termostat wody 2,2GT

Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Galeria: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Jaki termostat - zimno mi!!!

Post autor: DENAT »

Jak się okazalo nie mam termostatu w moim Probe 2.2 GT USA 1989r. Poprzedni wlascicel musial go wyciagnac. I nie moge porownac zadnego ze sklepu. facet w sklepie ma jakis, mowi ze ma ksztalt owalny itd, i musze sprawdzic czy to ten. Czy jest jakas roznica mniedzy termostatem w wersji amerykanskiej a europejskiej. Bardzo prosze o przeslanie mi jakiegos rys. prawidlowego termostatu. Please, bo obieg mam caly czas otwarty i mi sie nie chce zagrzac, o ogrzewaniu wewnatrz juz nie wspominam)
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
Gość

Post autor: Gość »

Jesteś pewny że nie masz termostatu ??? Jeżeli tak to OK a jeśli nie to może masz zapowietrzony układ chłodzenia.
Gość

Post autor: Gość »

do silnikow F2 mazdy

WAHLER 3119.88D3
temperatura otwarcia 88st.
Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Galeria: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT »

Tak jestem pewny bo zagladalem, kolo pompy nic nie bylo. Spuscilem plyn. Ukladu na pewno nie mam zapowietrzonego. Chyba ze w probiakach termostat jest gdzie indziej, ale mialem poprzednio golfa i audi i termostatu byly kolo pompki
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
Gość

Post autor: Gość »

Termostat w 2.2 nie znajduje sie kolo pompy wody.
koszt termostratu WAHLER to ok. 40zl

najlepiej wyjasni to rysunek, ktory odnosi sie do rocznikow 89-92 w manualu
Obrazek
Gość

Silnik nie trzyma temperatury POMOCY

Post autor: Gość »

Witam

Po waszych ostatnich radach przepłukałem układ i pomogło. Nagrzewnica pracuje poprawnie. Natomiast temperatura silnika jest nadal w dolnej części normy, no chyba, że stoję w korku to wtedy temperatura podnosi ale po przejechaniu 2-3 kilometrów temperatura znowu spada. Termostat jest w porządku. Dodam tylko, że mam zamontowaną instalację gazową.

Czy ktoś z was wie co muszę zrobić aby temperatura była stałą (w połowie normy)?

Pozdrawiam
2,2 GL
Gość

Post autor: Gość »

może układ zapowietrzony ? i sprawdź bezpieczniki
Gość

Post autor: Gość »

Hehe, ciesz sie stary! Przynajmniej nie przegzezejesz silnika :) a tak poza tym jesli tylko obroty Ci spadaja po rozgrzaniu do ok. 800 i sie nie podnosza to nie masz sie co martwic. Ewentualnie sprawdz czy Ci wentylator nie chodzi non-stop. Jest taki czujnik z jednym kabelkiem na kolanku u gory silnika, ktory przerywa prace wentylatora jesli temp. jest nie za wysoka. Ja mam przerwane polaczenie od tego czunika i jak zalacze wentylator do wlasciwego gniazda to pracuje bez przerwy nawet na calkowicie zimnym silniku.
Gość

Post autor: Gość »

Witam

1. Układ jest odpowietrzony prawidłowo
2. O jakie bezpieczniki ci chodzi?
3. Z obrotami silnika wszystko jest ok
4. Wentylator wprost przeciwnie czasem się nie załącza
5. Ten czujnik od wentylatora chce wymienić bo już jest wyrobiona ta blaszka i czasem nie załącza wentylatora.

Piszesz że przynajmniej nie muszę się martwić o przegrzanie silnika, no cóż masz rację. Ale weź pod uwagę, że w zimie przy minus 15 mam zimną nagrzewnicę i mi szybki od środka zamarzają :(.

Pozdrawiam
Gość

Post autor: Gość »

papciu... namotałeś praktycznie o tym samym w temacie tym: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=2139
kontynuuj zatem następnym razem jeden wątek a nie śmieć plizzz.
Gość

Post autor: Gość »

:roll: ups o tym nie pomyslalem :lol: moze dlatego ze mamy lato... - chociaz czy aby na pewno? Jesli juz jestes przy bezpiecznikach to moze najlepiej sprawdz wszystkie, jedne masz pod maska, a drugie wewnatrz na bocznej sciance pod kierownica. Wiem ze ten opisany jako "FAN" jest odpowiedzialny m.in. za wentylator. Po drugie moze masz problem z nagrzewnica bo u mnie nawet jak jest temp. na kresce od ktorej zaczyna sie zakres NORMAL to zima przy wlaczonym ogrzewaniu robi sie cieplo i przytulnie. Jak bys potrzebowal to mam takowe i NIEDROGO odstapie :wink:
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

papciu ->
wynika z tego co mówisz że masz zbyt dużą sprawność układu chłodzenia.
może masz pokombinowane coś z koem pasowym pompy wody? Może masz mniejsze kółko?
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

A ja dalej stawiam na TERMOSTAT... napisz jak go sprawdziles?
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Gość

Post autor: Gość »

popieram wingermana WYMIEN TERMOSTAT !!!!!!!!
Gość

Post autor: Gość »

BIENIAS pisze:papciu... namotałeś praktycznie o tym samym w temacie tym: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=2139
kontynuuj zatem następnym razem jeden wątek a nie śmieć plizzz.
Witam

Masz racje namieszałem, przepraszam :oops:

Poprawię się :wink:

Pozdrawiam
Gość

Post autor: Gość »

Witam

Termostat sprawdziłem metodą organoleptyczną.
1. Wymontowałem go
2. Zalałem garnuszek wodą
3. Włożyłem do niego termostat
4. Podpaliłem gaz i czekałem

Termostat był w pełni otwarty gdy woda była bardzo ciepła (nie zagotowała się). Mam termostat letni 83 stopnie.

Więc zakładam, że termostat jest ok
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

A czy nie wymieniałeś ostatnio termostatu albo ktoś tego wcześniej nie robił?? Kiedy kupiłeś auto??

Znam taki przypadek że znajomy (Mokry) kupił w JC termostat. Okazało się że nie był dobry do końca (jakoś działał inaczej) bo na zimnym silniku włączał wiatrak. Tak więc zagrzać silnik graniczyło z cudem.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

kollek pisze:A czy nie wymieniałeś ostatnio termostatu albo ktoś tego wcześniej nie robił?? Kiedy kupiłeś auto??

Znam taki przypadek że znajomy (Mokry) kupił w JC termostat. Okazało się że nie był dobry do końca (jakoś działał inaczej) bo na zimnym silniku włączał wiatrak. Tak więc zagrzać silnik graniczyło z cudem.
Ale przecież to nie termostat załącza wiatrak,tylko przełącznik termiczny wentylatora,który jest wkręcony w obudowę termostatu.termostat reguluje przepływ cieczy w układzie przy odpowiednich temp.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

hmm.., nie wiem na 100% jak to działa, ale ten czujnik musi skąś pobierać sygnał żeby załączyć wiatrak.

Faktem jest to że po zmianie termostatu u Mokrego wiatrak włączał się na zimnym silniku. Sam Grzegorz (nasz nadworny mechanik w Kraku :)) wymieniał mu go na dobry, więc w tym przypadku przyczyna jest jasna. Winą był termostat.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Papciu napisal
Termostat był w pełni otwarty gdy woda była bardzo ciepła (nie zagotowała się). Mam termostat letni 83 stopnie.
Tiaaaa.... otwart byl zapewne jak mowisz ale czy aby na 100% zamyka sie... to jest pytanie.
Upieram sie przy tym bo u mnie bylo identyczne, tez wyciagnalem termostat, sprawdzilem jak bozia kaze i co.. i testy wyszlu dobrze, lecz pozostalo pytanie czemy dalej silnik podczas jazdy sie nie dogrzewa a na postoju np. w korku rosnie temperatura.
Wg. mojej wiedzy dlaej upieralem sie ze to termostat a moje watpliwosci rozwialy sie po spotkaniu z Cynkim ktory przywiozl mi termostat do Probe.
Zmienilem go i..... temperaturka bez wzgledu czy jade, czy stoje, czy lece, czy plywam :wink: jest ustabilizowana.

PS. Moja rada zmien termostat pomimo Twoich testow. Koszta niewielkie.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Bodajrze 60 zł.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

kollek pisze:Bodajrze 60 zł.
To chyba od wójka z Ameryki. :D :D :D
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Gość

Post autor: Gość »

Witam

No cóż w taki wypadku nie będę się upierał, że mam dobry termostat :) uderzam do Cynkiego żeby mi kupił taki jak trzeba.

Jak silnik będzie ciepły to stawiam wszystkim zimne piwo :lol:

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

No to ja sie ciesze ze bedziemy mieli darmowe picie... do czasu rewanzu oczywiscie.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

wingerman-pamiętasz może jaki to był termostat?Tak się składa,że ja też nie mam szczęścia do termostatów,ostatnio siadł mi wahler.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”