Wiatrak, kiedy powinien działać?

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Wiatrak, kiedy powinien działać?

Post autor: edi_pg » 2006-04-09 19:33

Witam!

Zauważyłem że w moim Probe wiatrak działa praktycznie cały czas. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce już go słysze i nie wiem czy tak powinno być. Wydawało mi się że jak już się włącza to nie na długo. Jak jest u was?

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Gallery: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM » 2006-04-09 20:23

Niestety masz cos zwalone a co to zostawiam kolegom co sie na tym znaja. U mnie jest tak ze wlacza sie jak jest fuul gorocy silnik. To tylko taka moja pomoc .... tyle ile moge.Chłopaki napewno Ci cos poradza na forum

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2006-04-09 20:34

Który wiatrak? Wiatraków Ci u nas dostatek...
Ja np też słyszę wiatrak tuż po przekręceniu kluczyka, bo mam nawiewy na full nastawione :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2006-04-09 21:00

No i jest jeszcze wiatrak od klimatyzacji, moze jest wlaczona a ty tego nie wiesz :) ?
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek » 2006-04-09 21:09

Albo walnięty czujnik od wentylatora chłodnicy.

Napisz dokładniej o który wentylator chodzi.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2006-04-09 22:39

Pewnie jednak chodzi mu o wentylator chłodnicy. Jeżeli to ten, to stawiam na czujnik. Zbudowany on jest z blaszki bimetalicznej, która wygina się w zależności od temperatury i dotyka metalowej obudowy czyli w konsekwencji zwiera do masy i załącza wentylator.
Jeżeli ktoś (np mechanik) go uszkodzi może on być cały czas zwarty. Wtedy tylko wymiana.
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-04-09 22:55

Witam!

1. Nie mam klimy.
2. Nie chodzi o nawiew
3. Chodzi o wiatrak który znajduje się w przedniej części samochodu pod maską(od chłodnicy).
Gdzie szukać tego czujnika? Coś czuje że nie bedzie łatwo sie do niego dostać...

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2006-04-09 23:02

Brak klimy w GT? To uzasadnia chyba :arrow: Twoje wątpliwości...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2006-04-09 23:11

Ciagle jeszcze malo informacji.
Teoretycznie jesli nie masz klimy to na chlodnicy masz 1 wiatrak a w praktyce moze okazac sie ze masz dwa. Powiedz czy wiatrak o ktorym piszesz jest za, czy przed chlodnica?
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2006-04-09 23:31

A czujnik znajdź tak. Chłodnica ma wlew płynu. Stojąc przed samochodem z prawej strony masz gruby, zbrojony wąż który wychodzi z chłodnicy (u góry, nie szukaj go na dole) i idzie on w stronę silnika. Dochodzi do takiego aluminiowego gówienka w którym to jest termostat oraz od góry czujniki temperatury. Jeden z nich jest wkręcony (klucz 17) pod kątem 45 stopni i wychodzi z niego jeden przewód. To jest czujnik załączenia wentylatora chłodnicy (czyli tego który jest za chłodnicą patrząc od przodu samochodu).
Żeby sprawdzić ten czujnik odłącz ten jeden przewód i
sposób

1. Jeżeli masz omomierz sprawdź czy jest przejście pomiędzy końcówką tego czujnika a masą. W sprawnym czujniku na zimnym silniku nie powinno być przejścia. Na silniku zagrzanym (wskaźnik temperatury na desce powyżej M) powinien być zwarty do masy.
Ale jeżeli na zimnym silniku też będzie zwarcie to znaczy, że ten czujnik masz uszkodzony.

2. Jeżeli nie masz omomierza, możesz wziąć dowolną niewielką żaróweczkę na 12 V i jeden jej koniec podłączyć do tego czujnika a drugi do plusa zasilania. Jeżeli świeci to znaczy, że czujnik jest zwarty czyli uszkodzony jeżeli silnik jest zimny.

3. Jeżeli przewód od czujnika jest odłączony to wiatrak nie ma prawa chodzić. Ten odłączony od czujnika przewód podłącz do jakiejkolwiek metalowej części (masy). Silnik powinien zacząć chodzić. Jeżeli po odłączeniu tego przewodu od czujnika silnik nadal by chodził oznaczałoby to że to nie wina czujnika.

Jeżeli nie chodziło jednak o ten wiatrak to może komuś innemu kiedyś się to przyda.
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-04-09 23:32

Nie było wersji GT bez klimy a z szyberdachem?Wszystko wskazuje że to wersja GT, natomias mam szyberdach i nawiew.

