Chłodnica

Awatar użytkownika
czyku
Posty: 59
Rejestracja: 2013-05-12 12:04
Samochód: Ford Probe 2.0 16v 1994

Chłodnica

Post autor: czyku »

Ostatnio miałem pewne problemy z chłodnicą. Na początku parownik mi się nie nagrzewał okazało się, że nie było borygo, po dolaniu od razu moc wróciła, natomiast zaczeło kapać. Po nie długim czasie wszeszło już całe borygo 1l mimo , że w zbiorniczku widać było płyn. Pojechałem do mechanika okazało się, że dziurawa jest chłodnica.
Od razu dodam, że po dolaniu tego borygo na ok. jeden dzień dostał dużego kopa mój probe, potem nagle jakoś osłab. Domyślam się, że wchodzi tutaj zakup nowej chłodnicy i tutaj moje pytanie :

Kupić nową chłodnice ( na allegro ok. 300 zł ) czy kupić używaną oryginalną ? Domyślam się, że nowa za 300 zł nie jest oryginalną tylko jakimś zamiennikiem chińskim stąd też moje pytanie co na dłuższą mete będzie lepsze.
Ostatnio zmieniony 2014-08-19 16:19 przez czyku, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 2.0 16v
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Chłodnica

Post autor: batigol67 »

I to i to będzie dobrym rozwiązaniem.Zależy w jakim stanie kupisz używaną.
Awatar użytkownika
czyku
Posty: 59
Rejestracja: 2013-05-12 12:04
Samochód: Ford Probe 2.0 16v 1994

Re: Chłodnica

Post autor: czyku »

Głównie nie chodzi o cene, że za 150 kupie używke oryginał , czy za 300 zł zamiennik. Chodzi mi o jakość. Czyli mam rozumieć, że one niczym w jakości się nie różnią i mogę brać śmiało nowy zamiennik np : http://allegro.pl/chlodnica-wody-ford-p ... 29892.html
Probe 2.0 16v
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Chłodnica

Post autor: batigol67 »

Ja bym kupił nową na twoim miejscu http://www.iparts.pl/auto-czesci/chlodn ... 00103.html
Awatar użytkownika
czyku
Posty: 59
Rejestracja: 2013-05-12 12:04
Samochód: Ford Probe 2.0 16v 1994

Re: Chłodnica

Post autor: czyku »

Ale czy te chłodnice to są oryginalne do mazdy, probe czy to są zamienniki?
Probe 2.0 16v
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Chłodnica

Post autor: batigol67 »

zamienniki :)
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Chłodnica

Post autor: MechanikCzasu »

A ja dam takie zapytanie :)
Czy ktoś płukał chłodnice i cały układ ? ponieważ w moim to jest kisiel i przydało by się " umyć "
woda destylowana i takie cudo http://allegro.pl/show_item.php?item=53 ... 28171005:s czy będzie miało to sens ? wypłukać tak ze 3 razy ?
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chłodnica

Post autor: KrecioPL »

Nie podoba mi się słowo "kisiel". Opisz bardziej.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chłodnica

Post autor: Romas »

najpierw przepłucz kilka razy zwykłą wodą czyli zlej "kisiel" zalej wode, pojeździj kilka dni, zlej i tak dalej,po czym płukanka do układów chłodzenia znowu jakiś jeden raz woda i dopiero zalej płynem , najlepiej kup koncentrat i zrób mocniejszy roztwór bo nieco wody ci zostanie w bloku, tak najlepiej przepłuczesz i najtaniej :wink:
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Chłodnica

Post autor: MechanikCzasu »

Ok ale mam zamiar zaraz zmieniać rozrząd więc jeśli wyjme pompę to raczej woda z bloku poleci?
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Chłodnica

Post autor: arko »

MechanikCzasu pisze:Ok ale mam zamiar zaraz zmieniać rozrząd więc jeśli wyjme pompę to raczej woda z bloku poleci?
Oczywiście :D Masz okazje wymienić płyn :wink:
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Chłodnica

Post autor: MechanikCzasu »

Taki o to plan ! :D ale najpierw kupie ten specyfick i wode destylowaną i pośmigam 2 dni na tym i zobaczę może się wyczyści :D
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chłodnica

Post autor: Romas »

woda destylowana ci jest nie potrzebna :wink:
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Chłodnica

Post autor: MechanikCzasu »

A ok to już jest oszczędność :p całych 2.50 za 5l
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Chłodnica

Post autor: Scyzor »

Przygotowuję się do wymiany chłodnicy, a ponieważ muszę to zrobić szybko i w warunkach niemalże polowych, więc obcykuję zawczasu potencjalne problemy, żeby nie tracić czasu w trakcie.

Powiedzcie mi tak na szybko: gdzie jest spust wody :?: W chłodnicy nie widzę...
I dwa: czujnik temperatury cieczy załączający wentylator. Z pewnych względów wygląda mi na to, że w okolicy termostatu :roll:

W jedynce wszystko jest prosto i na talerzu... a w dwa-zero... :roll: :twisted: :mrgreen: :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Chłodnica

Post autor: Benet »

Z tego co pamiętam to po otwarciu maski jak się patrzy na chłodnicę to po prawej stronie na dole jest rurka, taki niby kranik. Tamtędy się powinno dać spuścić ciecz.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Chłodnica

Post autor: Scyzor »

Aha :!: Fakt, w nowej jest jakaś zaślepka tam. A czujnik temperatury :?: Tak jak pisałem :?:
Obrazek
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Chłodnica

Post autor: Benet »

A szczerze to nie wiem :P Przejrzyj węże to na pewno znajdziesz. Jak będą dwa to ten bliżej chłodnicy włącza wentylator a ten przy silniku daje wskazanie na zegary. Przynajmniej tak zazwyczaj jest w samochodach.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Chłodnica

Post autor: Scyzor »

Przy silniku są 2. Jednopinowy - to pewnie na wskaźnik temperatury (i kompa :?: ) i dwupinowy.
Jak go odpiąłem to mimo zimnej chłodnicy wentyl zaczął chodzić ;) Stąd mój wniosek... Dziwne położenie ale to chyba to.
Pytam bo chcę wiedzieć co będę musiał odpiąć od chodnicy a nie wsjo widać na założonej.
Dzięki za ten spust. Nie wpadłbym. :1111_ok:
Obrazek
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Chłodnica

Post autor: adrian_seki »

Scyzor

Czujnik załączający wentylator na chłodnicy znajduje się przy termostacie i jest to ten jednopinowy z plastikową obudową na wtyczkę (ja nie mam tej wtyczki - napisz na priv to ci pokarze w kody części jest). Ten dwupinowy idzie do kompa i wskaźnika.

Chłodnica powinna mieć popo lewej stronie na dole taki motylkowy korek (patrząc oczywiście od przpodu auta a nie od kierownicy) - takie zaślepienie. Ja w starej nie wiedziałem o tym i nawet w tej nowej jak spuszczam płyn to zwalam dolny wąż i wszystko wylatuje samo.

Przy demontażu chłodnicy nie ma nic dziwnego chyba że masz automata wtedy teoretycznie jest tam chłodniczka oleju skrzyni też
Ostatnio zmieniony 2018-02-02 21:30 przez adrian_seki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Chłodnica

Post autor: Scyzor »

Dzięki za info o wtyczkach ;) Myślałem, że odwrotnie.
Wymieniłem chłodnicę (spust po stronie KIEROWCY jednak!) od wewnątrz. Dojście ok.
Płyn czysty...
Po zalaniu i dolewaniu wielokrotnym (odpowietrzaniu nawet "korkiem" jak Romas poradził) dalej głupieją obroty i nie załącza gaz.
Wskaźnik działa prawidłowo, nawiew ciepły jest, termostat otwiera...
Chciałem jeszcze odpowietrzyć odkręcając właśnie ten 1-pinowy czujnik ale poległem na braku rurkowej 12tki :(
Nic, umawiam mechanika bo zmarnowałem pół soboty i nic :/
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chłodnica

Post autor: KrecioPL »

Z tego co wspominam relację kolegi Duracella trzeba również odpowietrzyć przy przepustnicy.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Chłodnica

Post autor: Benet »

Niestety odpowietrzanie to czasochłonny proces. Najlepiej to w lato robić jak się szybko nagrzewa silnik.
Załączniki
dsGFA.jpg
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chłodnica

Post autor: Romas »

można zdjąć jeszcze wężyk przy przepustnicy. ale pytanie zasadnicze,czy parownik od gazu jest ciepły ? jeśli tak to nie ma nic do rzeczy odpowietrzenie tylko jest problem z samym LPG a mianowicie czujnik temperatury płynu albo zasilanie
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Chłodnica

Post autor: Scyzor »

Benet pisze: 2018-02-05 11:27Najlepiej to w lato robić jak się szybko nagrzewa silnik.
Tia... :evil:

Opis OK. Dzięki. Tak zrobię dzisiaj po pracy o ile starczy mi cierpliwości.
Powiem tak: w jedynce robiłem to parę razy i zero problemu 8)
Romas pisze: 2018-02-05 17:26można zdjąć jeszcze wężyk przy przepustnicy.
Ale który :?: Gdzie on jest :?: :roll:
Romas pisze: 2018-02-05 17:26ale pytanie zasadnicze,czy parownik od gazu jest ciepły ?
Raczej nie :!: Lekko odkręciłem wąż od łynu przy parowniku to niby płyn był. Ale jak wymusiłem odpalenie na gazie (ciepły silnik !) to wąż od gazu i filtr oszroniły się.\
Romas pisze: 2018-02-05 17:26jeśli tak to nie ma nic do rzeczy odpowietrzenie tylko jest problem z samym LPG a mianowicie czujnik temperatury płynu albo zasilanie
Ale wariują też obroty na benzynie (trzyma 1900-2000) i tu czujnik LPG nie ma nic do rzeczy...

Aha: widzę, że w instrukcji każą wlać tylko 1 litr na początek :?: :shock:
Nie bardzo chce mi się spuszczać znowu, a mam wlane pewnie ze 2-3 litry... so what :?: :roll:
Ostatnio zmieniony 2018-02-06 08:17 przez Scyzor, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”