Jak Wam działa ogrzewanie??

Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Jak Wam działa ogrzewanie??

Post autor: tofil »

Wiem, że do zimy daleko ale nurtuje mnie jedna rzecz. W moim Probku mizernie działa ogrzewanie, tzn. tak mi się zdaje. Powietrze na max ustawieniu temperatury jest tylko ciepłe. W moim starym Kadecie, jak już silnik się nagrzał to powietrze leciało gorące i moment było ciepłe, a w Probie mizernie. Pytanko czy coś mam zepsute czy ten typ tak ma??
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Hmm... Chyba coś masz nie tak, u mnie jak włączę ogrzewanie na maximum to usmażyć się można.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Yaneeck »

i to stosunkowo szybko - nawet w zimie...

może masz jakieś smieci w układzie doprowadzającym powietrze ??

albo padło coś przy przełączniku ZIMNE-CIEPŁE ?

w mondeo była tam jakis patent pnematyczny (rurki z powietrzem) i non stoper mi sie to psuło - nie przełaczało pozycji nawiewu albo leciało zimne mimo ustawienia na ciepłe.. nie wiem jak jest w probe ale jesli to te same kabelki co w mondeo to moze to byc to własnie...
<(k)night rider>

miałem probe :)
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

sprawdź poziom płynu w chłodnicy jesli będzie go zbyt mało to najpierw przestaje działać ogrzewanie....., jeśli to nie to to możesz miec zapowietrzony układ gdzieś w pobliżu nagrzewnicy bądź też jak wspomnieli poprzednicy coś ze sterowaniem ciepło-zimno, lub nawiewy
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Witam
Ja stawiam że masz zamuloną nagrzewnice.Zjej płyn i przepłukaj cały układ
Obrazek
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

w probasie zmienianie nawiewy ciepły-zimny odbywa się mechanicznie (pokrętełko) więc nie sądzę żeby tu był problem. chciałem napisać o nagrzewnicy ale Pelot mnie ubiegł :)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

pimpo pisze:w probasie zmienianie nawiewy ciepły-zimny odbywa się mechanicznie (pokrętełko) więc nie sądzę żeby tu był problem. chciałem napisać o nagrzewnicy ale Pelot mnie ubiegł :)

pozdro
Racja. Tylko sterowanie nawiewami jest pnaumatyczne.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Niedługo będę miał urlop :D :D :D to z tym powalczę! Jeszcze jedno, gdzie jest nagrzewnica??
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Jacuś
Posty: 90
Rejestracja: 2005-04-01 14:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jacuś »

pelot pisze:Ja stawiam że masz zamuloną nagrzewnice.Zjej płyn i przepłukaj cały układ
pierwsze co to tez na myśl przyszła mi nagrzewnica, moze wogóle nie działa , a słabe ciepłe powietrze to takie powietrze jakie jest przy chłodnicy. jak stoisz grzeje dobrze jak jedziesz słabiej :)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

tofil pisze:Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Niedługo będę miał urlop :D :D :D to z tym powalczę! Jeszcze jedno, gdzie jest nagrzewnica??
podejrzewam że jest w tym samym miejscu co w I gen.Czyli pod nogami pasażera w tej całej obudowie od nawiewu,tylko najpierw zlej płyn chłodniczy.
Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Teraz mi wogóle nie grzeje :cry: Chyba na początek doleję płynu do chłodnicy bo chyba trochę mało mam.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Jeżeli masz mało płynu,to moim zdaniem "na bank" jest zapowietrzona nagrzewnica,a wtedy grzać nie będzie.
Dziwi mnie jednak,że jak masz mało płynu,to nie masz innych cyrków z silnikiem.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

W probalu nagrzewnica powinna się sama odpowietrzać, bynajmniej jak miałem trafioną pompę wodną i nie raz musiałem uzupełniać płyn to ogrzewanie zawsze działało po dolaniu i nic nie odpowietrzałem.
A co do działania ogrzewania w probalu jest naprawde niezłe z tym że w zimę trzeba przysłaniać chłodnicę ;)
Będziesz Miał Wygody
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Problem rozwiązany :D :D :D
Musiałem zdemontować radio, a za radiem.... linka i cięgno od pokrętła ogrzewania. A cięgno było wychaczone.... Wchaczyłem, odpaliłem i się prawie z gorąca udusiłem :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Ogrzewanie - ciepły silnik, a leci zimne... ?

Post autor: jagger »

problem jest taki ze zamiast cieplego powietrza leci zimne,przy oczywisciwe nagrzanym silniku,jakie moga byc tego przyczyny: termostat,zapowietrzony uklad???
pozdrawiam
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

a może linka nie otwiera nagrzewnicy
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Yyyy która linka, to tu nie jest na silniczkach??
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Sqad pisze:Yyyy która linka, to tu nie jest na silniczkach??
Linka czy silniczek sprawa dyskusyjna ale to trzeba sprawdzić bo może nagrzewnica nie otwiera się. Jakbyś miał zapowietrzony układ albo walnięty termostat to byś widział po wskaźniku temperatury że coś dziwnie silnik się nagrzewa.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

cos faktycznie sie nie otwiera poniewaz czsami poleci cieple a czasami zimne
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Na wyłączonym silniku powinno być słychac jak pracują silniczki przy przełączaniu między pozycjami nawiewu, nie wiem jak jest między ciepłym a zimnym powietrzem bo się nie wsłuchałem.
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Z przykrością muszę was rozczarować, ale w II-gen. sterowanie nawiewem odbywa się przez podciśnienie. Na klapkach są zainstalowane tłoczki vacum i to one odpowiadają za ich przestawianie.
Jeśli powstaje jakiś problem z przestawianiem pozycji, to może to być przyczyna braku podciśnienia.
Jedyna linka znajduje się w pokrętle od ciepło/zimno i można się o ile dobrze pamiętam, do niej dostać gdzieś pod nogam pasażera (to bym musiał sprawdzić)
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

No to że tak się wyraże jestem w szoku :shock:
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Sqad pisze:Na wyłączonym silniku powinno być słychac jak pracują silniczki przy przełączaniu między pozycjami nawiewu.
A ja zmieniając z VENT na OFF a później na MIX słyszę cichutkie... psssss.... ufff... psssss... :wink: :P

Więc to potwierdza... :arrow:
Voodoo pisze: w II-gen. sterowanie nawiewem odbywa się przez podciśnienie
:wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Fakt że też ja głupi nigdy nie skojarzyłem |(*,)
Awatar użytkownika
krycha
Posty: 85
Rejestracja: 2005-07-01 21:56
Galeria: viewtopic.php?t=6442
Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
Kontakt:

Post autor: krycha »

Potwierdzam na 100% sam to rozbierałem żeby wymienić podświetlanie pokręteł.
Z przykrością muszę was rozczarować, ale w II-gen. sterowanie nawiewem odbywa się przez podciśnienie. Na klapkach są zainstalowane tłoczki vacum i to one odpowiadają za ich przestawianie.
Jeśli powstaje jakiś problem z przestawianiem pozycji, to może to być przyczyna braku podciśnienia.
Linka jest też.
Jedyna linka znajduje się w pokrętle od ciepło/zimno i można się o ile dobrze pamiętam, do niej dostać gdzieś pod nogam pasażera (to bym musiał sprawdzić)
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”