Sterowanie nawiewami

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Sterowanie nawiewami

Post autor: Bogdan9999 »

Zakładam ten temat bo nie mogłem znaleźć odpowiedzi mi dokładnie wyjaśniającą a mianowicie jak się wyciąga cały ten aparacik co steruje nawiewami i jeszcze jedno. Co potrzeba aby założyć sobie sterowanie nawiewami elektrycznie i proszę o fachowe odpowiedzi bo zamierzam sobie to zakupić akurat jest okazja. ???? :? :? :? :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Gość

Post autor: Gość »

Jak sciagniesz ramke (trza poprostu pociagnac) to beda na wierzchu 4 sruby, odkrecasz je i modul wychodzi, jeszcze tylko odpinasz kable z tylu i mozesz juz go podarowac temu co potrzebuje :)
Natomiast do elektrycznego sa inne wiazki (no i nie ma linek), rozni sie tez sam modul nawiewu też napewno bedziesz musial wymienic oprocz panelu, wiazki no i sam ten modul.
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterowanie nawiewamy.

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Bogdan9999 pisze:Co potrzeba aby założyć sobie sterowanie nawiewami elektrycznie i proszę o fachowe odpowiedzi bo zamierzam sobie to zakupić akurat jest okazja. ???? :? :? :? :?
Na pewno potrzeba dużo wolnego czasu, bo musisz rozebrać i wyjąć wszystkie plastiki, które masz przed sobą - całą deskę rozdzielczą z nawiewami i kawałek środkowej konsoli. Po drugie potrzebujesz działających silniczków (3 szt.) bo coś musi sterować tym zamiast linek. O panelu nie wspominam, bo taki już masz.

Powiem tak - w serwisówce opisane jest to na ok. 10 stronach (nie licząc demontażu deski rozdzielczej). Jeżeli masz problemy na etapie wyjęcia panelu sterowania to lepiej odpuść temat.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Co do serwisówki to nadal jej nie mam :( A mam problem z wyjęciem całego modułu a dlatego że jak wyciągnę ramkę i odkręcę śrubki to trzymają go jeszcze linki i właśnie ich nie wiem jak odpiąć :? A wracając do serwisówki to mógłby ktos wrzucić te stronki na których jest to opisane i jak zdemontować deskę rozdzielczą bo próbowałem wcześniej ale nie szło a odkręciłem wydawało mi się wszystkie śrubki :( A i jeszcze jedno na co trzeba zrobic i co mieć aby wszczepić sterowanie nawiewami elektrycznie do linkowego ?? Czy jest przykręcić gdzie silniczki i i czy silniczki będą pasować czy są do nich wiązki kabli ??????? Prosze pomóżcie bo bardzo chcę mieć takie sterowanie bo linki kojarzą mi sie z seicentem a to nie zbyt miłe wspomienia :( :( :( pozdrawiam.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Bogdan9999 pisze:...A mam problem z wyjęciem całego modułu a dlatego że jak wyciągnę ramkę i odkręcę śrubki to trzymają go jeszcze linki i właśnie ich nie wiem jak odpiąć :?...
Widzę, że między wierszami nie zrozumiałeś... aby odpiąć te linki musisz zdjąć całą tablicę rozdzielczą.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
lukasz25
Posty: 84
Rejestracja: 2006-02-13 21:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Brzeszcze

Zarówka podswietlenia przełączników od nawiewu PROSZE pomocy

Post autor: lukasz25 »

witam jak w temacie mam 1gen GT USA
spaliła mi sie ta zaróweczka od podswietlania konsoli nawiewów pytałem w dobrych sklepach niem takiej nigdzie sa mniejsze i wieksze a tej nie ma.
szukałem na forum i nikt nie pisał na ten temat
moze ktos mi pomoze0 gdzie to mozna kupic?
Ford Probe 2.2GT USA
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Można włożyć te najmniejsze żaróweczki
pasują mam takie powkładane troche żle sie je wkłada
orginalnych też nigdzie nie mogłem dostać
żaróweczki najlepiej kupić w sklepie z częściami elektronicznymi
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
lukasz25
Posty: 84
Rejestracja: 2006-02-13 21:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Brzeszcze

