Świeci się kontrolka "COOLANT"

Awatar użytkownika
Bierkuś
Posty: 115
Rejestracja: 2005-05-29 23:44
Galeria: viewtopic.php?t=7986
Lokalizacja: Warszawa

Świeci się kontrolka "COOLANT"

Post autor: Bierkuś »

Witam,

Jak w temacie. Czy ktoś może wie czego to dokładnie dotyczy. Ja w pierwszej chwili myślałem, że jest to kontrolka od klimy, która do wczoraj rzeczywiście nie działała. Naprawiłem klime a kontrolka jak się zapalała tak dalej się zapala.
Może tu chodzi o jakąś awarię układu chłodzenia silnika??
Może to trzeba jakoś zresetować bo ten błąd jest zapamiętany i pomimo usunięcia awarii kontrolka nie gaśnie.

HELP ME !!!! Bo zaczyna mnie to już narwić :twisted: :twisted: :twisted:
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Świeci się kontrolka "COOLANT"

Post autor: Maciucha »

Bierkuś pisze:Witam,

Jak w temacie. Czy ktoś może wie czego to dokładnie dotyczy. Ja w pierwszej chwili myślałem, że jest to kontrolka od klimy, która do wczoraj rzeczywiście nie działała. Naprawiłem klime a kontrolka jak się zapalała tak dalej się zapala.
Może tu chodzi o jakąś awarię układu chłodzenia silnika??
Może to trzeba jakoś zresetować bo ten błąd jest zapamiętany i pomimo usunięcia awarii kontrolka nie gaśnie.

HELP ME !!!! Bo zaczyna mnie to już narwić :twisted: :twisted: :twisted:
Sprawdź poziom płynu chłodzącego...
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Tak, Coolant to płyn chłodzący, pewnie masz go trochę za mało. :1111_ok: Co do resetowania to nie wiem niestety jak jest w jedynce, ale na pewno zaraz ktoś tu się wypowie :-)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

RX pisze:Co do resetowania to nie wiem niestety jak jest w jedynce, ale na pewno zaraz ktoś tu się wypowie :-)

Pzdr.
Pewnie że się wypowie, np: ja :twisted: :twisted: :twisted:

OPCJA "szukaj"

Nie żebym był złośliwy :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Bierkuś
Posty: 115
Rejestracja: 2005-05-29 23:44
Galeria: viewtopic.php?t=7986
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierkuś »

Może żeby było prościej to dodam parę szczegółów aby oszczędzić takich dobrych rad jak "sprawdź płyn w zbiorniczku wyrównawczym":

1. w zbiorniczku wyrównawczym płynu jest na ful i nic nie ubywa.
2. co za tym idzie układ chłodzący wydaje się być szczelny.
3. wiatrak na chłodnicy załącza się prawidłowo gdyż ostatnio wymieniałem czujnik, ten przy termostacie który właśnie odpowiada za załączanie wiatraka.
4. termostat też wydaje się sprawny.

Jakieś inne propozycje??

A tak przy okazji jest jeszcze jedno pytanko.
Za co odpowiada czujnik, który jest wkręcony na dole chłodnicy? Dochodzą do niego dwa przewody.
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

W scorpio od ssania mam dodatkowy czujnik temp wkręcany w blok silnika.
Może tutaj też jest?
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Też miałem ten czujnik na dole chłodnicy ale po zmianie chłodnicy poprostu tego nie podłanczałem i nic się nie dzieje
w niektórych rocznikach były tylko te czujniki na dole chłodnicy
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

A może czujnik od poziomu masz w chłodnicy? Tak w mercedesach dostawczych bywało.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Czujnik w chłodnicy u góry był tylko w wersjach z Trip komputerem
w każdym razie ja tak miałem do czasy wymiany chłodnicy
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Bierkuś
Posty: 115
Rejestracja: 2005-05-29 23:44
Galeria: viewtopic.php?t=7986
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierkuś »

Nie jest u góry tylko u dołu.
Chyba że masz jakiś inny punkt widzenia :D
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

No jak się nachylisz pod maskę to zmienia Ci się horyzont :lol: :lol:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ja mam "inny punkt widzenia" i mam na górze na samym środku. Ale ja mam tripa :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Bierkuś
Posty: 115
Rejestracja: 2005-05-29 23:44
Galeria: viewtopic.php?t=7986
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierkuś »

Ja też mam tripa i mam czujnik wkręcony na samym dole chłodnicy.
PLEASE jak ktoś nie wie do czego on jest to niech nie pisze, że ma go gdzieś indziej i jeszcze w dodatku w dwóch różnych miejscach. Ja mam go tam gdzie napisałem i to jest pewne.
Potrzebuje wiedzieć za co ten czujnik odpowiada. Może właśnie on jest uszkodzony i na tripie świeci się kontrolka "COOLANT"
Gość

Post autor: Gość »

Bierkuś Twoja wersja czyli 89 powinna miec czujnik na górze, dla tego Ci się świeci kontrolka.
Awatar użytkownika
Bierkuś
Posty: 115
Rejestracja: 2005-05-29 23:44
Galeria: viewtopic.php?t=7986
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierkuś »

Sugerujesz, że mam założoną chłodnice do góry nogami ?? :D

Zresztą, żeby rozwiać wszelkie wątpliości i aby wam wszystkim udowodnić że ten czujnik jest na dole postaram się dzisiaj cyknąć zdjęcie.
Gość

Post autor: Gość »

Ale wszystko jest ok, powinieneś mieć na górze i na dole, o ile mnie pamięć nie myli w każdym GT rocznika 89 tak powinno być. Ja np nie mam na górze plastik mam zalany jest tylko miejsce.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

89 GT z tripem ma 2 czujniki na chłodnicy - na dole po lewej (zaglądając od przodu), wychodzący w kierunku silnika oraz na samym środku na wierzchu, prosto do góry.
a) masz czujnik z urwanym kabelkiem - taki jakby nalany korek z plastiku, w którym zatopiony jest przewód idący do złącza tuż przy chłodnicy. 2 przewód z tego złącza ma tylko kilka cm i idzie do masy.
b) masz otwór po czujniku zaślepiony czymś -> patrz pkt a - ten czujnik nie wygląda wcale jak czujnik
c) masz gładki wierzch chłodnicy, bez żadnych miejsc na czujniki, z 2 rurkami na wierzchu (plastikowy wlew i gumowy dolot) - chłodnica została wymieniona na jakieś barachło :wink: od innego modelu
Awaria czujnika (lub jego brak), niekontaktujący kabelek (lub jego brak) mogą być powodem zapalenia czerwonej kontrolki na górnej konsoli.
Zapraszamy w poniedziałek do Route, w celu porównania.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Bierkuś
Posty: 115
Rejestracja: 2005-05-29 23:44
Galeria: viewtopic.php?t=7986
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierkuś »

Dokładnie tak. Plastik na górze jest zalany i nic tam nie ma i nigdy nie było bo nie ma nawet doprowadzonej wiązki.

Więc za co odpowiada czujnik na dole chłodnicy do którego dochodzą dwa przewody.

I nie piszcie mi o żadnych innych czujnikach :evil: :evil: . Chce wiedzieć wszystko na temat tego a nie żadnego innego.
Gość

Post autor: Gość »

Człowieku daj sobie powiedzieć że w Twojej wersji powinny być dwa czujniki na górze i na dole. Masz wymienioną chłodnice, na tą nie od tej wersji. Reszta kabli pewnie perfidnie ucięta - typowie wiejskie naprawy.
Stąd Ci się ta kontrolka świeci. Ja nie widdze problemu. Do stuki nie założysz dobrej chłodnicy z czujnikiem, albo nie zrobisz sobie czujnika w tej to nic się nie zmieni, a z czujnikiem na dole możesz robić cuda i się nic nie zmieni. No chyba że da się dwa kable od dwóch różnych czujników podpiąć pod jeden.
Gość

Post autor: Gość »

Dolny czujnik od Tripcomputera
Górny czujnik, tudzież w wersjach 90-92czujnik przy tersmostacie (są różne rozwiązania), jest to tzw CTS, załącza wiatraki na chłodnicy.
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Pozostaje jeszcze najprostsze rozwiązanie :D
wywalenie żarówki z konsoli :twisted: :wink: i po kłopocie. :lol:

A reszta się zgadza tak jak mówił Robert i Sqad i nic już na to nie poradzisz.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Sqad pisze:Dolny czujnik od Tripcomputera
Górny czujnik, tudzież w wersjach 90-92czujnik przy tersmostacie (są różne rozwiązania), jest to tzw CTS, załącza wiatraki na chłodnicy.
Znaczy pozostałe wersje (bez tripa) nie mają czujnika załączającego wentylatory, a mają dolny czujnik do tripa? :shock:
Stan: chłodnica wymieniona, miejsce na otwór jest, ale zalane fabrycznie (nierozwiercone), kable nieodcięte, tylko były schowane. Bierkuś szuka górnego czujnika...
Pelot - do drewutni, zbadać obecność czujnika w nadmiarowych chłodnicach... :lol:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Bierkuś
Posty: 115
Rejestracja: 2005-05-29 23:44
Galeria: viewtopic.php?t=7986
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierkuś »

Zgadzam się. Sqad'owi chyba się troche pomyliło z tymi czujnikami ale to już nieważne.
Dokładnie tak jak napisał Robert szukam górnego czujnika chłodnicy.
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

To właśnie górny czujnik odpowiada za COOLANT dlatego normalnym objawem jest że ta kontrolka Ci się pali.

Tak jak ktoś mówił musiała być wymieniona chłodnica nie od tego modelu co trzeba. Dolny czujnik w swoim GL też mam ale nigdy nie zastanawiałem się do czego służy. Z tego co kojarzę do włączenia wentylatora bo kiedyś coś tam na krótko dłubalismy żeby go załączyć.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

Może inaczej nic mi się nie pomyliło,..... chyba :P :D

Dolny czujnik jest od Tripa dobrze napisalem. A górny jest od załączania wentylatora.

Co do górnego czujnika były różne rozwiązania. Jest on w każdym probie tylko są dwa miejsca w którch był umieszczany. Był ablo na chłodnicy u góry albo przy termostacie, wszystko zależy od wersji i rocznika.

Tak więc Bierkuś musisz szukać dolnego czujnika bo pewnie masz strzelony.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”