Osuszacz ...

Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Osuszacz ...

Post autor: Lukas23 »

Cześć wszystkim potrzebuje kupić nowy osuszacz do klimatyzacji bo mi się co chwile klima włącza i wyłącza. Fachowiec stwierdził że zabity mam osuszacz i rośnie ciśnienie w układzie. Więc moje pytanie, wiecie może gdzie kupić nowy osuszacz do Probka, a może ktoś z was ma taki osuszacz ???
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

ktos kiedys urzyl sformulowania :prosze sie uspokoic i przyzwyczaic.to juz tak zostanie :lol:

ps:jak borykalem sie ze swoja klima wyczytalem gdzies na forum ze tak ma byc
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
Raafaaell
Posty: 420
Rejestracja: 2006-01-14 16:39
Galeria: viewtopic.php?t=7400
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Raafaaell »

Niom. To prawda. Przy wymianie czynnika w Ptaku , mechanik stwierdził , że klima właśnie tak ma pracować. Włączać się i wyłączać.
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

Z tego co się orientuje to owszem klima ma się co jakiś czas włączać i wyłączać, ale napewno nie w odstepach 5-cio sekundowych !!! I teraz pytanie do wszystkich posiadaczy I Gt, czy u Was klima wyłącza się co parę sekund ????
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Awatar użytkownika
Raafaaell
Posty: 420
Rejestracja: 2006-01-14 16:39
Galeria: viewtopic.php?t=7400
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Raafaaell »

Założę się , że swoje obserwacje prowadziłeś na postoju. Podczas jazdy jest nieco inaczej :) No ale u mnie tak jest na postoju , ale chyba większe odstępy są niż 5 sekund.
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

faktycznie odstepy chyba moga byc rozne i zalezy to od wielu rzeczy typu cisnienie w ukladzie chyba temperatura itp.ale jesli ci chlodzi to nie ma powodu do zmartwien
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek »

No tak ...po wielich trudach i znojach mam w końcu zrobioną klimkę....

I tak :
Jak włączę to działa prawie cały czas......( koles powiedział że jak jest na dworze około 30 stopini to tak będzie)

A w wylocie powietrza (wewnątrz autka) temperatua schłodzonego powietrza
Uwaga !!!! od 12 do 15 stopni ...Gitas no nie?
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

No właśnie obserwacje prowadziłem podczas jazdy bo na postoju to są większe odstępy między włączaniem a wyłączaniem się klimy. I fachowiec stwierdził że jeżeli podczas jazdy dzieje się to częściej to dlatego że rośnie ciśnienie w układzie a więc zapchany osuszacz !

Cevinek a kupowałeś może osuszacz ??? Jeżeli tak to gdzie i za ile ???
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

cevinek pisze:A w wylocie powietrza (wewnątrz autka) temperatua schłodzonego powietrza
Uwaga !!!! od 12 do 15 stopni ...Gitas no nie?
A jak miałeś dokonywany pomiar :?:
To była temperatura już panująca w autku czy prosto w nawiewie :?:
U mnie mieli taki termometr sensorem około 10cm i wkładali go prosto w kratkę. Wyszło wtedy coś ~ 4 stopni.

Sprężarka przy tej temperaturze na zewnątrz powinna rozłączać się na postoju sporadycznie w czasie jazdy trochę częściej. To może być właśnie efekt gdzieś przytkanego układu lub uszkodzonego zaworu rozprężnego.
Za szybko tworzy się wysokie ciśnienie i za szybko ono się rozładowuje.
Przynajmniej tak mi się wydaje.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek »

Termometr powiesili na lusterku a sondę powiesili na kratce nawiewu.
Średnia temp po 5 minutach = 12-15 stopni...
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Awatar użytkownika
Raafaaell
Posty: 420
Rejestracja: 2006-01-14 16:39
Galeria: viewtopic.php?t=7400
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Raafaaell »

Hehe ... w Ptaku temperatura wynosiła 5 C po pięciu minutach ... i nic mi w kratke nie wkładali :lol:
Ostatnio zmieniony 2006-07-11 10:26 przez Raafaaell, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Raafaaell pisze:Hehe ... w Ptaku temperatura wynosiła 5 C po pięciu minutach ... i nic mi w kraktke nie wkładali :lol:
tylko zobacz jakiej wielkości jest kompresor od klimy w ptaku a jaki w probe :!:
Obrazek
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Temperatura sprawnej klimatyzacji, przy kratkach wywiewowych powinna wachac sie miedzy 4-6 stopni. To do jakiej temp. schladzane jest wnetrze to zupelnie inna sprawa. Zalezy od wielu czynnikow, chodzby takich jak szyber, szczelnosc pojazdu, przyciemnione szyby, szczelnosc zamykania nawiewow zewnetrznych i jeszcz kilku innych.
W dziale FAQ znajdziesz namiary na firme GRAPOW (warsztaty przyjazne klubowi) zadzwon i zapytaj o osuszacz uniwersalny (kwestia przylaczen) zdaje sie ze koszt okolo 200-300zł.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

u mnie po wizycie u Grapowa i napełnieniu klimy było tak, że jeśli nie stałem na słońcu i włączona była klima na szybę przednią to po chwili pojawiał sie szron na zewnętrznej stronie szyby (przy wycieraczkach)

podczas jazdy tego nie było. :) ale w srodku rzeczywiście mogłem testować czy kobiety noszą staniki. :D:D:D
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Osuszacz ...

Post autor: adrian_seki »

Nie wiem o co z tym stanikiem chodzi ale....

Chcę założyć klimę do swojego probe. Mam już teoretycznie gotową do demontażu podobno sprawną. Moje pytanie. Czy jak ją wyciągnę z tamtego probe i włożę do siebie to ona będzie szczelna czy muszę jakoś to uszczelniać specjalnie? Nabicie klimy obejmuje też uszczelnienie cenowo? Są jakieś problemy z klimą i na coś trzeba uważać? Bo ja myślę że instalacja kompletna do klimy powinna być w moim GT nawet jak nie mam klimy tak?
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Osuszacz ...

Post autor: wojtas89 »

(tak na marginesie) A dowiedziałeś się czy mają czynnik R12 lub jego zamiennik? bo w większości punktów w których nabijają klimy nie chcą tego robić. Jeśli nie ma tego czynnika to lepiej odpuść sobie klime :wink:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Osuszacz ...

Post autor: adrian_seki »

Byś więcej się rozpisał o co chodzi z R12 skoro wiesz a nie będę teraz szukał nawet nie wiem czego. Czyli złożenie klimy rozebranej jest nie opłacalne chcesz mi powiedzieć bo za części dam 400 i drugie tyle za nabicie z uszczelnieniem czy co?
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Osuszacz ...

Post autor: wojtas89 »

W probe 1 gen klimatyzacja była nabijana czynnikiem R12 którego stosowanie obecnie jest zakazane, jest zamiennik tego czynnika bodajże jest to R134a (pewnien nie jestem). Naprawde niewiele zakładów robi taką klimę. Chodzi o to żebyś najpierw sobie znalazł człowieka który nabije ci tę klimatyzacje (czyli będzie posiadał odpowiedni czynnik) bo po co ci ta klima jak nikt ci nie będzie chciał jej nabić :lol: o to mi chodzi :wink: Wiesz ja też mam klime w probku, ale co z tego jak żaden zakład zajmujący się klimą nie chce mi jej nabić :lol:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Osuszacz ...

Post autor: adrian_seki »

Nom faktycznie. właśnie napisałem do jednego miejsca dość solidnego. Teraz pojadę jeszcze w kilka miejsc popytać. Zobaczymy i dzięki wielkie bo bym miał wtopę :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”