Post autor: lukasz25 »

ok dzieki zobacze moze uda mi sie z tymi mniejszymi
Ford Probe 2.2GT USA
gregha
Posty: 10
Rejestracja: 2009-09-09 03:47
Samochód: Ford Probe 2.2 GT, '91
Lokalizacja: Olsztyn

Podświetlenie panelu ogrzewania

Post autor: gregha »

Witam,

Poradźcie proszę, w którym miejscu znajdują się żaróweczki od podświetlenie panelu ogrzewania - odkręciłem cztery śruby, ale panel nie wychodzi - trzyma się pewnie na lince - czy, aby dostać się do żaróweczek trzeba zdjąć linkę? W jaki sposób? I jeszcze, jakiego rodzaju żaróweczki tam są?

Dzięki,

Grzesiek
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Podświetlenie panelu ogrzewania

Post autor: adrian_seki »

właśnie właśnie - podświetlane to jest tak ogólnie ? Jak jest podświetlanie to ja tam będę pakował diody LED - pewnie są żarówki te małe 12V co wywalałem z przełączników przy kierownicy.
Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: Podświetlenie panelu ogrzewania

Post autor: K4mil »

Pewnie tak żaróweczki te malutkie jak w przełącznikach, tylko jak się do nich dobrać? bo tak jak kolega wyżej pisał po odkręceniu śrub coś trzyma, pewnie linki ale jak to rozebrać żeby nie połamać :mrgreen:
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Podświetlenie panelu ogrzewania

Post autor: adrian_seki »

ja zakładałem ten drut od ciepło-zimno to rozkręciłem ten schowek pasażera - potem odkręciłem jakaś tam listwa była- następnie idzie gruba rura od silnika i przechodzi przez takie coś metalowego jakby koszyczek (wywaliłem to całkiem do kosza) - i mamy mizerne ale zawsze jakieś dojście do tych linek. oczywiście leżąc na fotelu odwrotnie niż zazwyczaj. Innego pomysłu na chwilę obecną nie mam.

Zapalniczka odpada bo tam jest coś metalowego jakby półka czy coś i nie ma dojścia chyba.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Podświetlenie panelu ogrzewania

Post autor: OLEY »

adrian_seki pisze:ja zakładałem ten drut od ciepło-zimno to rozkręciłem ten schowek pasażera - potem odkręciłem jakaś tam listwa była- następnie idzie gruba rura od silnika i przechodzi przez takie coś metalowego jakby koszyczek (wywaliłem to całkiem do kosza) - i mamy mizerne ale zawsze jakieś dojście do tych linek. oczywiście leżąc na fotelu odwrotnie niż zazwyczaj. Innego pomysłu na chwilę obecną nie mam.

Zapalniczka odpada bo tam jest coś metalowego jakby półka czy coś i nie ma dojścia chyba.
:D
Czego to człowiek nie zrobi, aby mieć diody w aucie. :D

Jak to było?
Aj low Opel, aj low diody, aj low wieś ku..a. :D :wink: :wink:

Wszystko jest do rozmontowania. Tylko trzeba pomyśleć, a nie szarpać i wywalać na siłę. :!: :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Podświetlenie panelu ogrzewania

Post autor: TYGRYSEX »

OLEY pisze: Jak to było?
Aj low Opel, aj low diody, aj low wieś ku..a
Dokładnie TAK :twisted: :wink:
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Podświetlenie panelu ogrzewania

Post autor: adrian_seki »

OLEY pisze:
adrian_seki pisze:ja zakładałem ten drut od ciepło-zimno to rozkręciłem ten schowek pasażera - potem odkręciłem jakaś tam listwa była- następnie idzie gruba rura od silnika i przechodzi przez takie coś metalowego jakby koszyczek (wywaliłem to całkiem do kosza) - i mamy mizerne ale zawsze jakieś dojście do tych linek. oczywiście leżąc na fotelu odwrotnie niż zazwyczaj. Innego pomysłu na chwilę obecną nie mam.

Zapalniczka odpada bo tam jest coś metalowego jakby półka czy coś i nie ma dojścia chyba.
:D
Czego to człowiek nie zrobi, aby mieć diody w aucie. :D
Wszystko jest do rozmontowania. Tylko trzeba pomyśleć, a nie szarpać i wywalać na siłę. :!: :wink:
Ehhh... Niekiedy odnoszę wrażenie że piszę a ci co odpisują to całkiem nie do tego postu chyba. Pisałem gdzieś że coś szarpie a tym bardziej że zakładałem tam diody? Weź się zastanów.

