10 min i problem z wiatrakiem.

MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

Więc tak kupiłem forda i jak na oględzinach odpaliłem i po 10 min włączył się wiatrak i mówi że tak musi być
ale okazała się że nie...
mam probe 2.0 z 94r bez klimy
odpalam auto pochodzi 10 min i załącza się wiatrak mam po prawej stronie 2 czujniki
1 jest 2 pinowy zielony
2 jet 1 pin wciskany czy jest jeszcze gdzieś jakiś czujnik który odpowiada za włączenie wentylatora ?
proszę o pomoc bo juz nie wiem co mam robić :(
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: Patryk- »

może napisz przy jakich temp. się załącza?
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: Romas »

może użyj trochę opcji szukaj ?
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

szukałem czytałem i nic nie wiem dlatego potrzebuje pomocy w postaci własnego posta :D :D
przy literce N
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: Romas »

własnego posta nie oznacza własnego tematu przyjacielu, wystarczyło się dopisać do podobnego tematu :wink:
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: duracell »

A kolega szanowny jakieś błędy sprawdził?
Czujniki kolega pomierzył, jakie wyniki pomiarów?
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: Romas »

O pomiarach czujnika już koledze pisałem i narazie cisza ;)
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

-- oryginalny post 2016-02-05 21:12 --

Panowie :)
Chcial bym sie dowiedzieć czy jest wecej czujników w 2.0 czy tylko 2 ? które prowadzą do sterowania wiatrakiem.

-- dodano 2016-02-05 21:13 --

Błędów nie mam tps ustawiłem wszystko jest jak w najlepszym porządku. tylko ten wiatrak :(
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: duracell »

MechanikCzasu pisze: po 10 min włączył się wiatrak i mówi że tak musi być
I mimo to kupiłeś....? A Probe to może Twoje pierwsze auto?
Krótko, załączaniem wentylatora steruje PCM na podstawie między innymi czujnika temperatury.
Powinieneś podmienić (jest taki sam jak w mazdzie 626) czujnik ( z 2 pinami) skoro nie chcesz zmierzyć wartości.
A silnik jakie mam obroty gdy się nagrzeje?
Jeśli to nie czujnik to możesz mieć spory problem.
Załączniki
czujnik.jpg
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: Spider33 »

A co w tym złego ze wiatrak sie załącza gdy silnik sie na postoju nagrzeje? Niech mi ktoś wytłumaczy bo czegoś tu nie rozumiem...
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: duracell »

Ja zrozumiałem że chodzi gościowi ten wiatrak cały czas.....
„czysta krew, trzeźwy umysł”
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

-- oryginalny post 2016-02-06 12:11 --

Tak wiatrak działa cały czas....
Obroty 800 jak sobie stoi i juz sam nie wiem co z tym zrobić i
przy ustawieniu miernika n 20k om miernik pokazuje 0,50... silnik jest rozgrzany... czy jest to źle czy jak i co mam z tym zrobić ?

-- dodano 2016-02-06 12:22 --

tak wygląda ten czujnik :)

-- dodano 2016-02-06 14:07 --

Czy nie brakuje mi jakiejś wtyczki ? :O
Załączniki
DSC_0076.JPG
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: duracell »

-- oryginalny post 2016-02-06 14:48 --

Czujnik wygląda na sprawny :|
Silnik jest odpowietrzony, obroty nie szaleją?
A jak się zachowuje auto w trybie awaryjnym, po zwarciu pinów na złączu diagnose, tzn wiatrak powinien być wyłączony a po lekkim dodaniu gazu załączać się.

Generalnie to skup się :evil: pisz dokładnie jakie jeszcze inne objawy są, czy coś jest jeszcze niepokojącego, pokrętło sterowania nawiewami na off?
Żebyśmy Cię nie musieli za język ciągnąć :D bo jak se pójdziemy z tego tematu to... ostatnią deską ratunku może być szrot :wink:

-- dodano 2016-02-06 14:52 --

Chłodnica cała jest ciepła?
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: Spider33 »

Jeżeli po odpięciu czujnika i odpaleniu wiatrak będzie sie zachowywał tak samo to stawiam na uszkodzony czujnik albo ukruszony przewód.
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

-- oryginalny post 2016-02-07 14:03 --

Więc tak błędów nie ma wcale po zrobieniu zawory na styku gnd i ten po lekkim musnieciu przepustnicy wiatrak się załącza dzisiaj sprawdzę czy pi odpoeciu czujników będzie tak samo. Auto jest odpowietrzone i Każda wtyczka podłączona. A jak sprawdzić czy kable są całe?

-- dodano 2016-02-07 22:36 --

A problem z tym wiatrakiem może być źle ustawiony zaplon?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: Romas »

nie
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: duracell »

To masz schematy o ile Ci coś to pomoże....
Jest wyraźnie napisane że steruje komputer. Czujnik- jeden kabel do masy ma mieć przejście, drugi idzie na kompa. Dodatkowo wiatraki załącza klimatyzacja.
Raczej będziesz musiał przedzwonić kabel do kompa czy nie ma jakiejś przerwy.
Z rodzaju czujnika wynika że mała oporność obwodu powoduje załączenie wentylatora czyli przy przerwie w obwodzie czujnika wentylator też powinny się załączyć.
Załączniki
chłodzenie.jpg
chłodzenie2.jpg
„czysta krew, trzeźwy umysł”
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

Dobra dzisiaj sprawdzę jak zrobię zwore na kostce to powinien włączyć się wentylator.
A gdzie jest komputer w 94. I nie mam klimy :)
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: Spider33 »

Jak silnik jest nagrzany i odepniesz wtyczkę to wentylator powinien sie załączyć. Tak jest w sprawnym 2.0. Mówię Ci, uwalony czujnik albo przewód który do niego dochodzi. Komp jest z drążkiem zmiany biegów pod radiem.
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

Tylko chodzi o to że ten wentylator ciągle chodzi jak już się włączy i on się nie wyłącza do osiągnięcia ale dzisiaj sprawdzę kable co o jak
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: Kocureq »

duracell pisze:Z rodzaju czujnika wynika że mała oporność obwodu powoduje załączenie wentylatora czyli przy przerwie w obwodzie czujnika wentylator też powinny się załączyć.
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

Więc tak :
Wróciłem do domu na rozgrzanym silniku sprawdziłem ohm czujnika wyniosła 0,02...
zdjąłem wtyczkę czyli odpaliłem auto bez czujnika. auto odpaliło normalnie wszystko tak jak sie należy tylko obroty delikatnie wyższe 1100...
myślę sobie " podepne czujnik zobacze co się stanie " Podpinam czujnik bum... wentylator chodzi odpinam dalej chodzi
zgasiłem auto sprawdziłem kable Kabel masowy ok przejście jest wszytko ok kabel sygnałowy jest ok przejście ma nie łapie masy...
czyli myślicie że jest to czujnik ? i jeśli tak to gdzie moge takowy nabyć ?.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: Kocureq »

MechanikCzasu pisze:Kabel masowy ok przejście jest wszytko ok kabel sygnałowy jest ok przejście ma nie łapie masy...
Nic nie rozumiem :)
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: MechanikCzasu »

2 kable w czujniku są sprawne bo sprawdziłem :D
i teraz 2 sprawa czy to co opisałem to wina czujnika ? :P
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.

Post autor: DNF91 »

Taka rezystancja, to praktycznie zwarcie, bo miernikiem nie zmierzysz takich rezystancji.
Sprawdź jeszcze rezystancję na zimnym silniku, jak będzie ok, to go odpal i monitoruj jak zmienia się rezystancja.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”