Jutro zobacze gdzie dokładnie jest ten wiatrak bo niepamietam teraz.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2006-04-09 23:35 przez edi_pg, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2006-04-09 23:33

Była wersja z klimą i szyberdachem :D
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-04-09 23:53

Ale nie było wogóle wersji bez klimy?? Nie mam też poduszek powietrznych. Może zdjęcia coś wam powiedzą. Są tutaj: http://www.vacumtubes.prv.pl/

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Car: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Gallery: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur » 2006-04-10 00:56

z wiatrakiem to jest tak ze jak odepniemy kabel od czujnika to sie wtedy zalacza - też sprawdz styk kabla z czujnikiem ewentualnie styk calej tej obudowy gdzie jest czujnik z masa - ja mialem wlasnie tak ze obudowa sie z masa slabo stykala i wiatrak non sto chodzil- czujnik jest przy termostacie- od chlodnicy odchodzi gruby waz(ten u gory a nie u dolu) i jest przypiety do takiego aluminiowego korpusu i pierwszym czujnikiem idac od weza jest wlasnie czujnik wiatraka - ma jeden kabelek odepnij go zewzyj z masa i wiatrak powinienn sie wylaczyc - jak sie wylaczy to jest tak jak mowie (no ewntualnie zepsuty moze byc sam czujnik) a jak sie nie wylaczy to juz masz cos skopane z instalacja- pozdrooo :D 8)
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2006-04-10 08:22

U mnie jest troche inaczej. Jak przekręce kluczyk załącza się wiatrak od chłodnicy ale po odpaleniu silnika po chwili wyłącza się. I wszystko jest ok.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2006-04-10 10:33

kicur pisze:z wiatrakiem to jest tak ze jak odepniemy kabel od czujnika to sie wtedy zalacza
buahahaha... :lol:
skąd żeś się urwał... na pewno tak nie działa tylko odwrotnie, więc nie wprowadzaj ludzi w błąd.
odepnij go zewzyj z masa i wiatrak powinienn sie wylaczyc
bzdura człowieku! jakieś nowe wynalazki chyba masz w swoim aucie. :twisted:
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Car: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko » 2006-04-11 11:27

Skorik ma rację, po wyjęciu wtyczki z czujnika wentylator powinien się wyłączyć. Jakiś czas temu wymieniałem czujnik bo miałem rozwalony i tak się właśnie zachowywał. Wentylator załączał się jak dotykałem przewodem od czujnika do masy. Czujnik kosztuje ok 53zł. Tu masz szczegóły.
Obrazek I GT, Black & Red

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2006-04-11 11:52

skorik pisze:
kicur pisze:z wiatrakiem to jest tak ze jak odepniemy kabel od czujnika to sie wtedy zalacza
buahahaha... :lol:
skąd żeś się urwał... na pewno tak nie działa tylko odwrotnie, więc nie wprowadzaj ludzi w błąd.
odepnij go zewzyj z masa i wiatrak powinienn sie wylaczyc
bzdura człowieku! jakieś nowe wynalazki chyba masz w swoim aucie. :twisted:
O ile pamiętam to taki numer był w Mondeo pierwszej generacji
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-04-11 13:40

Witam!

Grzebałem w samochodzie i teraz jest jeszcze weselej :)
Tak, chodziło o ten wiatrak za chłodnicą. Odłączyłem przewód od czujnika i wiatrak się wyłączył, podłączyłem na krutko przewodem do masy i wiatrak zadzialał. Wpiąłem do czujnika spowrotem i już nie działa cały czas. Wcześniej działał nawet po przekręceniu stacyjki na ON. Teraz nie. Tylko że nie wiem czy to już działa czy po prostu wogóle przestało :)
Jaka powinna być prawidłowa temperatura silnika? Nie miałem okazji się przejechać dłużej wiec nie wiem czy się wiatrak włącza jak jest za ciepło.
Narazie wskaźnik temperatury ustawiał się na literce M. Jaka powinna być prawidłowa temperatura?

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Car: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko » 2006-04-11 13:45

Normalnie powinna być na M. Wentylator załącza się u mnie jak temperatura przekroczy R. Stań więc na parkingu, włącz silnik i czekaj aż ci się zagrzeje powyżej R. Jak dojdzie do O i się nie włączy wentylator to wymień czujnik.
Obrazek I GT, Black & Red

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2006-04-11 13:46

Nie patrz na wskazania wskaznika, nie sa one idealnie wyskalowane. Skoro jedziesz niezbyt daleko to nie gas go po tej drodze tylko otworz sobie maske i niech pochodzi przez jakies 5-10 min. powinien sie zalaczyc.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2006-04-11 14:18

Właśnie nie sugeruj się wskaźnikiem bo u mnie np wiatrak włącza się dopiero gdy wskazówka jest na R.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Car: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Gallery: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur » 2006-04-12 09:38

skorik nie wprowadzam nikogo w blad !!!- napisalem jak jest u mnie i tak jest napewno czego jestem pewien w 100% - ja mam wersje 89" moze u ciebie jest inaczej jesli masz nowszy model ?? ewentualnie mam jakas przerobke - moze sie ktos wypowie kto ma 89"?
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Car: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek » 2006-04-12 09:52

Piwa mu dać ma racje tak jest w 89 zleciała mi kiedyś wtyczka podczas jazdy i wentylator chodził cały czas :twisted:
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Car: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Gallery: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur » 2006-04-12 09:56

noo i kto jest debesciak panie skorik....?? 8) :D mogles chociaz dopuscic do mysli taka mozliwosc a nie odrazu wysmiewac sie z tego co pisze ... a ja z reguly wiem co pisze....- pozdooo :wink:
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”