Sprężarka od klimy

DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Sprężarka od klimy

Post autor: DNF91 »

To normalne, sprężarka załącza się niezależnie od temp otoczenia. Działa ona na trybach AC max/AC norm. (to oczywiste) oraz mix i nawiew na szybę.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sprężarka od klimy

Post autor: Romas »

no to widzę dwie informacje od posiadaczy 2.0 że przy powiedzmy -10 kompresor działa. U mnie w V6 przy takiej temp. nie załącza się
Ostatnio zmieniony 2017-02-04 11:16 przez Romas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Sprężarka od klimy

Post autor: mysz »

Mi przy większym mrozie też sprężarka się nie włącza
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Sprężarka od klimy

Post autor: Benet »

Ja to szczerze powiedziawszy nie wiem jak przy większym mrozie bo u mnie na pomorzu zachodnim najzimniej było -4 i to w dodatku w nocy :D Przy -1 się włączał.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Sprężarka od klimy

Post autor: duracell »

Prawidłowo to od poniżej +4 kompresor nie powinien się załączać- miałem tak wiele lat i czytałem że tak powinno być.
Kilka lat temu przy silnych mrozach po kilku minutach od odpalenia coś brzdękło pod maską, nie mogłem z niczym skojarzyć tego dźwięku i do tamtej pory chodzi cały czas tzn, z przerwami włącz/wyłącz ale nie ma tego efektu jaki był kiedyś że się nie uruchamiała klima bo i wentylator się nie włączał.
Wymieniałem kompresor zeszłego lata ale efekt załączania przy mrozie pozostał.
"Nowy" kompresor nie wiadomo czy jest sprawny na 100 ale chłodzi normalnie w lato a w zimę nie leci zimniejsze niż normalnie zimne.
Ciężka sprawa co to brzdękło i się pozmieniało, jako że zabawy klimą są dosyć kosztowne i mędrców zbyt wielu to odpuściłem temat i jest jak jest.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Sprężarka od klimy

Post autor: Benet »

To jest ciekawy temat. Na pewno gdzieś tam musi być czujnik temperatury. Tak jak pisze Dura poniżej +4 nie powinna się włączać sprężarka a przynajmniej książkowo tak ma być. Podejrzewam, że po prostu 20 kilko letnie czujniki dają nie taką rezystancję jak trzeba i zawyżają odczyt temperatury dlatego klima działa jak jest zimno. Ktoś by musiał sprawdzić tę teorię. Ja nie wiem gdzie jest ten czujnik ani nie mam takiej wiedzy elektronicznej żeby to ładnie pomierzyć.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Sprężarka od klimy

Post autor: duracell »

Z tym czujnikiem to nie sądzę, jedyny czujnik związany z temp, zewnętrzną jest w filtrze powietrza a w międzyczasie podmieniałem bo też myślałem że to to.
Mam ich kilka i to nic nie daje. To +4 to jest parametr który można określić tylko ściśle elektrycznie. Myślę że układ klimatyzacji - ciśnienia itp też nie ma za wiele z tym wspólnego. Pamiętam doskonale ten moment gdy ruszałem i po ujechani kilku metrów coś brzękło silnik się zadławił na sekundę, wstał do normalnych obrotów i już od wtedy tak było.
W zasadzie ten czujnik w filtrze można zastąpić potencjometrem do testów,ustawić odpowiednią wartość rezystancji, sprawdzić piny na kompie czy rezystancja dochodzi no ale zabawy z tym trochę jest a mnie się nie chce :)
Błędu IAT nie ma, bo komp powinien wywalać 10 ( chociaż w jednej sztuce tak miałem że wywalał 10 a uszkodzony był aparat zapłonowy, po wymianie aparatu przestał wywalać 10) natomiast gdzieś w serwisówce czytałem że przy przerwie w obwodzie IAT komp ustala stałą wartość temp. zewnętrznej na 20 stopni.
Po prostu trrzeba by nad tym posiedzieć, pomyśleć i niekoniecznie odnieść sukces a komu się chce?
„czysta krew, trzeźwy umysł”
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”