Pisałem że rozebrałem tam ponieważ gdy kupiłem auto to było cały czas grzanie włączone a na wiosnę już się nie ciekawie robiło z full grzaniem. Więc opisałem jak to rozbierałem. A ten koszyczek kulturalnie rozkręciłem chyba na 8 nakrętek albo 5 (nie pamiętam dokładnie) wyjąłem ładnie i nic nie szarpałem. Napisałem tylko że go wywaliłem do kosza bo po co mi kawał metalu w aucie który jest nikomu tam chyba nie potrzebny. Rura nie opadała wszystko było elegancko to po co mi problem z przykręcaniem tago.

I co masz do diod? Wolę niebieskie diody flux niż żarówkę z zielonym kondenem. Ogólnie zielony kolor jest do bani bo pospolity taki.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Sterowanie nawiewamy.

Post autor: Bogdan9999 »

żarówki są do bani pobierają w h energii jasność przy dzisiejszych diodach mizerna a do tego wydzielają ciepło. Czasem świecenia też wala na łeb żarówki. Więc jeśli ktoś twierdzi ze diody to gówno potwierdza swoja mizerna wiedzę na ich temat. Przyszłość to diody czy tego chcemy czy nie. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: Sterowanie nawiewami

Post autor: Dee Jay »

adrian_seki pisze: Pisałem gdzieś że coś szarpie a tym bardziej że zakładałem tam diody?

Na tej samej stronie Adrian pisze
Jak jest podświetlanie to ja tam będę pakował diody LED
:mrgreen:

Bogdan fakt diody są lepsze tylko że niebieskie diody zawsze będą kojarzone z wieś tuningiem i dresami w calibrze :wink:
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Sterowanie nawiewami

Post autor: adrian_seki »

Na tej samej stronie może i tak ale nie w tym samym poście - weź się skup i szukaj sensu. Będę ładował wszędzie gdzie się da niebieskie bo odpowiadają mi bardziej niż żarówka biała. a czerwone drażnią mnie. Pisałem że rozbierałem to sterowanie bo linka spadła a nie zakładałem diod, choć będę zakładał owszem ale kiedyś, no może nie napisałem ale to miałem na myśli tak czy inaczej

Masz coś z tą calibrą czy co? weź sobie kup jak taki masz kompleks czy coś - nie są drogie, to że masz uraz do diody to się nie dziwie bo podłączyłeś pewne odwrotnie i nie świeciła to od razu badziew i wieś tuning ci się uroił chyba, ale to już twój problem i nie przypominaj o tym wszystkim głośno.

Czy to będę się bujał probem czy mercem zawsze będzie niebieska dioda i koniec kropka na ten temat. W ostateczności audi to czerwone.
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: Sterowanie nawiewami

Post autor: Dee Jay »

W chwili gdy Oley pisał swojego posta napisałeś że będziesz zmieniał oświetlenie na ledy a zaraz potem jak to rozmontowałeś. Dopiero później wspomniałeś dlaczego rozbierałeś panel i jak widać niektórzy myśleli że już tam wsadzałeś diody. Dlatego zacytowałem twoją wypowiedz.

A co do diód to nie ja pierwszy napisałem z czym się kojarzą. Ja wyraziłem swoje zdanie które jest podobne do przedmówców czyli wieś. Nie oczekuje że każdy ma identyczne zdanie na ten ten temat. Pisząc to wyrażam zdanie o diodach a nie o osobie je montującej więc trochę więcej dystansu do siebie i do świata

A jak chcesz komuś dogryźć to lepiej poćwicz trochę bo ten twój poziom z ostatniego posta o diodach i calibrach jest niski :P
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Sterowanie nawiewami

Post autor: adrian_seki »

Dee Jay pisze:W chwili gdy Oley pisał swojego posta napisałeś że będziesz zmieniał oświetlenie na ledy a zaraz potem jak to rozmontowałeś. Dopiero później wspomniałeś dlaczego rozbierałeś panel i jak widać niektórzy myśleli że już tam wsadzałeś diody. Dlatego zacytowałem twoją wypowiedz.

