Strona 2 z 2

: 2007-04-21 00:01
autor: skorik
piotrek pisze:... chłodnicy i pompy skrzyni
Tak? Chłodnicy czego? Skrzyni? A pompy też skrzyni? Znaczy co? Chłodnica chłodzi skrzynię a pompa ją (skrzynię) gdzieś pompuje? Tak?

piotrek pisze:Jak byś pomyślał to wentylator będzie częściej chodził
Tak, już o tym pomyślałem jak pisałem, że wentylator będzie chodził częściej np. w trasie.

piotrek pisze:włoże chłodnice z opla i też nic się nie stanie
To może kup sobie opla...

:wink:

: 2007-04-21 00:10
autor: piotrek
widze że twoja teoria o mechanice zatrzymała sie na innym poziomie :lol:
szkoda słów na ciebie możesz swoje teorie wykładać ale nie dla mnie :lol:

: 2007-04-21 03:54
autor: pawlak
Miałem wstawioną tą cieńszą i niestety silnik się grzał, wentylator jak już się załączył to nie przestawał chodzić, a w mieście ledwo dawał radę schłodzić silnik.W tym tygodniu złożyłem tą większą i mam święty spokój, a poza tym szkoda silnika.Skorik ma rację, ktoś na pewno mądrzejszy od nas projektował ten układ chłodzenia i chyba lepiej z nim nie eksperymentować.
Seba chociaż dobrymi radami piekło jest wybrukowane - to jednak ci radzę-wymień chłodnicę,a unikniesz w przyszłości poważniejszych problemów.

: 2007-04-21 06:56
autor: seba
problemy to miałem rok temu po zakupie auta w Bydgoszczy poszła mi uszczelka po głowicom laweta i do domu wstyd bmw 5 mnie targało a on taki biedny na wózku stwierdziłem ze termostat był zaciety i przepuszczał za mało chłodziwa wentylator cały czas chodził bo mam na stałe do masy podłączony teraz mam nowy termostat pompe wodnom w czasie jazdy jest ok ale po mieście to troche mam strach nie doszło mi pod (O) ale jak jest na (R) to mam dosyc jak sie zatrzymam to schładzam silnik zgaszony aż dojdzie na(M) i dopiero wyłaczam wentylator

: 2007-04-21 08:25
autor: skorik
pawlak pisze:Miałem wstawioną tą cieńszą i niestety silnik się grzał, wentylator jak już się załączył to nie przestawał chodzić, a w mieście ledwo dawał radę schłodzić silnik.W tym tygodniu złożyłem tą większą i mam święty spokój, a poza tym szkoda silnika.Skorik ma rację, ktoś na pewno mądrzejszy od nas projektował ten układ chłodzenia i chyba lepiej z nim nie eksperymentować.
Seba chociaż dobrymi radami piekło jest wybrukowane - to jednak ci radzę-wymień chłodnicę,a unikniesz w przyszłości poważniejszych problemów.
I jak tam Piotrek, co ty na to co kolega napisał.
piotrek pisze:widze że twoja teoria o mechanice zatrzymała sie na innym poziomie
szkoda słów na ciebie możesz swoje teorie wykładać ale nie dla mnie
Buahahaha, rozbawiasz mnie, a to nie jest wątek od tego! :lol:

: 2007-04-21 09:20
autor: seba
kupic nową czy starczy używana?nowa jakies 300-400 używana nie mam pojęcia

: 2007-04-21 10:00
autor: pawlak
Ja kupiłem używaną, kosztowała mnie 190 zł i było warto bo była w bardzo dobrym stanie.

: 2007-04-22 07:09
autor: Robert
Piotrek, Skorik - ja mam GT 89 i mam chłodniczkę (oleju) przy skrzyni.

: 2007-04-22 07:55
autor: wacek
pawlak pisze:Ja kupiłem używaną, kosztowała mnie 190 zł i było warto bo była w bardzo dobrym stanie.
kupno uzywki to jak wygrana w totka ;)
nowa zamiennik Valeo (ta grubsza) kosztuje ok 500 zł.

Piotrek z tymi "cienkimi" chłodnicami jest jak z olejem.
Jedni jeżdzą na kujawskim i sobie chwalą a inni muszą mieć super_hiper_zaj_sportowy olej ;)

: 2007-04-22 09:20
autor: pawlak
Zgadza się; zawsze lepiej kupić nową.Na allegro jest za 320zł.

czujnik

: 2007-05-09 20:24
autor: seba
czy moge podłączyć czujnik ten na dole chłodnicy jako ten który załącza wentylator oryginalnie mam w termostacie ale nie chce mi sie kupować nowego

: 2007-05-09 23:24
autor: davidlive
Seba nie kombinuj , to raczej całkiem inne rzeczy , więc :? :?

Pomyśl tak aby wiatrak sie włączył musi byc temperatura od 93 do 98 (nie pamietam dokładnie ) ale nie o to tu biega , zanim czujnik w chłodnicy nagrzał by sie do tej tem.(co jest raczej nie możliwe w chłodnicy bo to w koncu chłodnica ) to bys juz miał silnik zgon .

