Jak prawoidłowo wymienic płyn chłodniczy w GT1

Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2846
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Car: brak
Gallery: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive » 2007-11-06 22:20

#-o #-o

No kurde i poco ja się odzywałem , zaraz się zaczną jatki :x :x

pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90'(najlepiej wyposażony
probek w klubie)
Jest AUDI a4 b7 1.8TQ 350ps

Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Gallery: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero » 2007-11-06 23:49

Spoko to tylko wymiana informacji Ja sie czegoś dowiedziałem Vodoo sie czegos dowiedział i jest git. Nikt do nikogo nie ma pretensji :D :D :D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153

Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2846
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Car: brak
Gallery: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive » 2007-11-07 10:13

taaaa jak zwykle do mnie że cos zle powiedziałem , czasem mysle że tu to człowiek powinien być alfa i omega bo inaczej...... a szkoda gadać.

A co do płynu to co sądzicie o koncentracie ???

Mam u siebie płyn o temp. zamarzania 14 C i myslałem żeby koncentratu dolac , jak myslicie .


pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90'(najlepiej wyposażony
probek w klubie)
Jest AUDI a4 b7 1.8TQ 350ps

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2007-11-07 12:21

Wylej wszystko kup np. Petrygo i zalej całość. Takie mieszanki nie wychodzą uszczelkom na dobre i ciężko będzie mniej więcej obliczyć w jakim stopniu ten koncentrat będzie przydatny
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Gallery: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero » 2007-11-07 15:43

davidlive pisze:
Mam u siebie płyn o temp. zamarzania 14 C
Chłopie to jak Ty teraz jeździsz? :shock: :D :D :D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153

Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2846
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Car: brak
Gallery: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive » 2007-11-07 16:03

heheh zapodział mi się "-" hehe


pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90'(najlepiej wyposażony
probek w klubie)
Jest AUDI a4 b7 1.8TQ 350ps

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2007-11-07 18:02

davidlive pisze:Mam u siebie płyn o temp. zamarzania 14 C i myslałem żeby koncentratu dolac , jak myslicie .
W wątku, do którego dawałem odsyłacz, jest nie tylko kurek do spuszczania chłodziwa, ale również dyskusja o mieszaniu koncentratu z "czymś, co kiedyś zapewne było płynem" w chłodnicy
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

vegeta
Posty: 16
Rejestracja: 2007-11-25 18:51

Post autor: vegeta » 2007-11-29 19:00

ok to tak z tego co czytam to mam odkręcić na zimnym silniku motylek od chłodnicy wszystko ma zlecieć(to z bloku silnika też zleci :?: ) tak :?:
potem to mam zapalić powiedzmy na 10 sekund silnik żeby wszystko wyleciało z niego czy nie zapalać silnika :?:
ok potem wlać płynu aż pod korek i czekać aż silnik go wciągnie :?:
a jeszcze jedno mam popsuty termostat ma to jakiś wpływ :?:
2,2 gt 91 czerwony

Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Gallery: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero » 2007-11-29 20:44

<b title="Cytowanie całego poprzedniego postu tylko utrudnia czytanie. Robert">[ciach]</b>

nie zapalaj silnika bez plynu bo to i tak nic nie da rownie dobrze mozesz dmuchnac w korek ten sam efekt.I nie zalewaj silnika nowym plynem jak masz uwalony termostat bo szkoda bo i tak musisz go wymienic.
A swoja droga to nie masz zimno w samochodzie z uwalonym termostatem???przeciez masz caly czas niedogzany silnik???
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153

vegeta
Posty: 16
Rejestracja: 2007-11-25 18:51

Post autor: vegeta » 2007-11-29 21:27

tak mam zimno oj mam ale problem polega na tym że ja dostałem ten samochód od mamy która nie wie co lała do chłodnicy.
z tego co się dowiedziałem to lała tam wodę destylowaną wiec sie trochę przestraszyłem ze mi rozsadzi chłodnice lub blok.ten samochód i tak będzie stał na razie bo muszę trochę przy nim porobić zanim wsiądę i gdziekolwiek pojadę.ten samochód dojechał z warszawy do gdańska a w chłodnicy to może z 3 szklanki płynu :shock: trochę o niego nie dbano
:evil:
co do spuszczania to już spuściłem z chłodnicy płyn ten stary ale nie wiem czy to był borygo czy woda destylowana, dlatego wiem ze tam zostało może ze 3 szklanki czegoś.
a teraz mam pytanie:
gdy już spuściłem ten stary płyn(a tylko odkręciłem ten koreczek motylkowy u spodu chłodnicy )i wszystko wyleciało zakręciłem i wlałem petryqo ale mało tak ze szklankę i trochę do zbiorniczka,wtedy coś mnie olśniło że mogło zostać jeszcze w bloku.
co teraz może sie stać ? bo jeżeli to było berygo i coś tam zostało w bloku to nic sie nie stanie ? i jeszcze jedna rzecz gdy już wlałem taką ilość jak mówiłem to zapaliłem na chwile silnik tak na 30 sek. efekt był taki że obroty silnika tak malały i zwiększały sie co jakiś czas.czy coś zwaliłem z silnikiem?


ps. nigdy nie miałem samochodu wiec sie za bardzo nieznam dlatego mogłem coś zrobić nie tak
:oops:

z góry dziękuje

<b title="Zapraszam do lektury. Robert">Chcesz dopisać coś pod własnym postem? Przeczytaj :arrow: Kilka porad dla nowego użytkownika !
Robert
</b>

a co to znaczy niedogrzany silnik??? :?:
2,2 gt 91 czerwony

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2007-11-29 21:46

chaotycznie troche piszesz, ile ci w koncu weszło płynu w układ?? mieszać można nic sie nie stanie. po prostu próg zamarzania będzie niższy nie -37 tylko np.-30.

Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Gallery: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero » 2007-11-29 22:25

i wymien ten termostat bo silniczek katujesz :(
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153

vegeta
Posty: 16
Rejestracja: 2007-11-25 18:51

Post autor: vegeta » 2007-11-29 22:41

sory ale jak dużo pisze to sie motam
czyli nic sie nie stanie w chłodnicy i silniku ok to fajnie.
mam jeszcze pytanie czy jest jakiś dobry sklep internetowy który ma oryginalne części do probka
tego płynu to wyleciało tak z 0,5 litra może trochę więcej a w baniaczku to zero
:shock:
2,2 gt 91 czerwony

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2007-11-29 22:49

Ile weszło jak zalewałeś a nie ile zeszło :P

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2007-11-30 09:56

vegeta pisze:wlałem petryqo ale mało tak ze szklankę i trochę do zbiorniczka
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

vegeta
Posty: 16
Rejestracja: 2007-11-25 18:51

Post autor: vegeta » 2007-11-30 18:40

z pól litra spokojnie wleciało do chłodnicy a w zbiorniczku to do kreski full
2,2 gt 91 czerwony

Awatar użytkownika
megalith
Posty: 35
Rejestracja: 2006-08-21 20:58
Car: brak
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: megalith » 2007-12-12 21:26

Jako świeży praktyk :P mogę powiedzieć że płyn pięknie schodzi poprzez kurek w dolnej części chłodnicy (oczywiście jak się odkręci korek wlewu płynu), i schodzi go trochę ponad 8 litrów. Dodatkowo z węża dolnego po wysunięciu go z chłodnicy i wyciśnięciu schodzi jakieś pół litra na oko (bo już nie łapałem).

Wkrótce (miejmy nadzieję) sprawozdanie z zalewania :)

Jeszcze jedna uwaga mi się przypomniała odnośnie postu vegety: nigdy nie leje się wody demineralizowanej do układu chłodzącego - bardzo silnie rozpuszcza osady, co w 99% doprowadzi do rozszczelnienia układu!
--
Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA

vegeta
Posty: 16
Rejestracja: 2007-11-25 18:51

Post autor: vegeta » 2007-12-15 19:05

megalith ja dostałem ten samochód wiec to ktoś inny wlewał tam wodę 8)
co do zlewania to zrobiłem jak ty ale nie odczepiałem węża od chłodnicy.
Zalałem chłodnice i wszystko jest ok odpaliłem silnik i wszystko gra :P
poczekam jeszcze na twoją relacje
powodzenia :P
2,2 gt 91 czerwony

Karina
Posty: 1
Rejestracja: 2007-12-18 16:54
Gallery: viewtopic.php?t=10460
Lokalizacja: Inowrocław

płyn chłodnicy

Post autor: Karina » 2007-12-19 12:47

Płyn chłodzący spuszcza się korkiem plastikowym z motylkiem. Jest na wężu dochodzącym do chłodnicy od dołu.Wystrczy się nachylić i wida ć ten korek.Trzeba też odkręcić korek od chłodnicy pod maską aby wszystko zeszło

Awatar użytkownika
lalamido
Posty: 86
Rejestracja: 2008-03-27 16:50
Car: BYŁ:-( Ford Probe V6 94/95 euro, Jest Yaris '00
Lokalizacja: Młodzieszyn

Post autor: lalamido » 2008-05-12 10:47

OK, to teraz ja: czyli płyn nalewa się przez zbiorniczek wyrównawczy, czy tak? Jeszcze jedno pytanie: jaki płyn do Probe 2,5? Spust płynu jest gdzieś pod chłodnicą? Piszę bo w moim nie ma wcale płynu w zbiorniczku wyrównawczym, czujnik pokazuje normal i teraz nie wiem czy mogę dolać jakiegokolwiek płynu do tego co mam (a nie wiem co to jest), czy należy dla pewności spuścić i wlać nowy. W sumie to skłaniam się do wymiany płynu bo ten może mieć już ok 2,5 roku. :roll: Proszę o info

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Car: II gen 2.5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer » 2008-05-12 11:03

Jeżeli nie wiesz co masz w chłodnicy to tak doraźnie dolej wody. Ale i tak najlepiej wymienić, wtedy wiesz na czym jeździsz.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D

Awatar użytkownika
lalamido
Posty: 86
Rejestracja: 2008-03-27 16:50
Car: BYŁ:-( Ford Probe V6 94/95 euro, Jest Yaris '00
Lokalizacja: Młodzieszyn

Post autor: lalamido » 2008-05-12 11:28

Czyli rozumiem, że mam rację odnośnie zbiorniczka wyrównawczego?

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2008-05-12 13:16

Ja tam się nie znam na 2.5 (może nie zauważyłeś, że to nie ten dział)
U nas napełniamy przez korek na środku chłodnicy. W d.generacji też taki znajdziesz (choć nie na środku), ale może poszukaj gdzie indziej - np. w instrukcji obsługi (sprawdziłem - jest opisane).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 588
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Car: Ford Probe 1992 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Jak prawoidłowo wymienic płyn chłodniczy w GT1

Post autor: pusher1 » 2011-06-08 12:11

Witam . Może mi ktoś powiedzieć ile wchodzi płynu do chłodnicy do I GT 92 rok?? . A i czy ta śruba kwadratowa między wtryskami jest do odpowietrzenia i czy na ciepłym czy na zimnym trzeba ja zluzować czy można poprostu otworzyć tylko korek na samej chłodnicy i grzać silnik .. Pozdrawiam
2.2gt 92 rok

Maxxum
Klubowicz
Posty: 3047
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Car: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Gallery: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Jak prawoidłowo wymienic płyn chłodniczy w GT1

Post autor: Maxxum » 2011-06-08 23:33

pusher1 pisze:Witam . Może mi ktoś powiedzieć ile wchodzi płynu do chłodnicy do I GT 92 rok?? .
Do całego układu wchodzi 7 L chłodziwa.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”