Klimatyzacja i problemy z nią związane.

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

sliwka
wiecej to jakies cisnienie tam panuje i to chyba tez jest bardzo waznym elementem nie mozna nabic klimy na obojetne cisnienie hehe Pozdrawiam
Jesssuuuuu... |(*,) przeczytaj jakie rzeczy wypisujesz. Zapoznaj sie z obszernymi tematami o klimach ktore znajdziesz na naszym forum. Jak narazie to niewiele wiesz a informacje jakie dostajesz traktujesz jako nieistotne.
Zastanow sie :-k
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Co do ilości gazu w układzie w jedynkach są na klapie od spodu, wchodzi ponad kilo.
Awatar użytkownika
Miru
Posty: 13
Rejestracja: 2005-05-28 00:15
Samochód: brak
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Miru »

Do jedynki wchodzi 0,95 kg. Tak jest napisane na naklejce na masce i tak jest w praktyce - właśnie przed chwilą wróciłem od "mechaniora klimatyzacyjnego". Zrobił próżnię, wpuścił ok. 0,75 kg, po czym odpaliłem auto i weszło jeszcze 0.20 kg.
I tutaj mam wielką prośbę o radę. Sprężarka pracuje wzorowo, wiatrak też - z tym że tylko i wyłącznie na 1 biegu nawiewu. Gdy chcę przełączyć na 2,3 lub 4 gaśnie kontrolka A/C i milknie sprężarka. Chyba tak być nie powinno? Miał ktoś taki problem? Mechanik stwierdził że może coś nie tak z panelem sterującym (pokrętło nawiewu i przycisk A/C) Ma rację?
Póki co - zero radochy z klimy - na pierwszym stopniu nawiewu prawie w ogóle nie wydmuchuje zimna.
:-):-)Czarny 2.2 GT '91 :-):-)
ad81

Post autor: ad81 »

szybkę otwórz :D :D :D :D
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Miru pisze:Do jedynki wchodzi 0,95 kg. Tak jest napisane na naklejce na masce i tak jest w praktyce - właśnie przed chwilą wróciłem od "mechaniora klimatyzacyjnego". Zrobił próżnię, wpuścił ok. 0,75 kg, po czym odpaliłem auto i weszło jeszcze 0.20 kg.
I tutaj mam wielką prośbę o radę. Sprężarka pracuje wzorowo, wiatrak też - z tym że tylko i wyłącznie na 1 biegu nawiewu. Gdy chcę przełączyć na 2,3 lub 4 gaśnie kontrolka A/C i milknie sprężarka. Chyba tak być nie powinno? Miał ktoś taki problem? Mechanik stwierdził że może coś nie tak z panelem sterującym (pokrętło nawiewu i przycisk A/C) Ma rację?
Póki co - zero radochy z klimy - na pierwszym stopniu nawiewu prawie w ogóle nie wydmuchuje zimna.
Sprawdź oporniki od biegów, znajdują się przy wirniku dmuchawy w okolicach schowka a w zasadzie za schowkiem dojście jest od spodu.
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4994
Awatar użytkownika
Miru
Posty: 13
Rejestracja: 2005-05-28 00:15
Samochód: brak
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Miru »

Wielkie dzięki za szybką pomoc. Właśnie u mnie jest ten objaw. Na pierwszym biegu nie działa nadmuch a klima pracuje. Zabieram się za oporniki.
:-):-)Czarny 2.2 GT '91 :-):-)
Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Galeria: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Post autor: kosmita »

Koledzy czy przekaźnik od klimy to napewno B458 2J-20 czy dostane go w sklepach i ile moze tak orientacyjnie kosztować?
Ostatnio zmieniony 2006-05-26 08:13 przez kosmita, łącznie zmieniany 1 raz.
Black Shadow GT 92r
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

a nie H270 ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

kosmita pisze:Koledzy czy przekaźnik od klimy to napewno B485 2J-20 czy dostane go w sklepach i ile moze tak orientacyjnie kosztować?
w sklepach dostaniesz inny - zamiennik. Przekaźnik to przekaźnik. Zbliżony prąd obciążenia styków i tyle. I może być praktycznie dowolny...
Awatar użytkownika
scRaff
Posty: 4
Rejestracja: 2006-06-13 18:22
Samochód: brak
Lokalizacja: Miasto Łódż

Post autor: scRaff »

A ja odpowiem na to pytanie. Wiem bo kupiłem tego probka:P
1. Walnięty przekaznik
2. Kabelek od włącznika był przerwany.(naprawione)
Klima działa jak należy
Pozdro RAfał
Igen 2.2 GT
PIOTR WROCLAW
Posty: 12
Rejestracja: 2006-02-17 21:29

Post autor: PIOTR WROCLAW »

Ucekl ci gaz,albo przekaznik
PROBE I GEN 2,2GL 1991
BALA
Klubowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2004-09-09 13:17
Samochód: PROBE I MTX R4 EURO
Lokalizacja: INOWROCŁAW

Post autor: BALA »

Witam wszystkich,też wałkuję ten temat,napełniłem klimę,włącznik włączenia klimy reaguję raczej prawidłowo,ale jest jedno nie tak,otóż bezpiecznik 20A w komorze silnika,był spalony i gdy go wymieniłem zaczął chodzić wentylator na chłodnicy od klimy i w tym samym momencie zadziałało sprzęgło na sprężarce i tym sposobem bardzo ładnie chłodziła klima,problemem jest tylko to,że ona chodzi cały czas bez jakichkolwiek przystanków,a z tego co wiem to powinna co jakiś rozłączyć sprzęgło,czy to jest wina przekaźnika?no i gdzie on jest usytuowany,czy może jeszcze coś innego.
Dodam,że teraz jezdze 2.2 GT z 91.
SANDALWOOD METALIC
PROBE 2.2GL 89 DIGITAL
SANDALWOOD METALIC
PROBE 2.2LX 89 DIGITAL

CZERWONY
PROBE 2.2GT 92 TURBO

CZARNY
PROBE 2.2GT 91 TURBO

GRAFITOWY METALIC
PROBE 2.2GT 91 TURBO

CZERWONY
MUSTANG 3,8L V6,94
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

BALA pisze:Witam wszystkich,też wałkuję ten temat,napełniłem klimę,włącznik włączenia klimy reaguję raczej prawidłowo,ale jest jedno nie tak,otóż bezpiecznik 20A w komorze silnika,był spalony i gdy go wymieniłem zaczął chodzić wentylator na chłodnicy od klimy i w tym samym momencie zadziałało sprzęgło na sprężarce i tym sposobem bardzo ładnie chłodziła klima,problemem jest tylko to,że ona chodzi cały czas bez jakichkolwiek przystanków,a z tego co wiem to powinna co jakiś rozłączyć sprzęgło,czy to jest wina przekaźnika?no i gdzie on jest usytuowany,czy może jeszcze coś innego.
Dodam,że teraz jezdze 2.2 GT z 91.
Sprawdź presostat, to taki wyłącznik na dużej metalowej bańce w okolicy podszybia z prawej strony samochodu. Po wyciągnięciu wtyczki, klima nie ma prawa się załączyć. On właśnie jest odpowiedzialny za sterowanie przekaźnikiem.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
BALA
Klubowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2004-09-09 13:17
Samochód: PROBE I MTX R4 EURO
Lokalizacja: INOWROCŁAW

Post autor: BALA »

Dzięki i za tą podpowiedz,interesuję mnie jeszcze gdzie jest ten przekaźnik o którym klubowicze piszą B458 2J-20,czy też ten H270,bo było też tak,że nie było w układzie czynnika,a gdy wymieniłem ten 20A bezpiecznik to sprzęgło i wentylator też chodziły o co tu chodzi?
SANDALWOOD METALIC
PROBE 2.2GL 89 DIGITAL
SANDALWOOD METALIC
PROBE 2.2LX 89 DIGITAL

CZERWONY
PROBE 2.2GT 92 TURBO

CZARNY
PROBE 2.2GT 91 TURBO

GRAFITOWY METALIC
PROBE 2.2GT 91 TURBO

CZERWONY
MUSTANG 3,8L V6,94
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Jutro będę w Toruniu, to może się spotkamy? Po tym co piszesz to na 90% presostat.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
BALA
Klubowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2004-09-09 13:17
Samochód: PROBE I MTX R4 EURO
Lokalizacja: INOWROCŁAW

Post autor: BALA »

Podaj mi numer telefonu,to zadzwonię.bo nie wiem co do jutra.
SANDALWOOD METALIC
PROBE 2.2GL 89 DIGITAL
SANDALWOOD METALIC
PROBE 2.2LX 89 DIGITAL

CZERWONY
PROBE 2.2GT 92 TURBO

CZARNY
PROBE 2.2GT 91 TURBO

GRAFITOWY METALIC
PROBE 2.2GT 91 TURBO

CZERWONY
MUSTANG 3,8L V6,94
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

przekaznik od klimy powinien byc przykrecony blaszka do tej belki ktora widzisz po otwarciu klapy silnika (trzyma sie jej chlodnica) i patrzac od przodu po jej lewej stronie powinien byc przekaznik w kondonie przykrecony blaszka.ma 6 nozek ktore lubia sie zasyfiac.ja zmienialem wszystkie wsowki ale u mnie nie dzialala wogole
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

BALA pisze:Podaj mi numer telefonu,to zadzwonię.bo nie wiem co do jutra.
Poszło na PW. Ja Twój o ile nie zmieniałeś od czerwca to mam 8)
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
migol
Posty: 100
Rejestracja: 2005-07-30 16:54
Samochód: Probe 1 GT
Lokalizacja: Sofia (bg)

Post autor: migol »

a ile kosztuje zmiana z R12 na jakis ekologiczny czynnik (chyba R134)?
slyszalem ze zmieniaja tez jakies "bebechy" w instalacji...
Tomcio - I generacja, 2,2 GT - Piękna czerwień II - Resurection
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

eeeee tam :)


olać, jedziesz do warsztatu od klimatyzacji i powinni coś z tym zrobić.

nie jest tak że nie wolno tego używać i koniec. jeśłi masz urządzenie na r12 to masz prawo je używać dopóki będzie w stanie działać bo kupiłeś je legalnie i w normalnej sprzedaży.

zatem generalnie dopełniają klime r12 ale często lubią pogadać bo zawsze parę złotych ukręcą na tym,
stu1pak
Posty: 83
Rejestracja: 2006-12-24 11:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: stu1pak »

mnie nabijal klime w eclipsie gościu który naprawia lodówki ma jeszcze w zapasie R12
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

no mi też taki od lodówek napełniał hehe i mam kompresor na półce chcesz ?? Ci od lodówek nie nabiją oleju. Ale można zrobić to tak że nabijasz u lodówkarza, potem jedziesz do zakładu, ściągają czynnik zalewają oliwę i wpompowują z powrotem to co ściągneli. Ale z reguły w warsztacie nabijają R12 tylko trzeba pogadać hehe
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Mr. Cynk pisze:nie jest tak że nie wolno tego używać i koniec. jeśłi masz urządzenie na r12 to masz prawo je używać dopóki będzie w stanie działać bo kupiłeś je legalnie i w normalnej sprzedaży.
Z tym, że wolno Ci korzystać to się zgadza, ale niestety jeśli chodzi o nabijanie nowym czynnikiem jesteś w błędzie. Ze względów ekologicznych, obrót czynnikiem R12 jest kontrolowany przez prawo polskie.

Zaczerpnięte z forum http://www.wentylacja.com.pl:
"Uwaga na R12! To czynnik z grupy CFC, którego używanie w chłodnictwie i klimatyzacji jest w Polsce zabronione od 1 stycznia 2004 r.! Stare lodówki i zamrażarki na CFC używane w gospodarstwach domowych mogą funkcjonować aż do czasu, gdy się zepsują. Wówczas niestety trzeba je przekazać do utylizacji/zniszczenia, bo nie wolno ich naprawiać z wykorzystaniem CFC." :arrow: http://www.wentylacja.com.pl/forum_2004 ... 9510&idg=3
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
migol
Posty: 100
Rejestracja: 2005-07-30 16:54
Samochód: Probe 1 GT
Lokalizacja: Sofia (bg)

Post autor: migol »

kollek pisze:U mnie jest tak że po włączeniu klimy witrak się włącza od razu razem z wiatrakiem na chłodnicy. Kiedyś ten temat był wałkowany.
czesc
u mnie to samo
wiesz moze gdzie, bo nie moge sie dokopac... :-(
Tomcio - I generacja, 2,2 GT - Piękna czerwień II - Resurection
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Jakims cudem przyszedlem z pomoca :twisted: chyba dlatego, ze topic zalatuje juz z lekka staroscia. :D
Wiatrak, kiedy powinien działać?
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”