzy twierdzą, że u mnie w Probaskach każda śrubka musi być oryginalna. I często mają rację :mrgreen:
Ale już wystarczy. Temat nie tyczy się mnie, oryginalności Probe - temat brzmi "temperatura".
Proszę więcej nie śmiecić.