Ja tak to widze sądze że chłodnica na dole(zresztą cała chyba też nie nigdy nie nagrzeje sie do tem. takiej jak przy termostacie .

Silnik nie wychłodził by sie dostatecznie bo nie właczał by ci sie wentylator w tedy gdy tego na prawde potrzebujesz .

Wiec mysle że wniosek prosty trzeba kupić czujnik , albo załatw sobie od kogoś używkę , daj ogłoszenie na giełdzie i już.

To tylko moje zdanie

pozdro

Re: czujnik

: 2007-05-09 23:49
autor: Maciucha
seba pisze:czy moge podłączyć czujnik ten na dole chłodnicy jako ten który załancza wentylator orginalnie mam w termostacie ale nie chce mi sie kupować nowego
Nie bardzo rozumiem, wolisz "rzeźbić w g....e" niż wydać 30-40zł na czujnik i poświęcić 5 minut na jego wymianę? Myślę, że nie warto.

: 2007-05-19 15:14
autor: kicur
mam pytanie odnosnie grubosci chlodnicy w GT - ten wymiar 32 mm to ma miec ta "siatka" chlodzaca czy grubosc od gory lub od dolu mierzona po rantach

: 2007-05-19 18:53
autor: Maciucha
kicur pisze:mam pytanie odnosnie grubosci chlodnicy w GT - ten wymiar 32 mm to ma miec ta "siatka" chlodzaca czy grubosc od gory lub od dolu mierzona po rantach
Grubość rdzenia, te właśnie metalowej siatki wewnątrz

: 2008-07-17 15:32
autor: ***Jacyn***
witam.

Piszę w tym temacie bo uważam, że ten ma odpowiedni tytuł do mojego problemu. Jak dostałem samochód to od początku było w nim tak, że po przekręceniu kluczyka do momentu zapięcia się pasów i zapalenia kontrolek na desce (nie odpalam auta) zaczyna już kręcić się wiatrak ponieważ podobno ma urwany czujnik od chłodnicy i mam taki przełącznik zamontowany pod kierownicą, którym mogę włączyć lub wyłączyć wiatrak. Krótko mówiąc, wiatrak chodzi cały czas, zaczyna jak przekręcam kluczyk a kończy jak wysiadam z auta. Możecie powiedzieć mi czy da się to jakoś w miarę łatwo naprawić ? :)

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam :)

: 2008-07-17 15:57
autor: OLEY
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale wydaje mi się, że trzeba zacząć
od sprawdzenia , czy czujnik rzeczywiście jest urwany i ewentualnie
wymienić go na nowy (sprawny).
Podpiąć oryginalne przewody i odpiąć podłączenie na "krótko".

No, a jak przełączysz przełącznik w pozycję OFF, to też wentylator chodzi?

I jeszcze jedna sprawa. O włączeniu wiatraka nie decyduje czujnik w chłodnicy.

: 2008-07-17 16:07
autor: ***Jacyn***
Rozumiem. Jak przełączę na off to wiatrak nie chodzi ale boję się, że wtedy jak nie będzie chodził to coś mi się tam zepsuję bo nie włączę go np na czas. ;/ muszę poszukać na forum bo pewnie jest gdzieś jak z tym czujnikiem, jak go wymienić itd

Dzięki za pomoc. :)

: 2008-07-19 19:02
autor: mardan_pl
witam.
pozwulcie ze podepnę sie pod ten temat.
u mnie pod maska to juz zupełny brak ładu i składu panuje wentylator po przekręceniu kluczyka działa czy potrzeba czy nie czujnik przy przepływomierzu wymieniony juz nawet podmieniłem od innego auta tj. probe i dalej to samo poprzedni własciciel wymieniał chłodnice i cos strasznie spier.....
po przekreceniu kluczyka załacza sie przekaznik i startuje wentylator wyglada to tak jak by go ktos gdzies spiął na krótko .
czujnik w chłodnicy nie był nigdzie podpiety podpatrzyłem u kolegi w probe i podpiołem go identycznie jak jest u niego i dalej to samo.

posiada ktos moze schemat elektryczny tego ustrojstwa??
nie mam juz do tego sił cały wolny czas spedzam na badaniu co jak i gdzie z tym wentylatorem jest i nie mam juz powoli siły do tego.

: 2008-07-20 15:32
autor: wojtas89
U mnie jest podobny problem, wentylator działa na stałe (mam urwany czujnik otwierania went.) i teraz pytanie: Gdzie można kupić takowy czujnik(pytałem w inter carsie ale niestety takiego nie mają) , a może ktoś ma na sprzedarz? dobrze by było żeby był z kablami. :wink:

: 2008-07-20 15:34
autor: Lisiu
W FAQ masz numer czujnika, jak dobrze zagadasz z Maciuchą to może i nawet dostarczy Ci go do Szczecina :wink:

: 2008-07-20 16:04
autor: wojtas89
dzięki :wink: poczytałem i spisałem wszystkie kody części które mi są potrzebne. Jutro w pracy bede zamawiał co nieco :wink: