spadek mocy po wlaczeniu klimy

Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

darel pisze:Myślę, że przy silnikach 2.5 w dwójkach i 2.2 turbo w jedynkach utrata mocy jest niewyczuwalna na tzw. oko (przynajmniej ja u siebie nie czuję jakiegoś zmulenia poza wzrostem wolnych obrotów) Na hamowni pewnie okazałoby się ile koników ubywa.
A ja myślę że w 2.2 i 2.0 też jest nie wyczuwalna,ale na hamowni...
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

Dlatego ja jak się ścigam to z zamkniętymi szybkami, bo przy otwartych wbrew pozorom robią się duże opory powietrza :):):)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
Jacuś
Posty: 90
Rejestracja: 2005-04-01 14:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jacuś »

Tak na dobrą sprawę powyżej silnika 1,6 nie wyczuwalny jest żaden spadek mocy, tak na dobrą sprawe to jest nasza tylko i wyłącznie podświadomość, bo skoro wiemy ze zabiera klima kilka koni to musimy to czuć a to jest niemozliwe byśmy to wyczuli.
Rozumiem w małych silniczkach 900, 1,1 , 1,2 mozna to odczuć bo mają mała moc i koni, a jak sie im jeszcze coś zabierze to to czuć !!


Podczas wyścigu za każdym razem ruszysz inaczej zarówno gość z którym sie ścigamy, dlatego nie da sie tego ani sprawdzić ani odczuć.

Wiemy to tylko z hamowni
Ale to tylko moje zdanie
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

No i nie zgodzę się z kolegą, bo przy przyśpieszaniu jak załączy się klima to czuć że auto jakby mniej ciągnęło, bo jak się wyłącza do rwie do przodu, tak więc reasumując zabiera jednak trochę "koni" :evil:

Pozdrawiam :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

Wystarczy na wolnych obrotach wlaczayc kline i witac jak spadaja obroty
Prawda jest taka ze klima zabiera ale na prawde mało
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Gość

Post autor: Gość »

Szczerze to dopiero w samochodzie powyżej 200 koni nie odczułem różnicy przy włąc zonej klimie. A tak jak dla mnie to jest kolosalna różnica. Może podczas startu nie ruszysz tak samo, ale w zakresie obrotów 3000-4500obr. i przy pedale w podłodze czuć cholerną różnice, wystarczy wyłączyć klime podczas takiego wyprzedzania i jest uczucie jak by się trzecia przepustnica otworzyła.
A do tego im starszy samochód tym starsza technologia, tym większe obciążenie kompresor stawia na silnik.
Awatar użytkownika
Jacuś
Posty: 90
Rejestracja: 2005-04-01 14:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jacuś »

Chyle czoła tym wypowiedziom, jednak ja osobiście nie czuje.
Jeździłem przez pewien czas zarówno peugeot 206 - 1.4 jak i Toyotą avensis i teraz przyszła kolej na probe.
Może jestem inny może te wozy były inne, lubiłem sobie nimi śmigać, sprawdzałem je nie raz i naprawde szczerze Wam powiem, nie zauważyłem różnicy w przyspieszeniu jadąc na klimie czy bez niej.
Ale to tak jak mówie moja opinia. Gdyby każdy miał to samo zdanie na ten temat nie było by dyskusji w temacie.
..........................................................................................................
Andrzej pisze:bo przy przyśpieszaniu jak załączy się klima to czuć że auto jakby mniej ciągnęło, bo jak się wyłącza do rwie do przodu
podczas jazdy wyłaczyć klime w samochodzie to tak jakby właczyć dopalacz :D :D :D
Gość

Post autor: Gość »

Jacuś pisze: Może jestem inny może te wozy były inne, lubiłem sobie nimi śmigać, sprawdzałem je nie raz i naprawde szczerze Wam powiem, nie zauważyłem różnicy w przyspieszeniu jadąc na klimie czy bez niej.
Trasa Warszwa - Poznań, podczas wyprzedzania wyłączona klima zupełnie inne wyprzedzanie, to jest na tej samej zasadzie co tylna oś skrętna w autobusie przegubowym :P
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Taxon »

Musze sprostowac nieco wypowiedź OLEY'a.
Test o którym mówi to chyba wszystkim znani "Pogromcy Mitów". Tez oglądałem i wyniki testu były nieco bardziej złożone.Mianowicie:

Panowie testowali auta pod kątem jazdy wolnej (miejskiej) i szybkiej (pozamiejskiej). Wyniki były następujące:

1.Przy wolnej jeździe miejskiej auto z włączoną klimą i zamkniętymi szybami faktycznie wiecej zechlało paliwka.

2. Poza miastem było zupełnie odwrotnie - auto z otwartymi szybami spaliło wiecej od tego z włączoną klimką.

Konkluzja jest taka,że niestety w sytuacji, gdy klimka jest najbardziej potrzebna ze względu na brak pędu powietrza przy wolnej miejskiej jeździe, zużycie paliwka jest najwieksze.
W trasie można klimkę sobie odpuścić, aczkolwiek szyb raczej przy szybkiej jeździe i tak nikt nie otwiera ze względu na hałas. Ja w trasie robie tak,że włączam klimkę na kilka minut, aby schłodziła się instalacja nawiewu, a potem przechodzę na samą wentylację. Przy ok 120 km/h jest wystawrczająco chłodno nawet z wyłączonymi wiatrakami.

A moc faktycznie odczuwalnie spada, ale to dotyczy każdego autka.
Pozdro
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Galeria: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek »

spadki mocy w Gl sa jeszcze bardziej odczuwalne niz w GT. U mnie to dopiero po wlaczeniu klimy to masakra :)
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”