co to za czujnik?? I gen. GT usa

Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

co to za czujnik?? I gen. GT usa

Post autor: daniel »

Witam mam małe pytanko apropo czujnika znajdującego sie w zaznaczonym na zdjęciu miejscu. Nie widać go tam dokładnie, ale jest on umieszczony jakby pionowo :? do czego on służy u mnie w autku jest on wogle urwany....a zdjęcie jest zaporzyczone od urzytkownika z galerii :)
Ps. mam nadzieje że sie nie pogniewa :wink:
Obrazek
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Ten czujniczek o ile mi dobrze wiadomo to czujnik temperatury płynu. A czy jeżeli on jest odłączony to poprawnie pokazuje ci temperaturę na desce?
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

czy poprawnie hm.... mam samochód od niedawna( koło 1,5 miesiąca) i wszystko było ok;) jak narazie przynajmniej, ale od jakiś 3 dni strasznie mi sie grzeje, nie wiem co jest grane....dopiero co dolana woda a tu temperatura po niecałych 2 km. tak rośnie, że jak stane to z pod maski woda paruje, nie wiem co jest grane może chłodnica sie zapchała.

Kilka dni temu sprawdzałem błędy w kompie, najpierw go całego zrestetowałem przez odłączenie klemy z aku i wciśnięcie hamulca, przejechałem sie stroche i pokazał błąd 09 czyli błąd temp. cieczy chłodzącej..i jakoś od tego momentu zaczęły sie kłopoty :evil:
Z tego co wiem to nie ma u mnie termostatu, w najbliższym czasie będe go musiał zamontować, ale jestem ciekaw dlaczego poprzedni właściciel go wyciągnął
ps. jaki jest koszt takiego czujnika??? u mnie to wygląda tak jakby ktoś kiedyś próbował go odkręcić a zamiast tego ukręcił go całkiem
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

A jak się zagrzeje to wentylator się załącza?
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

poprzedni właściciel mi mówił że raz sie załanczał a raz nie, ale ja zauważyłem że ostatnio normalnie sie załancza i dodatkowo włanczam klime, żeby i ten entylator też chłodził
:x nie wiem co robić a dzis wieczorem będee musiał zrobić nim koło 120 km, mam nadzieje że sie w trasie nie zagrzeje
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

[...]
Patrz :arrow: punkty 7 i 10.

Robert
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

jak patrze na ten czujnik to widzę dwa przewody, a więc jest to czujnik nie na deskę tylko do kompa, a jaki jest skutek jego rozłączenia ?? Raczej nie przegrzewanie, bo wiatrak ma osobne zasilanie niezależna od kompa. Teoretycznie powinien wariować silnik (wysokie/niskie obroty i temu podobne chece)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

silnik wcześniej jak był zimny miał około 1,5 tys.obr. i potem po przejechaniu kilku km. obroty spadały do 1 tys. i równiutko pracował.
Od paru dni dzieje sie tak że na zimnym trzyma około 2 tys., potem spada do 1,5tys. a następnie do 900obr., samochód dziwnie pracuje, według mnie odgłos wydobywający sie z silnika jest inny, a dzisiaj nawet musiałem go na pych odpalić jakby mu sie paliwo cofnęło, pierwszy raz zrobił tak wczoraj wieczorem :cry: ( zaznaczam że ten czujnik był urwany od początku jak kupiłem autko).
Jak kupiłem samochód dolałem oleju, wody itp. po kilkuset, tzn. około 700 km. sprawdziłem olej i poziom na bagnecie był idealnie w tym samym miejscu jak zaraz po dolaniu, silnik sie nie grzał i wszystko było pięknie :lol: , natomiast po przejechaniu kolejnych 150km. spojrzałem na bagnet a tam oleju od groma brakuje, silnik sie moment grzeje, ciśnienie tak wzrasta że przez chłodnice wode wywala.
Z tego co sie domyślam to na 99% uszczelka pod głowicą piardła i kłania sie również uszczelka pod pokrywą zaworów.
:x nie wiem co za jaja miał poprzedni właściciel poodstawiane.
Mój tatko miał podobnie w passacie zaraz po kupnie, nie było termostatu, silnik sie grzał, wywalało wode i okazało sie że była to uszczelka pod głowicą i w naczynku wyrównawczym w samym korku brakowało zaworków ciśnieniowych - może w porbku też jest coś takiego..

Z góry wielkie dzięki za pomoc
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

ciach!!

nic nie pisalem:P zle zobaczylem wiec wykasowalem co napisalem:]
Ostatnio zmieniony 2006-10-23 00:45 przez pytlar, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

heh widze że każdy ma inne zdanie, jutro postaram sie zrobić fotke mojego silnika i konkretnie tego czujnika :wink:
Mam nadzieje że w środe uda mi sie wstawić autko do mechaniora.....jak myślicie to może być uszczelka pod głowicą??

ps. ile taka uszczelka może kosztować
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”