Problem z dmuchawą

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Problem z dmuchawą

Post autor: Pelot »

Witam mam problem dotyczacy mojej dmuchawy ktora pracuje tylko na 4-tym biegu szlyuszalem ze moze to byc spalony silniczek od dmuchawy???
i nagminnie mi paruja szyby teraz nawet jak wlacze dmuchawe na najwyszym biegu to i tak niewiele daje jedyna mozliwosc zeby mi one odparowaly to uchylenie dwoch szyb co jest bardzo dyskomfortowe tym bardziej ze zbliza sie juz zima i najgorszy okres sprzyjajacym parowaniu szyb,co ma wplyw na parowanie szyb???
Proszę o pomoc
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

Panie kolego - szukasz pomocy a nawet nie chciało Ci się przeczytać tematu "jestes tu nowy...."
Przeczytaj i się zastosuj to pogadamy :wink:
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

szukałem ale nic nie znalazłem:((
Gość

Post autor: Gość »

Napewno trzeba wyminic filtr pylkowy ktury jest pod tym plastikiem przy
wycieraczkach napewno nikt tam nigdy nie zagladal a to sie robi raz na rok.
A co do dmuchawy to nie pomoge bo nigdy nie rozbieralem doglebnie
kokpitu.
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

mam to samo tylko w II gen.

szyby parują bo jest różnica temperatur. zamiast otwierać szyby włącz nawiew i zanim odparują szyby przetrzyj je szmatką, bo później jak zamkniesz okna szyby znów zaparują. odsuń tez fotel do tyłu żebyś tak nie chuchał na szybę :lol:

a z tym niedziałającym wiatrakiem to nie wiem. w ładzie mi kiedyś kabelek się wypiął i nie dmuchało. może to też być bezpiecznik ale sprawdziłem - żaden nie jest spalony. wogóle mam jazdy z elektryką trochę.

powodzenia!
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Dziękuje bardzo za pomoc.
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

ale z tymi szybami to nie jest takie hopsiu w kazdym moim bylym samochodzie to byl momet a w nim jak wlacze dmuchawe to wogule nie odparowywuja dopiero po otwaricu szyb zmniejsza sie i jak juz odparuja to sprawiaja wrzazenie tlustych co w nocy nie sprzyja dobrej widzocznosci
Gość

Post autor: Gość »

pelot pisze:ale z tymi szybami to nie jest takie hopsiu w kazdym moim bylym samochodzie to byl momet a w nim jak wlacze dmuchawe to wogule nie odparowywuja dopiero po otwaricu szyb zmniejsza sie i jak juz odparuja to sprawiaja wrzazenie tlustych co w nocy nie sprzyja dobrej widzocznosci
Więc pisze wymiana filtra pylkowego, bądź co gorsza wizyta i czlowieka
ktry zajmuje sie odgrzybianiem[/list]
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

co do dmuchawy to wydaję mi się że możesz mieć problem z rezystorem który jest schowany pod nogami pasażera. Prawdopodobnie będzie miał przepalone uzwojenia dlatego nie działają 3 biegi. Żeby się do niego dostać musisz rozebrać osłonę pod schowikiem od strony pasażera (3 wciski ze śrubami plus zacisk z tyłu). Potem zobaczysz silnik dmuchawy. Do rezystora jest podpięta jedna wiązka kabli (2 kabelki) i jedna przełączka. Rezystor jest wkręcony 2-ma śrubkami do dmuchawy. Odkręcisz go albo śrubokrętem krzyżakowym albo kluczem bodajże 8-semką. Jak go wyciągniesz będziesz widział czy uzwojenia są przepalone.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

pimpo pisze: w ładzie mi kiedyś kabelek się wypiął i nie dmuchało.
Hehe - Pimpo zapomnij już o tej ładzie, no chyba że 3masz ją jako tył napęd na zimę :D Swoją drogą nieźle w Top Gear jedną przerobili w warsztacie Lotusa :D . Szkoda że tuning kosztował jakieś 100.000 funtów 8)

Co do dmuchawy - objaw działania tylko na jednym biegu (w tym przypadku akurat najwyższym) wskazuje na uszkodzony rezystor. Koszt używanego to 50 do 150 złotych, zależnie od stanu i dostępności na lokalnym rynku.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Gość

Post autor: Gość »

Sh(.)(.)ters pisze: Co do dmuchawy - objaw działania tylko na jednym biegu (w tym przypadku akurat najwyższym) wskazuje na uszkodzony rezystor. Koszt używanego to 50 do 150 złotych, zależnie od stanu i dostępności na lokalnym rynku.
Przed chwila gadale z qumplem i z kosztem takiego rezystora da sie
zamaknac w 20 zlotych.

