10 min i problem z wiatrakiem.

MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

i dupa nikt nie jest w stanie mi pomóc ? dzisiaj znalazłem jakiś przekaźnik i i zmieniłem czujnik i jest to samo załącza się po chwili i tyle.
wentylator nie chce się rozłączać i co z tym mam zrobić ? połączyć sobie na przełącznik wentylator ? bo nie ma sensu się męczyć ? wszystkie funkcje auta w normnie tylko wentylator nie chce się rozłączyć ....
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: Spider33 »

Czujnik wymień.
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

Co mi da wymiana czujnika jak to ciągle jest to samo wentylator się nie rozłącza.... jak załączy się po chwili to tak chodzi aż to usranej śmierci... :( znalazłem dzisiaj przekaźnik jakiś o taki.
i jak go słuchałem to on nie robi "Pyk pyk " jak każdy przekaźnik myślicie że może być spalony ? jestem pewien że jest to przekaźnik od wentylatora...
Załączniki
DSC_0077.JPG
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: infernoblade »

Zawsze możesz go podmienić z innym.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

-- oryginalny post 2016-02-09 22:08 --

Najpierw to musze kupić i nie wiem co robić bo wentylator załącza się za szybko i nie chce się wyłączyć :( jedynie po zgaszeniu auta.

-- dodano 2016-02-09 22:18 --

Czego to jest wina ? jest to wina przekaźnika czy czujnika czy obu na raz ?
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: infernoblade »

-- oryginalny post 2016-02-09 22:18 --

Masz więcej przekaźników w samochodzie podmień na inny dla próby. Jak zauważysz poprawę to wtedy szukaj nowego.

-- dodano 2016-02-09 22:20 --

A może wina i samego komputera, ciężko stwierdzić.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

I do czego jest ten przekaźnik ? do czego on służy ? steruje on wyłączeniem wentylatora ?
powiem wam że już nie mam pojęcia o co z tym chodzi bo to już zaczyna się robić dziwne....

Juz sam nie wiem co mysleć odpalam auto włącza się wentylator... auto jeździ normalnie i jest spoko ale wentylator chłodzi silnik który nawet dobrze sie nie zagrzał...
czujnik wody jest dobry mam 2 na podmiankę zmieniłem jest to samo czy czyli przewody są dobre bo jeśli czujnik jest zimny i odpale auto to ssanie chodzi im bardziej go podgrzewam opalarką tym są miejsze obroty silnika i nagle załącza się wentylator .... i najgorsze jest to że jak schłodzę czujnik to wentylator chodzi dalej do zgaszenia auta... powie mi ktoś co mam zrobić bo już nie wiem i dzisiaj jeszcze znalazłem przekaźnik. z przodu po prawej stronie patrząc na auto w prost :) czy może gdzieś jest jeszcze jakiś czujnik albo jakiś termik który odpowiada za załączenie ?
wracając do przekaźnika... kazdy przekaźnik robi " tik tik " jak się go podłączy do prądu... a ten mój nie robił czy może być to wina całkowita przekaźnika ???????
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: infernoblade »

Obrazek
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

-- oryginalny post 2016-02-09 22:53 --

a może ja mam zły przekaźnik ( wsadzony przez poprzedniego właściciela ) w to miejsce ? prypominam że nie mam klimy i mam tylko 1 przekaźnik.
sprawdził by ktoś jaki przekaźnik ma w swoim probe ?

-- dodano 2016-02-09 22:54 --
infernoblade pisze:Obrazek
Nic nie rozumiem z tego schematu :(

-- dodano 2016-02-10 11:38 --

Czy w probe 94 nie ma chłodnicy z jakimś czujnikiem? Czy jak to nie rozumiem? I co odpowiada za włączenie i wyłącznie wentylatora.? Przekaźnik czy co? Bo kable do komputera z czujnika są dobre...
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: duracell »

MechanikCzasu pisze: I co odpowiada za włączenie i wyłącznie wentylatora.? Przekaźnik czy co? Bo kable do komputera z czujnika są dobre...
3x masz zapodany ten sam schemat w którym jest wyraźnie napisane co odpowiada za włączenie i wyłączenie wentylatora.
Wg schematu przekaźniki są 2, low i high speed. Jeden z prawej strony chłodnicy, drugi koło silniczka wycieraczek.
Niestety nie znam symboli przekaźników.
Załączniki
pcm.jpg
pcm.jpg (19.58 KiB) Przejrzano 12097 razy
„czysta krew, trzeźwy umysł”
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