A co do diód to nie ja pierwszy napisałem z czym się kojarzą. Ja wyraziłem swoje zdanie które jest podobne do przedmówców czyli wieś. Nie oczekuje że każdy ma identyczne zdanie na ten ten temat. Pisząc to wyrażam zdanie o diodach a nie o osobie je montującej więc trochę więcej dystansu do siebie i do świata

A jak chcesz komuś dogryźć to lepiej poćwicz trochę bo ten twój poziom z ostatniego posta o diodach i calibrach jest niski :P

Nikomu nie muszę dogryzać i nie mm najmniejszego zamiaru ćwiczyć, pozdro
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Sterowanie nawiewami

Post autor: OLEY »

Dee Jay pisze:
adrian_seki pisze: Pisałem gdzieś że coś szarpie a tym bardziej że zakładałem tam diody?
Na tej samej stronie Adrian pisze
Jak jest podświetlanie to ja tam będę pakował diody LED
:mrgreen:
No i do tego właśnie piłem. :D
Ale, jak widać nie każdy jest w stanie to "zaskoczyć"... :wink:

Poza tym nie napisałem niczego złośliwie, a z żartem cytując tekst z filmiku o Calibrze. :D

Adrian postaraj się podchodzić bardziej z dystansem do pewnych rzeczy. OK? :D

Naprawdę nie trzeba mieć inteligencji Einsteina, żeby to zrozumieć. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Sterowanie nawiewami

Post autor: adrian_seki »

Dobrze OLEY postaram się mniej pisać.
Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: Sterowanie nawiewami

Post autor: K4mil »

Czyli nie pozostaje nic innego jak rozbierac cala deske rozdzielcza zeby wymienic zaroweczki w podswietlaniu panelu sterowania nawiewem LOL
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Sterowanie nawiewami

Post autor: Robert »

Klima elektroniczna:
  1. Odłącz minusową klemę akumulatora
  2. Zdejmij osłonę przedniej części panelu
    nawiew1e.gif
    nawiew1e.gif (5.57 KiB) Przejrzano 26529 razy
  3. Odkręć 4 śruby mocujące
    nawiew2e.gif
    nawiew2e.gif (5.29 KiB) Przejrzano 26529 razy
  4. Rozłącz wtyczkę z tyłu i wyjmij panel sterowania
    nawiew3e.gif
    nawiew3e.gif (6.87 KiB) Przejrzano 26529 razy

Klima manualna:
  1. Odłącz minusową klemę akumulatora
  2. Zdejmij osłonę przedniej części panelu
    nawiew1m.gif
    nawiew1m.gif (7.69 KiB) Przejrzano 26530 razy
  3. Odkręć 4 śruby mocujące
    nawiew2m.gif
    nawiew2m.gif (9.58 KiB) Przejrzano 26529 razy
  4. Zdejmij osłony wygłuszające (sound deadening panels) po stronie pasażera i kierowcy
  5. Odłącz linkę sterującą obiegiem otwartym/zamkniętym (REC/FRESH) od klapki sterującej powietrzem zasysanym przez dmuchawę
    dmuchawa.gif
    dmuchawa.gif (9.65 KiB) Przejrzano 26529 razy
  6. Odłącz wtyczki przełącznika dmuchawy i podświetlenia panelu
    nawiew3m.gif
    nawiew3m.gif (9.65 KiB) Przejrzano 26529 razy
  7. Odłącz linkę sterującą temperaturą od klapki sterującej po prawej stronie nagrzewnicy
    nagrzewnica.gif
    nagrzewnica.gif (9.67 KiB) Przejrzano 26530 razy
  8. Odłącz linkę sterującą funkcjami nawiewu od klapki po lewej stronie nagrzewnicy
  9. Wyjmij panel sterowania wraz z linkami
    • UWAGA:
    Zapamiętaj ułożenie linek w celu późniejszej prawidłowej instalacji
    nawiew4m.gif
    nawiew4m.gif (8.88 KiB) Przejrzano 26529 razy
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: Sterowanie nawiewami

Post autor: K4mil »

dzieki Robert, teraz wszystko jasne :1111_ok:
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”