Sprzęgło magnetyczne od klimy.

Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 70
Rejestracja: 2013-09-12 02:55
Samochód: 2.0 EUR '96

Sprzęgło magnetyczne od klimy.

Post autor: Romeo »

Witam, czy ktos wie, jak sterowane jest zalaczanie tego sprzęgła? Doszukalem się u siebie ze to ten biały kabelek za panelem sterowania nawiewami odpowiada za jego zalaczenie. Chcialbym to przerobić, dodac wyłącznik poprostu na tym kablu. Wiecie czym to jest sterowane? Masą czy plusem? Chcialbym dwa razy tego nie rozbierać, a miec juz mozliwosc zalozebia diody LED dwu kolorowej. A zeby działało musze wiedziec czy mam kupic z wspolna katoda, czy anoda.
Probe 2.0 z 96r.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Sprzęgło magnetyczne od klimy.

Post autor: duracell »

Ze schematu wynika że masą
Załączniki
15529.PDF
(39.14 KiB) Pobrany 147 razy
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 70
Rejestracja: 2013-09-12 02:55
Samochód: 2.0 EUR '96

Re: Sprzęgło magnetyczne od klimy.

Post autor: Romeo »

W załączniku jest schemacik jak ja podłączyłem. Przekaźnik to HFD23 012-1zs.
Działa to tak, że wstawiamy wyłącznik na tym białym kablu co wychodzi z tyłu panela sterowania klimatyzacją, nad tymi rurkami podciśnienia.
Reszta jest na schemacie. Przepraszam że w paint'ie ale jedyny możliwy program do tego miałem na komputerze.
Miejsce wyłącznika i diody LED dowolne, wedle uznania. Ja zrobiłem po prawej stronie zegarka.
Lista potrzebnych rzeczy:
-Dioda LED dwukolorowa z wspólną katodą, najlepiej 5mm.
-Opornik 1kOhm
-Przekaźnik z sygnałem sterującym 12V, jak najmniejszy, bo tylko miliampery będzie załączał.
Ja kupiłem HFD23 012-1zs.
-Włącznik ON/OFF, nie chwilowy.
-Jakaś kostka, żeby wpiąć się gdzieś w plusa. (Za radiem np.) Z reguły jest to czerwony kabel, ale lepiej sprawdzić :D
-Żeby ładnie wyglądało jakąś oprawkę do diody LED.
Za całość zapłacicie około 6zł. Zależy w jakim sklepie kupujecie.

Działa to tak:
Jeśli wybieramy tryb "Na szybe"/MIX/AC NORM/AC MAX to na tym białym kablu pojawia się masa, która steruje załączeniem sprzęgła magnetycznego.
Wtedy nasza dioda może świecić. W zależności od tego w jakim położeniu jest obecnie przełącznik, świeci na jeden, albo drugi kolor. Na schemacie umieściłem dwa kolory: czerwony i zielony.
U mnie jest tak: Jeśli klima może chodzić a jest wyłączona (nazwałem ten tryb "AC ready" :D) naszym włącznikiem, świeci się kolor czerwony. Jeśli załączymy ją włącznikiem, zapala się zielona.
Tak więc:
Zielona - chodzi klima
Czerwona - powinna chodzić, ale ją wyłączyliśmy
Brak światła - Klima z założenia Fordowskiego nie chodzi (tryby: FLOOR/VENT/OFF)

Po połowie czerwca będę miał trochę czasu i będę mógł porobić takie zestawy gotowe do założenia. Jeśli ktoś by chciał :D
Załączniki
klima.png
(9.62 KiB) Pobrany 1 raz
Probe 2.0 z 96r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”