Strona 1 z 2

Wiatrak, kiedy powinien działać?

: 2006-04-09 19:33
autor: edi_pg
Witam!

Zauważyłem że w moim Probe wiatrak działa praktycznie cały czas. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce już go słysze i nie wiem czy tak powinno być. Wydawało mi się że jak już się włącza to nie na długo. Jak jest u was?

Pozdrawiam

: 2006-04-09 20:23
autor: ADTOM
Niestety masz cos zwalone a co to zostawiam kolegom co sie na tym znaja. U mnie jest tak ze wlacza sie jak jest fuul gorocy silnik. To tylko taka moja pomoc .... tyle ile moge.Chłopaki napewno Ci cos poradza na forum

: 2006-04-09 20:34
autor: Robert
Który wiatrak? Wiatraków Ci u nas dostatek...
Ja np też słyszę wiatrak tuż po przekręceniu kluczyka, bo mam nawiewy na full nastawione :wink:

: 2006-04-09 21:00
autor: wingerman
No i jest jeszcze wiatrak od klimatyzacji, moze jest wlaczona a ty tego nie wiesz :) ?

: 2006-04-09 21:09
autor: Jedrek
Albo walnięty czujnik od wentylatora chłodnicy.

Napisz dokładniej o który wentylator chodzi.

: 2006-04-09 22:39
autor: skorik
Pewnie jednak chodzi mu o wentylator chłodnicy. Jeżeli to ten, to stawiam na czujnik. Zbudowany on jest z blaszki bimetalicznej, która wygina się w zależności od temperatury i dotyka metalowej obudowy czyli w konsekwencji zwiera do masy i załącza wentylator.
Jeżeli ktoś (np mechanik) go uszkodzi może on być cały czas zwarty. Wtedy tylko wymiana.

: 2006-04-09 22:55
autor: edi_pg
Witam!

1. Nie mam klimy.
2. Nie chodzi o nawiew
3. Chodzi o wiatrak który znajduje się w przedniej części samochodu pod maską(od chłodnicy).
Gdzie szukać tego czujnika? Coś czuje że nie bedzie łatwo sie do niego dostać...

Pozdrawiam

: 2006-04-09 23:02
autor: Robert
Brak klimy w GT? To uzasadnia chyba :arrow: Twoje wątpliwości...

: 2006-04-09 23:11
autor: wingerman
Ciagle jeszcze malo informacji.
Teoretycznie jesli nie masz klimy to na chlodnicy masz 1 wiatrak a w praktyce moze okazac sie ze masz dwa. Powiedz czy wiatrak o ktorym piszesz jest za, czy przed chlodnica?

: 2006-04-09 23:31
autor: skorik
A czujnik znajdź tak. Chłodnica ma wlew płynu. Stojąc przed samochodem z prawej strony masz gruby, zbrojony wąż który wychodzi z chłodnicy (u góry, nie szukaj go na dole) i idzie on w stronę silnika. Dochodzi do takiego aluminiowego gówienka w którym to jest termostat oraz od góry czujniki temperatury. Jeden z nich jest wkręcony (klucz 17) pod kątem 45 stopni i wychodzi z niego jeden przewód. To jest czujnik załączenia wentylatora chłodnicy (czyli tego który jest za chłodnicą patrząc od przodu samochodu).
Żeby sprawdzić ten czujnik odłącz ten jeden przewód i
sposób

1. Jeżeli masz omomierz sprawdź czy jest przejście pomiędzy końcówką tego czujnika a masą. W sprawnym czujniku na zimnym silniku nie powinno być przejścia. Na silniku zagrzanym (wskaźnik temperatury na desce powyżej M) powinien być zwarty do masy.
Ale jeżeli na zimnym silniku też będzie zwarcie to znaczy, że ten czujnik masz uszkodzony.

2. Jeżeli nie masz omomierza, możesz wziąć dowolną niewielką żaróweczkę na 12 V i jeden jej koniec podłączyć do tego czujnika a drugi do plusa zasilania. Jeżeli świeci to znaczy, że czujnik jest zwarty czyli uszkodzony jeżeli silnik jest zimny.

3. Jeżeli przewód od czujnika jest odłączony to wiatrak nie ma prawa chodzić. Ten odłączony od czujnika przewód podłącz do jakiejkolwiek metalowej części (masy). Silnik powinien zacząć chodzić. Jeżeli po odłączeniu tego przewodu od czujnika silnik nadal by chodził oznaczałoby to że to nie wina czujnika.

Jeżeli nie chodziło jednak o ten wiatrak to może komuś innemu kiedyś się to przyda.

: 2006-04-09 23:32
autor: edi_pg
Nie było wersji GT bez klimy a z szyberdachem?Wszystko wskazuje że to wersja GT, natomias mam szyberdach i nawiew.

Jutro zobacze gdzie dokładnie jest ten wiatrak bo niepamietam teraz.