-- oryginalny post 2016-02-10 16:41 --

DObra a co odpowiada za tak wczesne włączenie wentylatora ? :D

-- dodano 2016-02-10 17:30 --

Znalazłem! To ten przekaźnik jest winien jak go zająłem to wentylator się uspokoił

-- dodano 2016-02-10 17:32 --

Jak go podłącze to zrobi "tik tik" i załącza się wentylator jak sprawdzić czy jest spalony? Czy Coś i gdzie go kupić?
Załączniki
DSC_0078.JPG
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: duracell »

Przekaźnik nie jest nic winien, on tylko wykonuje swoją robotę bo tak mu kazał komp :)
Sprawdź czy na czujniku 2 pinowym masz 5V przy włączonej stacyjce i pracującym silniku i czy drugi pin ma przejście do masy.
Jeśli masz napięcie i masę to uwalony czujnik, jeśli nie masz napięcia to przerwany kabel.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

Masa jest :D sprawdziłem miernikiem ma przejście na kleme - akumulatora :)
a napięcie dochodzące do czujnika to 4,64V to dobrze czy źle ? :O i mówisz że czujnik wymienić ?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: Romas »

człowieku mówimy ci to po raz enty #-o
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

Ok super zmieniłem sobie czujnik :) Wybrałem najdroższy jaki był na półce sklepowej i co i **** 100.... :( nic to nie dało tylko podnmieniłem sobie dobry na dobry :) I dalej jet to samo.... więc juz sam nie wiem o co z tym chodzi... co z tym zrobić i jak to zrobić... nie wiem co może być Komputer zły ? nie od tego modelu probe go ktoś wstawił czy jak ? czy kable gdzie poprzerywane ? czy coś pokąbinowane jest ? ?????
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: Patryk- »

a podmieniałeś w końcu ten przekaźnik?
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

Myślisz że to wina przekaźnika jest ? :O czy jak ? :( bo już sam nie wiem bo jeśli teraz to przekaźnik to zrobie zakup wszystkich 3 sztuk ! :D
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: Patryk- »

Aleś Ty oporny....więcej czasu zajmie mi odpisywanie na Twój post jak Tobie podmianka przekaźnika :roll:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: duracell »

Ty to jesteś... Czasoumilacz :D
Układ składa się z 3 elementów- czujnika i 2 przekaźników. Niestety, w elektryce nie zawsze da się coś podklepać, postukać i będzie działać. Bardzo często trzeba podmieniać elementy żeby dojść do jakiegoś wniosku drogą eliminacji,- drogi Czasoumilaczu.
I dalej może się okazać że to nie to.
Już na początku Ci napisałem, że jeśli nic z tego co powyższe, to może być spory problem żeby to naprawić.
Sam na początku napisałeś że poprzedni właściciel powiedział że tak ma być.
Skoro on wie że wiele z tym nie można zrobić to coś na rzeczy jest.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

-- oryginalny post 2016-02-11 16:47 --

hmm dziwne to jest takie trochę... bo przez to wszystko ciągle chodzi jak odkurzacz :O

-- dodano 2016-02-11 18:11 --

Czuje że mój probe to jedna wielka niespodzianka :<
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: vitek »

Myślisz, że tylko Twój, Probe potrafi czasami zaskoczyć i oby zawsze pozytywnie :wink: :P
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

Dzwoniłem do właściciela i mówił że kiedyś miał probe zmieniany silnik wraz z komputerem pokładowym :) ciekaw jestem czy ten komputer nie jest od np wersji z klimą i nie załącza klimy itd :P hmm ?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: Romas »

w probe nie ma komputera pokładowego :mrgreen:
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

Dobrze już sobie ogarnąłem co i jak żeby śmiechu na sali i wiochy nie było :P czekam teraz tylko na przekaźniki i będę działał ! :D kurcze go mać :P
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: Kocureq »

A nie było przypadkiem wersji z 3 czujnikami temperatury (jak w niektórych 2,5 v6), z których jeden bezpośrednio załącza wiatrak bez udziału komputera? Może tego brakuje i stąd wiatrak na stałe śmiga?
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”