Nagrzewnica elektryczna powietrza.

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Nagrzewnica elektryczna powietrza.

Post autor: Bogdan9999 »

Witam jestem w trakcie bawienia sie z nawiewami i tak sobie myśle że może by zrobić takie nagrzewnice elektryczna co by grzała od pierwszych sekund ???? ile razy wsiadałem do probka w zime a tak zimno a fajnie by było mieć od razu ciepełko nie :D Jak myślicie gra warta świeczki ?? Bo roboty trochę z tym jest aby samochód sie nie schajcał :lol:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

swego czasu widzialem na alledrogo takie urzadzenia.podlaczane do zapalniczki,w ladnej obudowie itp...chodzily cos kolo 45/50 zl ale jak z wydajnoscia to nie wiem..

PS;a z czego proponujesz zrobic (bo wnioskuje ze piszac zrobic,masz jakas koncepcje)
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Myślałem użyć spirali od piekarnika koszt 4 zł i jakieś mocowanie do niej aby nie przehodziło ciepło na obudowe moze z ceramiczne i do tego jakis włacznik i zrobić tak aby można dopiero było ją załączyć po zapaleniu silnika. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

hmm a jak ona by sie sprawowala pod 12V pradu stalego? nigdy sie nad tym nie zastanawialem wiec pytam.probowales jak to grzeje?
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Nie muszę ja kupić i sprawdzić ale podejrzewam ze wyrobi natężenie prądu jest bardzo duze. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Możesz też użyć drutu oporowego, tylko trzeba dobrać odpowiednią średnice i długość. Ale problemem moze być pobór prądu. Żeby Ci światła nie przygasły :)
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Ja myślę, że aby to grzało od razu, potrzeba będzie spora ilość tego drutu,
a co za tym idzie spory prąd. Alternator może nie wyrabiać, zwłaszcza zimą.

Może lepszym i praktyczniejszym urządzeniem byłoby takie webasto:

:arrow: http://www.moto.gda.pl/o_p_w.htm?id_modelu=31
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

ja pierwszej zimy po kupnie proba założyłem ogrzewanie do foteli.

opcja miła.

co do elektrycznej nagrzewnicy to powiem krótko:

owszem ale nie tam gdzie sądzicie, założyłbym to tylko i wyłącznie do jednej rzeczy w probie -> aby przyspieszyć ogrzanie płynu chłodzącego w układzie (czyli skrócić czas nagrzewania silnika i jazdy na ssaniu) , reszta tematu ciepła jakby to powiedzieć.... przyjdzie sama :)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Czyli coś na zasadzie podgrzewanych zbiorników paliwa w niektórych dieslach. Pomysł całkiem, całkiem.
Ciekawe, czy można by było umieścić taką grzałkę np. w zbiorniczku wyrównawczym?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ale czemu akurat tam?
Zbiorniczek wyrównawczy rzadko uczestniczy w obiegu płynu, a do zagrzania to raczej w ogóle :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Heh, no tak. Nie dopisałem do końca. :oops:
Bardziej chodziło mi o wykorzystanie zbiorniczka wyrównawczego,
czyli podłączenie go do obiegu, ze względu na rozmiar (umieszczenie grzałki)

Problemem jednak okazuje się znalezienie grzałki na 12V i o wystarczającej mocy, by ciecz można było ogrzać do około 30 - 40 stopni
w możliwie krótkim czasie.

Jeżeli ktoś mieszka w domku jednorodzinnym, bądź ma garaż z instalacją 220V, to problem robi się znikomy. :D

Oto przykłady:

:arrow: http://www.agat-mot.digitalart.pl/index.php?id=5

I moim zdaniem jeszcze lepsze rozwiązanie:

:arrow: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1748162

EDIT:

Tak jako ciekawostka, dla bogatych ( przynajmniej bogatszych ode mnie :wink: )

:arrow: http://www.motofakty.pl/artykul/niezale ... wanie.html
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A to niby miał bym to podłączać do gniazdka 220 :shock: To nie w tym kierunku idziemy nie uśmiecha mi sie latać z przedłużaczem koło samochodu bo co ja niby mam hybryde. Pomysł chyba nie zbyt dobry. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

rozwiązanie jest bardzo dobre
czesto jest stosowane w traktorach rolniczych- zimą podłączasz grzałkę na 5-10 min i sprzęt pali na pół obortu :D
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Lisiu pisze: w traktorach rolniczych
W ciągnikach! :D :wink:

Bogdan, no nie przesadzaj, nie mów mi, że wszystko rozbierałeś i składałeś na powietrzu. :D
Masz garaż, masz dostęp do wysokiego napięcia itd. Czegoż jeszcze więcej chcieć? :D

Rozwiązania takie, o jakich myślisz są bardziej skierowane w moją stronę. :D Blok, trzecie piętro, brak garażu itp. :D :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

OLEY pisze:
Lisiu pisze: w traktorach rolniczych
W ciągnikach! :D :wink:

:wink:
wszyscy wiedzą o co chodzi :wink:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

OLEY pisze: Bogdan, no nie przesadzaj, nie mów mi, że wszystko rozbierałeś i składałeś na powietrzu. :D
Masz garaż, masz dostęp do wysokiego napięcia itd. Czegoż jeszcze więcej chcieć? :D

Rozwiązania takie, o jakich myślisz są bardziej skierowane w moją stronę. :D Blok, trzecie piętro, brak garażu itp. :D :wink:
Zgadza sie ale wiesz jak rano sie wstaje to już tylko pedał w podłogę aby szybciej do roboty i tylko sie mówi kurde trochę przysnąłem :lol: :lol: A nie myśli sie o jakiej tam wtyczce w gniazdku :lol:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

to przy normalnym ustawieniu auta w garazu wez sobie elegancko wymierz gdzie umiescic gniazdko,nastepnie dopasuj dlugosc kabla i rozegnij styki w gniazdku tak aby wtyczka tyle o ile sie trzymala...

a wszystko to po to,zeby wspomniana wtyczka luzno wyskakiwala jak bedziesz rano startowal

i juz jeden problem z glowy ... :D
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Co prawda kształt grzałki nie ten, ale za tą cenę 200W:
http://moto.allegro.pl/item168339515_gr ... _12_v.html
Można by ją zamontować w wężu (ewentualnie zwiększyć jego średnicę) np. przed parownikiem.

Albo coś takiego, nawet nie wiem jak to nazwać. Cena już trochę droższa, ale chyba jeszcze w miarę opłacalna. Moc podobno 1kW:
http://moto.allegro.pl/item168990738_gr ... wnica.html
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Kurka wodna, 1 kilowat, to dość sporo.
A tak przy okazji, to ile amper mają nasze alternatory?
Bo praktycznie od tego zależy, czy w ogóle warto to montować.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Chyba 75Ah.
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Bogdan9999 pisze:Myślałem użyć spirali od piekarnika koszt 4 zł i jakieś mocowanie do niej aby nie przehodziło ciepło na obudowe moze z ceramiczne i do tego jakis włacznik i zrobić tak aby można dopiero było ją załączyć po zapaleniu silnika. Pozdro
Musisz zamontować przekaźnik , tam bedzie duży prąd i zwykły włacznik padnie , tak jak u mnie przy halogenach :(
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”