Pozdrawiam

: 2006-04-09 23:33
autor: Robert
Była wersja z klimą i szyberdachem :D

: 2006-04-09 23:53
autor: edi_pg
Ale nie było wogóle wersji bez klimy?? Nie mam też poduszek powietrznych. Może zdjęcia coś wam powiedzą. Są tutaj: http://www.vacumtubes.prv.pl/

Pozdrawiam

: 2006-04-10 00:56
autor: kicur
z wiatrakiem to jest tak ze jak odepniemy kabel od czujnika to sie wtedy zalacza - też sprawdz styk kabla z czujnikiem ewentualnie styk calej tej obudowy gdzie jest czujnik z masa - ja mialem wlasnie tak ze obudowa sie z masa slabo stykala i wiatrak non sto chodzil- czujnik jest przy termostacie- od chlodnicy odchodzi gruby waz(ten u gory a nie u dolu) i jest przypiety do takiego aluminiowego korpusu i pierwszym czujnikiem idac od weza jest wlasnie czujnik wiatraka - ma jeden kabelek odepnij go zewzyj z masa i wiatrak powinienn sie wylaczyc - jak sie wylaczy to jest tak jak mowie (no ewntualnie zepsuty moze byc sam czujnik) a jak sie nie wylaczy to juz masz cos skopane z instalacja- pozdrooo :D 8)

: 2006-04-10 08:22
autor: ZENiTH
U mnie jest troche inaczej. Jak przekręce kluczyk załącza się wiatrak od chłodnicy ale po odpaleniu silnika po chwili wyłącza się. I wszystko jest ok.

: 2006-04-10 10:33
autor: skorik
kicur pisze:z wiatrakiem to jest tak ze jak odepniemy kabel od czujnika to sie wtedy zalacza
buahahaha... :lol:
skąd żeś się urwał... na pewno tak nie działa tylko odwrotnie, więc nie wprowadzaj ludzi w błąd.
odepnij go zewzyj z masa i wiatrak powinienn sie wylaczyc
bzdura człowieku! jakieś nowe wynalazki chyba masz w swoim aucie. :twisted:

: 2006-04-11 11:27
autor: Jaapko
Skorik ma rację, po wyjęciu wtyczki z czujnika wentylator powinien się wyłączyć. Jakiś czas temu wymieniałem czujnik bo miałem rozwalony i tak się właśnie zachowywał. Wentylator załączał się jak dotykałem przewodem od czujnika do masy. Czujnik kosztuje ok 53zł. Tu masz szczegóły.

: 2006-04-11 11:52
autor: ZENiTH
skorik pisze:
kicur pisze:z wiatrakiem to jest tak ze jak odepniemy kabel od czujnika to sie wtedy zalacza
buahahaha... :lol:
skąd żeś się urwał... na pewno tak nie działa tylko odwrotnie, więc nie wprowadzaj ludzi w błąd.
odepnij go zewzyj z masa i wiatrak powinienn sie wylaczyc
bzdura człowieku! jakieś nowe wynalazki chyba masz w swoim aucie. :twisted:
O ile pamiętam to taki numer był w Mondeo pierwszej generacji

: 2006-04-11 13:40
autor: edi_pg
Witam!

Grzebałem w samochodzie i teraz jest jeszcze weselej :)
Tak, chodziło o ten wiatrak za chłodnicą. Odłączyłem przewód od czujnika i wiatrak się wyłączył, podłączyłem na krutko przewodem do masy i wiatrak zadzialał. Wpiąłem do czujnika spowrotem i już nie działa cały czas. Wcześniej działał nawet po przekręceniu stacyjki na ON. Teraz nie. Tylko że nie wiem czy to już działa czy po prostu wogóle przestało :)
Jaka powinna być prawidłowa temperatura silnika? Nie miałem okazji się przejechać dłużej wiec nie wiem czy się wiatrak włącza jak jest za ciepło.
Narazie wskaźnik temperatury ustawiał się na literce M. Jaka powinna być prawidłowa temperatura?

Pozdrawiam

: 2006-04-11 13:45
autor: Jaapko
Normalnie powinna być na M. Wentylator załącza się u mnie jak temperatura przekroczy R. Stań więc na parkingu, włącz silnik i czekaj aż ci się zagrzeje powyżej R. Jak dojdzie do O i się nie włączy wentylator to wymień czujnik.

: 2006-04-11 13:46
autor: wingerman
Nie patrz na wskazania wskaznika, nie sa one idealnie wyskalowane. Skoro jedziesz niezbyt daleko to nie gas go po tej drodze tylko otworz sobie maske i niech pochodzi przez jakies 5-10 min. powinien sie zalaczyc.

: 2006-04-11 14:18
autor: ZENiTH
Właśnie nie sugeruj się wskaźnikiem bo u mnie np wiatrak włącza się dopiero gdy wskazówka jest na R.

: 2006-04-12 09:38
autor: kicur
skorik nie wprowadzam nikogo w blad !!!- napisalem jak jest u mnie i tak jest napewno czego jestem pewien w 100% - ja mam wersje 89" moze u ciebie jest inaczej jesli masz nowszy model ?? ewentualnie mam jakas przerobke - moze sie ktos wypowie kto ma 89"?

: 2006-04-12 09:52
autor: piotrek
Piwa mu dać ma racje tak jest w 89 zleciała mi kiedyś wtyczka podczas jazdy i wentylator chodził cały czas :twisted:

: 2006-04-12 09:56
autor: kicur
noo i kto jest debesciak panie skorik....?? 8) :D mogles chociaz dopuscic do mysli taka mozliwosc a nie odrazu wysmiewac sie z tego co pisze ... a ja z reguly wiem co pisze....- pozdooo :wink: