Ciemny płyn w zbiorniku wyrównawczym...

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Ciemny płyn w zbiorniku wyrównawczym...

Post autor: edi_pg » 2006-10-20 23:54

Witam!

Po 30 min przeszukiwaniu forum stwierdzam że nie znalazłem odpowiedzi.
Zastanawia mnie czy do Probe jest jakiś specjalny płyn chłodniczy.
W zbiorniku wyrównawczym, mam taki jakby brudny, troche brązowy(może mi sie wydaje). Poza tym z wydechu jakby mi się więcej wody wydobywało(to może przez to że sie zimno zrobiło), ale nie wiem.
Co to może być? Czy płyn chłodniczy w probe jest jakis specjalny czy powinien być zielony albo różowy?

Pozrawiam
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Car: R4 94
Gallery: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław » 2006-10-21 10:03

płyn chłodniczy ma niezamarzać. Co za tym idzie nie może to być woda. Wymień sobie ten płyn na zime i będziesz miał z głowy.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-10-21 13:03

Nie przeczytałeś chyba dokładnie mojej wypowiedzi...

1. Pytałem jaki płyn wlać. (wiem że nie woda i że np. piwo też niezabardzo).
2. Szukam powodu dla którego kolor płynu chłodniczego jest ciemny, stąd też pytanie czy płyn chłodniczy jest jakiś specjalny, bo jeśli nie, to powód jest inny. I tu kolejne pytanie, Co może być tego powodem?
2. Wydaje mi się że jakby mi troszke ubyło płynu ze zbiorniczka wyrównawczego, do tego z rury kapie woda(a może płyn chłodniczy?).
I nie wiem co jest tego powodem. Może to że jest chłodniej, a może co innego?
Mam nadzieje że połączenie dziwnego koloru płynu chłodniczego i fakt jego ubywania nie doprowadzi do uszczelki pod głowicą...:(
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Car: R4 94
Gallery: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław » 2006-10-21 13:58

Chyba ty nie przeczytałeś mojej wypowiedzi. Możesz wlać co chcesz zamiast swojego ciemnego płynu. Nie wiem jak ty ale jak ja kupuje samochód to wymieniam płyny i filtry. Wlej "różowy" lub "zielony" płyn i sprawdź co się będzie działo. Może nie ma powodu do paniki, może poprzednim użytkowniekiem była kobieta i wlała olej nie tam gdzie trzeba :twisted:
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,

Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Gallery: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo » 2006-10-21 14:05

Albo płyn jest tak stary, że kolor stracił dawno i nie da się rozpoznać co to było, albo dostaje się do niego olej, a to oznacza już kłopoty.
Sprawdź czy też oleju Ci nie ubywa. I czy płyn nie jest zatłuszczony.

Płynów specjalnych do Proba nie ma.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2006-10-21 16:15

Płyn może być brązowy jeżeli ktoś zastosuje jakieś specyfiki do czyszczenia układu chłodzenia. Płyn zrobi się brązowy - rdzawy kolor. Trzeba wymienić. Jak szkoda ci kasy to zalej na razie wodą destylowaną za 5-7zł. Pojeździj i zobacz co się będzie z nią działo. Jak wszystko będzie w porządku to zalej płynem.
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-10-21 16:29

No ja niestety martwię się że to może być opcja o której napisał Voodoo.
Chodzi o to że wcześniej płynu w zbiorniczku było więcej i jego ilość spadła o ok. połowę. Oleju też mi ubyło ale minimalnie i moze to być spowodowane kiepską uszczelką pod zaworami, bo już odkąd go kupiłem mi się poci.

Ale dalej mam nadzieje że to nie uszczelka pod głowicą.

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2006-10-21 16:43

Ale olej w chłodnicy ci nie pływa. A znowu pod korkiem wlewu oleju nie masz białawej substancji to jest ok.
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Car: R4 94
Gallery: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław » 2006-10-21 17:02

Nie ryzykowałbym zalewać wody :) Pogoda zmienną jest :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-10-21 17:03

skorik pisze:Ale olej w chłodnicy ci nie pływa. A znowu pod korkiem wlewu oleju nie masz białawej substancji to jest ok.
Sprawdzę dokładnie czy nie ma dłuszczu w zbiorniczku wyrównawczym i obejrzę korek wlewu oleju.

Ale pozostaje drugi problem.
Co może być przyczyną ubywania płynu chłodniczego?
Jak juz wcześniej pisałem coś mi kapie z rury, a niestety po przejściu przez rure to już nie ma szans odróżnić czy to woda czy płyn chłodniczy, bo i tak brudne.
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Car: R4 94
Gallery: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław » 2006-10-21 17:17

Edi - czytaj z ruchu warg :evil: Zalej cokolwiek do chłodnicy i wtedy napisz co ci cieknie i czy masz w chłodnicy olej. Na podstawie twoich wypowiedzi mogę ci na 99% powiedzieć, że dot4 ci wycieka :evil:
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2006-10-21 23:11

DOT4? To ja chyba o czymś nie wiem? :)
DOT4 jest płynem hamulcowym, a kolega napisał że znika mu płyn z chłodnicy i olej z silnika? Prawda...
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-10-22 00:33

Może to była znowu jakaś ironia ze strony kolegi Basf, ale ja też jej nie zrozumiałem. :twisted:
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Car: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś » 2006-10-22 09:48

ironia ironią ale kolega ma rację.
Poprostu wymień ten syf który masz w chłodnicy i zalej nowym. Nie kombinuj. Jeśli kupiłeś auto z takim syfem to nie dowiesz się przyczyny dopoki nie wymienisz. Może rzeczywiście ktoś wlał coś do zbiornika albo może twój płyn to jeszcze ori :lol: spóść zalej choćby wodą i pośmigaj kilka dni i sprawdź co się dzieje. Jeśli nic. to zlej wodę i zalej nowy płyn choćby petrygo.
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-10-22 11:27

To że musze wymienić żeby sprawdzić to wiem, spoko.
Ale pytanie było też dlaczego może go ubywać.
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Car: R4 94
Gallery: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław » 2006-10-22 12:54

Mogło go ubywac z wielu powodów. Najprostszym z nich jest płyn z dodatkiem wody. Woda może odparować i zostaje płyn
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2006-10-22 12:55

A więc dla tych którzy nie wiedzą, ja wyjaśnie iż:

-płyn jest cieczą i jak każda ciecz paruje - więc może go ubywać (w czym problem - wystarczy dolać) przecież on nagrzewa się do 90 stopni więc łatwiej mu wyparować niż ten sam płyn w niższej temperaturze

-a oleju może ubyć gdyż, żaden nawet nowy silnik nie jest idealny ani idealnie szczelny. Rozwiązanie - dolać olej!

Trochę pojechałem ironią...
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-10-22 14:08

To może inaczej...

Co może być przyczyną że owy płyn nie ubywał a ubywa?
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2006-10-22 14:31

To może znów zabrzmi ironicznie, ale najprostszą odpowiedzią jest zmienna spostrzegawczość posiadacza.
Skąd wiesz, że nie ubywało?
Nie zwracałeś uwagi, teraz zajrzałeś i jesteś przewrażliwiony.
Zlej stary, oczyść układ, zalej nowym (ja bym się nie odważył wodą - w nocy już były przymrozki) i dopiero zawracaj, gdy nadal ubywa.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2006-10-22 15:32

Robert pisze:... i dopiero zawracaj, gdy nadal ubywa.
:1111_ok:
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

Awatar użytkownika
tarsar
Posty: 32
Rejestracja: 2006-10-15 16:44
Car: brak
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: tarsar » 2006-10-22 17:08

W sprawie koloru płynu - zarówno w moim Probku, jak i w ex-323F był płyn chłodniczy, który miał kolor i konzystencję ciemnej herbaty - taki ma być. Jedynie jak jest mętny ,tzn. że jest stary, taki jak ja mam,ale parametry jeszcze trzyma.
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD Distinctive nero fuoco
&
ex Alfa Romeo GTV nero ; Volvo 480 Turbo Collection nr 116/480

Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Gallery: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Re: Ciemny płyn w zbiorniku wyrównawczym...

Post autor: Roswell » 2006-10-26 11:59

edi_pg pisze:Witam!
Po 30 min przeszukiwaniu forum stwierdzam że nie znalazłem odpowiedzi.
Zastanawia mnie czy do Probe jest jakiś specjalny płyn chłodniczy.
Nie nie ma, zwykły płyn do chłodnic.
edi_pg pisze: W zbiorniku wyrównawczym, mam taki jakby brudny, troche brązowy(może mi sie wydaje).
Najprawdopodobniej jest to efekt użycia naprzykład jakiegoś uszczelniacza do chłodnic, wtedy płyn chłodniczy przybiera taki kolor.
edi_pg pisze: Poza tym z wydechu jakby mi się więcej wody wydobywało(to może przez to że sie zimno zrobiło), ale nie wiem.
Całkiem możliwe :)
edi_pg pisze: Co to może być? Czy płyn chłodniczy w probe jest jakis specjalny czy powinien być zielony albo różowy?
Jeszcze raz powiem że po prostu zwykły płyn, z temperaturą zamarzania polecam najlepiej nie niższą niż 33-35*C, zazwyczaj są rozmieszane chyba na 37*C.
edi_pg pisze: Co może być przyczyną ubywania płynu chłodniczego?
Możesz mieć jakąś małą nieszczelność i naprawde szybko może ubywać płynu i może być wcale tego nie widać(w sumie nieszczelności jakieś może sugerować brązowy kolor płynu). Popatrz dokładnie pod silnik głównie na przewody którymi przemieszcza się płyn czy nie ma tam takiego białego nalotu.
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo

Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Gallery: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek » 2006-10-26 14:49

Jak masz malutka nieszczelnosc to zalej jakims uszczelniaczem do chlodnic koszt proszku do uszczelnienia to wydatek 4zł.
Dolej wody destylowanej i zobaczysz czy ci ubywa dalej jesli nie to masz spokoj na jakis czas.
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2006-10-26 15:01

guciek pisze:Jak masz malutka nieszczelnosc to zalej jakims uszczelniaczem do chlodnic...

Człowieku to najgorsze gówno jakie możesz komuś polecić - to zabójstwo dla cienkich kanalików chłodnicy... !!!
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Gallery: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek » 2006-10-26 16:04

No ja wiem ze może to nie najlepszy sposób ale najtańszy.
Z czasem i tak bedzie trza wymienic chlodnice jak jest szczelona.
pozdro.
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”