Strona 1 z 2

Wycieka płyn chłodniczy 2,2GT

: 2008-01-04 14:49
autor: daniel
Panowie ratujcie :cry:

dzisiaj zaczął mi wyciekać płyn chłodniczy od strony prawego nadkola...nie wiem skąd dokładnie leci, jak sie odpali silnik to prawie ciórkiem zasówa leci po wewntęrznej częsci prawego nadkola - czy tam idzie jakiś przewód chłodzący turbine czy jak????

: 2008-01-04 14:59
autor: Flyke
ale prawego jak siedzisz w aucie czy jak patrzysz z przodu na auto ;PP jak leci z okolic rozrzadu to stawiam na pompe wody

: 2008-01-04 14:59
autor: Janosik_pat
Umnie w skodzie tez tak bylo, wyciekal sobie wezykiem przez opaske, ale i tak sprzedawalem samochod wiec to olalem, a wyciek byl z jakiegos rozdzielacza.

A czujesz plyn chlodniczy w srodku? Bo cos nie tak z nagrzewnica mialem i smierdzialo baardzo borygo.

: 2008-01-04 15:11
autor: daniel
flyke(vasil) pisze:ale prawego jak siedzisz w aucie czy jak patrzysz z przodu na auto ;PP jak leci z okolic rozrzadu to stawiam na pompe wody

leci z okolic rozrządu, plyn mi już gdzieś szybciej spierniczał ale pomału a teraz to strumien wody za mna został, chwile przed tym był pisk jakby pasek sie ślizgał. poza tym silnik pracuje normalnie


ile kosztuje pompa ( i czy zeby ją wymienic trzeba sie wiele napracowac?? )

: 2008-01-04 15:14
autor: Flyke
na 99% pompa wody koszt 130zl okolo , z tego co wiem trzeba pasek zdjac , mnie to czeka na dniach jak dostane paczke z nowa pompa :( ;/

: 2008-01-04 15:17
autor: daniel
dzieki :wink: nie pocieszyło to mnie zbytnio :( ale cóż, Probas dostanie nową pompke heh 8) - pewnie mechanior skroi 2 razy tyle za robote co pompa warta :x

: 2008-01-04 15:49
autor: pytlar
ale to nie problem tam rokrecic:] sam nigdy nie rozbieralem rozrzadu ani nic z tych rzeczy, dopiero jak u mechanika bylem i mi wymienial pasek to zobaczylem jakie to proste :shock: i pozniej sam sciagnelem glowice, rozrzad bez problemu zlozylem, wiec i pompe tam odkrecic to nie problem:] trzeba miec tylko klucz 10 na dluuugiej przedluzce zeby okrecic kolo pasowe:] sciagniesz kolo, plastikowe nadkole i wszystko bedziesz mial na wierzchu;)

: 2008-01-04 16:36
autor: daniel
brzmi nieźle :lol: , z tym że jak ktoś nie ma kanału, baa nawet garażu to ciężko cokolwiek zrobić, a że Probas i tak ma w poniedziałek iść na wymiane uszczelkie pod kolektorem wydechowych to przy okazji mechanior za to sie weźnie....

: 2008-01-04 17:07
autor: pytlar
ale kanal wogole jest nie potrzebny do tego!! :wink:

: 2008-01-04 17:09
autor: daniel
:lol: pogoda za oknem nie zachwyca;P dam zarobic mechanikowie heh dzisiaj grzebałem przy pasach ( nareszcie zrobione :D ) i juz wiecej nie chce czegokolwiek grzebac stuki temp. nie skoczy na plus :wink:

: 2008-01-05 22:42
autor: Sh(.)(.)ters
Dolicz jeszcze pasek, może przy okazji warto zrobić kompletny rozrząd skoro jest pędzony tym samym paskiem co pompa. O ile oczywiście przyczyną jest pompa.

: 2008-01-05 22:51
autor: daniel
tak sie wlasnie zastanawiam.....ale daje jakby to powiedziec...nie do mojego mechanika :? i nie wiadomo jak jemu ta robota pojdzie w najblizszym czasie i tak chce wymienic wszystko w autku co wymaga wymiany, przejrzec konkretnie calego zeby byl w takim stanie jak "fabryka" i wtedy pomysle nad wymiana rozrzadu miedzy innymi

: 2008-01-06 17:40
autor: kramar
z tą wymianą wszystkiego to uważaj bo może wynieść więcej niż sam probe... :)
Shoot ma rację jak pompa to i pasek sprawdź a najlepiej to go wymień jeżeli nie zmieniałeś
Pozdr,
kramar

: 2008-01-07 17:22
autor: Destroyer
Czy wyciek z okolicy prawego nadkola oznacza padniętą pompę? Płyn mi ciągle gdzieś spiernicza a dzisiaj zauważyłem że na chodniku mniej więcej pod rozrządem, utworzyła się mała plamka petrygo. Niby nie wiele tego uciekło ale jednak. Zbiornik wyrównawczy ciągle mam pusty i dolewam nieustannie płyn. Układ jest dobrze odpowietrzony, z resztą nie zaobserwowałem żeby smarkało mi z wyrównawczego tylko właśnie dzisiaj ten wyciek mnie zaniepokoił.

Czy to będzie pompa i w jaki sposób można to sprawdzić oraz czy może jest tam jakaś obejma od spodu która mogła popuścić?

No i ewentualnie czy takie coś: http://www.allegro.pl/item294225831_pom ... e2000.html będzie pasowało?

A no i czy jest różnica pomiędzy GT a GL? Czy mają różną wydajność?

: 2008-01-13 16:56
autor: Daria
Własnie wróciłam z trasy , rano dolałam płynu , a teraz po przejechaniu raptem 70km zaczeła mi skakać temperatura , płyn się zagotował i zaczął wyciekać(rzygał nim ) mi ze zbiornika wyrównawczego. Podczas jazdy temperatura jest w normie tylko podczas stania automatycznie rośnie. Czego może być to przyczyna???

: 2008-01-13 17:08
autor: Flyke
jeśli wali Ci ze zbiorniczka wyrównawczego to albo uszczelka pod glowica albo padł CI korek od chłodnicy ;)

: 2008-01-13 17:10
autor: Daria
a jak ja mam dojsc do tego co mogło się stać ??

: 2008-01-13 17:11
autor: Flyke
najpierw pożycz od kogoś taki korek zamień i zobacz czy to korek

: 2008-01-13 17:14
autor: Daria
ale to jelsi korek by był to dlaczego by mi tak rosła temperatura ??

: 2008-01-13 18:47
autor: Sqad
moze juz pod cisnieniem sie nie otwierac i nie puszcza obiegu

: 2008-01-13 18:54
autor: Xp
zacznij od korka,taniej bedzie :) a jak nie to uszczelka...

: 2008-01-13 18:56
autor: Daria
z tego co wyczytalam..................
to stawiam .. na ten termostat...

korek jest szczelny...

: 2008-01-13 19:12
autor: Sqad
szczelny to on może być pytanie czy się otwiera przy odpowiednim ciśnieniu, termostat też może być :)

: 2008-01-13 19:16
autor: Daria
ile by kosztowała nowa uszczelka pod głowice?

: 2008-01-13 19:18
autor: daniel
uszczelka to jest groszowa sprawa w porównaniu do tego co mechanik za robocizne weźmie 8)