Wiatrak, kiedy powinien działać?

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

No dobra. Przyznaję się :oops: trwałem zatwardziale w swoim przekonaniu...
Swoją drogą to rozwiązanie z 89 roku jest lepsze, bo w razie urwania tego przewodu wentylator będzie chodził a lepiej jak chodzi niż jak miałby nie chodzić i by się miał płyn zagotować i np. rozwalić chłodnicę.

P.S
A tak do końca to mój znajomy w Probie z '89 2.2 GT nie ma takiego rozwiązania jak wy, tylko tak jak w późniejszych modelach. Chyba, że miał coś modyfikowane.
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

... nooo baaaaa wogole to wiekszosc rozwiazan z modelu 89' jest lepsza....:D:D:D :twisted: :wink:
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

...np. kierowcy! :twisted: Obrazek :D
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 18
Rejestracja: 2006-10-06 19:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Krzysiek »

Witam ..
Kontynuując temat ... chciałem przedstawić moją sytuację ...
dokładnie jak poprzednicy .. wentylator od chłodnicy chodzi cały czas jak tylko przekręcę kluczyk na pozycję ON ... czytając wasze podpowiedzi byłem pewien ze to czujnik więc postanowiłem się nim zając ...
http://www.roziel.neostrada.pl/turbo/czujnik02.jpg
http://www.roziel.neostrada.pl/turbo/czujnik01.jpg
http://www.roziel.neostrada.pl/turbo/czujnik00.jpg
http://www.roziel.neostrada.pl/turbo/czujnik03.jpg

żeby było śmieszniej wymieniłem na nówkę i dalej to samo ... non stop wiatrak się kręci ... , wymieniłem na inny - to samo ... więc może używany ( podobno dobry ) z innego probe ... też nie działa ...

sprawdzałem te czujniki tez metodą na "żarówkę" i przy wszystkich się paliła .. czyli wynika na to ze wszystkie czujniki były złe skoro się paliła .. ale już zaczynam wątpić w tą metodę ... skoro tyle czujników już przerobiłem ... :cry:

bardzo bym był wdzięczny za jakąś podpowiedz ... jak by coś pomogło to mogę zajść i jakiś konkretniejszych fotek dodać ...

:?:
Obrazek
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

no i w sumie tak by sie to przedstawialo ze wszystkie czujniki ktore przejrzales byly uszkodzone.ja akurat dorwalem ten czujnik uzywany bo w moim oblamala sie cala wsuwka z ceramika ale i jeden jak i drugi na zimno nie przewodzily pradu (choc nie sadze zebys dokonywal pomiaru na goraco :lol:
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

ja ostatnio urwalem przez przypadek ten czujnik :oops: jak zakladalem weze od turbo to jakos sie ukruszyl :twisted: a zaowocowalo to tym, ze mi sie wlaczyl odrazu wentylator jak tylko wlaczylem zaplon!! wcisnelem go tak jak byl i owinelem tasma izolacyjna i odziwo wszystko powrocilo do normy :twisted: i w sklepie zaspiewali mi za taki czujnik od temperatury do mazdy 25zl... a widze wyzej, ze niktorzy kupili za 53 :? :roll: wiec o co chodzi??
Obrazek
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 18
Rejestracja: 2006-10-06 19:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Krzysiek »

dzisiaj mam nowy czujnik .. i teraz już na miejscu wziąłem żarówkę i sprawdzałem czy jest sprawny ... ok wracam do domu jeszcze dla pewności żarówką sprawdzam .. ok ... montuje w probku ... odpalam stacyjkę na ON i ... dalej słyszę wiatrak ... :cry: ... mówię : CO JEST :x wykręcam czujnik sprawdzam żarówką ... i ku mojemu zdziwieniu ŚWIECI SIĘ ... |(*,) i bądź tu mądry ...

czy ktoś ma jakiś pomysł co z tym można zrobić ... :?: może jakiś stycznik powoduje tak ze jak wkładam doby czujnik to "coś" się dzieje i czujnik się zwiera ... :?: a może to całkiem coś innego ... ?
Obrazek
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Czujunik to zwykła blaszka bimetaliczna. Czujnik nie przewodzi w temp do ok.97 stopni. Powyżej 97 zaczyna przewodzić - jest zwarty. Wyłączy się - przestanie przewodzić poniżej 92 stopni.
Jeżeli nie masz podłączonego czujnika to wiatrak nie ma prawa chodzić. Gdyby chodził to musisz sprawdzić stycznik od wentylatora.
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 18
Rejestracja: 2006-10-06 19:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Krzysiek »

no dokładnie ... odłączam kabelki i wiatrak milknie ... dotykam czujnika i zaczyna chodzić a przecież silnik zimny ... :wink:

czyli istnieje możliwość ze coś innego zwiera czujnik na stałe
jak tylko zamontowałem czujnik który wcześniej sprawdziłem ze niby dobry był .. odpalam stacyjkę i dalej to samo ... czyli mówisz ze stycznik ... ?
Obrazek
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

gdyby po odlaczeniu kabelka wiatrak chodzil mogloby to swiadczyc ze masz rozwiazany uklad tak jak w przypadku starszego modelu,i jesli dobrze mysle to w takim przypadku czujnik choc pozornie taki sam (choc tego na 100% nie wiem bo nie widzialem czujnika z 89') bedzie dzialal na odwrotnej zasadzie (czyli zimny=zwarcie do masy/cieply=brak zwarcia).ale ta teza znowu mija sie z celem skoro mowisz ze po odlaczeniu kabelka wentylator przestaje chodzic co wskazuje na "wiekszosciowe"rozwiazanie tego ukladu czyli tak jak np.u mnie (podasz mase=chodzi/odlaczysz=nie chodzi)

nie sadze zeby cos "innego"zwieralo czujnik ewentualnie z kostki ktora w niego wtykasz,wystaje jakis drucik i dotyka do masy,ale sadze ze zauwazylbys gdyby tak bylo,pozatym rownierz nie wydaje mi sie zeby nowy czujnik tak poprostu sie zepsul w ciagu kilku minut uzytkowania bo siegajac wstecz taki czujniki jezdza w probkach po kilkanascie lat,i predzej ulamie sie ceramika czy wsuwka niz czujnik ulegnie wewnetrznemu uszkodzeniu,co swiadczy o ich trwalosci.
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

No to może kupiłeś czujnik taki jak jest w rozwiązaniu z '89r i wtedy załączy ci wentylator na zimnym silniku, a powinien wyłączyć jak się rozgrzeje. Sprawdź to.
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 18
Rejestracja: 2006-10-06 19:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Krzysiek »

ja już sam zaczynam się gubić :( niby wszystko oczywiste .. a dalej nie działa ... teraz obstawiam tezę ze ktoś poprzestawiał kable w styczniku i ten przepuszcza większe napięcie do czujnika i go zwiera ... ( na początku wiatrak był podłączony tym kabelkiem co od czujnika do kostki na lewo ... żeby non stop chodził ... a nie do czujnika, nawet zwartego .. ) :?

może ktoś ma jakąś konkretną fotkę ... albo jeszcze lepiej ma chęć się spotkać we Wrocławiu ... jest taki teren " do spotkań idealny "
:lol: to i może zrobimy taki mały zlocik ... :?:
Obrazek
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Faktycznie przydałaby ci się pomoc bo już pomału głupoty zaczynasz wypisywać... :)
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

A u mnie jest cos wtym rodzaju że jak stane autkiem juz na parkinku , to spokojnie zamykam autko i iiiiiiiiiiii wiatrak zaczyna działać nawet 7 razy !!!!! temp. w normie czujnik nowy , termostat nowy , więc co ??? to wykańcza mi akumulator .
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

To masz jakoś inaczej podłączony wentylator. Bo po zgaszeniu auta wiatrak normalnie się nie załącza - tylko na zapłonie.
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

no to jutro lece do mechanika i niech podepnie inaczej , pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”