Sooters tez ma racje takie ceny sa w warsztatach elektromechanicznych,
elektryka samochodowa itp.
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

W 20 zł na pewno. Potrzeba tylko gościa który dobierze odpowiednie rezystory.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

A gdybys mial problem z dostaniem takiego rezystora, lub jakikolwiek inny to ja mam caly blok dmuchawy, lezy sobie ot tak poprostu w garazu i czeka tylko na takich jak Ty :roll: Jak byl bys zainteresowany to daj znac na pv.
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

kollek pisze: Potrzeba tylko gościa który dobierze odpowiednie rezystory.
No właśnie Mokry znał te wartości,może ktoś inny zrobi dobry uczynek i je zmierzy :D .
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

narazie mam ważniejsze rzeczy do naprawienia więc się narazie wstrzymam z takimi pierdółkami. dobrze jednak wiedzieć do kogo mam się zwrócić i o co wogóle chodzi (dlaczego nie działa). DZIĘKI!
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

to samo mam działa na całych obrotach i terz interesowałoby minie wartość tego rezystora :D
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Gość

Post autor: Gość »

piotrek pisze:to samo mam działa na całych obrotach i terz interesowałoby minie wartość tego rezystora :D
Na rezystorze powinno byc kilka paskow malych w roznych kolorach
Jak bys podal w odpowiednij kolejnosci kolory to moge to rozszyfrowac
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Zrozumiałem z tego co napisał kollek,że to są rezystory nawijane,a nie ceramiczne?
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Gość

Post autor: Gość »

OOooo faktycznie 8)
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Jeżeli by były paski to też bym to odczytał problem jest w tym że ktoś kto ma dobry musiałby zmierzyć go miernikiem i podać wartość tego rezystora wtenczas można by było kupić nowy lub nawinąć nowy :D
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Sqad pisze:
pelot pisze:ale z tymi szybami to nie jest takie hopsiu w kazdym moim bylym samochodzie to byl momet a w nim jak wlacze dmuchawe to wogule nie odparowywuja dopiero po otwaricu szyb zmniejsza sie i jak juz odparuja to sprawiaja wrzazenie tlustych co w nocy nie sprzyja dobrej widzocznosci
Więc pisze wymiana filtra pylkowego, bądź co gorsza wizyta i czlowieka
ktry zajmuje sie odgrzybianiem[/list]
Czy w 1 generacji też jest filtr :?:
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

piotrek pisze:Jeżeli by były paski to też bym to odczytał problem jest w tym że ktoś kto ma dobry musiałby zmierzyć go miernikiem i podać wartość tego rezystora wtenczas można by było kupić nowy lub nawinąć nowy :D
No właśnie cały czas o te wartości walczę,mam 3i 4 ,więc mogę tylko je sprawdzić.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
boyas
Posty: 19
Rejestracja: 2004-03-23 15:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: boyas »

Ja też się przyłączam do pytania: Czy w I też jest taki filtr. Miałem przyjemność rozbierać całość, i wycieraczki i wentylator. Jeżli mi brakuje jakiś części, to chętni obadam jak to wygląda i w jaki sposób się to montuje.
Pozdrawiam
Boyas
Obrazek '90 USA Silver Arrow
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

W I gen. nie ma filtru przeciwpyłkowego.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

kollek pisze:W I gen. nie ma filtru przeciwpyłkowego.
Zartujesz?? :shock:

To syfy leca bezposredni do srodka?? kurde az rozbiore dzis plastik
wycierazkami bo nie wieze normalnie :shock:
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”