leje sie z zbiorniczka wyrównawczego

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego

Post autor: OLEY » 2013-08-25 20:00

Wybacz, ale ta filozofia, którą notabene wtrącam od samego początku (i z premedytacją) ma głębszy sens.

Stawiając się w sytuacji takiego "pierwszoklasisty" w obyciu z Probe, liczy się każdy post, który coś wnosi. Prawda?

I teraz tak. Twój post wnosi jedno, a post Quartha wnosi drugie. I co? Pytający głupieje. :twisted:

Skąd ma wiedzieć, który z Was ma rację? :)

Każdemu z Was wydaje się, że oczywiście to TY, czy Ty.

Ale ja nie wiem! (Jako laik i pierwszoklasista oczywiście).

To teraz może (dla jasności :D ) wytłumaczcie to w taki sposób, jakbyście tłumaczyli (nie ubliżając nikomu) blondynce,
czyli, jak krowie na rowie. :wink: Najzwyczajniej po chłopsku. :mrgreen:

Po czym i w jaki sposób mam stwierdzić, że mój motor zaczyna się przegrzewać.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5052
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego

Post autor: Romas » 2013-08-25 20:25

Jak zauważyłeś nasz kolega stwierdził że nie ma potrzeby jeździć z wentylatorem więc nie ma co mu więcej tłumaczyć.
co do słów Quarta myślę że troszkę przesadził z tekstem
quarth pisze:sugerowanie sie jego wskazaniami jako dokladnym odczytem jest bez sensu.
choć w jednym samochodzie np. czerwone pole pokazuje że "jest już gorąco" i trzeba natychmiast wyłączyć silnik, a w drugim że "zbieraj na remont" bo za późno spostrzegłeś nieprawidłowość.
meritum sprawy jest takie że nie należy dopuścić do niestandardowej temperatury silnika( nie sugerując się tylko i wyłącznie napisem normal) skoro wentylator włącza się na jakimś danym poziomie wskazówki, czyli najwyższej optymalnej temperaturze cieczy, co za tym idzie silnika oraz oleju.
Jeśli jeszcze coś z tego co napisałem jest nie jasne dla Ciebie Oley-ku to pisz smiało i zadawaj pytania :wink:
jesli zaś masz jakieś wątpliwości do słów Qartha to dopytuj go, choć wydaję mi się ze zgodzi się z moimi wyjaśnieniami, jeśli zaś nie to niech pisze, od tego jest forum by dyskutować :wink:

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego

Post autor: OLEY » 2013-08-25 21:08

Romas pisze:Jeśli jeszcze coś z tego co napisałem jest nie jasne dla Ciebie Oley-ku to pisz smiało i zadawaj pytania :wink:
Ależ Romansie mój kochany. :D

Dla mnie wszystko od początku jest jasne.

Starałem się tylko być takim Robinem in the Probe, pomagającym zrozumieć Wasze wypowiedzi. :D
Romas pisze:meritum sprawy jest takie że nie należy dopuścić do niestandardowej temperatury silnika( nie sugerując się tylko i wyłącznie napisem normal) skoro wentylator włącza się na jakimś danym poziomie wskazówki, czyli najwyższej optymalnej temperaturze cieczy, co za tym idzie silnika oraz oleju.
U jednego włącza się na "R", u drugiego na "O", a u trzeciego zaś na "A".
Czym jest to uwarunkowane? Podpowiadam (choćby jakością, ilością, stanem płynu).

Więc jakie jest to meritum (konkretnie) dla Probe? (do tego ciągle dążę :D ).
Kiedy zdarza się ta niestandardowa temperatura?
Jeśli nie sugerować się napisem NORMAL, to czym?
Trzymać się skali, czy (za przeproszeniem) mieć ją w dupie?

Oto jest pytanie, kto na nie odpowie, ten mądrym zostanie... :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10525
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Probe 1995 2,5 turbo; Audi S6 2003 4,2
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego

Post autor: Kocureq » 2013-08-25 23:07

Wentylator powinien właczać sie między R a M jeśli dobrze pamiętam. U każdego - bo jest osobny czujnik temperatury do niego.

Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1890
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Gallery: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego

Post autor: mysz » 2013-08-25 23:26

Kocureq pisze:Wentylator powinien właczać sie między R a M jeśli dobrze pamiętam. U każdego - bo jest osobny czujnik temperatury do niego.
W 2.0, rocznik 94 włącza się przed literką R, w późniejszych rocznikach (mowa o 2.0) włącza się tak jak napisałeś, co prawda nie wiem, czy to kwestia innego wskaźnika, czy innego czujnika, ale obstawiałbym to pierwsze.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r

Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Car: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego

Post autor: quarth » 2013-08-26 10:38

po 95 przeciez byly do tego 1 zintegrowany czujnik
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon

Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Car: Mitsubishi Legnum VR4
Gallery: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego

Post autor: MatiLP640 » 2013-08-26 15:27

zgadza się, w swoim miałem jeden czujnik odpowiadający za wszystko a w poprzednim z 93 miałem dwa :)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK

grzesik
Posty: 32
Rejestracja: 2011-08-11 16:01
Car: Probe 2.0 94r
Lokalizacja: NOL

Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego

Post autor: grzesik » 2013-08-31 13:17

Panowie jak ktoś już słusznie stwierdził za dużo filozofii... Moim zdaniem wentylator powinien włączać się gdy temperatura cieczy jest wyższa niż optymalna. Aby skutecznie ją obniżyć termostat "puszcza" ciecz w tzw. duży obieg czyli przez chłodnicę. Jeżeli podczas jazdy i to jest za mało powinien włączyć się wentylator. U mnie jest tak, że wskaźnik tęp. pokazuje tęp. tak jak należy włącza się wentylator, a termostat nie puścił jeszcze obiegu na chłodnicę. W zimę -25 wentylator włącza się bardzo szybko i podczas jazdy cały czas pracuje. Teraz pytanie czy czujnik podaje impuls do komputera, który włącza wentylator czy jest to prostsze i włącza po prostu przez przekaźnik. Dzięki za zainteresowanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”