Sterowanie nawiewami

micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Re: Sterowanie nawiewami

Post autor: micek »

-- oryginalny post 27 sie 2012, o 17:33 --

Nawiewy sterowane elektrycznie założyłem. Przełożyłem też wiązkę. Oczywiście wszystko wyczyściłem przed założeniem tylko czy aby na pewno dobrze poskładałem... hmmm..
Teraz pytanie do tych co mają oryginalnie założone elektryczne sterowanie:
jak to działa na każdym przełączniku (mix i inne) :?:
Jeśli chodzi o klapę na dmuchawie to ona moim zdaniem dobrze działa. Jeśli chodzi o środkową klapę, nad radiem, to ona działa w ten sposób, że praktycznie cały czas przepuszcza powietrze, mniej lub bardziej.
Sprawdzałem bez założonej deski i zauważyłem też, że jeden z silniczków nie działa, wydaje mi się, że to od klimy.
Stąd drugie pytanie, czy uruchamia się w momencie załączenia klimy na odpalonym silniku, przy napełnionej gazem :?:
Po przełożeniu wiązki straciłem elektryczne szyby, a wyświetlacz od tripa (bo go od razu też założyłem) - mimo, że wygląda jak wylany to działa - cały czas się podświetla na max przy zgaszonym silniku. Po odpaleniu przygasa i wyświetla ICE i -30 stopni więc to wydaje się być prawidłowe, tylko czemu nie gaśnie po wyłączeniu silnika tylko podświetla na max-a :?:
Nasuwa się pytanie czy to nie jest spowodowane różnicami w wiązce?

-- dodano 27 sie 2012, o 20:13 --

Sprawdzone, nie działające elektryczne sterowanie szybami jest związane z wiązką :( teraz czeka mnie przeszukiwanie schematów elektrycznych :newcry:
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Sterowanie nawiewami

Post autor: adrian_seki »

micek pisze:Dla tych co by chcieli zakładać elektryczne sterowanie: oprócz nagrzewnicy z silniczkami, panelu sterowania i wiązki jest również inna dmuchawa. Z tego co zauważyłem, różni się tym:
Obrazek
Czy ktoś ma więcej informacji na temat tego elementu - bliższe zdjęcie aby pokazać co na nim pisze - dziękuje :)
micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Re: Sterowanie nawiewami

Post autor: micek »

Tam jest tranzystor zamocowany do radiatora.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Sterowanie nawiewami

Post autor: adrian_seki »

Więcej danych o tranzystorze wiadomo nam?
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Sterowanie nawiewami

Post autor: Lukasz »

też mnie czeka wyjęcie tego dziadostwa,bo po raz drugi mi się przepalił bezpiecznik termiczny
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
FlyOn
Posty: 14
Rejestracja: 2013-04-24 07:35
Samochód: Probe GT 91' 2.2T
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterowanie nawiewami

Post autor: FlyOn »

koledzy mili powiedzcie mi który to bezpiecznik jest odpowiedzialny za zasilanie dmuchawy? :-D
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Sterowanie nawiewami

Post autor: OLEY »

Ech... tak to jest, jak się z naszej wyszukiwarki nie chce skorzystać (przynajmniej w odpowiedni sposób). :wink:

Pytasz, bo nie działa w ogóle, czy tylko na niektórych biegach?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
FlyOn
Posty: 14
Rejestracja: 2013-04-24 07:35
Samochód: Probe GT 91' 2.2T
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterowanie nawiewami

Post autor: FlyOn »

Hehe to nie tak :) Z wyszukiwarki korzystam, jednak chciałbym sie upewnić czy dobrze myśle, aczkolwiek nie napisałem wcześniej bo chciałbym najpierw odpowiedz poznać - ucze sie dopiero tego super autka :))

Dmuchawa podpięta pod panel nawiewu w ogóle nie działa, natomiast była wykonana modyfikacja która omijała całą intalacje (na krótko pod aku) i z tejże 'intalacji' owa dmuchawa działała. Zdemontowałem to i staram się dojść dlaczego oryginalna instalacja nie chce zachulać :)

Samo pokrętło z panelu wydaje sie być uszkodzone ale działa - nie czuć oporu podczas przełączania poszczególnych biegów, jednakże po sprawdzeniu miernikiem okazuje sie że przełącza :D

Poza tym mam problem z regulacją ciepło zimno gdyż suwak na panelu nie daje sie przesunąć do max skrajnego położenia w kierunku ciepłym.
Dodam że u kolegi [to samo autko, całe sterowanie nawiewami na początku :) - sprawne] kiedy zaczeliśmy rozbierac panel w celu podpatrzenia - coś się pokiełbasiło i jest dokładnie to samo co u mnie - suwak ciepło zimno nie chce dochodzić do krańca ciepłego, stawia opór na 3/4 długości.

Konkludując czeka mnie rozbiórka całej deski aby sie do tego dobrać, mam rację? :D
Pozdrawiam
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Sterowanie nawiewami

Post autor: Maxxum »

FlyOn pisze:Hehe to nie tak :) Z wyszukiwarki korzystam
Skoro tak - powinieneś wyczytać, że należy przede wszystkim sprawdzić przekaźnik przy akumulatorze, znajdujący się tuż za lampą i rezystor dmuchawy. 8)
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”